Πρώτη φορά τινάζει την μπάνκα με αυτό τον τρόπο τα Lidl. Δείτε τι έκαναν στα xristika.gr.
Η Lidl Ελλάς πραγματοποιεί μια πρωτοποριακή κίνηση στην ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ, εισάγοντας για πρώτη φορά μια στοχευμένη και ολοκληρωμένη εμπορική στρατηγική με αφορμή τη Black Friday.
Σε αντίθεση με άλλες αλυσίδες που συνήθως επικεντρώνονται σε μεμονωμένες εκπτώσεις, η Lidl ανακοίνωσε έκπτωση 30% σε όλα τα νωπά κρέατα, πουλερικά και ψάρια για την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, σε όλα τα καταστήματά της.
Αυτή η προσέγγιση ξεφεύγει από τις τυπικές προσφορές της ημέρας, δίνοντας έμφαση σε βασικά καταναλωτικά αγαθά που έχουν αυξημένη ζήτηση.
Η συγκεκριμένη κίνηση αναδεικνύει τη στρατηγική της Lidl να επενδύει στην ενίσχυση των μεριδίων αγοράς της, χρηματοδοτώντας εκτεταμένες εκπτώσεις που απαιτούν σημαντικούς πόρους.
Ελάχιστες αλυσίδες σούπερ μάρκετ μπορούν να στηρίξουν ανάλογες κινήσεις, καθώς αυτό συνεπάγεται τη θυσία μέρους της κερδοφορίας τους.
Η Lidl, αξιοποιώντας τη ρευστότητα που αντλεί από τον πολυεθνικό όμιλο Schwarz, ενισχύει την ανταγωνιστική της θέση, ιδίως σε μια περίοδο έντονων ανατιμήσεων στα καταναλωτικά αγαθά.
Αυτή η κίνηση έχει επίσης ισχυρό επικοινωνιακό αντίκτυπο. Με στρατηγική που ξεχωρίζει στην ελληνική αγορά, η Lidl συνδυάζει την προωθητική της πολιτική με επιθετικές πρακτικές μάρκετινγκ, όπως η συγκριτική διαφήμιση.
Στο παρελθόν, η εταιρεία είχε δημοσιοποιήσει στοιχεία από καλάθια προϊόντων, συγκρίνοντας τιμές με μεγάλες αλυσίδες όπως Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος, προκειμένου να αναδείξει τη χαμηλότερη τιμολόγησή της.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Lidl Ελλάς, Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ, παρόμοιες τακτικές πρόκειται να επαναληφθούν σύντομα, με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας και την προσφορά μεγαλύτερης αξίας στους καταναλωτές.
Ο ανταγωνισμός
Αντίστοιχες ενέργειες από άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ δεν φαίνεται να ακολουθούν τη συνολική προσέγγιση της Lidl. Η Μασούτης προσφέρει έκπτωση 30% σε ηλεκτρικές συσκευές και παιχνίδια, δηλαδή προϊόντα που δεν ανήκουν στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά. Η ΑΒ Βασιλόπουλος επικεντρώνεται σε στοχευμένες προσφορές, όπως καλλυντικά, ηλεκτρικές συσκευές, και επιλεγμένα προϊόντα τροφίμων, χρηματοδοτούμενα κυρίως από τους ίδιους τους προμηθευτές, όπως καφέδες Nestle και δημητριακά Quaker.
Ο Σκλαβενίτης, από την άλλη, διαφοροποιείται παραδοσιακά από τέτοιες ενέργειες, απέχοντας από τις προσφορές της Black Friday. Η αλυσίδα δεν διαθέτει ετήσια φυλλάδια προσφορών, ούτε επενδύει σε τηλεοπτική διαφήμιση ή άλλες διαφημιστικές καμπάνιες. Τα My market συμμετέχουν με προσφορές σε μεμονωμένα προϊόντα από διάφορες κατηγορίες, οι οποίες όμως δεν ξεφεύγουν από τις συνηθισμένες τακτικές προώθησης που εφαρμόζονται όλο το χρόνο.
Η στρατηγική της Lidl αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα επιθετικής εμπορικής πολιτικής που θέτει νέα δεδομένα στην αγορά, δίνοντας έμφαση στην άμεση ανταπόκριση στις ανάγκες των καταναλωτών και στη δημιουργία ισχυρής παρουσίας μέσω τολμηρών κινήσεων.
Μία πολύ σημαντική αλλαγή θα υπάρξει με το επίδομα ανεργίας. Τι συμβαίνει με τα λεφτά του επιδόματος. Διαβάστε στο xristika.gr.
Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση μιας σημαντικής πιλοτικής αλλαγής στον τομέα της ανεργίας, που συνδέει τον τελευταίο μισθό με το επίδομα ανεργίας. Η νέα αυτή παρέμβαση, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει τον επόμενο μήνα, θα αφορά 20.000 νέους ανέργους και θα πραγματοποιηθεί μέσω της ΔΥΠΑ, η οποία χρηματοδοτείται συνολικά με 1,8 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το σχέδιο περιλαμβάνει συνολικά 8 δράσεις για την προώθηση της απασχόλησης και της κατάρτισης εργαζομένων και ανέργων, ενισχύοντας τις πολιτικές στήριξης της αγοράς εργασίας.
Μία από τις πιο σημαντικές δράσεις αφορά τη «Μεταρρύθμιση των παθητικών πολιτικών για την αγορά εργασίας», με σκοπό την υποστήριξη της μετάβασης των ανέργων στην απασχόληση. Στο πλαίσιο αυτής της δράσης, έχουν εγκριθεί έργα συνολικού προϋπολογισμού 100,4 εκατ. ευρώ, τα οποία αποσκοπούν στην αύξηση του επιπέδου και της κάλυψης του επιδόματος μακροχρόνιας ανεργίας, καθώς και στην τιμαριθμική αναπροσαρμογή του τυποποιημένου επιδόματος ανεργίας ώστε να αντανακλά το επίπεδο του τελευταίου καθαρού μισθού των δικαιούχων.
Η νέα πολιτική για το επίδομα ανεργίας θα προβλέπει ότι αυτό θα ανέρχεται στο 75% των αποδοχών ενός απολυμένου, εφόσον το άτομο έχει συμπληρώσει τουλάχιστον πέντε χρόνια εργασίας. Επίσης, οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν βελτιώσεις στο πλαίσιο αμοιβαίων υποχρεώσεων μεταξύ της ΔΥΠΑ και των ατόμων που αναζητούν εργασία, ενισχύοντας έτσι το δίκτυο στήριξης και ευκαιριών για τους ανέργους.
Συντάξεις: Κόλπο για 290 ευρώ επιπλέον σύνταξη – Δες πώς γίνεται
Όσοι ασφαλισμένοι κατέβαλαν επιπλέον εισφορές πάνω από το 6% μέχρι το 2014, έχουν δικαίωμα σε αυξημένη επικουρική σύνταξη.
Οι αυξήσεις αυτές μπορούν να ξεκινούν από 40€ για τα βαρέα επαγγέλματα του ΙΚΑ και να φτάνουν έως 290€, ανάλογα με το ύψος των επιπλέον εισφορών.
Η προσαύξηση αφορά ασφαλισμένους που συνταξιοδοτήθηκαν μετά την 1/1/2015, καθώς από τότε εφαρμόζεται ο νέος τρόπος υπολογισμού για τις επικουρικές συντάξεις. Περίπου 150.000 δικαιούχοι, εκ των οποίων οι 80.000 είναι ήδη συνταξιούχοι, επωφελούνται από τις αυξημένες εισφορές σε 15 επικουρικά ταμεία, όπου οι εισφορές έφταναν το 8%, 12%, ή και 14%, αντί για το βασικό 6%.
Η προσαύξηση υπολογίζεται βάσει συντελεστή 0,075% για κάθε επιπλέον ποσοστιαία μονάδα εισφοράς και αφορά την περίοδο ασφάλισης μέχρι το 2014. Για τα έτη από το 2015 και μετά, το ύψος της σύνταξης εξαρτάται από τις εισφορές και την ηλικία συνταξιοδότησης.
Παράδειγμα:
Ασφαλισμένος που κατέβαλε 9% εισφορές αντί για 6% έως το 2014 και συνταξιοδοτήθηκε το 2022 με 35 έτη ασφάλισης, δικαιούται προσαύξηση για τα 27 χρόνια αυξημένων εισφορών έως το 2014.
Τύπος Υπολογισμού Προσαύξησης:
Συντάξιμες αποδοχές (2002-2014) × Έτη αυξημένων εισφορών × Ποσοστιαία διαφορά εισφορών × 0,075%.
Οι αλλαγές αυτές ανοίγουν τον δρόμο για σημαντικά οφέλη στους ασφαλισμένους με αυξημένες εισφορές. Ελέγξτε αν ανήκετε στους δικαιούχους!
Για παράδειγμα συνταξιούχος με επιπλέον εισφορά επικουρικής 3% (σύνολο 9% με την κανονική εισφορά 6%) που συνταξιοδοτήθηκε στα 62 το 2020 με μειωμένη
έχοντας συμπληρώσει 30 έτη ασφάλισης και με συντάξιμες αποδοχές 1.870 ευρώ, πήρε επικουρική 184 ευρώ. Ως το 2014 είχε 24 έτη και για τα έτη αυτά δικαιούται προσαύξηση 101 ευρώ που θα υπολογιστεί ως εξής: μισθός (1.870) επί τα έτη (Χ24) επί μονάδες επιπλέον εισφοράς (Χ3) επί την προσαύξηση (Χ0,075%)=101 ευρώ.
Συνταξιούχος με 35 έτη ασφάλισης στο επικουρικό της ΔΕΗ και επιπλέον εισφορά 3% που αποχώρησε το 2022 στα 60 με συντάξιμες αποδοχές 2.770 ευρώ, παίρνει επικουρική 414 ευρώ ενώ δικαιούται προσαύξηση 168 ευρώ με τα ανάλογα αναδρομικά εφόσον ο ΕΦΚΑ δεν του έχει υπολογίσει την προσαύξηση της επικουρικής του.
Οι συνταξιούχοι από επικουρικά ταμεία τραπεζών είναι οι πιο κερδισμένοι από τις επιπλέον εισφορές σε σύγκριση με άλλα ταμεία:
Συνταξιούχος τραπεζικός που αποχώρησε το 2020, με 30 έτη σε ηλικία 62 ετών και συντάξιμο μισθό 2.570 ευρώ ως το 2014 με επιπλέον εισφορά 6% (σύνολο 12%), παίρνει επικουρική 335 ευρώ και δικαιούται προσαύξηση, 278 ευρώ.