Αυτοκίνητο

Αυτοκίνητο: Συνολικά πρόστιμα 875 εκατομμυρίων ευρώ μοίρασε η Κομισιόν σε δυο από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου! Διαβάστε στο xristika.gr τις εξελίξεις…

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, Volkswagen και BMW, πρόστιμα συνολικού ύψους 875 εκατ. ευρώ για σύμπραξη με σκοπό να περιορίσουν τη χρήση της τεχνολογίας καθαρισμού των εκπομπών αερίων που είχαν αναπτύξει.

Η υπόθεση αυτή, η οποία είναι ξεχωριστή από το λεγόμενο σκάνδαλο «Dieselgate» που είχε στόχο την εξαπάτηση στους ελέγχους για τις εκπομπές αερίων των αυτοκινήτων, αποτελεί προηγούμενο, καθώς επεκτείνει τη νομοθεσία για τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό σε συζητήσεις μεταξύ βιομηχανιών σε τεχνικό επίπεδο.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι συζητήσεις που είχαν γίνει πριν από μία δεκαετία επικεντρώθηκαν στον σχεδιασμό των κανόνων για το Adblue, το οποίο χρησιμοποιείται για τον καθαρισμό του οξειδίου του αζώτου από τα αέρια που παράγονται από τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα.

«Αυτό είναι το πρώτο. Δεν είχαμε ποτέ ένα καρτέλ, ο σκοπός του οποίου ήταν να περιορίσει τη χρήση νέας τεχνολογίας», δήλωσε η επικεφαλής της Κομισιόν για τον ανταγωνισμό, Μαργκρέτε Βεστάγκερ.

Η Volkswagen πρέπει να πληρώσει πρόστιμο 502 εκατ. ευρώ και η BMW 373 εκατ. ευρώ. Στη Daimler, που μετείχε επίσης στο καρτέλ, δεν επιβλήθηκε πρόστιμο μετά την αποκάλυψη που έκανε για αυτό.

Η Βεστάγκερ είπε ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι θυγατρικές της VW, Audi kai Porsche, είχαν προωθήσει την τεχνολογία για τη μείωση των επικίνδυνων εκπομπών αερίων αλλά απέφυγαν να μπουν σε ανταγωνισμό για την εφαρμογή της.

Αυτοκίνητο: Συναγερμός στη Volkswagen!

Παράλληλα, θύμα των κυβερνοπειρατών, έπεσε η Volkswagen, ανακοινώνοντας ότι προσωπικά δεδομένα περίπου 3,3 εκατομμυρίων ανθρώπων στη Βόρεια Αμερική διέρρευσαν από έναν προμηθευτή της.

«Ανακαλύψαμε πρόσφατα ότι κάποιος τρίτος, μη εγκεκριμένος, έλαβε προσωπικές πληροφορίες (…) για τους πελάτες και τους πιθανούς πελάτες μας από έναν προμηθευτή της Audi, της Volkswagen και ορισμένων αντιπροσωπειών στις ΗΠΑ και τον Καναδά», ανέφερε η αμερικανική θυγατρική του ομίλου στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Οι εν λόγω πληροφορίες είχαν ληφθεί στο διάστημα 2014-19 και είχαν αποθηκευτεί σε ένα μη προστατευμένο αρχείο αυτού του προμηθευτή, τον οποίο δεν αποκάλυψε η VW. Η εταιρεία υπολογίζει ότι διέρρευσαν ευαίσθητες πληροφορίες που χρησιμοποιούνται για την αγορά ή τον δανεισμό, όπως για παράδειγμα ο αριθμός της άδειας οδήγησης, περίπου 90.000 πελατών ή δυνητικών πελατών της Audi στις ΗΠΑ. Σχεδιάζει να παράσχει σε αυτούς τους ανθρώπους δωρεάν προστασία κατά της χρήσης των δεδομένων τους για αγορές ή λήψη δανείων.

Η διαρροή αφορά επίσης λιγότερο ευαίσθητα δεδομένα (ονόματα, διευθύνσεις, τηλέφωνα, e-mail) περίπου 3,1 εκατομμυρίων πελατών της Audi στις ΗΠΑ και 163.000 στον Καναδά και περίπου 3.300 πελατών της VW στις ΗΠΑ.

Ο όμιλος είναι στη διαδικασία να επικοινωνήσει με όλα αυτά τα πρόσωπα και ενημέρωσε για το θέμα τις αρμόδιες αρχές.

Πολλές αμερικανικές εταιρείες έπεσαν τις τελευταίες εβδομάδες θύματα χάκερ. Νωρίτερα σήμερα η McDonald’s ανακοίνωσε ότι διέρρευσαν τα δεδομένα πελατών της στη Νότια Κορέα και την Ταϊβάν.

Αυτοκίνητο: Τι θα γίνει με όσους οδηγούν στη ΛΕΑ

Πριν λίγες εβδομάδες, το μποτιλιάρισμα στις εθνικές οδούς επέστρεψε το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος και όπως επίσης και οι οδηγοί που δεν διστάζουν να κινηθούν στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης για να βρεθούν λίγα μέτρα ή λίγα χιλιόμετρα πιο μπροστά από τους συνετούς οδηγούς που περιμένουν υπομονετικά στη λωρίδα κυκλοφορίας τους.

Ωστόσο η Τροχαία φαίνεται ότι είχε διαφορετική άποψη και τα αποτελέσματα για τον εντοπισμό των οδηγών που κινούνταν παράνομα στη ΛΕΑ απέφεραν αποτελέσματα καθώς 330 οδηγοί για τους επόμενους δύο μήνες θα αναγκαστούν να κινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή με τα πόδια καθώς τους αφαιρέθηκε τόσο η άδεια οδήγησης όσο και η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος με το οποίο πραγματοποίησαν την παράβαση.

Ειδικότερα στο πλαίσιο διενέργειας ειδικών δράσεων η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, τη Δευτέρα 21 Ιουνίου πραγματοποίησε στοχευμένους τροχονομικούς ελέγχους κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου της Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου, για τον εντοπισμό οδηγών που κινούνταν στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.).

Συνολικά βεβαιώθηκαν 330 παραβάσεις σε οδηγούς οι οποίοι κινούνταν στην Λ.Ε.Α., εκ των οποίων οι 218 μέσω Ειδικών Ηλεκτρονικών Τεχνικών Συσκευών (κάμερες) και 112 κατά τη διάρκεια επιτόπιων τροχονομικών ελέγχων.

Υπενθυμίζεται στους οδηγούς ότι η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), κατατάσσεται στις παραβάσεις αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς και σε περιπτώσεις διάπραξης παράβασης, προβλέπεται η επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες, χωρίς την επιβολή διοικητικού προστίμου.

Η Τροχαία επισημαίνει ότι η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) προορίζεται αποκλειστικά και μόνο για την κίνηση οχημάτων άμεσης ανάγκης και οχημάτων συντήρησης των αρμόδιων υπηρεσιών, για την αντιμετώπιση έκτακτων γεγονότων, περιστατικών ή άλλων αναγκών.

Οποιαδήποτε άλλη χρήση των Λωρίδων Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), δεν επιτρέπεται.

Παρόμοιες ειδικές εξορμήσεις, στο πλαίσιο του επιχειρησιακού σχεδιασμού της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής, με σκοπό τη διασφάλιση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας, θα πραγματοποιηθούν και στο μέλλον σε όλο το οδικό δίκτυο της Αττικής.

Αυτοκίνητο: Πλέον θα μας έρχονται με SMS

Παράλληλα, σαρωτικές είναι οι αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) στις οποίες προχωρά το υπουργείο Υποδομών σε συνεννόηση με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Αλλάζει πλήρως το δόγμα επιβολής προστίμων για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας η κυβέρνηση, κάτι που θα αποτυπώνεται στο νέο νομικό πλαίσιο το οποίο μόλις ολοκληρωθεί θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, θα προβλέπονται χαμηλότερα χρηματικά πρόστιμα για τις περισσότερες ποινές, ωστόσο θα δοθεί παράλληλα έμφαση στις πιο επικίνδυνες παραβάσεις που οδηγούν σε σοβαρούς τραυματισμούς και θανάτους όπως είναι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη και η μη χρήση κράνους για τους μοτοσυκλετιστές.

Επίσης θα προβλέπεται η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών από τα 50 χιλιόμετρα την ώρα που είναι τώρα, στα 30, όπως συμβαίνει σε αρκετές χώρες της Ευρώπης.

Για πρώτη φορά επίσης θα υπάρχει κατηγοριοποίηση των παραβάσεων βάσει του βαθμού επικινδυνότητας αλλά και της συχνότητας στην οποία υποπίπτει ο οδηγός.

Κι επειδή θα δίνεται ιδιαίτερη σημασία όχι τόσο στο ύψος του προστίμου αλλά στη βεβαιότητα είσπραξής του, το υπουργείο Υποδομών θα ψηφιοποιήσει όλη τη διαδικασία από τη στιγμή που σε κάποιον επιβάλλεται ένα πρόστιμο μέχρι τη στιγμή που το πληρώνει, προκειμένου το κράτος να γνωρίζει ότι «έκλεισε» η υπόθεση με την καταβολή του αντιτίμου.

Οι αρχές θα γνωρίζουν όμως επίσης και κάτι άλλο: εάν είναι η πρώτη, η δεύτερη ή η τρίτη φορά που ένας πολίτης προβαίνει στο ίδιο αδίκημα, κάτι που μέχρι και σήμερα δεν φαινόταν.