Προσοχή: Σε ποια ερώτηση αστυνομικού δεν πρέπει να απαντήσεις ποτέ σου

Μπλόκα τροχαίας: Αν και πρέπει πάντα να υπακούμε στις υποδείξεις των αστυνομικών, υπάρχει μια ερώτηση-παγίδα που καλό είναι να σκεφτόμαστε δύο φορές πριν απαντήσουμε. Όλες οι λελτπομέρειες στο xristika.gr.

Όντας μέσα στην εορταστική περίοδο του Δεκαπενταύγουστου, η τροχαία εντείνει τους ελέγχους στους δρόμους, ειδικά τις νυχτερινές ώρες και τις πρώτες πρωινές, καθώς ένα μεγάλο τμήμα των εργαζομένων ξεκινάει τις καλοκαιρινές του διακοπές, ενώ πολλοί οδηγοί ταξιδεύουν για να συμμετάσχουν σε διάφορες εκδηλώσεις.

Για αυτό το λόγο, ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί από τις αρχές στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή/και ναρκωτικών. Οι έλεγχοι αυτοί, που θα παραμείνουν αυξημένοι και την εβδομάδα 19-25 Αυγούστου.

Οπότε, οι πιθανότητες να σταματήσουν κάποιο οδηγό για έλεγχο είναι φυσιολογικό να αυξάνονται κατακόρυφα αυτή την περίοδο.

Μάλιστα, επειδή αρκετοί είναι εκείνοι που αγχώνονται κατά τη διάρκεια της διαδικασίας χωρίς να έχουν υποπέσει σε κάποια παράβαση, οι ειδικοί υπογραμμίζουν να παραμένουν ψύχραιμοι και να είναι ευγενικοί απέναντι στα όργανα της τάξης, τα οποία προσπαθούν να διατηρήσουν ασφαλείς τους δρόμους.

Αυτό θα βοηθήσει στην γρήγορη ολοκλήρωση του ελέγχου, ειδικά σε περίπτωση που είναι για τυπικούς λόγους.

Αν και ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να απαντάει σε κάθε ερώτηση των αστυνομικών, οι δικηγόροι συμβουλεύουν να σκέφτονται προσεκτικά την απάντησή τους στην ερώτηση: “Ξέρετε γιατί σας σταμάτησα;”.

Πρόκειται συνήθως για μια μπλόφα των αρχών, με την καλύτερη απάντηση να είναι το “Δεν γνωρίζω”.

Αυτό συμβαίνει επειδή, σε ορισμένες περιπτώσεις, οι αστυνομικοί μπορεί να μην έχουν ακόμη σαφή εικόνα για το αν έχει διαπραχθεί κάποια παράβαση ή να θέλουν να ασκήσουν μια ψυχολογική πίεση μήπως και “βγάλουν λαβράκι”.

Αν ο οδηγός απαντήσει, π.χ. “για υπερβολική ταχύτητα”, μπορεί να δώσει στον αστυνομικό την αφορμή να επιβάλει πρόστιμο, ακόμα και αν δεν είχε αρχικά αυτή την πρόθεση.

Επιπλέον, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η υπογραφή της κλήσης δεν σημαίνει απαραίτητα ότι συμφωνούμε με την παράβαση. Είναι απλώς μια τυπική διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί.

Μπλόκα τροχαίας: Πόσο κοστίζει η αλλαγή κατεύθυνσης χωρίς φλας

Νέος ΚΟΚ: Με χρηματικό πρόστιμο τιμωρούνται σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όσοι ποδηλάτες ή χρήστες μικρών ηλεκτρικών οχημάτων δεν σηκώνουν το χέρι τους όταν αλλάζουν κατεύθυνση. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Παλαιότερα , πολλοί οδηγοί κυρίως μικρών μοτοσικλετών και ποδηλάτων όταν ήθελαν να στρίψουν ενημέρωναν τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου σηκώνοντας τα χέρια τους. Δηλαδή, αν ήθελαν να στρίψουν αριστερά, σήκωναν το αριστερό χέρι, αν ήθελαν να κινηθούν δεξιά, σήκωναν αντίστοιχα το δεξί χέρι.

Ελάχιστοι πλέον το κάνουν, ακόμα και όταν το όχημα, δεν διαθέτει ενημερωτικά φλας. Για όσους όμως δεν το γνωρίζουν, η αλλαγή κατεύθυνσης χωρίς προειδοποίηση με τα χέρια επιφέρει και σύμφωνα πάντα με τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, χρηματικό πρόστιμο.

Συγκεκριμένα, οι αναβάτες ποδηλάτων αλλά και όσοι κάνουν χρήση Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα), όπως για παράδειγμα τα πατίνια, είναι υποχρεωμένοι όταν αλλάζουν κατεύθυνση να ενημερώνουν με τα χέρια. Αν δεν το πράξουν τότε το χρηματικό πρόστιμο της Τροχαίας ισοδυναμεί με 40 ευρώ.

Αυτό είναι κάτι που αναφέρεται στον ΚΟΚ, ωστόσο ελάχιστοι το γνωρίζουν, ενώ μηδενικές πρέπει να είναι και οι καταγεγραμμένες παραβάσεις από ποδηλάτες ή χρήστες μικρών ηλεκτρικών οχημάτων.

Μπλόκα τροχαίας: Αυτά είναι τα νέα όρια ταχύτητας – Με πόσα μπορούμε να τρέχουμε

Τέλος στο πόδι στο γκάζι μπαίνει με τους νέους νόμους!

Και αν η κλιματική αλλαγή… ορίζει μείωση των ορίων για χαμηλότερους ρύπους (αυτό βέβαια είναι σχετικό), οι σύγχρονοι νέοι αυτοκινητόδρομοι επιβάλουν αύξηση και η εντός των πόλεων δρόμοι μείωση, για λόγου ασφάλειας.

Στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα όρια ταχύτητας καθορίζονται από τους εθνικούς νόμους και μπορεί να διαφέρουν μεταξύ των κρατών μελών. Τα όρια ταχύτητας είναι σημαντικά για την ασφάλεια των οδηγών και των πεζών και επηρεάζουν επίσης την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

Συνήθως, τα όρια ταχύτητας διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο του δρόμου και την περιοχή.

Για παράδειγμα, σε κατοικημένες περιοχές, τα όρια είναι συνήθως περίπου 50 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ σε εθνικές οδούς και αυτοκινητόδρομους μπορεί να φτάσουν τα 100-130 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Μερικές χώρες, όπως η Γερμανία, έχουν μέρη του αυτοκινητοδρόμου όπου δεν υπάρχει τυπικό όριο ταχύτητας, αν και υπάρχει μια «συνιστώμενη» ταχύτητα των 130 χιλιομέτρων ανά ώρα.

Άλλες χώρες, όπως η Εσθονία και η Κύπρος, έχουν χαμηλότερα όρια ταχύτητας σε σύγκριση με τον μέσο όρο της ΕΕ.

Στην ευρωπαϊκή οδική κοινότητα, η συζήτηση για την ταχύτητα στους αυτοκινητοδρόμους παίρνει νέες διαστάσεις.

Ηδη μία χώρα έλαβε αποφάσεις και μία δεύτερη θα λάβει άμεσα:

Στην Ιταλία, η συζήτηση για την αύξηση της ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται ενώ στην Τσεχία με πρόσφατη έγκριση νόμου, η αύξηση της ταχύτητας είναι πλέον μέχρι τα 150 χλμ./ώρα στους αυτοκινητοδρόμους.

Στην Ελλάδα επίσημα η κουβέντα έχει ξεκινήσει, κάτι που έπρεπε να γίνει, αφού πλέον υπάρχουν οδικοί άξονες με τραγελαφικά μειωμένα όρια, όπως κάποια με υψηλά σε σημεία που δε θα έπρεπε…

Οι προτάσεις είναι να αυξηθούν σε κάποια σημεία στους αυτοκινητοδρόμους, όπως σε μεγάλες ευθείες των νέων αυτοκινητοδρόμων (της Ολυμπίας Οδού, του Αιγαίου, του Μορέα, της Εγνατίας Οδού, ακόμα και της Αττικής Οδού) και σε κάποια σημεία να μειωθούν, όπως μέσα στις πόλεις.

Φυσικά με ανάλογη προσαρμογή στις καιρικές συνθήκες.

Δηλαδή το όριο σε κομμάτι αυτοκινητοδρόμου, των 150km/h να μειώνεται στα 100 σε περίπτωση βρεγμένου οδοστρώματος.

Το σίγουρο είναι ότι ακόμα και μέσα στη χρονιά θα παρθούν αποφάσεις και για την Ελληνική επικράτεια.

Ιδού τα μέγιστα όρια ταχύτητας στην Ε.Ε:

Αυστρία: 130 km/h
Βέλγιο: 120 km/h
Βουλγαρία: 140 km/h
Κροατία: 130 km/h
Κύπρος: 100 km/h
Τσεχία: 150 km/h
Δανία: 130 km/h
Εσθονία: 110 km/h (Καλοκαίρι), 90 km/h (Χειμώνας)
Φινλανδία: 120 km/h (Καλοκαίρι), 100 km/h (Χειμώνας)
Γαλλία: 130 km/h (Καλοκαίρι), 110 km/h (Όταν βρέχει)
Γερμανία: Δεν υπάρχει μέγιστο όριο σε ορισμένα τμήματα της Autobahn, αλλά υπάρχει συνιστώμενη ταχύτητα 130 km/h.
Ελλάδα: 130 km/h
Ουγγαρία: 130 km/h
Ιρλανδία: 120 km/h
Ιταλία: 130 km/h
Λετονία: 110 km/h
Λιθουανία: 130 km/h
Λουξεμβούργο: 130 km/h
Μάλτα: 80 km/h
Ολλανδία: 130 km/h (σε ορισμένες περιοχές μπορεί να μειωθεί στα 100 km/h)
Πολωνία: 140 km/h
Πορτογαλία: 120 km/h
Ρουμανία: 130 km/h
Σλοβακία: 130 km/h
Σλοβενία: 130 km/h
Ισπανία: 120 km/h
Σουηδία: 120 km/h

Μπλόκα τροχαίας: Κάνατε μια από αυτές τις 4 παραβάσεις; Ξεχάστε την οδήγηση!

Ο νέος ΚΟΚ δείχνει τα… δόντια του και δεν έχει διάθεση για αστεία και χάρες!

Άμεση προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι το σχέδιο νόμου για την τροποποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όπως επισήμανε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, σε συνέντευξη που παρεχώρησε σε εφημερίδα.

Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενα άρθρα μας, νέος ΚΟΚ θα εξαντλεί όλη την αυστηρότητά του στις παραβάσεις που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα, μεταξύ των οποίων είναι οι εξής:

παραβίαση ερυθρού σηματοδότη υπερβολική ταχύτητα η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αντικανονική προσπέραση

Παράλληλα, μια από τις μεγάλες αλλαγές που θα φέρει ο νέος ΚΟΚ είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα.

Αυτό σημαίνει ότι θα εξακολουθούν να προβλέπονται χρηματικά πρόστιμα, αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης και βαθμοί ποινής στο point system, αλλά όχι αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων κυκλοφορίας.

Η αναθεώρηση του ΚΟΚ αποτελεί έναν από τους βασικούς άξονες του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, η κύρωση του οποίου στη Βουλή αποτελεί προτεραιότητα, όπως δήλωσε η κα Αλεξοπούλου.

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 που προβλέπει μείωση των νεκρών και σοβαρών τραυματιών από τροχαία ατυχήματα κατά 50% έως το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας και μία από τις αλλαγές που θα σηματοδοτήσει είναι το τέλος των σβήσιμων των κλήσεων, μιας και αυτές θα βεβαιώνονται και θα καταχωρούνται με ηλεκτρονικά Μέσα.

Ειδικότερα, θα συγκροτηθεί ένα Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων, στο πλαίσιο του οποίου θα εφαρμοστεί μια ψηφιακή διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων. Αυτή θα έχει ως εξής:

Βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με ηλεκτρονικά μέσα, ώστε να δοθεί τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων.

Πρόβλεψη ώστε η παράβαση που θα επιβάλλεται ερήμην του οδηγού (δλ. με κάμερες και ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.

Δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM

Βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής στο Taxisnet

Αμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεων και των πόντων ποινής που έχουν συγκεντρώσει στο point system.

Προς αυτή την κατεύθυνση, θα συμβάλλει, τέλος, και η οργάνωση ενός Κέντρου Διαχείρισης Παραβάσεων το οποίο θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και συνδεδεμένο με όλες τις σχετικές βάσεις δεδομένων.