Σούπερ μάρκετ: Τον εκνευρισμό των πολιτών αλλά και της εταιρείας έχουν προκαλέσει επιτήδειοι που χρησιμοποιούν το όνομα των Σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης για να αρπάξουν λεφτά από τους καταναλωτές. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Ο κακός χαμός επικρατεί τις τελευταίες ημέρες, με χιλιάδες επισκέπτες στη γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης να έχουν χάσει τον ύπνο τους! Τι έχει συμβεί; Παράλληλα, δείτε μία κίνηση ματ του Σκλαβενίτη που φέρνει ανατροπές στην αγορά.
Τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης καταγγέλλουν απάτη για δήθεν διαγωνισμό τον οποίον «τρέχουν» επιτήδειοι έχουν σκοπό να εξαπατήσουν τους καταναλωτές. Μάλιστα η γνωστή αλυσίδα τροφίμων Σούπερ Μάρκετ Σκλαβενίτης εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία ενημερώνει τους πελάτες του προκειμένου να μην πέσουν θύματα της απάτης αυτής.
Αναλυτικά η ανακοίνωση που εξέδωσαν τα Σούπερ Μάρκετ Σκλαβενίτης:
«Βρίσκεται σε εξέλιξη παράνομη χρήση από αγνώστους της επωνυμίας της Εταιρείας μας, του σήματός μας και φωτογραφιών Καταστημάτων μας σε δήθεν διαγωνισμούς σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εφαρμογές επικοινωνίας, όπου ζητείται από συνδρομητές να συμμετάσχουν απαντώντας σε ερωτήσεις και καταχωρώντας προσωπικά τους στοιχεία, με όφελος δήθεν δωροκάρτες για αγορές από τα Καταστήματά μας.
Η Εταιρεία μας ουδεμία σχέση έχει με την ανωτέρω κακόβουλη ενέργεια, ουδέποτε έχει διενεργήσει τέτοιους διαγωνισμούς και έχει ήδη προβεί σε σχετική καταγγελία ενώπιον των Αρχών.
Απάτη στα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης
Συστήνεται οι λήπτες των επικίνδυνων αυτών μηνυμάτων ή ενημερώσεων να μην προβούν σε “άνοιγμα” αυτών, να τα διαγράψουν άμεσα από το κινητό τους τηλέφωνο ή άλλη συσκευή και σε καμία περίπτωση να μην καταχωρίσουν προσωπικά τους στοιχεία.
Σε περίπτωση τυχόν καταχώρισης προσωπικών στοιχείων, συστήνεται να γίνει άμεσα επικοινωνία με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (τηλ. 11188, e-mail: ccu@cybercrimeunit.gov.gr).
Σούπερ μάρκετ: Έξαλλοι οι πελάτες – Δείτε τι είδαν στα ράφια από τη μία μέρα στην άλλη
Το κύμα ακρίβειας είναι εδώ και απειλεί κάθε νοικοκυριό. Τα βασικά είδη διατροφή πωλούνται πλέον «χρυσάφι» στα Σούπερ μάρκετπροκαλώντας απελπισία στους καταναλωτές. Όλες οι ανατιμήσεις στο xristika.gr.
Ενόσω η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με τις περισσότερες εκτιμήσεις να προβλέπουν αύξηση του ΑΕΠ κατά τουλάχιστον 4% (3,6% η συντηρητική πρόβλεψη του υπουργείου Οικονομικών για το 2021), ένα συνεχές μπαράζ ανατιμήσεων σε βασικά προϊόντα έχει αρχίσει να καθίσταται εμφανές στα νοικοκυριά.
Δεν είναι τυχαίο ότι τον Ιούνιο, ο ετήσιος πληθωρισμός, δηλαδή ο δείκτης τιμών σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2020, διαμορφώθηκε στο +1%, το υψηλοτερο επίπεδο από το ξέσπασμα της πανδημίας.
Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απόρροια μιας σειράς παραγόντων, όπως η αύξηση της διεθνούς τιμής πετρελαίου, η διατήρηση των υποστηρικτικών δημοσιονομικών και νομισματικών μέτρων, αλλά και η ευρύτερη ανάκαμψη της οικονομίας.
Παρότι ο μέσος όρος του τελευταίου 12μήνου παραμένει αρνητικός (-1,3%), η αύξηση των τελευταίων μηνών έχει ήδη αρχίσει να αποτυπώνεται στις τιμές των προϊόντων, οι οποίες έχουν λάβει την ανιούσα.
Είναι ενδεικτικό ότι στον κλάδο των μεταφορών, οι τιμές ενισχύθηκαν κατά 6,7% τον Ιούνιο του 2021, ενώ οι τιμές στον κλάδο της στέγασης ακολούθησαν στο +4%.
Μεγάλες ανατιμήσεις παρατηρήθηκαν και σε αρκετά τρόφιμα, με την τιμή σε αρνί και κατσίκι να εκτινάσσεται κατά 17% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020. Τα νωπά ψάρια αυξήθηκαν κατά 4,1%, τα τυριά κατά 2,5%, τα πουλερικά κατά 1,2%, το ελαιόλαδο κατά 1,3%, τα λαχανικά κατά 1,2%, οι πατάτες κατά 8,6% κ.α.
Την ίδια ώρα, εξαιτίας των σημαντικών αυξήσεων στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, η τιμή του φυσικού αερίου εκτινάχθηκε κατά 60,6% και του πετρελαίου θέρμανσης κατά 29%. Στο σύνολό τους, τα καύσιμα και τα λιπαντικά αυξήθηκαν κατά 15,8%, με το κόστος της μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο να «απογειώνεται» κατά 35,5%.
Εξίσου εντυπωσιακές ήταν και οι μεταβολές των τιμών σε επίπεδο μήνα, δηλαδή από τον Μάιο έως τον Ιούνιο του 2021, με τα νωπά φρούτα να εκτινάσσονται κατά 20,4%, το φυσικό αέριο κατά 15,8%, τα εισιτήρια μεταφοράς με αεροπλάνο κατά 12% και τα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού κατά 1,6%.
Σούπερ μάρκετ: «Καίει» το καλάθι της νοικοκυράς
Στο γαϊτανάκι των ανατιμήσεων η προσοχή στρέφεται στα βασικά καταναλωτικά αγαθά. Ηδη πηγές από την αγορά αναφέρουν πως ετοιμάζεται να ανοίξει ένας νέος κύκλος αναπροσαρμογών στις τιμές μιας ευρείας γκάμας προϊόντων, που ξεπερνούν τους 500 κωδικούς, με τους προμηθευτές να έχουν ειδοποιήσει ήδη μεγάλες και μικρές αλυσίδες σούπερ μάρκετ για αλλαγή του τιμοκαταλόγου.
Μεταξύ αυτών, το επόμενο διάστημα, αναμένονται αυξήσεις από 2% ως 15% στα γάλατα, στη φέτα, στον καφέ, στο αλεύρι, στα δημητριακά, στο ψωμί, στα ζυμαρικά, στα κατεψυγμένα λαχανικά, στα τοματοειδή.
Οι αυξήσεις βέβαια δεν αφορούν μόνο τα ράφια του οργανωμένου λιανεμπορίου, αφού ήδη από τον προηγούμενο μήνα κάποια αρτοποιεία έχουν ξεκινήσει να αναπροσαρμόζουν τα τιμολόγιά τους με αυξήσεις που κυμαίνονται από 10% ως 20% σε βασικά προϊόντα.
Παράγοντες του χώρου σημειώνουν ότι οι αναπροσαρμογές θα γίνουν αναγκαστικά από κάθε επιχείρηση μέσα στο επόμενο δίμηνο.
Σε ό,τι αφορά το κρέας, σύμφωνα με το τελευταίο Δελτίο Τιμών Χονδρικής του Οργανισμού Κεντρικής Αγοράς Αθηνών (ΟΚΑΑ), κατσικάκι και αρνί συνεχίζουν τις «πτήσεις» τους, ενώ το μοσχαρίσιο και το χοιρινό κινούνται περίπου στα ίδια με πέρυσι επίπεδα.
Συγκεκριμένα, η επικρατούσα τιμή για τα εγχώρια αρνιά διαμορφώνεται στα 8,8 ευρώ το κιλό, όταν το εύρος τιμών πέρυσι την ίδια περίοδο ήταν μεταξύ 6-8 ευρώ.
Αντίστοιχη εικόνα και με τα αρνιά Ρουμανίας. Τα κατσίκια στοιχίζουν σήμερα στη χονδρική 7,2 ευρώ το κιλό, όταν πέρυσι το εύρος ήταν μεταξύ 6-7 ευρώ.
Στα φρούτα και τα λαχανικά, πάλι, τα Δελτία Τιμών Χονδρικής του ΟΚΑΑ της περασμένης εβδομάδας εξακολουθούν να δείχνουν μία σημαντική αύξηση στα περισσότερα είδη. Μάλιστα η τιμή της ντομάτας εμφανίζεται να είναι διπλάσια σε σχέση με πέρυσι, στο 1 ευρώ το κιλό.
Σε μια προσπάθεια να πείσει τα σούπερ μάρκετ να απορροφήσουν το μεγαλύτερο μέρος των ανατιμήσεων, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνις Γεωργιάδης υπογράμμισε στους επικεφαλής των μεγαλύτερων αλυσίδων της χώρας, στη συνάντηση που είχαν προ ημερών, την κοινωνική τους ευθύνη και τα σημαντικά κέρδη που αποκόμισαν την περασμένη χρονιά.
Τους υπενθύμισε δε το νέο πλέγμα των αυστηρών ελέγχων που έχει υιοθετηθεί εν μέσω της πανδημίας έναντι φαινομένων αισχροκέρδειας σε βασικά προϊόντα.
Πληροφορίες του «b.s.» αναφέρουν ότι οι εκπρόσωποι του οργανωμένου λιανεμπορίου δεσμεύτηκαν στη σύσκεψη πως θα κάνουν καθετί προκειμένου να μην μετακυλιστεί πλήρως το κόστος στους καταναλωτές, αν και κάποιοι εξ αυτών παραδέχονταν ότι τα περιθώρια είναι συγκεκριμένα.
Την ίδια ώρα πάντως και ως μοχλός πίεσης στην αγορά από την περασμένη εβδομάδα πέραν της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) κινητοποιήθηκε και η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Μάλιστα κλιμάκιά της έχουν ξεκινήσει κύκλο επιτόπιων αιφνιδιαστικών ελέγχων σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις αγορές προμήθειας, εμπορίας και λιανικής πώλησης ειδών σούπερ μάρκετ. Ηδη έχουν πραγματοποιηθεί έλεγχοι σε επιχειρήσεις στις αγορές δημητριακών, γάλακτος, καφέ, μαρμελάδων, ροφημάτων και τυριών στις Περιφέρειες Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας. Στόχος των ελέγχων, σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, είναι ο εντοπισμός ενδεχόμενων αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών.
Σούπερ μάρκετ: Αντοχές
Σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το καλοκαίρι η Ελλάδα κατέγραψε τον όγδοο μικρότερο ρυθμό αύξησης των τιμών των τροφίμων εντός της Ε.Ε.
Σύμφωνα με τη μελέτη, που επικαλείται στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο υπο-δείκτης τιμών καταναλωτή για την ομάδα των ειδών τροφίμων τον Ιούλιο του 2021 καταγράφεται αυξημένος σε σχέση με τον Ιανουάριο 2020 κατά 0,41 (πριν από την έναρξη της πανδημίας COVID-19) και κατά 1,73 σε σχέση με τον Ιούλιο 2020.
Σε ό,τι αφορά επιμέρους ομάδες τροφίμων, η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται στα νωπά φρούτα (κατά 13,31%) και στο αρνί και κατσίκι, κατά 6,24%. Σε ό,τι αφορά τις τιμές των φρούτων, αυτές είναι αυξημένες λόγω των καιρικών συνθηκών του φετινού καλοκαιριού, ενώ οι τιμές του αρνιού παραμένουν αυξημένες λόγω της προσφοράς και ζήτησης του φετινού Πάσχα.
Οι ομάδες των νωπών λαχανικών έχουν μεν αρκετά χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020 κατά 13,28%, αλλά συγκριτικά με τον Ιούλιο 2020 είναι και αυτές αυξημένες κατά 8,01%.
Οι υπόλοιπες ομάδες καταγράφουν μικρότερες διακυμάνσεις, με σαφή όμως την επίδραση των αυξήσεων των διεθνών τιμών πρώτων υλών.
Η μελέτη προτείνει ως ανάχωμα στο κύμα των αυξήσεων τη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ (13% και 24%), υπογραμμίζοντας πως είναι μεταξύ των υψηλότερων στην Ευρώπη (6η θέση).
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η βασική διαφοροποίηση είναι ότι πολλές χώρες, και ιδιαίτερα οι χώρες της δυτικής Ευρώπης, έχουν έναν αρκετά χαμηλότερο συντελεστή ΦΠΑ για τα τρόφιμα πρώτης ανάγκης (π.χ. ψωμί, γαλακτοκομικά κ.λπ.), ο οποίος κατά κανόνα κυμαίνεται στο ύψος του 4% έως 7%, όταν στην Ελλάδα τα αντίστοιχα αγαθά έχουν διπλάσιο ή τριπλάσιο συντελεστή ΦΠΑ, 13%.
Ομως και ο υψηλός συντελεστής ΦΠΑ (24%), στον οποίο υπάγονται ακόμα και σήμερα αρκετά προϊόντα τροφίμων, είναι σημαντικά υψηλότερος από τις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης (μ.ό. 21%).
«Προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι πιέσεις ανατιμήσεων στην Ελλάδα, η διαχείριση των συντελεστών ΦΠΑ αποτελεί ευκαιρία», υπογραμμίζει το ΙΕΛΚΑ, υπενθυμίζοντας πως εντός του 2020 υπήρξαν μειώσεις στη χώρα μας σε μεταφορές, καφέ, μη αλκοολούχα ποτά, κινηματογράφους κ.λπ.