PLUS

ΠΡΟΣΟΧΗ: Το λάθος που κάνουμε όλοι και καταστρέφουμε το κινητό μας

Φόρτιση κινητού: Μια απλή συνήθεια που έχουμε όλοι είναι να φορτίζουμε το κινητό μας τηλέφωνο στο αυτοκίνητο. Κάτι το οποίο, σύμφωνα με τους ειδικούς, πρέπει να το σταματήσουμε άμεσα!

Και αυτό γιατί οι θύρες USB του αυτοκινήτου παρέχουν τυπικά χαμηλή τάση, λιγότερη από τη δυνατότητα φόρτισης του τηλεφώνου σας.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το κινητό να δέχεται λιγότερο ρεύμα από αυτό που χρειάζεται για να λειτουργήσει.

Κάθε φορά που φορτίζετε το τηλέφωνό σας σε μια θύρα USB χαμηλής κατανάλωσης, το τηλέφωνο ουσιαστικά τραβάει την ενέργεια με πολύ ταχύτερο ρυθμό από ό, τι υποστηρίζει η θύρα.

Επιπλέον, εξαιτίας της χαμηλής τάσης το σύστημα φόρτισης φθείρεται.

Και αυτό μελλοντικά μπορεί να κάνει το κινητό να αντέχει λιγότερες ώρες ή να κλείνει απότομα.

Οπότε φορτίστε το από το σπίτι – ή αφήστε το να σβήσει για μερικά λεπτά, μέχρι να βρείτε κανονική πρίζα.

Δεν είναι και το τέλος του κόσμου!

Φόρτιση κινητού: Πόσο κοστίζει το ρεύμα που καίτε

Τα κινητά και κυρίως τα smartphones έχουν πλέον γίνει… προέκταση των χεριών μας, καθώς είναι οι συσκευές που χρησιμοποιούμε ως επί το πλείστον κατά τη διάρκεια της ημέρας. Οπότε είναι αρκετά λογικό να χρειάζονται συχνή φόρτιση, με αρκετό κόσμο να τα αφήνει σχεδόν όλη τη νύχτα στην πρίζα, ώστε να γεμίσει η μπαταρία τους, για την επόμενη ημέρα.

Ποιο είναι, όμως, το κόστος από μια ολονύχτια φόρτιση του κινητού;

Σύμφωνα με τα όσα δηλώνει ο καθηγητής David MacKay, του Πανεπιστημίου του Cambridge, οι συσκευές μας όσες ώρες κι αν μείνουν συνδεδεμένες στους φορτιστές τους καταναλώνουν μηδαμινή ενέργεια και έτσι δεν είναι απαραίτητο να σκεφτεί κάποιος την περίπτωση οικονομίας στον χρόνο φόρτισης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας μελέτης του εργαστηρίου Lawrence Berkeley National Laboratory, που έγινε το 2012, υπολογίστηκε ότι το κόστος για τη φόρτιση ενός smartphone ετησίως ανέρχεται μόλις στα 5 ευρώ κι αυτό γιατί κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας ο φορτιστής καίει μόλις 2,24 Watt, ενώ όταν απλώς βρίσκεται στην πρίζα, καταναλώνει μόλις 0,26 Watt.

Βέβαια, από την άλλη αν θέλουμε να προστατευθεί η μπαταρία του κινητού μας και ταυτόχρονα να αυξηθεί και το όριο ζωής, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τις συμβουλές των ειδικών, που μας λένε να προτιμούμε να φορτίζουμε τα κινητά μας μεταξύ του 40% και του 80%, καθώς μια μπαταρία που προσεγγίζει το 100% της πληρότητάς της για μεγάλο χρονικό διάστημα έχει αποδειχτεί ότι μπορεί να χαλάσει πιο γρήγορα.

Τέλος, για όσους από εμάς αγχωνόμαστε κάθε φορά που έχουμε ξεχάσει τα κινητά μας να φορτίζουν για ατελείωτες ώρες, δεν υπάρχει λόγος να πανικοβαλλόμαστε νομίζοντας πως θα υπερφορτώσουν και θα καούν, καθώς οι σύγχρονες μπαταρίες διαθέτουν δικό τους σύστημα προστασίας, όπως αντίστοιχα και οι φορτιστές.

Το πρόβλημα αποτελούν οι φτηνοί φορτιστές και οι απομιμήσεις, γι’ αυτό θα πρέπει πάντα να έχουμε τον νου μας, καθώς τα περισσότερα περιστατικά ατυχημάτων οφείλονται σε αυτά τα κακής ποιότητας προϊόντα.

Φόρτιση κινητού: Το λάθος που «σκοτώνει» την μπαταρία του κινητού μας

Η μεγάλη χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της ημέρας έχει μεγάλο αντίκτυπο και στην μπαταρία.

Είναι λογικό ότι με περισσότερη χρήση μειώνεται ο χρόνος που θα κρατήσει η μπαταρία μέσα στη μέρα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όσο μεγάλη μπαταρία και αν έχει ένα κινητό δύσκολα θα μας κρατήσει περισσότερο από μια ημέρα με ήπια χρήση. Αν μιλάμε για βαριά χρήση τότε ενδεχομένως να μην κρατήσει ούτε μια ημέρα.

Όσο και αν κρατάει η μπαταρία του κινητού σας θα έρθει κάποια η στιγμή η ώρα που θα πρέπει να μπει στη φόρτιση.

Εκεί οι περισσότεροι κάνουν ένα μοιραίο λάθος.

Όταν λοιπόν το κινητό μας είναι έτοιμο για να μπει στην φόρτιση συνηθίζουμε να επιλέγουμε να το κάνουμε πριν κοιμηθούμε. Αυτό το κάνουμε προκειμένου να έχουμε 100% μπαταρία όταν ξυπνήσουμε.

Ωστόσο μαζί με αυτό κάνουμε ζημιά στην μπαταρία χωρίς να το γνωρίζουμε. Οι ώρες που θα κοιμηθούμε συνήθως είναι περισσότερες από αυτές που απαιτούνται για να φορτιστεί πλήρως η συσκευή μας.

​Όταν φτάνει στο 100% η θερμοκρασία του αυξάνεται και αυτό δεν είναι καλό. Μια ακόμη συνήθεια που καταστρέφει το κινητό μας είναι ότι το αφήνουμε να αποφορτιστεί τελείως ή να φτάσει πολύ κοντά στο να κλείσει.

Είναι αυτό μία καλή κίνηση για το κινητό μας ή του αφαιρούμε χωρίς να ξέρουμε ημέρες «ζωής»; Στην πραγματικότητα και αυτή είναι μια κακή πρακτική.

Σύμφωνα με τους ειδικούς το σωστό είναι να φορτίζει κάποιος το κινητό από το 40% μέχρι το 80% και να φροντίζει να βρίσκεται πάντα πιο πάνω από το 50%. Όσο περισσότερο προσέχεις το κινητό σου, τόσο περισσότερο θα ζήσει η μπαταρία του.

Οι κύκλοι φόρτισης είναι σημαντικοί για όλες τις συσκευές καθώς όσο περισσότερες φορτίσεις κάνουμε στο κινητό τόσο περισσότερο πλησιάζουμε στο τέλος της ζωής της μπαταρίας και αυτό δεν το θέλει κανένας.

Φόρτιση κινητού: Ξεχάστε τις μπαταρίες που ξέρατε, έρχεται νέος τρόπος φόρτισης

Στην πλειοψηφία τους όλα τα μοντέλα χρειάζονται φόρτιση έπειτα από κάποιες ώρες χρήσης, υποχρεώνοντας έτσι τους κατόχους τους να κυκλοφορούν παρέα µε τους φορτιστές και να αναζητούν πρίζες.

Ειδικότερα, τα πρώτα χρόνια που κάθε µμοντέλο είχε ξεχωριστό φορτιστή, η κατάσταση εξελισσόταν σε πραγματικό κυνήγι θησαυρού. Όμως, με την πάροδο του χρόνου όλοι πίστεψαν ότι οι μπαταρίες των κινητών θα διαρκούσαν πολύ περισσότερο.

Ωστόσο, εάν κρίνουμε ο καθένας ξεχωριστά θα καταλάβουμε πως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα, καθώς τα νέα μοντέλα λόγω της υπερβολικής χρήσης του ξεμένουν ακόμα πιο εύκολα από «δυνάμεις».

Στην αρχή, οι βιομηχανίες των κινητών προσπάθησαν να κατασκευάσουν µπαταρίες που θα παρείχαν την απαραίτητη ενέργεια αλλά θα είχαν και μεγάλη αντοχή. Ο στόχος δεν επετεύχθη και κάποιοι επιστήμονες άρχισαν να αναζητούν εναλλακτικές διεξόδους.

Έτσι, πρόσφατα ερευνητές του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης, του περίφηµου ΜΙΤ, ανακοίνωσαν ότι ανέπτυξαν µια επαναστατική τεχνολογία µε την οποία καταργούνται οι µπαταρίες από τα κινητά τηλέφωνα και τη θέση τους παίρνει το… Wi-Fi!. Οι ερευνητές δημιούργησαν ένα λεπτό ηλεκτρονικό φύλλο το οποίο θα ενσωματώνεται στα κινητά.

To φύλλο αυτό θα συλλέγει τα ηλεκτροµαγνητικά κύµατα των δικτύων ασύρµατης σύνδεσης µε το Internet και θα τα µετατρέπει σε ενέργεια µε την οποία θα λειτουργεί το τηλέφωνο.

Παρόμοιες τεχνολογίες φόρτισης κινητών τηλεφώνων µέσω ραδιοκυµάτων, ασύρματων δικτύων και μαγνητικών πεδίων έχουν κάνει την εμφάνισή τους τα τελευταία χρόνια, αλλά όλες απαιτούν την τοποθέτηση συσκευής πάνω ή πολύ κοντά σε κάποια ειδική βάση, γεγονός που και πάλι περιορίζει τον κάτοχο.

Με την τεχνολογία των ερευνητών του ΜΙΤ το µόνο που θα έχει κάποιος να κάνει είναι να βρίσκεται σε έναν χώρο όπου υπάρχει Wi-Fi και το κινητό του τηλέφωνο θα φορτίζεται σε χρόνο ρεκόρ.

Παναγιώτης Ελενόπουλος

Ο Παναγιώτης Ελενόπουλος είναι συντάκτης στην ιστοσελίδα xristika.gr, όπου ασχολείται με τη συγγραφή άρθρων και ειδήσεων που καλύπτουν διάφορα θέματα, όπως την οικονομία, την τεχνολογία, την αγορά και την καθημερινή επικαιρότητα. Μέσα από τη δουλειά του στο xristika.gr, συμβάλλει στην ενημέρωση του κοινού με αξιόπιστο και προσιτό τρόπο, προσφέροντας ανάλυση και πληροφορίες που ενδιαφέρουν το μέσο αναγνώστη.

Recent Posts

Συνεχίζει αήττητος ο Παναθηναϊκός: 68-61 τον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…

7 έτη ago

Λοταρία αποδείξεων: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ (TAXISnet και www.aade.gr)

aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…

7 έτη ago

Νίμιτς: Κατάλληλη στιγμή για λύση στο Σκοπιανό

"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…

7 έτη ago

Μητροπολίτης Μεσσηνίας κατά Ιερώνυμου: Όχι στα συλλαλητήρια

Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…

7 έτη ago

Νεκρός ο επιβάτης που έπεσε από το Blue Star Naxos

Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…

7 έτη ago

Ανασφάλιστα οχήματα: Έρχονται πρόστιμα έως 250 ευρώ

Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…

7 έτη ago