Προσοχή: Κόβουν κλήσεις και σε πεζούς – Τι δεν πρέπει να κάνετε

Κλήσεις: Ο Κ.Ο.Κ. ισχύει για όλους που κυκλοφορούν στους δρόμους, χωρίς καμία εξαίρεση, είτε για οδηγούς, είτε για ποδηλάτες, για πατίνια και για πεζούς. Το newsauto βρέθηκε δίπλα σε ένα τέτοιο συμβάν στα Πατήσια όπου σε μπλόκο ελέγχου της Τροχαίας, ελέγχονταν ακόμα και οι πεζοί…Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Σύμφωνα λοιπόν με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) στην Ελλάδα, οι πεζοί έχουν συγκεκριμένα δικαιώματα και υποχρεώσεις κατά τη μετακίνηση στους δρόμους.

Οι βασικοί κανόνες για τους πεζούς είναι οι εξής:

  • Οι πεζοί έχουν προτεραιότητα όταν διασχίζουν το δρόμο από διαβάσεις πεζών, αρκεί να κινούνται σωστά και να έχουν τηρήσει τα σήματα κυκλοφορίας.
  • Στους σηματοδοτημένους δρόμους, οι πεζοί πρέπει να περιμένουν την πράσινη ένδειξη του φωτεινού σηματοδότη για να διασχίσουν.

Υποχρεώσεις των πεζών:

  • Οι πεζοί υποχρεούνται να κινούνται στα πεζοδρόμια, εφόσον υπάρχουν, και να μη βαδίζουν στο οδόστρωμα.
  • Στους δρόμους χωρίς πεζοδρόμια, οι πεζοί πρέπει να βαδίζουν στο άκρο του οδοστρώματος, αντίθετα προς τη φορά των οχημάτων.
  • Οφείλουν να ακολουθούν τα σήματα των τροχονόμων, ακόμα κι αν αυτά διαφέρουν από τα σήματα του φωτεινού σηματοδότη.
  • Απαγορεύεται να περνούν από σημεία που δεν είναι ορισμένα για τη διάβαση πεζών (εκτός αν δεν υπάρχει άλλη επιλογή σε ορισμένα τμήματα του δρόμου).

Πρόστιμα στους πεζούς:

Βεβαιώνεται πρόστιμο σε πεζούς στις εξής περιπτώσεις:

  • Αν δεν συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις που ορίζει ο Κ.Ο.Κ., όπως η παράβαση των φωτεινών σηματοδοτών (πέρασμα με κόκκινο φανάρι για τους πεζούς).
  • Αν διασχίζουν τον δρόμο από σημεία που δεν είναι καθορισμένα ως διαβάσεις, όταν αυτές υπάρχουν κοντά.
  • Αν περπατούν στο οδόστρωμα ενώ υπάρχει διαθέσιμο πεζοδρόμιο.

    Το πρόστιμο για πεζούς σε αυτές τις περιπτώσεις κυμαίνεται στα 20 ευρώ.

Κλήσεις: Τελικά επιβάλλεται πρόστιμο για τον καφέ στο αυτοκίνητο;

Αυτοκίνητο: Μεγάλη κουβέντα έχει γίνει το τελευταίο διάστημα σχετικά με το αν έχει αλλάξει κάτι στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και αν μπορεί ένας οδηγός να δεχθεί πρόστιμο επειδή πίνει καφέ στο αυτοκίνητό του. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ. Κωνσταντίνα Δημογλίδου εξηγεί ότι δεν έχει γίνει καμία αλλαγή ούτε στον ΚΟΚ, ούτε και στις οδηγίες της Αστυνομίας ως προς τους ελέγχους στους οδηγούς.

Μιλώντας στο MEGA, η κυρία Δημογλίδου υπογράμμισε πως δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη οδηγία για τον καφέ, ενώ όπως είπε «ο ΚΟΚ είναι ξεκάθαρος. Ο οδηγός δεν θα πρέπει να έχει τα χέρια του απασχολημένα όταν οδηγεί».

Παρότι αυτό ακούγεται… γενικό, είναι κάτι που ισχύει εδώ και πολλά χρόνια και δεν έχει να κάνει με φαγητό ή ποτό. Ισχύει και στην χρήση κινητού τηλεφώνου.

Όπως είπε η εκπρόσωπος της Αστυνομίας, ο οδηγός δεν θα πρέπει να έχει τα χέρια του απασχολημένα σε διάρκεια και όχι στιγμιαία. Σε σχετική ερώτηση μάλλον απάντησε ότι «δεν έχει δεχθεί κανένας πολίτης πρόστιμο επειδή τον είδαν να πίνει καφέ στο φανάρι».

«Δεν επιτρέπεται όταν κάποιος οδηγεί, να απασχολεί τα χέρια του σε άλλα πράγματα», τόνισε στο MEGA και ο επίτιμος πρόεδρος της ένωσης αστυνομικών υπαλλήλων ΝΑ Αττικής, Γιώργος Καλλιακμάνης.

Κλήσεις: Πρόστιμο 200 ευρώ σε εκατομμύρια οδηγούς – Ποιοι θα πληρώσουν

Σε τραγική κατάσταση φαίνεται ότι βρίσκονται αρκετοί ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ εξαιτίας πολλών παραγόντων που μόνο με πολιτική βούληση μπορούν να διορθωθούν.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει σημαντικές μεταρρυθμίσεις με στόχο την καταπολέμηση της διαφθοράς, της ενίσχυση της οδικής ασφάλειας αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Σε αυτό το πλαίσιο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ θα επιδιώξει να αλλάξει και τη νοσηρή κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ΚΤΕΟ καθώς μόλις το 32% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων περνά από ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα πάνω από 2,8 εκατ. οχήματα να παραμένουν εκτός διαδικασίας.

Χειρότερη είναι η κατάσταση που επικρατεί στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων όπου το 70% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν έχει περάσει από έλεγχο με αποτέλεσμα πάνω από 6,5 εκατ. οχήματα να κινούνται εκπέμποντας υπερβολικές ποσότητες CO2.

Την ίδια στιγμή μόλις το 4,5% του στόλου των οχημάτων που ελέγχονται διαπιστώνονται σοβαρές ελλείψεις ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα υπόλοιπα κράτη μέλη ανέρχεται σε 15%.

Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας επισημαίνει στο Carandmotor.gr ότι:

«Είναι γεγονός ότι το σύστημα εποπτείας κυκλοφορούντων οχημάτων και ορθής λειτουργίας των ΚΤΕΟ πάσχει σοβαρά και αποτελεί πλέον ένα παρωχημένο, αναποτελεσματικό και σε κάθε περίπτωση επικίνδυνο σύστημα για την προστασία των πολιτών και των νόμιμων επιχειρήσεων του κλάδου μας.

Η κατάσταση αυτή λαμβάνει συνεχώς νέες διαστάσεις και εξελίσσεται προς το δυσμενέστερο ενώ καθιστά παράλληλα τη χώρα μας έκθετη σε περιπτώσεις κυρώσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω μη εναρμόνισης μας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Τα ΚΤΕΟ συγχαίρουν τον αρμόδιο Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα και πιο ειδικά την αρμόδια υφυπουργό σε θέματα Μεταφορών κα Χριστίνα Αλεξοπούλου για την πολύ σοβαρή αντιμετώπιση του ζητήματος από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων τους και για την πρωτοβουλία τους και την στενή συνεργασία τους με τον κλάδο μας προκειμένου να ενισχυθεί ένας πολύ σημαντικός θεσμός όπως αυτός του ΚΤΕΟ.