Προσοχή! Η μεγάλη αλλαγή με το ΑΦΜ σας – Τι πρέπει να κάνετε

Από τις 11 του Νοέμβρη ξεκίνησε μία νέα εποχή για την ΑΑΔΕ και την απόδοση των ΑΦΜ. Δείτε τι έχει αλλάξει πλέον.

Το Δημόσιο αλλάζει σιγά – σιγά σελίδα. Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, όπως γνωρίζαμε εδώ και καιρό, είχε ανακοινώσει πως θα επεκτείνει την αυτόματη χορήγηση ΑΦΜ και σε ανήλικα τέκνα έως 12 ετών.

Η απόδοση των ΑΦΜ ξεκίνησε στις 11 Νοεμβρίου και αναμένεται να ολοκληρωθεί σταδιακά μέχρι τέλος Νοεμβρίου.

Απαραίτητη προϋπόθεση της απόδοσης είναι η δήλωση των τέκνων στις Δηλώσεις Φορολογίας Εισοδήματος φορολογικού έτους 2023 και η ψηφιακή επαλήθευση των δεδομένων.

Η διαδικασία με τα ΑΦΜ

Οι γονείς των ανηλίκων, τα οποία λαμβάνουν ΑΦΜ, ενημερώνονται με σχετικό μήνυμα μέσω e-mail και μέσω της θυρίδας «Τα Μηνύματά μου» στην ψηφιακή πύλη myAADE, στη διαδρομή Μητρώο & Επικοινωνία → Τα Μηνύματά μου, ή μέσω του myAADEapp → Τα Μηνύματά μου.

Επισημαίνεται ότι η χορήγηση ΑΦΜ από την ΑΑΔΕ στα ανήλικα τέκνα δεν δημιουργεί υποχρέωση για λήψη κλειδαρίθμου ή για υποβολή δηλώσεων.

Η αυτόματη έκδοση ΑΦΜ σε ανήλικα μέχρι 12 ετών συμπληρώνει την περυσινή δράση αυτόματης απόδοσης ΑΦΜ σε ανηλίκους άνω των 12 ετών, η οποία διευκόλυνε περισσότερες από 299.000 οικογένειες, μειώνοντας σημαντικά το διοικητικό κόστος. Η διαδικασία αυτόματης απόδοσης ΑΦΜ σε ανηλίκους έως 12 ετών εκτιμάται ότι θα εξυπηρετήσει ακόμα περισσότερες οικογένειες καλύπτοντας 700.000 ανηλίκους, συμπεριλαμβάνοντας και τους ανήλικους εκείνους άνω των 12 που μέχρι σήμερα δεν έχουν λάβει ΑΦΜ.

Οι πολίτες μπορούν να ενημερωθούν περαιτέρω, μέσω του σχετικού Εγχειριδίου Συχνών Ερωτήσεων – Απαντήσεων, το οποίο είναι αναρτημένο στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ, στη διαδρομή, Εξυπηρέτηση – Ενημέρωση → Συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις → Αυτόματη απόδοση ΑΦΜ σε ανήλικα άγαμα τέκνα, καθώς και μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ στο τηλέφωνο +30 213 162 1000, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 7:30 – 17:00.

Τροχαία: 388 νέες κάμερες μπαίνουν σε δρόμους της Αθήνας για να καταγράφουν τους παραβάτες

Τίποτα δεν θα ξεφεύγει πλέον από την Τροχαία, αφού 388 νέες κάμερες μπαίνουν σε δρόμους της Αθήνας για να καταγράφουν τους παραβάτες.

Οι υπογραφές της Περιφέρειας Αττικής και των ανάδοχων του έργου μπήκαν σήμερα και σε λίγο καιρό μπαίνουν οι κάμερες.

Αν περνά κάποιος κόκκινο, εάν τρέχει με υπερβολική ταχύτητα η κάμερα θα είναι εκεί και θα καταγράφει τις παρασπονδίες των οδηγών. Στη συνέχεια τα δεδομένα θα ελέγχονται και οι κλήσεις θα έρχονται στα κινητά των παραβατών.

Οι δρόμοι με τις κάμερες

Ενδεικτικά οι κάμερες του νέου «μεγάλου αδελφού» στο λεκανοπέδιο θα τοποθετηθούν σε:

  • Συγγρού
  • Βουλιαγμένης
  • Κατεχάκη
  • Μεσογείων
  • Κηφισίας
  • Πειραιώς
  • Πανεπιστημίου
  • Κορωπίου
  • Κηφισού
  • Βεΐκου
  • Πατησίων
  • Αμφιθέας
  • Ποσειδώνος
  • Θηβών
  • Δεκελείας

Οι κάμερες θα λειτουργούν καθ’ όλη τη διάρκεια του εικοσιτετραώρου, καθώς έχουν τη δυνατότητα λήψης φωτογραφιών και βίντεο υπό χαμηλές συνθήκες φωτισμού. Προκειμένου να τηρηθεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων, θα καταγράφεται μονάχα το πίσω μέρος του οχήματος.

Σε συνεργασία με τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη, το υλικό θα αποστέλλεται αυτομάτως σε κεντρικό server διαχείρισης παραβάσεων όπου αποκλειστική πρόσβαση θα έχει η Ελληνική Αστυνομία, για να επιβάλλει τις προβλεπόμενες ποινές στους παραβάτες.

Όπως δήλωσε ο περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς, «με την εγκατάσταση των 388 καμερών δεν στοχεύουμε στην επιβολή προστίμων, αλλά στη δημιουργία ενός ασφαλούς οδικού δικτύου, προλαμβάνοντας επικίνδυνες παραβάσεις που θέτουν καθημερινά σε κίνδυνο οδηγούς, επιβάτες και πεζούς· ιδίως εντός του αστικού ιστού»

Αλλάζει το νόμισμα της Ελλάδας: Το είπε ο Στουρνάρας – Δες πώς θα είναι

Σύντομα θα δούμε και στην Ελλάδα την αλλαγή του νομίσματος, το οποίο προετοιμάζει εδώ και καιρό η Ευρώπη. Τι είπε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας για το νόμισμα.

Κρυπτονομίσματα και ψηφιακό ευρώ περιελάμβανε η ατζέντα της συνάντησης στο Νομισματικό Μουσείο, όπου συναντήθηκαν μεγάλα κεφάλια της Οικονομίας, όπως ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης και ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας.

Το σήμα για την έλευση του ψηφιακού ευρώ την έδωσε ο κ. Στουρνάρας, που δήλωσε στην εκδήλωση πως θα έρθει στην Ελλάδα με τα χαρακτηριστικά που θα έχει στην Ευρώπη.

Ο κ. Χατζηδάκης εκτίμησε ότι το πιθανότερο σενάριο για το μέλλον θα είναι η συνύπαρξη διαφορετικών μέσων πληρωμής (κάρτες, μετρητά και ψηφιακά νομίσματα), με ανοδική τάση των ψηφιακών μέσων πληρωμής.

Πώς θα είναι το ψηφιακό ευρώ στην Ελλάδα

Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας, αφού αναφέρθηκε στην ιστορική εξέλιξη των χαρτονομισμάτων τόνισε ότι «είτε με ψηφιακή, έγχαρτη ή άλλη μορφή, η αποδοχή ενός μέσου ως νομίσματος προϋποθέτει αξιοπιστία και εμπιστοσύνη όλων των συναλλασσομένων, πράγμα που δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς μία κεντρική νομισματική αρχή» για να σημειώσει ότι «πλέον ξεπερνάμε το στάδιο των σεναρίων περί υιοθέτησης ιδιωτικών νομισμάτων με τεχνολογία blockchain χωρίς κεντρική διακυβέρνηση ή υπό τη διαχείριση εταιριών τεχνολογίας ή Fintech».

«Η τεχνολογία blockchain έχει τεράστια απήχηση αλλά πλέον στρεφόμαστε στην κατεύθυνση αξιοποίησής της αφενός σε μια σειρά συναλλαγών και αφετέρου στο χρήμα κεντρικής τράπεζας», κατέληξε.

Αναφερόμενος στην ανάπτυξη ψηφιακού νομίσματος (CBDC) ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος είπε ότι πρόκειται για χρήμα κεντρικής τράπεζας για απευθείας χρήση από το ευρύ κοινό, όπως γίνεται και με το τραπεζογραμμάτιο ενώ σκοπός του CBDC είναι η διενέργεια λιανικών πληρωμών και όχι η αποθησαύριση. «Η τεχνολογία επιτρέπει την πραγματοποίηση πληρωμών σε πραγματικό χρόνο χωρίς να παρεμβάλλεται ενδιάμεσος μηχανισμός για την ολοκλήρωσή της μέσα από χρήμα εμπορικής τράπεζας. Αυτή τη δυνατότητα αξιοποιεί ένα CBDC».

«Σε αυτό το πλαίσιο έχει ξεκινήσει σχετική προπαρασκευαστική εργασία και στο Ευρωσύστημα για τη δημιουργία του ψηφιακού ευρώ. Το ψηφιακό ευρώ, όταν εκδοθεί, θα αποτελέσει στην ουσία ένα σύστημα πληρωμών λιανικής που θα συνυπάρχει και θα ανταγωνίζεται με άλλα μέσα πληρωμών που έχουν συγκρίσιμα χαρακτηριστικά. Θα συνιστά δηλαδή μια επιπλέον επιλογή των πολιτών μεταξύ διαφόρων μορφών μέσων πληρωμών. Έχει βέβαια ξεκαθαρίσει ότι θα αποτρέπονται χρήσεις του για περαιτέρω σκοπούς που συναρτώνται με την έννοια του χρήματος, δηλαδή αποταμίευση ή αποθησαύριση, μεγάλες πληρωμές ή πληρωμές σε ξένα νομίσματα. Οι σκοποί αυτοί θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται μέσω του τραπεζικού συστήματος, με αυτό που ονομάζουμε “χρήμα εμπορικής τράπεζας”», είπε ο Γιάννης Στουρνάρας.

Σχετικά με τη διακυβέρνηση και το ψηφιακό ευρώ είπε ότι προβλέπεται ένα ισχυρό θεσμικό πλαίσιο με αυστηρούς κανόνες και διαφάνεια καθώς και κατάλληλα αρμόδια όργανα που θα διαρθρώνουν ένα σύγχρονο και αξιόπιστο μοντέλο διακυβέρνησης και λειτουργίας, με συμμετοχή και των φορέων της αγοράς και των χρηστών.

Επιπλέον, ο επικεφαλής της ελληνικής κεντρικής τράπεζας επισήμανε ότι το ψηφιακό ευρώ, εφόσον αυτό υιοθετηθεί, θα εκδοθεί και στην Ελλάδα με τα χαρακτηριστικά και τις προϋποθέσεις που θα ισχύουν στο σύνολο της ζώνης του Ευρώ. «Η Τράπεζα της Ελλάδος εξυπακούεται ότι θα συμμετάσχει στις σχετικές υποδομές και τεχνικές προετοιμασίες όπως και οι άλλες κεντρικές τράπεζες του Ευρωσυστήματος. Επίσης θα πραγματοποιήσει όσες ενέργειες και επιμέρους δράσεις απαιτούνται για να ενημερωθεί σωστά η αγορά».

Ποια Black Friday 2024; Άλλαξε η ημερομηνία με τις μεγάλες προσφορές: Αυτή είναι η νέα

Νέα ημέρα με μεγάλες εκπτώσεις. Η Black Friday δεν είναι τίποτα μπροστά της σε… προσφορές. Δείτε ποια ημέρα θα έχουμε προσφορές σε αεροπορικά, ταξίδια και ξενοδοχεία.

Μπορεί κάθε χρόνο οι καταναλωτές να περιμένουν την Black Friday για να ψωνίσουν τα προϊόντα που επιθυμούν με μεγάλες εκπτώσεις, όμως μία νεά ημερομηνία αρχίζει και κερδίζει έδαφος τα τελευταία χρόνια.

Πρόκειται για την Travel Tuedsay, την ταξιδιωτική Τρίτη δηλαδή, η οποία φέρνει μεγάλες εκπτώσεις σε αεροπορικά, ταξιδιωτικά πακέτα και ξενοσοχεία.

Η Travel Tuesday είναι η πρώτη Τρίτη μετά την αμερικανική γιορτή των Ευχαριστιών και στοχεύει σε όσους αναζητούν εκπτώσεις σε ταξίδια, αντί για ρούχα και αγαθά.

Μάλιστα, όπως αναφέρει το CNBC, το ενδιαφέρον στις αναζητήσεις για την Travel Tuesday αυξήθηκε περισσότερο από 500% από το 2021 έως το 2023, σύμφωνα με μια έκθεση που δημοσιεύθηκε από τη McKinsey. Οι αναζητήσεις είναι υψηλότερες μεταξύ Αμερικανών και Καναδών καταναλωτών, αλλά το ενδιαφέρον αυξάνεται επίσης στην Αυστραλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία και την Ισπανία, σύμφωνα με την έκθεση.

Τα δεδομένα του Google Trends το επιβεβαιώνουν, δείχνοντας ότι οι αναζητήσεις για την Travel Tuesday ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2017, μειώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και αυξήθηκαν απότομα το 2022 και το 2023, κυρίως στη Βόρεια Αμερική, τη Δυτική Ευρώπη και την Αυστραλία.

«Οι ευρωπαϊκές ταξιδιωτικές εταιρείες μπορούν να αναμένουν ότι η Travel Tuesday θα γίνει ένα φαινόμενο που θα σημειώσει γρήγορα σημαντική ανάπτυξη και στην Ευρώπη», σημειώνει η έκθεση της McKinsey.

Εκτός από τη Σιγκαπούρη, η Travel Tuesday δεν έχει ακόμη καθιερωθεί στην Ασία, όπως αναφέρει η έκθεση, ωστόσο αυτό δεν εμποδίζει τις ασιατικές εταιρείες να συμμετάσχουν προκειμένου να προσεγγίσουν πελάτες σε παγκόσμιο επίπεδο.

Travel Tuesday: Πτήσεις, ξενοδοχεία, κρουαζιέρες σε προσφορά

Η έκθεση της McKinsey, με τίτλο «Η Travel Tuesday είναι πραγματική και αναπτυσσόμενη», έδειξε ότι οι κρατήσεις ξενοδοχείων, αεροπορικών εισιτηρίων και κρουαζιερών μεταξύ Αμερικανών ταξιδιωτών εκτοξεύθηκαν στην περσινή Travel Tuesday, η οποία έλαβε χώρα στις 28 Νοεμβρίου 2023.

Οι κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων αυξήθηκαν περισσότερο από 60% εκείνη την ημέρα, ενώ οι κρουαζιέρες αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 50%, σε σύγκριση με δύο εβδομάδες πριν και έπειτα από αυτήν, σύμφωνα με την έκθεση. Οι κρατήσεις ξενοδοχείων αυξήθηκαν επίσης κατά 28%, αν και επισκιάστηκαν ελαφρώς από τις κρατήσεις που έγιναν την προηγούμενη ημέρα, δηλαδή τη Cyber Monday, όπως αναφέρει η έκθεση. Οι αναζητήσεις για τη Cyber Monday είναι πολύ περισσότερες από αυτές της Travel Tuesday, ωστόσο μέρα με τη μέρα φθίνουν.

Οι ταξιδιωτικές κρατήσεις που έγιναν την Travel Tuesday ξεπέρασαν αυτές που έγιναν τη Cyber Monday, αναφέρεται στην έκθεση, ωστόσο αναλυτές της McKinsey προειδοποιούν πως ίσως να μην έχει την ίδια επιτυχία για τη βιομηχανία ταξιδιών όπως η Μαύρη Παρασκευή για τη λιανική πώληση.