Αυτοκίνητο: Τέλος στην πατροπαράδοτη… κλήση στο παρμπρίζ θα έρθει σε λίγο καιρό καθώς αλλάζει η διαδικασία.
Τέλος στα παραθυράκια στο σβήσιμο της κλήσης της τροχαίας θέλει να βάλει η κυβέρνηση καθώς, οι κλήσεις θα γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο μηδενίζοντας την πιθανότητα «πανούργων» Ελλήνων να τις σβήσουν.
Όπως είπαν πολίτες στον ΣΚΑΪ θα υπάρχουν οδηγοί που θα συνετιστούν και θα σταματήσουν να παραβιάζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τονίζοντας ότι ο,τιδήποτε γίνεται πλέον ψηφιακό είναι διευκόλυνση τόσο για το κράτος όσο και για τον ίδιο τον πολίτη.
Υπάρχουν και αυτοί που είναι επιφυλακτικοί και πιστεύουν ότι ακόμα και αν η κλήση είναι ηλεκτρονική ο Έλληνας θα βρίσκει «παραθυράκι» για να τη σβήνει.
Παραβάσεις και κλήσεις θα περιλαμβάνονται πλέον στην ηλεκτρονική ταυτότητα του αυτοκινήτου, δεν θα είναι όμως τα μόνα στοιχεία.
Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ο κάθε πολίτης θα βλέπει για το όχημά του τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, αν έχει πληρώσει τα τέλη, αν το όχημά του βρίσκεται σε κίνηση ή ακινησία και αν έχει κλαπεί.
Η τεχνολογία εφαρμόζεται πλέον και στους φωτεινούς σηματοδότες με το πρώτο έξυπνο φανάρι να έχει τοποθετηθεί στην Ποσειδώνος, το οποίο με έξι διαδοχικές φωτογραφίες καταγράφει τις παραβάσεις των οχημάτων.
Μπλόκο σε χιλιάδες οχήματα ετοιμάζεται να βάλει η ΑΑΔΕ καθώς τους απαγορεύει την κυκλοφορία στους ελληνικούς δρόμους.
Το σαφάρι ελέγχων που ετοιμάζει η ΑΑΔΕ, μετά τη συνεργασία που ανακοινώθηκε με την αντίστοιχη υπηρεσία της Βουλγαρίας, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και ελέγχους στα πολυτελή αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα με πινακίδες της γειτονικής χώρας.
Είναι χαρακτηριστικό το στοιχείο πως περισσότερα από 9.500 οχήματα που ήταν δηλωμένα με ελληνικές πινακίδες στο υπουργείο Μεταφορών, διαγράφηκαν από τα μητρώα και ταξινομήθηκαν στη Βουλγαρία.
Τώρα η ΑΑΔΕ επιχειρεί να βάλει φρένο σε αυτό το φαινόμενο και θα ξεκινήσει ελέγχους και διασταυρώσεις στοιχείων.
Παράλληλα, θα γίνουν έλεγχοι και για εικονικές επιχειρήσεις που στήνουν στη Βουλγαρία διάφοροι επιτήδειοι, με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους δεκάδες αυτοκίνητα με βουλγαρικές πινακίδες, στερώντας έτσι πολύτιμους πόρους από το ελληνικό Δημόσιο.
Όπως αναφέρουν αρμόδιοι παράγοντες, οι «πινακίδες Βουλγαρίας» έχουν την τιμητική τους.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, Έλληνες ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν ιδρύσει εταιρείες «φαντάσματα» στη γειτονική χώρα απλώς και μόνο για να αλλάξουν τις πινακίδες κυκλοφορίας στα οχήματά τους και να μην πληρώνουν τέλη κ.λπ. που αναλογούν στην Ελλάδα, αλλά και να κινούνται ελεύθερα π.χ. στον δακτύλιο.
Πριν από λίγα χρόνια, η ΑΑΔΕ είχε προχωρήσει σε εκτεταμένους ελέγχους, για να περιορίσει το φαινόμενο της κυκλοφορίας στην Ελλάδα υπερπολυτελών αυτοκινήτων πολύ μεγάλου κυβισμού.
Είχε ανακαλυφθεί ότι ιδιοκτήτες πολλών οχημάτων είχαν καταθέσει τις πινακίδες, είχαν κάνει εξαγωγή στη Βουλγαρία και είχαν ταξινομήσει τα οχήματά τους εκ νέου αποκτώντας βουλγαρικές πινακίδες κυκλοφορίας.
Κάποιοι άλλοι, επίσης, καταβάλλουν ένα πολύ χαμηλό νοίκι στη Βουλγαρία, προκειμένου να εμφανίζονται στους ελέγχους στα σύνορα με μόνιμη κατοικία στο εξωτερικό, ενώ ένα δίκτυο φροντίζει για τη δημιουργία εικονικού προφίλ μόνιμου κατοίκου Βουλγαρίας.
Ενώ υπάρχει και ένα πρόσφατο «τρικ» με τη μεταβίβαση του οχήματος σε εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων της Βουλγαρίας και με κάποιο ιδιωτικό συμφωνητικό ο Έλληνας ιδιοκτήτης διασφαλίζει την κατοχή της «κυριότητας» του αυτοκινήτου.
Όσον αφορά στις εταιρείες που εμφανίζουν ως φορολογική έδρα στη Βουλγαρία, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του Ελληνικού Επιχειρηματικού Συμβουλίου στη Βουλγαρία και της ICAP Bulgaria, οι ελληνικών συμφερόντων επιχειρήσεις στη Βουλγαρία εκτιμώνται σε 18.136, απασχολούν συνολικό αριθμό 27.000 ατόμων και καταγράφουν ετήσιο κύκλο εργασιών 3,9 δισ. ευρώ.
Σχετικά με τη γεωγραφική κατανομή, η πλειονότητά τους, κυρίως μικρού και μεσαίου μεγέθους, εντοπίζονται στη μεγάλη περιφέρεια του Μπλαγκόεβγκραντ, στη νοτιοδυτική Βουλγαρία και κυρίως στις περιοχές πλησίον των συνόρων με την Ελλάδα.
Ακολουθεί σε αριθμό η περιοχή της Σόφιας και η πέριξ αυτής ευρύτερη περιοχή, στις οποίες είναι συγκεντρωμένες οι κατά τεκμήριο μεγαλύτερες σε μέγεθος και εντάσεως κεφαλαίου, τεχνολογίας και εργασίας ελληνικών συμφερόντων επιχειρήσεις.
Δεν είναι δα και μυστικό πως όταν οδηγούμε με λάθος τρόπο, αυξάνουμε την κατανάλωση βενζίνης! Ποιοι είναι, όμως οι βασικοί λόγοι που συντελούν στην αυξημένη και άσκοπη κατανάλωση, που λίγο έως πολύ κάνουμε οι περισσότεροι οδηγούμε αν και μπορούμε να τους αποφύγουμε;
Κακή συντήρηση του οχήματος
Ένα κακοσυντηρημένο ή μερικώς συντηρημένο αυτοκίνητο συμβάλλει στην αύξηση της κατανάλωσης, όσο οικονομικά κι αν οδηγούμε.
Χαρακτηριστικά, πρέπει να προσέχουμε:
Ακόμη και το πιο οικονομικό αυτοκίνητο του κόσμου να έχουμε όμως, αν οδηγούμε «λάθος» δεν υπάρχει σωτηρία.
Πιο διαδεδομένες από τις κακές συνήθειες είναι:
Η ποσότητα του αέρα που βρίσκεται στα ελαστικά μας δεν επηρεάζει μόνο τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας και τη φθορά των ελαστικών, αλλά και την κατανάλωση καυσίμου.
Ξεφούσκωτα ελαστικά αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου αφού με την χαμηλότερη από τον κανονικό πίεση αυξάνεται και η επιφάνεια του πέλματος με την άσφαλτο, άρα αυξάνονται και οι τριβές.
Αυτό που θα πρέπει να θυμόμαστε, για να μην καίμε άσκοπα επιπλέον καύσιμο είναι να ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών μας σε τακτά χρονικά διαστήματα – περίπου κάθε δύο εβδομάδες – αλλά και όταν υπάρχουν απότομες και μεγάλες μεταβολές θερμοκρασίας.
Υπερβολικό βάρος
Με τα σύγχρονα αυτοκίνητα να ζυγίζουν πλέον στην πλειοψηφία τους από 1.000 περίπου κιλά και πάνω, είναι λογικό να σκεφτεί κανείς ότι μερικά επιπλέον κιλά δεν παίζουν μεγάλο ρόλο στην κατανάλωση. Έτσι κυκλοφορούμε με το αυτοκίνητο μας καθημερινά ελαφρώς φορτωμένο, χωρίς αυτό να μας απασχολεί.
Η αλήθεια είναι 40-50 κιλά επιπλέον φορτίου δεν θα κάνουν μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση, αλλά… όλο και κάτι θα κάνουν.
Γι’ αυτό καλό είναι να απομακρύνουμε οποιοδήποτε σχετικά βαρύ αντικείμενο δεν χρειαζόμαστε καθημερινά από το αυτοκίνητο μας ώστε να πραγματοποιούμε τις διαδρομές μας με το μικρότερο δυνατό βάρος.
Μπαγκαζιέρες και σχάρες
Οτιδήποτε έρχεται να προστεθεί στο αμάξωμα, το οποίο δεν έχει προβλεφθεί από τον κατασκευαστή, αυξάνει την αεροδυναμική του αντίσταση και κατά συνέπεια, σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 60-80 χλμ./ώρα ο αντίκτυπος γίνεται αισθητός και στην αυξημένη κατανάλωση.
Οι σχάρες – και ακόμη περισσότερο οι μπαγκαζιέρες οροφής που τοποθετούνται επάνω τους – αυξάνουν παράλληλα σημαντικά την κατανάλωση, ειδικά σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομο.
Καλό είναι λοιπόν να χρησιμοποιούμε αυτά τα δύο αξεσουάρ μόνο όταν τα χρειαζόμαστε πραγματικά.
Οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα
Μία ακόμη συνήθεια που συνδέεται με την μείωση της αεροδυναμικής απόδοσης του αυτοκινήτου μας και την αντίστοιχη αύξηση της κατανάλωσης ειναι η οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα.
Σε πολύ χαμηλές ταχύτητες (έως τα 50-60 περίπου χλμ./ώρα) τα ανοιχτά παράθυρα δεν μπορούν να μας επηρεάσουν την κατανάλωση. Ωστόσο, από εκεί και πάνω η κακή αεροδυναμική απόδοση αρχίζει να επηρεάζει σημαντικά τον τομέα της κατανάλωσης.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…