Εφορία: Η Ανεξάρτητη Αρχή Πιστοληπτικής Αξιολόγησης θα καταγράφει τα χρέη πολιτών και επιχειρήσεων προς Εφορία, ΕΦΚΑ, δήμους, τράπεζες και άλλους φορείς.
Το φακέλωμα όλων των πολιτών για τα χρέη τους προς Εφορία, ΕΦΚΑ, δήμους, τράπεζες και άλλους φορείς προβλέπει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, σφίγγοντας ακόμη περισσότερο τον κλοιό σε όσους χρωστάνε.
Πρόκειται για την Ανεξάρτητη Αρχή Πιστοληπτικής Αξιολόγησης, όπως αποκαλείται ο νέος υπερ-ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ, ο οποίος θα αποτελεί το σύστημα πιστοληπτικής βαθμολόγησης φυσικών και νομικών προσώπων βάσει δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς που αφορούν σε οφειλές προς το δημόσιο τομέα.
Με το νομοσχέδιο καθορίζεται η διαδικασία για τη χορήγηση πιστοληπτικής βαθμολόγησης στα υποκείμενα δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς φυσικά ή νομικά πρόσωπα, ενώ προβλέπεται η χορήγηση, έναντι αντιτίμου, ενημέρωσης πιστοληπτικής βαθμολόγησης σε φορείς του ιδιωτικού τομέα και η ανταλλαγή πληροφοριών με φορείς πιστοληπτικής αξιολόγησης, εντός ή εκτός της Ευρωπαϊκής ΈνωσηςΠρόσβαση στα δεδομένα οικονομικής συμπεριφοράς των πολιτών και των επιχειρήσεων θα έχουν:
Ο ίδιος ο οφειλέτης.
Οι δικαστικές και εισαγγελικές αρχές και οι υπηρεσίες που ενεργούν υπό την άμεση εποπτεία τους.
Η Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες,
Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Η πρόσβαση φορέων του ιδιωτικού τομέα ή φορέων πιστοληπτικής αξιολόγησης στα δεδομένα οικονομικής συμπεριφοράς που είναι καταχωρισμένα στο Σύστημα απαγορεύεται.
Ο οφειλέτης μπορεί να ζητήσει από την Αρχή τη διόρθωση ή συμπλήρωση των δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς που το αφορούν και είναι καταχωρισμένα στο Σύστημα, με αίτηση που υποβάλλεται ηλεκτρονικά σε αυτό και συνοδεύεται από την απαραίτητη κατά περίπτωση τεκμηρίωση.
Προβλέπεται επίσης ότι:
Η Αρχή παράγει και χορηγεί ενημέρωση πιστοληπτικής βαθμολόγησης στο υποκείμενο δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, ύστερα από αίτησή του που υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο σύστημα.
Η χορήγηση ενημέρωσης πιστοληπτικής βαθμολόγησης σύμφωνα με το παρόν άρθρο γίνεται ατελώς.
Η Αρχή παράγει και χορηγεί ενημέρωση πιστοληπτικής βαθμολόγησης υποκειμένου δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς σε φορέα του ιδιωτικού τομέα που έχει συνάψει σύμβαση με την Αρχή, μετά από αίτηση του φορέα, με την προϋπόθεση ρητής, ειδικής και διακριτής από άλλους όρους συγκατάθεσης του υποκειμένου στην επεξεργασία των δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, την άρση του φορολογικού απορρήτου και τη χορήγηση και διαβίβαση της ενημέρωσης πιστοληπτικής βαθμολόγησης στον αιτούντα φορέα του ιδιωτικού τομέα, η οποία παρέχεται μέσω του Συστήματος.
Η ενημέρωση πιστοληπτικής βαθμολόγησης διαβιβάζεται στον φορέα του ιδιωτικού τομέα ηλεκτρονικά.
Στην αίτηση του φορέα του ιδιωτικού τομέα αναφέρεται ο σκοπός, για τον οποίο ζητείται η χορήγηση ενημέρωσης πιστοληπτικής βαθμολόγησης.
Η ενημέρωση αυτή μπορεί να ζητείται για τους εξής σκοπούς:
Την επαλήθευση των πληροφοριών που παρασχέθηκαν από το υποκείμενο δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, σχετικά με αίτησή του για χορήγηση πίστωσης από τον φορέα του ιδιωτικού τομέα,
Την αξιολόγηση των κινδύνων που πηγάζουν από τη χορήγηση πίστωσης από φορέα του ιδιωτικού τομέα προς το υποκείμενο δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, ή από την αποδοχή από φορέα του ιδιωτικού τομέα της παροχής εγγύησης για μια πιστωτική σύμβαση από το υποκείμενο δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς,
Την αξιολόγηση των κινδύνων που πηγάζουν από χορηγηθείσα πίστωση, ή τη μετατροπή της φύσης ή της διάρκειας μιας πιστωτικής σύμβασης ή εγγύησης που έχει χορηγηθεί για μια πιστωτική σύμβαση από το υποκείμενο δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς,
Την παρακολούθηση και αξιολόγηση της μη τήρησης οποιουδήποτε όρου πιστωτικής σύμβασης που χορηγήθηκε από φορέα του ιδιωτικού τομέα στο υποκείμενο δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς ή εγγύησης που παρασχέθηκε από αυτό,
Την αξιολόγηση αίτησης υπαγωγής του υποκειμένου δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς σε διακανονισμό οφειλών προς φορέα του ιδιωτικού τομέα, και
Την ανάλυση των χαρτοφυλακίων πιστωτικών συμβάσεων που τηρούν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Ούτε η λέξη «ντροπή» δεν μπορεί να περιγράψει τις πρακτικές της Εφορίας καθώς δίνει αμοιβή σε όποιον… ρουφιανέψει κάποιον που φοροδιαφεύγει!
Καταδότες φοροφυγάδων έναντι αμοιβής αναζητούν πλέον επισήμως, το υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ, μέσω ειδικής εφαρμογής που θα εγκατασταθεί στα κινητά τηλέφωνα.
Πρόκειται για την εφαρμογή appodixi, που εισάγει νέα ήθη στη φορολογική πολιτική, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες των κινητών να διαπιστώνουν εάν η απόδειξη που έλαβαν από κατάστημα ή επαγγελματία είναι γνήσια ή «μαϊμού».
Αν διαπιστώσουν ότι δεν είναι κανονική η απόδειξη έχουν τη δυνατότητα να καταγγείλουν online στην Εφορία την επιχείρηση που φοροδιαφεύγει και οι καταγγέλλοντες να λάβουν «λύτρα», ένα μέρος από το πρόστιμο που θα επιβληθεί.
Ανοίγοντας την εφαρμογή, ο χρήστης, μέσω της κάμερας του κινητού, θα σκανάρει τον κωδικό QR της απόδειξης.
Ανάλογα με την κατάσταση της απόδειξης, η εφαρμογή θα ενημερώνει τον χρήστη με τα αντίστοιχα μηνύματα:
Ότι η απόδειξη έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Στην περίπτωση αυτή, εμφανίζει και τα στοιχεία της απόδειξης, δηλ. τον αριθμό της ταμειακής, το ΑΦΜ της επιχείρησης, τον αριθμό της απόδειξης, την ημερομηνία και ώρα έκδοσης της συναλλαγής, την αξία της συναλλαγής και τον ΦΠΑ, και στις συναλλαγές με πρατήρια καυσίμων, την ποσότητα και το είδος του καυσίμου.
Στην περίπτωση αυτή, ελέγχεται εάν τα στοιχεία που εμφανίζονται στην εφαρμογή είναι τα ίδια με αυτά που εμφανίζονται στην απόδειξη. Εάν δηλαδή η αξία που αναγράφεται στην απόδειξη είναι ίδια με την αξία που έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ.
Εάν υπάρχει διαφορά, αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα έχει γίνει επέμβαση στον φορολογικό μηχανισμό της επιχείρησης, ώστε άλλο ποσό να εμφανίζει στην απόδειξη στον πελάτη και άλλο, μικρότερο, ποσό να διαβιβάζει στην ΑΑΔΕ.
Ότι η ταμειακή είναι δηλωμένη, αλλά η απόδειξη δεν έχει ακόμα διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Στην περίπτωση αυτή, αναφέρεται η ημερομηνία και ώρα πέραν την οποίας η απόδειξη θα έπρεπε να έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ.
Εάν η απόδειξη έχει εκδοθεί πριν από το χρονικό σημείο αυτό, υποδεικνύεται η αναφορά για μη διαβίβαση της απόδειξης.
Ότι ο κωδικός QR δεν μπορεί να διαβαστεί ή ότι η ταμειακή δεν είναι δηλωμένη ή δεν είναι ενεργή. Στην περίπτωση αυτή υποδεικνύεται η υποβολή αναφοράς στην εφαρμογή.
Εφόσον ο πελάτης επιλέξει να αναφέρει την απόδειξη, καλείται να ακολουθήσει τα ακόλουθα βήματα:
Να φωτογραφίσει την απόδειξη.
Να εισαγάγει τον λόγο αναφοράς, υπό μορφή πεδίου Λίστας Επιλογών (με δυνατότητα επιλογής μιας τιμής).
Να προσθέσει όποιες παρατηρήσεις θέλει.
Να επιλέξει αν θα πραγματοποιήσει ανώνυμη ή επώνυμη καταγγελία.
Η αναφορά ενημερώνει το πληροφοριακό σύστημα αξιοποίησης καταγγελιών της ΑΑΔΕ και με βάση αυτήν δρομολογείται ο σχετικός έλεγχος.
Η εφαρμογή λειτουργεί σε δύο γλώσσες, ελληνικά και αγγλικά. Θα είναι διαθέσιμη για τους πολίτες σε λίγες ημέρες στα ηλεκτρονικά καταστήματα Google play (για κινητά android) και ΑppStore (για κινητά IOS, δηλαδή της Apple).
Για τους «καταδότες» φοροφυγάδων θα υπάρχει και αμοιβή.
Όπως ανέφεραν ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, αυτό το οποίο συζητούν είναι μια χρηματική επιβράβευση, ως πολλαπλάσιο της αξίας της απόδειξης και μέχρι κάποιο όριο, εφόσον η καταγγελία της επιχείρησης για την απόδειξη, οδηγήσει σε βεβαίωση προστίμου για παραβάσεις που αφορούν επέμβαση ή παραποίηση φορολογικών μηχανισμών ή για μη διασύνδεση της ταμειακής με την ΑΑΔΕ.
Το ρητό πως η Εφορία και ο Θάνατος είναι τα δυο πράγματα από τα οποία δεν μπορεί να ξεφύγει κανείς επιβεβαιώθηκε περίτρανα.
Δεν υπάρχει αμφιβολία: το να συλλέγεις καθημερινά στοιχεία για εκατοντάδες χιλιάδες συναλλαγές αξίας εκατομμυρίων είναι σαφώς πιο αποδοτικό στη μάχη της φοροδιαφυγής από το να δίνεις εντολή στον ελεγκτή σου να πάει για… σουβλάκια μήπως και εντοπίσει ότι δεν έχει κοπεί η απόδειξη στο διπλανό τραπέζι.
Έτσι, οι πλατφόρμες ηλεκτρονικών συναλλαγών -είτε αυτές που αφορούν σε αγορές προϊόντων όπως είναι η Skroutz είτε αυτές που αφορούν στην αγορά φαγητού όπως είναι η e-food, η Wolt και η Box- αναδεικνύονται (δια νόμου) σε πολύτιμους συνεργάτες της ΑΑΔΕ στην μάχη κατά της φοροδιαφυγής.
Ο νέος κατάλογος που συντάχθηκε αναδεικνύει 14 διαφορετικές περιπτώσεις επιχειρήσεων εστίασης που εντοπίστηκαν να φοροδιαφεύγουν με τα στοιχεία που προέκυψαν από τις εταιρείες διαχείρισης ηλεκτρονικών πλατφορμών.
Τα συνεχή ευρήματα -από τα παπούτσια φτάσαμε στις πίτσες και τώρα στον κατάλογο των 14 επιχειρήσεων με τη φοροδιαφυγή των 5,2 εκατ. ευρώ- ασφαλώς και θα δημιουργήσουν προβληματισμό στις επιχειρήσεις.
Η σύνδεση με τις πλατφόρμες γίνεται πλέον “αναγκαίο κακό” ειδικά για τα καταστήματα εστίασης καθώς χωρίς την προβολή που φέρνει η πλατφόρμα, ο τζίρος μειώνεται αισθητά. Γι’ αυτό άλλωστε ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις θυσιάζουν το 13-30% του τζίρου τους για να εξασφαλίσουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι πλατφόρμες.
Από την άλλη βέβαια, ουκ ολίγοι είχαν μάθει να κάνουν budget για την επιχείρησή τους με την παραδοχή ότι σημαντικός αριθμός αποδείξεων απλώς δεν θα εκδίδεται.
Γνώριμη πρακτική που μειώνει ή μηδενίζει και τον ΦΠΑ αλλά και τον φόρο εισοδήματος καθώς τα τιμολόγια των δαπανών εκδίδονται κανονικά όχι όμως και οι αποδείξεις λιανικής για να πιστοποιούν τον τζίρο.
Είναι δεδομένο ότι η ΑΑΔΕ θα συνεχίσει να αξιοποιεί τα ηλεκτρονικά στοιχεία που συλλέγει ενώ με την ολοένα και μεγαλύτερη στροφή των πολιτών στις ηλεκτρονικές πληρωμές, ανοίγει πεδίο δόξης λαμπρό. Για σήμερα, τα ευρήματα είναι τα εξής:
Η ΑΑΔΕ εντόπισε ακόμη 14 επιχειρήσεις οι οποίες δεν έκοψαν 449.000 αποδείξεις συνολικής αξίας 5,15 εκατομμυρίων ευρώ στερώντας από το δημόσιο ΦΠΑ 592.000 ευρώ.
Αναλυτικά:
Καφετέρια στην Κρήτη, για τις χρήσεις 2019 έως 2020, δεν υπέβαλε δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ, αποκρύπτοντας έσοδα συνολικής αξίας 1.440.000€.
Σε εστιατόριο στον Κεντρικό τομέα Αθηνών, για τις χρήσεις 2019 έως 2021, διαπιστώθηκε η μη έκδοση 91.300 φορολογικών στοιχείων συνολικής καθαρής αξίας 685.000€.
Σε κρεπερί στην Ήπειρο, για τις χρήσεις 2017 έως 2019, διαπιστώθηκε η μη έκδοση 92.800 φορολογικών στοιχείων, αποκρύπτοντας φορολογητέα ύλη 400.000€.
Σε κρεπερί στην Θεσσαλία, για τις χρήσεις 2018 έως 2020, διαπιστώθηκε η μη έκδοση 40.400 φορολογικών στοιχείων, αποκρύπτοντας φορολογητέα ύλη 285.000€.
Σε αναψυκτήριο στην Θεσσαλονίκη, για τις χρήσεις 2018 έως 2020, διαπιστώθηκε η μη έκδοση 42.530 φορολογικών στοιχείων, με συνολικό ύψος αποκρυβείσας ύλης 270.000€.
Σε πιτσαρία στην Μαγνησία, για τις χρήσεις 2018 έως 2020, διαπιστώθηκε η μη έκδοση σε 20.300 περιπτώσεις, συνολικού ύψους αποκρυβείσας ύλης 210.000€.
Σε αναψυκτήριο, στον Νότιο τομέα Αθηνών, για τις χρήσεις 2019 έως 2021, διαπιστώθηκε η μη έκδοση 62.340 φορολογικών στοιχείων, συνολικής αξίας 200.000€.
Σε εστιατόριο στην Αχαΐα, για τις χρήσεις 2017 έως 2019, διαπιστώθηκε η μη έκδοση απροσδιόριστου πλήθους φορολογικών στοιχείων, με συνολικό ύψος αποκρυβείσας ύλης 180.000€.
Σε εστιατόριο στην Αχαΐα, για τις χρήσεις 2017 έως 2019, διαπιστώθηκε η μη έκδοση φορολογικών στοιχείων σε 27.550 περιπτώσεις, με συνολικό ύψος αποκρυβείσας ύλης 175.000€.
Σε μαγειρείο στη Θεσσαλονίκη, για τις χρήσεις 2019 έως 2022, διαπιστώθηκε η μη έκδοση φορολογικών στοιχείων σε 9.023 περιπτώσεις, με συνολικό ύψος αποκρυβείσας ύλης 166.000€.
Σε εστιατόριο στην Αχαΐα, για τις χρήσεις 2017 έως 2019, διαπιστώθηκε η μη έκδοση φορολογικών στοιχείων σε 38.700 περιπτώσεις, συνολικού ύψους αποκρυβείσας ύλης 165.000€.
Σε εστιατόριο στην Αχαΐα, για τις χρήσεις 2017 έως 2020, διαπιστώθηκε η μη έκδοση φορολογικών στοιχείων σε 19.980 περιπτώσεις, συνολικού ύψους αποκρυβείσας ύλης 161.000€.
Σε εστιατόριο στην Αχαΐα, για τις χρήσεις 2017 έως 2020, διαπιστώθηκε η μη έκδοση 3.409 φορολογικών στοιχείων, αποκρύπτοντας φορολογητέα ύλη ύψους 138.000€.
Σε καφετέρια στα Ιωάννινα, για τις χρήσεις 2017 έως 2018, διαπιστώθηκε η μη έκδοση 734 φορολογικών στοιχείων, αποκρύπτοντας φορολογητέα ύλη ύψους 100.800€.
Μπορεί η Εφορία να θέλει να επιστρέψει τους φόρους που δικαιούνται σε χιλιάδες δικαιούχους αλλά δεν προσέρχονται να εισπράξουν τα σχετικά ποσά. Δείτε τον λόγο στο xristika.gr…
Πρόκειται για μια παράδοξη διαπίστωση που προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών και προκαλεί μεν απορία, αλλά έχει την εξήγησή της.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, το σύνολο των εκκρεμών επιστροφών φόρου, στις 31 Μαΐου 2022 ήταν 541 εκατ. ευρώ.
Από το ποσό αυτό, τα 314 εκατ. ευρώ είναι σε εκκρεμότητα άνω των 90 ημερών και τα 227 εκατ. ευρώ, δεν έχουν συμπληρώσει το τρίμηνο από την ημερομηνία έκδοσης του Ατομικού Φύλλου Έκπτωσης (ΑΦΕΚ).
Όμως από τα αναλυτικά στοιχεία της ΑΑΔΕ προκύπτει ότι, από το ποσό των 314 εκατ. ευρώ που είναι επιστροφές άνω των 90 ημερών, ποσό ύψους 290 εκατ. ευρώ είναι στα αζήτητα.
Δηλαδή, πάνω από το μισό ποσό των επιστροφών φόρου, που έχει δεσμεύσει για να το επιστρέψει η ΑΑΔΕ, δεν προσέρχεται κανείς να το εισπράξει.
Στην υποσημείωση στον σχετικό πίνακα, η ΑΑΔΕ, αναφέρει «εκ των οποίων ποσό που δεν μπορεί να αποπληρωθεί λόγω εξωγενών παραγόντων, όπως μη ανταπόκριση δικαιούχου ή μη προσκόμιση δικαιολογητικών».
Σύμφωνα με στελέχη της ΑΑΔΕ, η μη προσέλευση των δικαιούχων, για να εισπράξουν τις επιστροφές φόρου, οφείλεται βασικά στον φόβο του ελέγχου τόσο των δικαιολογητικών, αλλά και τον γενικότερο φορολογικό έλεγχο, που μπορεί να προκαλέσουν τυχόν ελλιπή δικαιολογητικά ή παρατυπίες που εντοπιστούν.
Παράλληλα, στην τελική ευθεία βρίσκεται το σχέδιο της ΑΑΔΕ για την αυτόματη και ηλεκτρονική επιστροφή ΦΠΑ και άλλων φόρων, στους συνεπείς φορολογούμενους.
Σύμφωνα με το σχέδιο της ΑΑΔΕ, που έχει αποκαλύψει το Σin, oι επιστροφές φόρων θα είναι ταχύτατες, προς όσους δεν έχουν ιστορικό φορολογικών παραβάσεων αλλά και πληρώνουν εμπρόθεσμα τις οφειλές τους προς την εφορία. Τα στοιχεία αυτά και ή γενικότερη συμπεριφορά, θα συνθέτουν το «προφίλ των φορολογουμένων».
Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο που θα θεσμοθετηθεί για τις επιστροφές φόρων και το οποίο επεξεργάζεται η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, που δικαιούνται επιστροφή ΦΠΑ, θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν ηλεκτρονικά το αίτημα επιστροφής του φόρου και θα λαμβάνουν το ποσό άμεσα, μέσω αυτόματων ελέγχων που θα διενεργούνται από το Taxisnet για την πλήρωση των προϋποθέσεων.
Οι δικαιούχοι θα ενημερώνονται άμεσα, μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος και χωρίς παρέμβαση υπαλλήλου της Εφορίας, για την ημερομηνία επιστροφής του ποσού μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όταν το αίτημά τους πρόκειται να υποβληθεί σε αυτόματη επεξεργασία χωρίς έλεγχο.
Από το αυτοματοποιημένο σύστημα επιστροφής των φόρων ευνοούνται βασικά οι κατηγορίες επιτηδευματιών που πληρούν τα ακόλουθα κριτήρια:
Έχουν ελεγχθεί για τουλάχιστον τρεις φορολογικές περιόδους και το σύνολο των επιστραφέντων, κατόπιν ελέγχων, ποσών δεν διαφέρει από το συνολικά αιτούμενο ποσό σε ποσοστό άνω 5%.
Δεν έχουν υποπέσει σε φορολογικές και τελωνειακές παραβάσεις.
Δεν χαρακτηρίζονται ύποπτοι για συμμετοχή σε απάτη που αφορά τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές, κατόπιν εφαρμογής κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου.
Πληρώνουν έγκαιρα τις τρέχουσες φορολογικές τους υποχρεώσεις και εξυπηρετούν ρυθμίσεις για παλαιότερα χρέη.
Εξαιρέσεις
Πάντως, από τις αυτόματες επιστροφές φόρων θα εξαιρούνται:
Τα μεγάλα ποσά επιστροφής, οι υποθέσεις των οποίων θα ελέγχονται.
Όσοι στο παρελθόν έχουν υποπέσεις σε φορολογικές παραβάσεις και ειδικά όσοι επιχείρησαν να εισπράξουν ΦΠΑ που δεν δικαιούνταν.
Πλήρες «φακέλωμα» των οφειλετών προς το Δημόσιο ετοιμάζει η ΑΑΔΕ, μέσω του νέου ηλεκτρονικού «όπλου» της που φέρει το όνομα «Eispraxis».
Οι ελεγκτικές αρχές θα δημιουργήσουν μια νέα βάση δεδομένων για κάθε οφειλέτη, που θα λειτουργεί σε real time και θα εμπεριέχει στοιχεία και αναλυτικές πληροφορίες για τα χρέη του προς την εφορία, τα εισοδήματά, τα περιουσιακά του στοιχεία αλλά και τις τραπεζικές συναλλαγές του.
Οι ελεγκτικές αρχές θα έχουν τη δυνατότητα να ενεργοποιούν αυτόματες κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών, όπως επίσης και να προχωρούν σε συμψηφισμούς επιστροφών φόρων με οφειλές. Παράλληλα, κρίνοντας από τη «συμπεριφορά» που επιδεικνύει ο οφειλέτης, θα μπορούν να προχωρούν και στη διαδικασία των πλειστηριασμών.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ο οφειλέτης θα ενημερώνεται μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων για τον… κίνδυνο που διατρέχει και θα καλείται να τακτοποιήσεις τις φορολογικές εκκρεμότητές του.
Το νέο σούπερ όπλο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή από τον Σεπτέμβριο.
Το πρώτο βήμα για την ενεργοποίησή του έγινε ήδη, με την απόφαση του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης να είναι διαθέσιμες στην ΑΑΔΕ πληροφορίες και στοιχεία από την Εργάνη, το ΓΕΜΗ και το Μητρώο Πολιτών.
Στα τέλη Ιουλίου η ΑΑΔΕ εγκαινίασε τη λειτουργία δύο νέων εισπρακτικών κέντρων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προκειμένου να…κυνηγήσει οφειλέτες της Εφορίας που χρωστάνε ποσά άνω των 500 ευρώ, με κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών και ακινήτων.
Οι δύο νέες υπηρεσίες θα κληθούν να διαχειριστούν και τη δραματική αύξηση κατά 800.000 ΑΦΜ, των οφειλετών της Εφορίας που καταγράφηκε τον Μάιο. Ειδικότερα οι οφειλέτες της Εφορίας εκτοξεύτηκαν σε 4.744.758 ΑΦΜ, από 3.944.665 ΑΦΜ τον Απρίλιο, σημειώνοντας σε ένα μήνα, αύξηση κατά 800.093 ΑΦΜ.
«Μέχρι χθες εργαζόμασταν για να πληρώσουμε τους ετήσιους φόρους, εισφορές και το δημοσιονομικό έλλειμμα. Από σήμερα εργαζόμαστε για τα προς το ζην». Αυτή είναι, σε απλή γλώσσα, η έννοια της Ημέρας Φορολογικής Ελευθερίας, μελέτη την οποία εκπονεί για 8η συναπτή χρονιά στην Ελλάδα το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών – Μάρκος Δραγούμης (ΚΕΦίΜ).
«Για 181 από τις 365 ημέρες του χρόνου εργαστήκαμε φέτος για να πληρώσουμε φόρους και εισφορές στο κράτος, με την Ημέρα Φορολογικής Ελευθερίας να έρχεται την 1η Ιουλίου. Εάν συνυπολογιστεί και το δημοσιονομικό έλλειμμα του 2022, το οποίο θα κληθούν να πληρώσουν μελλοντικές γενιές, τότε θα έπρεπε να εργαστούμε μέχρι την 20η Ιουλίου για να πληρώσουμε φόρους, εισφορές και ελλείμματα», σημειώνεται στο εισαγωγικό σημείωμα της έκθεσης.
Από εκεί και πέρα, «σε σύγκριση με την περσινή χρονιά το 2022 εργαστήκαμε 2 ημέρες λιγότερες για να πληρώσουμε φόρους και εισφορές, καθώς σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 2021 εργαστήκαμε για το κράτος 183 ημέρες (Ημέρα Φορολογικής Ελευθερίας 2021 ήταν η 3η Ιουλίου)».
Βαρύ πέφτει το αποτύπωμα της μνημονιακής δεκαετίας, καθώς «από το 2010 ως το 2020 προστέθηκαν 25 επιπλέον ημέρες εργασίας για το κράτος, μία αύξηση που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ανάμεσα σε 28 ανεπτυγμένες ευρωπαϊκές οικονομίες».
Ένα άλλο συμπέρασμα είναι ότι«το 2020 η Ελλάδα είχε μία από τις μεγαλύτερες φορολογικές επιβαρύνσεις στην Ευρώπη, ενώ παράλληλα κατέγραφε υψηλό μέγεθος παραοικονομίας (7η χειρότερη επίδοση), χαμηλή ανταγωνιστικότητα φορολογίας επιχειρήσεων (8η χειρότερη επίδοση), υψηλή ανισότητα (7η χειρότερη επίδοση) και υψηλό ποσοστό πολιτών κάτω από το όριο της φτώχειας (9η χειρότερη επίδοση) ανάμεσα στις 29 ανεπτυγμένες ευρωπαϊκές οικονομίες που εξετάζονται».
Μελετώντας τις προβλέψεις της εισηγητικής έκθεσης του Προϋπολογισμού, οι συντάκτες του ΚΕΦίΜ καταλήγουν και σε μερικές ακόμη διαπιστώσεις για την τρέχουσα χρονιά, όπως ότι «τα συνολικά έσοδα από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές το 2022 αναμένεται να ανέλθουν στα Euro76,2 δισ., τα οποία κατανέμονται ως εξής:
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…