Κλειδιά αυτοκινήτου: Τα γεμάτα με κλειδιά μπρελόκ μπορεί να έχουν σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στο αυτοκίνητό σας. Ποιο είναι το λάθος που δεν πρέπει να κάνουμε. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Υπάρχουν πολλοί μύθοι γύρω από το αυτοκίνητο και κάθε μέρα καταρρίπτεται και ένας. Εδώ όμως υπάρχει ένας ακόμα «μύθος» που όχι μόνο είναι αληθινός, αλλά μπορεί να μετατραπεί σε επικίνδυνος εάν δεν αντιμετωπιστεί σωστά.
Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Ορισμένοι ίσως έχετε αναρωτηθεί πώς μπορούν τα κλειδιά στο προσωπικό σας μπρελόκ να έχουν κάποια επίδραση διακόπτη της ανάφλεξης.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η ύπαρξη πολλών κλειδιών στο μπρελόκ μπορεί να προκαλέσει ζημιά στα ευαίσθητα εσωτερικά εξαρτήματα του «αφαλού» της ανάφλεξης, καθώς δεν έχει σχεδιαστεί για να κρατά πολύ βάρος.
Όπως αντιλαμβάνεστε, ο διακόπτης της ανάφλεξης δεν έχει σχεδιαστεί για να αντέχει πολύ βάρος πάνω του και όταν κρεμάτε ένα βαρύ μπρελόκ στον διακόπτη της ανάφλεξης, κάθε δόνηση και στροφή θα φθείρει και σταθερά όλα τα ευαίσθητα εσωτερικά μέρη του μηχανισμού.
Τα αποτελέσματα της μακροχρόνιας ταλαιπωρίας του διακόπτη ανάφλεξης μπορούν να οδηγήσουν σε προβλήματα εκκίνησης του κινητήρα ή να δημιουργήσουν άλλα σημαντικά ζητήματα ασφάλειας.
Το πρόβλημα δεν είναι τα ίδια τα κλειδιά και το πλήθος τους στο μπρελόκ, αλλά το συνολικό τους βάρος. Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει απάντηση από ειδικό για το πόσα κλειδιά μπορεί να έχει ένα μπρελόκ αυτοκινήτου, οι περισσότεροι συμφωνούν ότι πέντε ή έξι κλειδιά θα πρέπει να είναι το μέγιστο.
Η πιο σοφή κίνηση βέβαια είναι να έχετε το κλειδί του αυτοκινήτου στο δικό του μπρελόκ, με σκοπό να μην υπάρχει αιωρούμενο βάρος στον διακόπτη της ανάφλεξης. Μπορεί να ακούγεται περίεργο, αλλά μία τέτοια κίνηση μπορεί να σας γλυτώσει από δαπανηρές επισκευές.
Κλειδιά αυτοκινήτου: Ξέχασες το δίπλωμα οδήγησης; Αυτό είναι το πρόστιμο που σε περιμένει
Μπορεί να καθίστανται υποχρεωτικές οι αλυσίδες στα ΙΧ προκειμένου να μην υπάρξουν φαινόμενα όπως τα περσινά στην Αττική Οδό, ωστόσο, το πιο συχνό πρόστιμο που μπορεί να φάει κάποιος είναι να μην έχει στο αυτοκίνητό του φαρμακείο, τρίγωνο και πυροσβεστήρα.
Όλα τα αυτοκίνητα πρέπει να εξοπλίζονται με κάποια συγκεκριμένα αξεσουάρ ασφαλείας. Με βάση όσα προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο ελάχιστος υποχρεωτικός εξοπλισμός σε κάθε όχημα, είτε αυτό είναι καινούριο είτε παλαιότερων ετών, αποτελείται από:
-
Προειδοποιητικό τρίγωνο
-
Φαρμακείο αυτοκινήτου
-
Πυροσβεστήρα
Tα τρία αυτά αξεσουάρ απαιτείται να είναι τοποθετημένα σε θέση που να εξασφαλίζει, σε περίπτωση ανάγκης, την ευχέρεια χρησιμοποίησης τους.
Βάσει της νομοθεσίας προβλέπεται η ετήσια συντήρηση του πυροσβεστήρα από αναγνωρισμένη εταιρεία συντήρησης πυροσβεστικών μέσων.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πυροσβεστήρας στο αυτοκίνητο το διοικητικό πρόστιμο ανέρχεται στα 80 ευρώ.
Κλειδιά αυτοκινήτου: Το τεράστιο λάθος με τον συμπλέκτη
Μια από τις συνηθέστερες βλάβες στο αυτοκίνητο είναι εκείνη του συμπλέκτη και κοστίζει και εκατοντάδες ευρώ. Πώς θα σωθείτε;
O συμπλέκτης βρίσκεται ανάμεσα στην είσοδο ισχύος (βολάν στροφαλοφόρου) και την είσοδο ισχύος του κιβωτίου ταχυτήτων.
Συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που χρησιμοποιούνται στα συστήματα τετρακίνησης μπορούμε να πούμε πως υπάρχουν τρία συστήματα σύμπλεξης που χρησιμοποιούν την τριβή (μηχανικός συμπλέκτης), ηλεκτρισμό (ηλεκτρομαγνητικός) και υδραυλικό υγρό (υδροδυναμικός).
Όταν πατηθεί το πεντάλ του συμπλέκτη, ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων αποσυνδέονται, ώστε να ολοκληρώνεται με ασφάλεια η αλλαγή της ταχύτητας.
Οι συμπλέκτες τριβής που χρησιμοποιούνται στα σύγχρονα αυτοκίνητα αποτελούνται από τρία εξαρτήματα: έναν δίσκο, μια πλάκα πίεσης και ένα ρουλεμάν.
Ο δίσκος μεταδίδει την κίνηση και καλύπτεται με ειδική επένδυση από υλικό ανθεκτικό στην τριβή και στη θερμότητα. Η πλάκα πίεσης είναι ένα εξάρτημα μόνιμα συνδεδεμένο με τον στρόφαλο, ο οποίος έρχεται σε επαφή με το δίσκο του συμπλέκτη μέσω ενός δακτυλίου πίεσης.
Όταν πατηθεί το πεντάλ του συμπλέκτη, τα ελατήρια της πλάκας πίεσης σπρώχνουν τον δακτύλιο μακριά από τον συμπλέκτη.
Έτσι, δημιουργείται ένα μικρό κενό μεταξύ του δίσκου του συμπλέκτη και του στροφάλου και αποσυνδέονται το κιβώτιο ταχυτήτων και ο κινητήρας.
Το ρουλεμάν, από την άλλη πλευρά, έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει την πίεση απευθείας από το πεντάλ στα ελατήρια του δίσκου.
Ο συμπλέκτης είναι ένα αναλώσιμο στοιχείο.
Το πόσο συχνά χρειάζεται αντικατάσταση καθορίζεται κυρίως από τον τρόπο χρήσης και τον τρόπο οδήγησης. Κατά κανόνα, όσο πιο συχνά ενεργοποιείται ο συμπλέκτης, όπως για παράδειγμα σε κίνηση μέσα στην πόλη, τόσο πιο εύκολο μπορεί να καταπονηθεί.
Σημαντικό μειονέκτημα, τόσο για τον ίδιο τον μηχανισμό όσο και για τον οδηγό, είναι να διατηρείται το πόδι ακριβώς πάνω από τον συμπλέκτη όταν το αυτοκίνητο κινείται και είναι η λεγόμενη οδήγηση με μισό συμπλέκτη. Αντίθετα, το αριστερό πόδι πρέπει να στηρίζεται στο ειδικό στήριγμα ποδιών στην αριστερή πλευρά του πεντάλ του συμπλέκτη, σε ειδική θέση που έχουν δημιουργήσει σκόπιμα οι κατασκευαστές.
Η οδήγηση σε αστική κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι ένας από τους πιο συχνά αναφερόμενους λόγους φθοράς του συμπλέκτη, λόγω της συχνής χρήσης του συμπλέκτη.
Όταν οδηγείτε σε μποτιλιάρισμα είναι καλύτερο να προσπαθείτε να ξεκινάτε μόνο όταν υπάρχει αρκετός χώρος μπροστά από το αυτοκίνητο και όχι να διανύουμε μισό ή ένα μέτρο ειδικά όταν τα προπορευόμενα οχήματα είναι σταματημένα και να περιμένουμε και πάλι το ξεκίνημα με τον συμπλέκτη πατημένο.
Πολλοί οδηγοί δεν συνειδητοποιούν ότι ο λάθος χειρισμός του συμπλέκτη μπορεί να οδηγήσει σε αστοχία του συμπλέκτη και δαπανηρές επισκευές.
Πολλοί οδηγοί χρησιμοποιούν το συμπλέκτη πολύ νωρίτερα για να ξεκινήσουν στα φανάρια, με αποτέλεσμα να πιέζεται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ο συμπλέκτης.
Ο σωστός τρόπος είναι να πατηθεί την κατάλληλη στιγμή για να ξεκινήσει το αυτοκίνητο. Ένα επίσης λάθος είναι ότι ορισμένοι οδηγοί δεν πατούν πλήρως το πεντάλ του συμπλέκτη κατά τη διάρκεια της αλλαγή των ταχυτήτων.
Η βλάβη του συμπλέκτη συνήθως δεν συμβαίνει ξαφνικά.
Η φθορά είναι σταδιακή και τα σημάδια της φθοράς ένας έμπειρος οδηγός μπορεί να τα καταλάβει έγκαιρα. Ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα είναι η λεγόμενη ολίσθηση του συμπλέκτη.
Συμβαίνει όταν οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται έχοντας ταχύτητα στο κιβώτιο και το αυτοκίνητο δεν ξεκινάει γρήγορα. Αυτό μπορεί να υποδηλώνει φθορά του δίσκου του συμπλέκτη, της πλάκας πίεσης ή του στροφάλου.
Ένα άλλο συχνά αναφερόμενο σημάδι επικείμενης αστοχίας συμπλέκτη είναι ένα υψηλό σημείο λειτουργίας.
Για να δουλέψει, πρέπει να το αφήσεις γρήγορα.
Από την άλλη, το πιο εμφανές σύμπτωμα που μπορεί να υποδηλώνει αστοχία του συμπλέκτη είναι η αδυναμία αλλαγής ταχύτητας.
Τέλος, κατά τη διάρκεια έντονης καταπόνησης του κινητήρα στην εκκίνηση (όπως ξεκίνημα σε μεγάλη ανηφόρα) η ύπαρξη δυσάρεστης οσμής είναι ένδειξη φθοράς του συμπλέκτη.
Επομένως, τη στιγμή που θα παρατηρήσετε τα πρώτα σημάδια μιας τέτοιας δυσλειτουργίας, είναι καλύτερο να απευθυνθείτε σε έναν μηχανικό που θα διαγνώσει σωστά το πρόβλημα και θα προβεί στις κατάλληλες επισκευές.
Κλειδιά αυτοκινήτου: Το κουμπί στα αυτοκίνητα που μειώνει την κατανάλωση βενζίνης!
Με την τιμή της βενζίνης να παραμένει στα… ουράνια, το αυτοκίνητο έχει γίνει μέσο πολυτελείας. Πώς θα καταφέρουμε, όμως, να εξοικονομήσουμε καύσιμο;
Ένα μικρό κουμπί που υπάρχει σε ορισμένα οχήματα μπορεί να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση βενζίνης, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Express».
Πιο συγκεκριμένα, οι ειδικοί συνιστούν να το απενεργοποιούμε όταν μπαίνουμε στο ζεστό αυτοκίνητο μετά από αρκετή ώρα και στη συνέχεια να το ενεργοποιούμε μόλις το εσωτερικό του οχήματος δροσιστεί από τον κλιματισμό.
Αυτή τη φορά, όμως, πρόκειται για ένα πιο σπάνιο κουμπί, το οποίο όπως αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα, μπορεί να μας βοηθήσει να καταναλώσουμε έως και 12% λιγότερο καύσιμο.
Ο λόγος για το λεγόμενο «σύστημα σταμάτα– ξεκίνα» το οποίο έχει ως στόχο την οικονομία καυσίμου και τη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.
Το κουμπί αυτό περιλαμβάνει το γράμμα «Α», το οποίο περιβάλλεται από ένα κυκλικό τόξο.
«Εάν έχετε ένα τέτοιο κουμπί τότε, αυτό είναι το αυτόματο σταμάτα – ξεκίνα κουμπί του αυτοκινήτου σας. Θα απενεργοποιήσει αυτόματα τη μηχανή σας όταν αυτό είναι στάσιμο για αρκετή ώρα, όπως για παράδειγμα εάν έχετε σταματήσει στο κόκκινο φανάρι», αναφέρει η Express.
Αν και όλοι μας γνωρίζουμε πως το σβήσιμο της μηχανής κατά τη διάρκεια μιας στάσης συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου, πολλοί είναι εκείνοι που βρίσκουν τη διαδικασία αρκετά κουραστική, ιδιαίτερα σε πολυσύχναστους δρόμους όπου τα κόκκινα φανάρια είναι πολλά.
Ωστόσο, η εν λόγω τεχνολογία είναι απολύτως αυτόματη και ενεργοποιείται όταν το αυτοκίνητο έχει σταματήσει να κινείται, ο οδηγός έχει πατήσει το φρένο και ο μοχλός ταχυτήτων βρίσκεται στη «νεκρά».
Όταν είστε έτοιμοι να θέσετε το όχημα εκ νέου σε κίνηση και αφήσετε το φρένο ή βάλετε π