Προσλήψεις σε Δήμους και Περιφέρειες

Προσλήψεις σε Δήμους και Περιφέρειες: Η πανδημία του κορονοϊού έχει φέρει αυξημένες ανάγκες στους δήμους και στις περιφέρειες της χώρας και μέσα στο επόμενο διάστημα έρχονται χιλιάδες προσλήψεις!

Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη του νομοσχεδίου που αναμένεται να ψηφιστεί την ερχόμενη εβδομάδα, διευρύνεται η δυνατότητα και η διαδικασία πρόσληψης προσωπικού στους Ο.Τ.Α, όχι μόνο ιατρικού και νοσηλευτικού, ειδικά έως 28.02.2021 και μέσω δημοσιονομικών διευκολύνσεων λόγω των αυξημένων πολλαπλών αναγκών που έχουν ανακύψει εξαιτίας του δεύτερου κύματος της πανδημίας του κορονοϊού COVID-19, για την άμεση κάλυψη αναγκών που σχετίζονται με την πρόληψη ή καταστολή σοβαρής απειλής της δημόσιας υγείας.

Οι προσλήψεις αυτές, πραγματοποιούνται κατ’ εξαίρεση της παρ. 1 του Άρθρου 20 του ν. 2190/1994, η οποία προβλέπει ότι προσλήψεις επιτρέπονται κανονικά μόνο σε περιπτώσεις εκτεταμένων ζημιών από σεισμούς, πλημμύρες, παγετούς και πυρκαγιές.

Για την αντιμετώπιση όμοιων αναγκών εξαιτίας άλλων γεγονότων, από τα οποία προκύπτει άμεσος κίνδυνος ζωής ή περιουσίας, η πρόσληψη επιτρέπεται μόνο εφόσον ο νομός ή συγκεκριμένη περιοχή αυτού κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Παράλληλα οι προσλήψεις αυτές εξαιρούνται και από τους περιορισμούς του άρθρου 5 του π.δ 164/2004 που προβλέπει την απαγόρευση διαδοχικών συμβάσεων, που καταρτίζονται και εκτελούνται μεταξύ του ίδιου εργοδότη και του ίδιου εργαζόμενου, αποκλείεται ωστόσο, τη δυνατότητα μετατροπής τους σε αορίστου χρόνου.

Προσλήψεις σε Δήμους και Περιφέρειες: Τα πάνω – κάτω με τη μοριοδότηση μέσω ΑΣΕΠ

Το μόνιμο και αορίστου χρόνου προσωπικό σε Δημόσιο και ΟΤΑ κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ, καθώς και για το Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό (ΕΕΠ) θα επιλέγεται μέσα από πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό που θα διενεργείται τουλάχιστον μία φορά ανά διετία, με βάση τον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων που εγκρίνει το Υπουργικό Συμβούλιο. Το νομοσχέδιο αναφέρει ότι ο πρώτος διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί το αργότερο έως το τρίτο τρίμηνο του 2022.

Το συνολικό κόστος του διαγωνισμού θα εξαρτάται από τον αριθμό των υποψηφίων και των προκηρυσσόμενων θέσεων, τις αμοιβές των εμπλεκόμενων στη διαδικασία (θεματοδότες, επιτηρητές, ομάδες εργασίας κά) και τον απαιτούμενο τεχνολογικό εξοπλισμό. Στην ειδική έκθεση που συνοδεύει το νομοσχέδιο γίνεται λόγος για δαπάνη της τάξης των 4,8 εκατ. ευρώ με την εκτίμηση να αφορά τη συμμετοχή 150.000 υποψηφίων, κατανεμημένοι σε 882 εξεταστικά κέντρα ανά την ελληνική επικράτεια και σε 7.500 αίθουσες.

Οι υποψήφιοι θα διαγωνίζονται σε δύο τεστ με τη μέθοδο των ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών (multiple choice) είτε με ανάπτυξη κειμένου είτε με συνδυασμό των δύο.

To πρώτο αφορά εξέταση γνώσεων, στο οποίο θα αξιολογούνται γνώσεις γενικού περιεχομένου, καθώς και γνώσεις που συνδέονται με τη φύση των συγκεκριμένων κλάδων των προκηρυσσόμενων θέσεων.
Το δεύτερο φέρει την ονομασία «δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας», κατά το οποίο θα αξιολογούνται δεξιότητες γλωσσικού και αριθμητικού συλλογισμού, ανάλυσης, επίλυσης προβλημάτων και ιεράρχησης προτεραιοτήτων στον χώρο εργασίας, καθώς και χαρακτηριστικά που συνδέονται με την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα στην εργασία.
Το κάθε τεστ θα βαθμολογείται με κλίμακα 1-100 και θα έχει συντελεστή βαρύτητας 50%, ενώ το άθροισμά τους θα δίνει την τελική βαθμολογία.

Προσλήψεις σε Δήμους και Περιφέρειες: Ποια πιστοποιητικά θα αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών

Σε λειτουργία τέθηκε η διασύνδεση του Μητρώου Πολιτών του υπουργείου Εσωτερικών με το πληροφοριακό σύστημα του ΑΣΕΠ, ώστε να αντλούνται αυτόματα τα δεδομένα γέννησης, πλήθους τέκνων και οικογενειακής κατάστασης των υποψηφίων.

Η διασύνδεση πραγματοποιείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Αυτό σημαίνει ότι οι υποψήφιοι θα απαλλάσσονται μελλοντικά από την προσκόμιση των αντίστοιχων πιστοποιητικών οικογενειακής κατάστασης, καθώς τα στοιχεία θα αντλούνται αυτόματα μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται σημαντικά η γραφειοκρατία για χιλιάδες πολίτες που λαμβάνουν μέρος κάθε χρόνο στους διαγωνισμούς πλήρωσης θέσεων του δημόσιου τομέα, αλλά και για τον ίδιο το φορέα.

Περαιτέρω, η διαλειτουργικότητα αυτή ικανοποιεί μια διαχρονική ανάγκη του ΑΣΕΠ για άμεση άντληση των στοιχείων δημοτολογικής κατάστασης, ώστε να διασφαλίζεται με τον πλέον ισχυρό τρόπο η εγκυρότητα των στοιχείων.

Ενδεικτικά, μόνο για το 2019 ο αριθμός υποψηφίων για πλήρωση θέσεων με σύμβαση ορισμένου χρόνου (εποχικό προσωπικό) ανήλθε σε 250.000, εκ των οποίων οι 200.000 υπέβαλαν πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, όπως προβλεπόταν.

Αντίστοιχα, για την πλήρωση θέσεων τακτικού προσωπικού, ο αριθμός των υποψηφίων ανήλθε σε 296.000, εκ των οποίων οι 73.000 υπέβαλαν αντίστοιχα πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης. O έλεγχος και μόνο αυτών των χιλιάδων πιστοποιητικών επιβάρυνε σημαντικά τις επιτροπές αξιολόγησης και προκαλούσε καθυστερήσεις που πλέον αποφεύγονται.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr