Προσλήψεις ΕΠΟΠ 2021: Βγήκε το ΦΕΚ – 100 θέσεις στο Πολεμικό Ναυτικό μέσω ΑΣΕΠ

Προσλήψεις ΕΠΟΠ 2021: Στην πλήρωση 100 θέσεων στο Πολεμικό Ναυτικό προχωρά το Υπουργείο Άμυνας μέσω ΑΣΕΠ. Διαβάστε στο xristika.gr όλες τις πληροφορίες…

Ανακοίνωση του ΑΣΕΠ για την πλήρωση εκατό (100) θέσεων Επαγγελματιών Οπλιτών (ΕΠΟΠ) ανδρών – γυναικών ειδικότητας Βοηθού Νοσηλευτικής στο Πολεμικό Ναυτικό για τις εξειδικεύσεις του Παραρτήματος «Α» της παρούσας, στο οποίο αναγράφονται ο αριθμός των θέσεων ανά εξειδίκευση και οι αντίστοιχες γραμματικές γνώσεις που απαιτούνται.

Οι υποψήφιοι θα επιλεγούν σε μία από τις τέσσερις εξειδικεύσεις που έχουν δηλώσει, εφόσον έχουν τα απαιτούμενα προσόντα της παραγράφου 3 της παρούσας, συγκεντρώσουν τα απαραίτητα μόρια κατ’ απόλυτη σειρά προτεραιότητας και επιτύχουν στις προβλεπόμενες υγειονομικές- ψυχοτεχνικές εξετάσεις και αθλητικές δοκιμασίες.

Οι υποψήφιοι που θα επιλεγούν τελικά και θα καταταγούν, για κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών, θα τοποθετηθούν σε Πολεμικά Πλοία, Ναυτικά Νοσοκομεία και Μονάδες – Υπηρεσίες του Πολεμικού Ναυτικού. Ο όρος υποψήφιος και οι προσδιοριστικοί όροι προς αυτόν, αναφέρονται σε άνδρες και γυναίκες.

Προσλήψεις ΕΠΟΠ 2021: Υποβολή Δικαιολογητικών

  • Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν ηλεκτρονικά εντός αποκλειστικής προθεσμίας σαράντα πέντε (45) ημερολογιακών ημερών από τη δημοσίευση της παρούσας εγκυκλίου, μέσω σχετικής μηχανογραφικής εφαρμογής στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.hellenicnavy.gr, την προβλεπόμενη αίτηση- υπεύθυνη δήλωση (Υπόδειγμα «1» της Προσθήκης «1» του Παραρτήματος «Β»), η οποία θα πρέπει να συνοδεύεται από τα κατά περίπτωση απαιτούμενα δικαιολογητικά του Παραρτήματος «B» της παρούσας, με μεταφόρτωσή τους (upload) σε ψηφιακή μορφή (pdf).
  • Οι υποψήφιοι ταυτοποιούνται στην ανωτέρω εφαρμογή, η οποία περιλαμβάνει οδηγίες συμπλήρωσης της αίτησης και υποβολής των δικαιολογητικών, χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς TaxisNet. Η διαχείριση της αίτησης (επεξεργασία, προσωρινή αποθήκευση, μεταφόρτωση δικαιολογητικών, οριστικοποίηση) υλοποιείται πλήρως ηλεκτρονικά. Η εφαρμογή θα παράγει μετά την οριστικοποίηση της αίτησης, αντίγραφο αυτής, ως αποδεικτικό οριστικής υποβολής της, καθώς και Δελτίο Υγειονομικής Eξέτασης υποψηφίου (μηχανογραφικό αρχείο pdf με μοναδικό κωδικό αίτησης υποψηφίου), τα οποία και οφείλουν να αποθηκεύσουν-εκτυπώσουν όλοι οι υποψήφιοι. Μετά την οριστικοποίηση, δεν θα είναι δυνατή καμία διόρθωση ή συμπλήρωση της αίτησης και των υποβληθέντων δικαιολογητικών, ούτε η υποβολή νέας αίτησης.

Οι υποψήφιοι πρέπει να μεριμνήσουν, ώστε τα δικαιολογητικά να αντιστοιχούν στις εξειδικεύσεις που δηλώνουν και να είναι πλήρη, επικυρωμένα και μεταφρασμένα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υποπαράγραφο 4β και στο Παράρτημα «Β» της παρούσας. Οι υποψήφιοι μπορούν να δηλώσουν έως τέσσερεις (4) εξειδικεύσεις του Παραρτήματος «Α».

Προσλήψεις ΕΠΟΠ 2021: Αλλάζουν τα πάντα στις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ

Η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Εσωτερικών προβλέπει την κατάργηση των ξεχωριστών προκηρύξεων που εκδίδονται από το ΑΣΕΠ για έναν ή για περισσότερους φορείς και την καθιέρωση ενός γραπτού διαγωνισμού κάθε χρόνο για όλες τις προσλήψεις τακτικού προσωπικού, με βάση τις ανάγκες των φορέων και των υπηρεσιών του Δημοσίου.

Ο διαγωνισμός

Ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει ερωτήσεις γενικών γνώσεων για όλους τους υποψηφίους, εξειδικευμένες ερωτήσεις ανάλογα με τις ειδικότητες, καθώς και τεστ δεξιοτήτων και προσωπικότητας. Με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθεί μια «δεξαμενή» από την οποία η ανεξάρτητη Αρχή, αφού ελέγχει και διασταυρώνει τα προσόντα του κάθε υποψηφίου, στη συνέχεια θα αντλεί τους διοριστέους, ανάλογα με τις συγκεκριμένες ανάγκες του κάθε φορέα. Η επίδοση στη γραπτή δοκιμασία θα είναι το βασικό κριτήριο για την κάλυψη κενών θέσεων, καθώς δεν θα δίνεται τόση σημασία στα τυπικά προσόντα. «Δεν μας ενδιαφέρει τόσο η συσσώρευση χαρτιών (τίτλων σπουδών) και βαθμών από οποιοδήποτε πανεπιστήμιο όσο η αξιοποίηση των γνώσεων, των ικανοτήτων και της επαγγελματικής εμπειρίας», όπως σημειώνουν χαρακτηριστικά στελέχη του υπουργείου Εσωτερικών.

Δικαιολογητικά

Όλες οι διαδικασίες θα διεξάγονται ηλεκτρονικά, διασφαλίζοντας την αντικειμενικότητα, καθώς δεν θα παρεμβάλλεται ανθρώπινο χέρι. Σχεδιάζεται, επίσης, η ανάπτυξη της διαλειτουργικότητας μεταξύ του ΑΣΕΠ και των εμπλεκόμενων φορέων. Δεν θα απαιτείται από τους υποψηφίους να προσκομίζουν τίτλους σπουδών και βεβαιώσεις, καθώς θα μπορεί το ΑΣΕΠ να τα αντλεί απευθείας από τις δημόσιες υπηρεσίες. Τον Ιανουάριο ο κάθε φορέας θα ανακοινώνει στο υπουργείο Εσωτερικών τα κενά του, τα οποία θα αναζητούνται εσωτερικά μέσω αποσπάσεων και μετατάξεων. Τον Μάιο θα καταγράφονται όσες θέσεις δεν καλύφθηκαν από την κινητικότητα και θα αναζητούνται μέσω προσλήψεων, ενώ τον Σεπτέμβριο το Υπουργικό Συμβούλιο θα εγκρίνει το πακέτο προσλήψεων του επόμενου έτους, με βάση και τις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας. Το υπουργείο εκτιμά πως με τον τρόπο αυτό θα κερδηθεί σημαντικός χρόνος για τις υπηρεσίες του Δημοσίου, καθώς και για τους ίδιους τους υποψηφίους, αφού θα βρίσκονται πιο γρήγορα στις θέσεις τους. Στόχος είναι να μην υπερβαίνει το ένα έτος το διάστημα που μεσολαβεί από τη στιγμή που μια υπηρεσία κοινοποιεί τις ανάγκες της στο αρμόδιο υπουργείο (και εγκρίνεται) έως την ανάρτηση των πινάκων διοριστέων. Σήμερα ο αντίστοιχος χρόνος φτάνει κατά μέσο όρο τα δύο έτη.

ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ

Οι 8 βασικοί άξονες αναμόρφωσης του ν. 2190/1994

1 Ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση. Σήμερα η έμφαση δίδεται στα τυπικά προσόντα, το πλήθος των οποίων «εξασφαλίζει» τον διορισμό ικανοποιώντας τις απαιτήσεις διαφάνειας και αμεροληψίας αλλά όχι της αντικειμενικότητας.
2 Διεξαγωγή γραπτών δοκιμασιών γνώσεων (γενικών ή/και ειδικών), δεξιοτήτων (αριθμητικός και γλωσσικός συλλογισμός, αφαιρετική ικανότητα, αξιολόγηση υποθετικών καταστάσεων) και προσωπικότητας για τη σκιαγράφηση του εργασιακού προφίλ του υποψηφίου, εξαλείφοντας, ταυτόχρονα, διαδικαστικές δυσχέρειες (βάσει της εμπειρίας του ΑΣΕΠ), όπως η συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ή της εργασιακής εμπειρίας.
3 Ανάπτυξη ειδικά παραμετροποιημένου και προσαρμοσμένου στις απαιτήσεις της δημόσιας διοίκησης επιστημονικού εργαλείου για τη διακρίβωση δεξιοτήτων και στοιχείων προσωπικότητας των υποψήφιων δημοσίων υπαλλήλων.
4 Ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών και ανάπτυξη διαλειτουργικότητας μεταξύ ΑΣΕΠ και εμπλεκομένων στις επιμέρους διαδικασίες φορέων που παρέχουν «στοιχεία – εισροές».
5 Σύντμηση χρόνου ολοκλήρωσης διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ, ώστε ο χρόνος που μεσολαβεί μεταξύ υποβολής αιτήματος του φορέα και ανακοίνωσης του πίνακα διοριστέων να μην υπερβαίνει το ένα έτος. Σήμερα, μεσοσταθμικά, ο αντίστοιχος χρόνος υπερβαίνει ακόμα και τα δύο έτη.
6 Κατάργηση των ειδικών διατάξεων που θεσπίζουν αποκλίνουσες διαδικασίες ή μοριοδοτήσεις, στην κατεύθυνση της ενιαίας διαδικασίας.
7 Μείωση διοικητικού βάρους ΑΣΕΠ μέσα από τη δόμηση μιας στιβαρής, ενιαίας και προγραμματισμένης διαδικασίας σε αντίθεση με την ισχύουσα μη στοχοθετημένη κατανομή των ανθρώπινων πόρων της ανεξάρτητης Αρχής.
8 Ενίσχυση-ενδυνάμωση του ΑΣΕΠ τόσο ως προς το στελεχικό δυναμικό όσο και τους συμβούλους (αύξηση του αριθμού τους), προκειμένου να καταστεί δυνατή η με όρους αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας άσκηση του έργου της Αρχής.