Προσλήψεις 2022: Ποια επαγγέλματα παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση. Πρόβλημα η ελλιπής διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας αλλά και χαμηλές αμοιβές. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Οι κενές θέσεις εργασίας σε μια χρονική περίοδο που η ανεργία ανέρχεται σε 13,3% είναι ένα ιδιόμορφο φαινόμενο που αποτυπώνεται στα στατιστικά στοιχεία απασχόλησης της ΕΛΣΤΑΤ και έχει συχνά σχολιαστεί τόσο από τον υπουργό Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη όσο και από ερευνητές και παράγοντες της αγοράς. Ιδίως τα δύο χρόνια της πανδημίας οι ελλείψεις προσωπικού ήταν γενικευμένες στον τουρισμό, στην εστίαση, στη μεταποίηση και σε άλλους κλάδους.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το διάστημα Απριλίου – Ιουνίου του 2021 ο αριθμός των κενών θέσεων εργασίας, εξαιρουμένων του πρωτογενούς τομέα και των δραστηριοτήτων των νοικοκυριών, αυξήθηκε σε ετήσια βάση κατά 117,8%, δηλαδή σε 12.180 από 5.600.
Ειδικά στην Ελλάδα οι επιχειρήσεις δυσκολεύονται να βρουν προσωπικό όχι μόνο υψηλών προσόντων, αλλά και εξειδικευμένους τεχνίτες, όπως χειριστές μηχανημάτων, υδραυλικούς, οξυγονοκολλητές, ψυκτικούς κ.ά.
Το ζήτημα είναι ιδιαίτερα κρίσιμο εν όψει των προβλεπόμενων υψηλών ρυθμών ανάπτυξης τα προσεχή χρόνια και οφείλεται κυρίως στην ελλιπή διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας αλλά και στις χαμηλές αμοιβές.
Ο Μηχανισμός Διάγνωσης Αναγκών της Αγοράς Εργασίας που λειτουργεί στο Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού (ΕΙΕΑΔ) έχει εντοπίσει εδώ και καιρό τις ελλείψεις.
«Στην κατηγορία υψηλών προσόντων», επισημαίνει ο κ. Σταύρος Π. Γαβρόγλου, επιστημονικός υπεύθυνος του Μηχανισμού και διευθυντής Ενεργητικών Πολιτικών και Διεθνών Δικτύων του Ινστιτούτου, «υπάρχει έλλειψη πληροφορικάριων, κάτι που παρατηρείται παγκοσμίως καθώς η ψηφιακή εποχή έχει κυριαρχήσει σε όλους τους τομείς.
Η αιτία, κατά τη γνώμη μου, είναι οι χαμηλές αμοιβές. Δεν μπορούν οι επιχειρήσεις να ζητούν προσωπικό υψηλών ψηφιακών δεξιοτήτων με επταετή εμπειρία και να δίνουν 1.100 ευρώ.
Το προσωπικό υψηλών προσόντων πρέπει να αμείβεται με ανταγωνιστικά πακέτα αποδοχών. Αλλιώς θα φύγει στο εξωτερικό. Από τους τεχνίτες λείπουν βοηθοί αρτοποιού, χειριστές ανορθωτικών μηχανημάτων, ηλεκτροσυγκολλητές κ.ά.».
Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για την αλλαγή της επαγγελματικής κατάρτισης που δρομολογεί το υπουργείο Εργασίας ο κ. Γαβρόγλου σημειώνει:
«Οι πόροι πρέπει να μεταφερθούν εκεί που αξίζει. Στα επαγγέλματα που έχει ανάγκη η αγορά, με δεδομένο ότι οι ανάγκες έχουν αλλάξει. Θα πρέπει να περάσουν ένα-δυο χρόνια για να στηθούν τα νέα προγράμματα κατάρτισης. Και πάλι δεν θα καλύψουν την πλειονότητα των ανέργων και των εργαζομένων. Σίγουρα 500 άτομα θα βρουν δουλειά.
Οι υπόλοιποι;
Αυτοί που ξέρουν πραγματικά ποιες ειδικότητες έχουν ανάγκη είναι οι ίδιες οι επιχειρήσεις. Αν θέλουν να ανοίξουν ένα κατάστημα e-shop, πρέπει να εκπαιδεύσουν οι ίδιες τους εργαζομένους.
Οι επιδόσεις θα εξασφαλιστούν μόνο με ενδοεπιχειρησιακή κατάρτιση. Οι μεγάλες επιχειρήσεις πρέπει να συνεργαστούν με το κράτος και να επωμιστούν μέρος του κόστους. Ωστόσο το πρόβλημα είναι ότι στην Ελλάδα το 97% των επιχειρήσεων είναι μικρές και δεν μπορούν να επωμιστούν το κόστος».
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΕΔ, στην ελληνική αγορά εργασίας εντοπίζονται ελλείψεις σε: προγραμματιστές, μηχανικούς υπολογιστών, υπαλλήλους εξυπηρέτησης πελατών, εργάτες κατασκευαστικού κλάδου, τεχνίτες παραγωγής προϊόντων, τεχνίτες επισιτισμού, πωλητές, ηλεκτροσυγκολλητές, logistics, υπαλλήλους security, φορτοεκφορτωτές, οδηγούς, διανομείς, χειριστές μηχανημάτων, ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, ψυκτικούς, φανοποιούς, ταμίες, βοηθούς λογιστών, υπευθύνους ποιοτικού ελέγχου, τεχνολόγους τροφίμων, μάγειρες, ζαχαροπλάστες κ.λπ.
Στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγει και πρόσφατη έρευνα του ΣΕΒ, σύμφωνα με την οποία τα επαγγέλματα με τη μεγαλύτερη ζήτηση στην Ελλάδα είναι τεχνικοί του τομέα της πληροφόρησης και της επικοινωνίας, υπάλληλοι εξυπηρέτησης πελατών, υπάλληλοι καταγραφής αριθμητικών δεδομένων και υλικών, ηλεκτρολόγοι και ηλεκτρονικοί καθώς και χειριστές σταθερών βιομηχανικών εγκαταστάσεων και μηχανημάτων.
«Είναι απορίας άξιον πώς θα ξεκινήσει η χώρα επενδύσεις και μεγάλα έργα χωρίς το κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό», αναρωτιέται ο κ. Χρήστος Ιωάννου, διευθυντής Τομέα Απασχόλησης και Αγοράς Εργασίας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), και συνεχίζει:
«Υπολογίζουμε ότι υπάρχει έλλειψη 20.000 πληροφορικάριων και 20.000 εξειδικευμένων τεχνητών. Για να δουλέψει ο τεχνίτης (π.χ. χειριστής κλαρκ, οξυγονοκολλητής κ.λπ.) χρειάζεται αδειοδότηση που παρέχεται κατόπιν εξετάσεων από τις επιτροπές των περιφερειών. Με τον κορωνοϊό οι ελλείψεις πολλαπλασιάστηκαν γιατί οι επιτροπές καθυστερούσαν πολύ να συνεδριάσουν. Δεν ήταν λίγοι οι επαγγελματίες που αναγκάστηκαν να πάνε στην Τσεχία, στη Γαλλία και την Κύπρο να πάρουν πιστοποίηση η οποία τελικά δεν έγινε δεκτή στη χώρα μας».
Προσλήψεις 2022: «Δεν πληρώνουν»
Μια διαφορετική εκδοχή των κενών θέσεων στον κλάδο των χειριστών μηχανημάτων δίνει ο πρόεδρος της ομοσπονδίας χειριστών Νίκος Ηλιόπουλος.
«Οι άδειες ασκήσεως επαγγέλματος εκδίδονται από τις περιφερειακές ενότητες χωρίς καθυστερήσεις. Οι ελλείψεις σημειώνονται γιατί οι επιχειρήσεις δεν πληρώνουν.
Θέλουν ο εξειδικευμένος να δουλέψει με τον βασικό μισθό των 600 ευρώ κάνοντας και άλλες δουλειές εκτός από τον χειρισμό μηχανημάτων. Μεγάλες επιχειρήσεις, όπως η Coca-Cola, που πληρώνουν 1.100 ευρώ τον εξειδικευμένο τεχνίτη, βρίσκουν προσωπικό και δεν αναφέρουν ελλείψεις. Προσλαμβάνουν 30 άτομα κάθε Μάρτιο. Οι ελλείψεις εμφανίζονται όταν οι επιχειρήσεις θέλουν να εκμεταλλευτούν το προσωπικό».
«Ελλείψεις καταγράφονται στις ειδικότητες των οξυγονοκολλητών και των ηλεκτροσυγκολλητών, οι οποίες κρύβουν κινδύνους και απαιτούν καλή εκπαίδευση», αναφέρει ο κ. Δημήτρης Καραγεωργόπουλος, γραμματέας Τύπου της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ). «Ωστόσο δεν υπάρχει εκπαιδευτική αλυσίδα για τεχνικά επαγγέλματα στη χώρα μας. Οι υποδομές είναι απομονωμένες».
Στο φαινόμενο της απόστασης ανάμεσα στις δεξιότητες που διαθέτει το εργατικό δυναμικό και στις δεξιότητες που ζητά η αγορά εργασίας έχει αναφερθεί πολλές φορές ο ίδιος ο υπουργός Εργασίας:
«Είμαστε τελευταίοι στην Ε.Ε. ως προς αυτό. Γι’ αυτόν τον λόγο προωθούμε και το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του ΟΑΕΔ και του συστήματος κατάρτισης στη χώρα, με βασικές αρχές την ποιότητα, την αξιολόγηση και την πιστοποίηση τόσο των παρόχων της κατάρτισης όσο και των καταρτιζομένων.
Με βασική φροντίδα τα χρήματα που πάνε στην κατάρτιση να πιάνουν τόπο. Αλλά και η κατάρτιση να γίνει ουσιαστικό εφόδιο για το μέλλον των εργαζομένων και των ανέργων.
Σε αυτή την προσπάθεια θα δημιουργηθούν συνέργειες με τα προγράμματα του Ταμείου Ανάκαμψης ύψους 1 δισ. ευρώ και τα οποία θα κατευθυνθούν στην κατάρτιση 500.000 εργαζομένων και ανέργων.
Και θα δίνουν έμφαση σε νέες δεξιότητες, όπως οι ψηφιακές και οι “πράσινες” δεξιότητες.
Είναι προγράμματα τα οποία θα ξεκινήσουν άμεσα βοηθώντας και αυτά από την πλευρά τους τις επιχειρήσεις να βρουν κατάλληλους εργαζομένους. Αλλά και τους εργαζομένους να βρουν τα επαγγέλματα που αναζητούν».
Προσλήψεις 2022: Εκατοντάδες θέσεις διαθέσιμες σε Σούπερ μάρκετ
Σε αναζήτηση εργαζομένων βρίσκονται μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε όλη τη χώρα. Διαβάστε στο xristika.gr πού και πώς θα στείλετε το βιογραφικό σας.
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε τις θέσεις που είναι ανοιχτές για προσλήψεις σε μεγάλα σούπερ μάρκετ σε όλη την Ελλάδα όπως ΑΒ Βασιλόπουλος, το My Market, τα Lidl, η Κρητικός και τα Bazaar.
Σε κάθε ενότητα θα βρείτε ενεργά links που θα σας παραπέμπουν στη λίστα με τις ανοιχτές θέσεις και στον σύνδεσμο μέσω του οποίου μπορείτε να στείλετε το βιογραφικό σας.
Προσλήψεις σε σούπερ μάρκετ: Το ανθρώπινο δυναμικό της ΑΒ Βασιλόπουλος
Παρέχει στους ενδιαφερόμενους υποψηφίους δυνατότητες σταδιοδρομίας στους παρακάτω τομείς:
- Στις Κεντρικές Διευθύνσεις (Διεύθυνση Λειτουργίας Καταστημάτων, Αγορές, Logistics, Διεύθυνση Ανάπτυξης & Τεχνικής Υποστήριξης, Marketing & Στρατηγικής, Οικονομική, Ανθρώπινοι Πόροι, Πληροφορική, Εσωτερικός Έλεγχος, Νομική Υπηρεσία)
- Στο χώρο των καταστημάτων, ως εκπαιδευόμενα στελέχη (Διευθυντές, Υποδιευθυντές, Προϊστάμενοι τμημάτων)
Με σεβασμό στον άνθρωπο και με ενδιαφέρον για την επαγγελματική ανάπτυξη, στην ΑΒ Βασιλόπουλος υπάρχει το ιδανικό περιβάλλον για όσους θέλουν να κάνουν τα πρώτα τους επαγγελματικά βήματα, αλλά και για όσους φιλοδοξούν να αξιοποιήσουν και να αναπτύξουν περαιτέρω τις επαγγελματικές τους δεξιότητες!
Προσλήψεις σε σούπερ μάρκετ: Το ανθρώπινο δυναμικό στα My Market
Oι αξίες μας χαράζουν τις βασικές κατευθύνσεις και αντικατοπτρίζουν τον τρόπο που ενεργούμε σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων μας. Ανταποκρινόμαστε με «ΣΥΝΕΠΕΙΑ» και «ΗΘΟΣ» στις ανάγκες των πελατών και των συνεργατών μας, ενώ λειτουργούμε με «ΠΑΘΟΣ», «ΤΟΛΜΗ» και «ΕΝΟΤΗΤΑ», προκειμένου να επιτύχουμε το όραμα της εταιρείας.
Δεσμευόμαστε έμπρακτα για τη «ΦΡΟΝΤΙΔΑ» των ανθρώπων μας!
- Προσφέρουμε σε όλα τα μέλη της οικογένειας της METRO ένα σταθερό και αξιόπιστο περιβάλλον εργασίας, εξασφαλίζοντας μία ευχάριστη καθημερινότητα και χτίζοντας σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης
- Βασιζόμαστε στους ανθρώπους μας, στη δέσμευσή τους, στον ενθουσιασμό τους και τους παρέχουμε ίσες ευκαιρίες ανάπτυξης και εξέλιξης, σε ένα περιβάλλον που προάγει την αξιοκρατία και υποστηρίζει τη δημιουργικότητα
- Εστιάζουμε στην παρακίνηση και στην ενδυνάμωση της ομάδας μας, μέσω της διαρκούς εκπαίδευσης, επενδύοντας σε προγράμματα κατάρτισης και εξειδικευμένα σεμινάρια. Στόχος μας είναι η διεύρυνση της γνώσης και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων των εργαζομένων μας, προκειμένου να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις συνεχείς εξελίξεις και απαιτήσεις ενός σύγχρονου εργασιακού περιβάλλοντος
- Στηρίζουμε τους ανθρώπους μας ώστε να αποκτήσουν όλα τα απαραίτητα εφόδια και να ανελιχθούν εσωτερικά, έχοντας υιοθετήσει το succession planning και δημιουργώντας εξατομικευμένα career paths
- Αξιοποιούμε σύγχρονες μεθόδους και εργαλεία για την επιλογή και την ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού, όπως μεταξύ άλλων, κέντρα αξιολόγησης, ψυχομετρικά τεστ-εργαλεία, ασκήσεις προσομοίωσης και αξιολόγηση 360º
Στη METRO, είναι σημαντικό οι άνθρωποι μας να νιώθουν ασφαλείς και ικανοποιημένοι και να βλέπουν μακροπρόθεσμα τον εαυτό τους στην εταιρεία μας.
Προσλήψεις 2022: Το ανθρώπινο δυναμικό της Lidl Hellas
Ο όμιλος Lidl ξεκίνησε τη Δεκαετία του ’30 στο χώρο του Χονδρικού & Λιανικού Εμπορίου ειδών διατροφής στη Νότια Γερμανία. Το πρώτο κατάστημα άνοιξε το 1973 στο Ludwigshafen και από τότε ξεκίνησε η επιτυχημένη πορεία της εταιρίας, αρχικά εντός Γερμανίας και κατά τη δεκαετία του 1990 σε όλη την Ευρώπη. Από την έναρξη λειτουργίας του πρώτου καταστήματος έως και σήμερα, η Lidl δραστηριοποιείται σχεδόν σε κάθε χώρα της Ευρώπης, με περισσότερα από 10.000 καταστήματα και περίπου 200.000 εργαζόμενους συνολικά. Στην Ελλάδα το πρώτο κατάστημα άνοιξε το 1999, ενώ πλέον λειτουργούν πάνω από 220. Τέσσερις κεντρικές αποθήκες διανέμουν καθημερινά στα καταστήματα μας, ενώ το ανθρώπινο δυναμικό μας ανέρχεται σε πάνω από 5.000 εργαζόμενους.
Ξεκινώντας στη Lidl, εξασφαλίζετε μια καριέρα με αξιοκρατικά κριτήρια. Φιλοσοφία μας είναι να εξελίσσουμε τους αξιόλογους συνεργάτες μας, προσφέροντας ευκαιρίες ανάπτυξης. Αμείβουμε τους συνεργάτες μας με μισθούς και παροχές άνω του μέσου όρου στην αγορά εργασίας. Διαφυλάσσουμε τις νόμιμες παροχές και τα εργασιακά δικαιώματα, παρέχοντας ένα ασφαλές και δίκαιο πλαίσιο εργασίας. Αναλαμβάνουμε να σας προετοιμάσουμε πλήρως για τα νέα σας καθήκοντα. Κάθε νέος συνεργάτης παρακολουθεί ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, σχεδιασμένο ώστε να ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές της θέσης. Εάν διαθέτετε δεξιότητες όπως επικοινωνία, ευθύτητα και συνέπεια τότε μπορείτε να γίνετε κι εσείς μέλος στην οικογένεια της Lidl.
Προσλήψεις 2022: Το ανθρώπινο δυναμικό της Κρητικός
Το χρονικό της αλυσίδας όμως ξεκινά από το 1948 όταν ο κύριος Ανδρέας Κρητικός ίδρυσε το πρώτο του κατάστημα στην Αίγινα.
Βλέποντας τις ανάγκες της περιοχής, αλλά και του ανθρώπου σε βάθος χρόνου, οραματίστηκε τη δημιουργία ενός κλασικού παντοπωλείου. Η προσφορά του στην τοπική κοινωνία, αλλά και η αποδοχή του κόσμου τον οδήγησε στην δημιουργία και άλλων καταστημάτων στην περιοχή. Τα γονίδια που ως φυσική εξέλιξη ακολουθούν τους διαδόχους, ( Άγγελος, Νεκτάριος, Δημήτρης Κρητικός), (εξού και η επωνυμία ΑΝΕΔΗΚ από τα αρχικά των ονομάτων τους), δημιουργούν το πρώτο τους μεγάλο κατάστημα στην Αίγινα το 1983.
H ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ ιδρύεται το 1996.
Το 2000 η αλυσίδα ξεπερνάει τα όρια της Αίγινας και επεκτείνεται στον Αργοσαρωνικό με 5 νέα καταστήματα.
Το 2007 ιδρύεται το 1ο κέντρο διανομής και αποθήκευσης στην Μαγούλα με σκοπό να εξυπηρετήσει την ανάπτυξη αλλά και την επέκταση της αλυσίδας σε νέες περιοχές.
Τα αμέσως επόμενα χρόνια, η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, με εξαγορές και δημιουργία νέων καταστημάτων, επεκτείνεται στην Κορινθία, στην Αργολίδα, στην Εύβοια αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Η ανάπτυξη συνεχίστηκε στην Αττική προσφέροντας επιπλέον ένα νέο μοντέλο συνεργασίας Franchise ευέλικτο στη λειτουργία του, χαμηλού ρίσκου και εγγυημένης κερδοφορίας για τον υποψήφιο franchise με την επωνυμία ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΤΟP MARKET.
Τα τελευταία χρόνια, έχοντας σαν αφετηρία τις ισχυρές βάσεις των καλών οικονομικών αποτελεσμάτων της, η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ συνεχίζει με ένα δυναμικό επενδυτικό πλάνο, αναπτύσσοντας την δραστηριότητά της σε όλη την Ελλάδα.
Το επενδυτικό πλάνο συνεχίστηκε τον Ιούλιο του 2017 με την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της αλυσίδας CRM–ΑΡΙΑΔΝΗ που αριθμεί 92 συνδεδεμένα μέλη στην περιοχή της ΚΡΗΤΗΣ, μέσω συμβάσεων δικαιόχρησης (franchise), τα οποία φέρουν τα διακριτικά της σήματα.
Μέλος του ΕΛΟΜΑΣ, του μεγαλύτερου ομίλου αγορών στην Ελλάδα, η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ Α.Ε εξελίσσεται με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, με επενδύσεις την τελευταία πενταετία άνω των 23 εκατ. ευρώ διαθέτοντας 5 κέντρα Logistics και απασχολώντας συνολικά πάνω από 2500 άτομα στο δυναμικό της.
Προσλήψεις 2022: Το ανθρώπινο δυναμικό της Bazaar
Η Bazaar Α.Ε, μέλος του Ομίλου Βερούκα, είναι δίπλα στον καταναλωτή περισσότερο από 25 χρόνια έχοντας σκοπό την άψογη εξυπηρέτηση του. Με 170 καταστήματα λιανικής και 10 καταστήματα Cash & Carry σε όλη την Ελλάδα, προσπαθούμε να είμαστε πάντα δίπλα σας ώστε μαζί να εκπληρώσουμε τους στόχους μας.
Ο πρωταρχικός μας στόχος είναι η ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη με επαγγελματισμό, με την επίτευξη χαμηλών τιμών και με τις συνεχείς προσφορές προς όφελος του. Επικοινωνούμε με τους πελάτες μας καθημερινά θέλοντας να εξελισσόμαστε συνέχεια κα να βελτιωνόμαστε με βάση τις σημερινές καταναλωτικές συνήθειες.
Εργαζόμαστε καθημερινά ώστε να προσφέρουμε:
- στους πελάτες μας ποιοτικά προϊόντα ελληνικά και εισαγωγής σε χαμηλές τιμές,
- στους εργαζόμενούς μας το ιδανικό περιβάλλον εργασίας και
- στους προμηθευτές μας την άψογη συνεργασία.