Προγράμματα ΟΑΕΔ 2020: Μπορεί να έχουμε μπει στον τελευταία μήνα του 2020, ωστόσο 7 προγράμματα του ΟΑΕΔ «τρέχουν» για χιλιάδες θέσεις εργασίας! Δείτε στο xristika.gr τα 7 προγράμματα εργασίας για 20.000 θέσεις!
Ένα από τα πλέον θετικά είναι πως τα προγράμματα απευθύνονται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες και ειδικότητες, έτσι αρκετοί άνεργοι θα καταφέρουν να επωφεληθούν.
Αν και ο Οργανισμός καλύπτει έως 100% της δαπάνης για μισθό και ασφαλιστικές εισφορές, χωρίς να υποχρεώνει τις επιχειρήσεις να κρατήσουν τους προσλαμβανόμενους και μετά τη λήξη του χρόνου επιδότησης, το ενδιαφέρον είναι περιορισμένο.
Προφανώς επειδή η παραγωγή και οι δουλειές είναι πολύ πεσμένες – τόσο ώστε οι επιχειρήσεις να μη θέλουν επιπλέον εργαζόμενους, ακόμη κι αν θα τους κόστιζαν ελάχιστα ή τίποτα.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 7 ανοιχτά προγράμματα και γίνονται ακόμη δεκτές αιτήσεις από ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις ενώ δεν έχουν απορροφηθεί ούτε κάν οι μισές από τις προσφερόμενες 38.600 θέσεις εργασίας.
Ανοιχτά παραμένουν τα ακόλουθα 7 προγράμματα 38.600 θέσεων επιδοτούμενης εργασίας, που αφορούν προσλήψεις ανέργων με επιχορήγηση 60-100% μισθού και ασφαλιστικών εισφορών:
Επιταγών Επανένταξης στην Αγορά Εργασίας. Προσφέρει 9.200 νέες θέσεις εργασίας, διάρκειας 12 μηνών, με ελάχιστες μεικτές απολαβές 830 ευρώ, σε επιδοτούμενους ανέργους που μετατρέπουν το επίδομα ανεργίας τους σε «επιταγή επανένταξης στην αγορά εργασίας». Η επιδότηση ανέρχεται στο 80% του μηνιαίου μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους έως τα 830 ευρώ μηνιαίως.
Απασχόλησης Μακροχρόνια Ανέργων 55-67 ετών. Περιλαμβάνει νέες θέσεις εργασίας σε ΝΠΔΔ, δημόσιες επιχειρήσεις, καθώς και σε επιχειρήσεις των Δήμων και των Περιφερειών. Οι συμβάσεις θα είναι διάρκειας 12 μηνών με δυνατότητα επέκτασης για επιπλέον 12 μήνες. Η επιδότηση ανέρχεται σε 75% του μηνιαίου μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους έως τα 750 ευρώ το μήνα.
Απασχόλησης Ανέργων 18-29 ετών. Προσφέρει 8.000 νέες θέσεις εργασίας, διάρκειας 12 μηνών. Η επιδότηση ανέρχεται σε 75% του μηνιαίου μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους έως τα 750 ευρώ μηνιαίως.
Απασχόλησης Πτυχιούχων Ανέργων έως 39 ετών. Προσφέρει 5.200 νέες θέσεις εργασίας, διάρκειας 15 μηνών, στους εξής κλάδους:
Ενέργεια
Βιοεπιστήμες και Υγεία – Φάρμακα,
Περιβάλλον και Βιώσιμη Ανάπτυξη- Κλιματική Αλλαγή
Πολιτισμός, Τουρισμός, Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες,
Επιστημονική Έρευνα και Ανάπτυξη,
Μεταποίηση – Βιομηχανία
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών
Υλικά – Κατασκευές
Μεταφορές και Εφοδιαστική Αλυσίδα (Logistics).
Η επιδότηση ανέρχεται στο 60% του μηνιαίου μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους έως τα 800 ευρώ μηνιαίως
Απασχόλησης Πτυχιούχων Ανέργων 22-29 ετών με 3.500 νέες θέσεις εργασίας, διάρκειας 10 μηνών. Η επιδότηση ανέρχεται σε 75% του μηνιαίου μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους έως τα 750€ μηνιαίως.
Πρόγραμμα Απόκτησης Επαγγελματικής Εμπειρίας Ανέργων 18-30 ετών. Προσφέρει 3.000 νέες θέσεις εργασίας στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Βορείου Αιγαίου, Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, διάρκειας 7 μηνών. Η επιδότηση ανέρχεται στο 100% του μηνιαίου μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους, καθώς ο ΟΑΕΔ θα καταβάλει μηνιαία αποζημίωση ίση με τον νόμιμο κατώτατο μισθό (με πλήρεις ασφαλιστικές εισφορές).
Απασχόλησης Ανέργων από Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες. Προσφέρει 1.200 νέες θέσεις εργασίας, διάρκειας 12 μηνών με δυνατότητα επέκτασης για επιπλέον 12 μήνες. Η επιδότηση ανέρχεται σε 90% του μηνιαίου μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους έως τα 800€ μηνιαίως.
Σύμφωνα με το ψηφιακό έργο της Βίβλου που κατέθεσε προς διαβούλευση το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προβλέπεται Ενιαία Πύλη Πληροφορίας για όλα τα προγράμματα ανά την επικράτεια για την εργασία και την καταπολέμηση της ανεργίας στο Υπουργείο Εργασίας.
Η δράση αφορά στην ενσωμάτωση του εν λόγω μηχανισμού στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ του Υπουργείου Εργασίας, το πληροφοριακό σύστημα το οποίο παρακολουθεί σε σχεδόν πραγματικό χρόνο την αγορά εργασίας και διαθέτει επίσης όλα τα δεδομένα των πληγέντων επιχειρήσεων και εργαζομένων από την υγειονομική κρίση, με αξιοποίηση της διαλειτουργικότητας με όλους τους φορείς, όπως ο ΟΑΕΔ , ο ΕΟΠΠΕΠ, η ΓΓΔΒΜ κ.α.
Η αναβάθμιση του εν λόγω μηχανισμού και η ενσωμάτωσή του στην κεντρική πληροφοριακή υποδομή του Υπουργείου Εργασίας θα βοηθήσει στον σχεδιασμό και υλοποίηση ενεργών πολιτικών, στοχευμένων προγραμμάτων κατάρτισης ανέργων και εργαζόμενων και καλύτερη υποστήριξη των επιχειρήσεων στην αναζήτηση προσωπικού κατάλληλου για να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες στελέχωσής τους.
Η παροχή της πλειονότητας των επιδομάτων του ΟΑΕΔ (επίδομα μακροχρόνια ανέργων, ειδικό εποχικό βοήθημα) απαιτεί επεξεργασία με συμμετοχή δημοσίων υπαλλήλων, που έχει ως αποτέλεσμα τόσο την αύξηση του χρόνου ανταπόκρισης στα αιτήματα των πολιτών, όσο και του κόστους αλλά και του ποσοστού σφαλμάτων επεξεργασίας.
Η αυτοματοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών από την άλλη μπορεί να επιλύσει αρκετά από τα ανωτέρω ζητήματα, αλλά απαιτεί προσαρμογή των νέων μεθόδων εργασίας, αλλαγές και εξοικείωση του προσωπικού.
Η αρχική πιλοτική εφαρμογή της πλήρους αυτοματοποίησης σε ένα επιλεγμένο επίδομα του ΟΑΕΔ (εποχικό επίδομα), θα συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση των αναγκών, των στόχων που μπορούν να επιτευχθούν και στη δημιουργία συναντίληψης για την προσαρμογή των νέων μεθόδων εργασίας για όλα τα επιδόματα του ΟΑΕΔ, ώστε εν συνεχεία να ψηφιοποιηθεί το σύνολο των σχετικών διαδικασιών.
Μια από τις κύριες λειτουργίες που παρέχει ο ΟΑΕΔ, είναι η σύζευξη προσφοράς και ζήτησης εργασίας τόσο από τη μεριά του ανέργου, όσο και του εργοδότη. Τα κύρια δεδομένα από τα οποία συνάγεται η σύζευξη είναι το επάγγελμα που αναζητεί ο άνεργος ή ο εργοδότης καθώς και οι ικανότητες/ δεξιότητες που διαθέτει ο άνεργος ή αναζητά ο εργοδότης.
Η κωδικοποίηση επαγγελμάτων που χρησιμοποιεί στο παρόν ο ΟΑΕΔ είναι η τροποποιημένη ΣΤΕΠ92, η οποία δημιουργήθηκε το 1992. Το πρόβλημά της δεν είναι μόνο ότι έχει ξεπεραστεί από τις εξελίξεις στην αγορά εργασίας και είναι ελλιπής ως προς τα επαγγέλματα που περιλαμβάνει αλλά και ότι τα επαγγέλματα αυτά περιγράφονται σε πολύ υψηλό επίπεδο χωρίς δυνατότητα μεγάλης ανάλυσης.
Οι ικανότητες και δεξιότητες που έχει κωδικοποιήσει ο Οργανισμός είναι ελάχιστες και δεν καλύπτουν το ευρύ φάσμα των ζητούμενων ικανοτήτων/ δεξιοτήτων από την αγορά εργασίας.
Η σύγχρονη τάση είναι να υπάρχει βαθμολόγηση του κάθε αποτελέσματος ανάλογα με τη συνάφειά του με το δεδομένο βιογραφικό του ανέργου ή της περιγραφή της κενής θέσης εργασίας, πρακτικής άσκησης ή επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης.
Η βαθμολόγηση αυτή είναι και προς τις δύο κατευθύνσεις, περιλαμβάνει και κατά πόσον η συγκεκριμένη κενή θέση ταιριάζει με το δεδομένο βιογραφικό αλλά και κατά πόσο το δεδομένο βιογραφικό ταιριάζει με την συγκεκριμένη κενή θέση.
Για να μπορέσει ο ΟΑΕΔ να μεταβεί στη σύγχρονη τεχνολογία της σύζευξης, είναι αναγκαία η χρήση ειδικού λογισμικού για αυτή τη λειτουργία, το οποίο θα επικοινωνεί αμφίδρομα τόσο με το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του ΟΑΕΔ όσο και με τον ιστότοπο του Οργανισμού.
Είναι επίσης επιθυμητό το σύστημα να παρέχει λειτουργίες Τεχνικής Νοημοσύνης για να συνάγει ικανότητες/δεξιότητες από ελεύθερο κείμενο βιογραφικών στοιχείων που μπορεί να παρέχει ο άνεργος.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή ολοκλήρωση του εγχειρήματος είναι η υιοθέτηση της κωδικοποίησης ESCO στα σχετιζόμενα πληροφοριακά συστήματα.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…