Πρόγραμμα Πανελληνίων – Πανελλαδικών 2021: Κορυφώνεται η αγωνία χιλιάδων μαθητών και γονέων για την έναρξη των φετινών Πανελληνίων, εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού!
Το Πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2021 ανακοίνωσε το υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων
Το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων Γενικών Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων 2021, όπως αυτό καθορίστηκε με σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις έχει ως εξής:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2021 των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.
Η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων είναι κοινά για όλους τους υποψηφίους από τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕΛ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΤΟΥΣ 2021 ΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.
Μιλώντας στον ΑΝΤ1, η Νίκη Κεραμέως δήλωσε ότι θα ισχύσουν ειδικά πρωτόκολλα σε περίπτωση εντοπισμού κρουσμάτων κορονοϊού.
«Θα υπάρξει έγκαιρα και σε συνεργασία με τους ειδικούς και η ανακοίνωση ειδικών πρωτοκόλλων για όσα θα ισχύσουν σε περίπτωση εντοπισμού κρουσμάτων κορονοϊού λίγο πριν ή εν μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων», είπε συγκεκριμένα η Νίκη Κεραμέως.
Παραδοσιακά, όποιος υποψήφιος ασθενήσει στη διάρκεια των πανελλαδικών και δεν διαγωνιστεί σε κάποιο μάθημα ή μαθήματα, τότε εξετάζεται στα μαθήματα αυτά που έχασε στην περίοδο των επαναληπτικών εξετάσεων. Φέτος στον γρίφο των ασθενειών μπαίνουν και τα κρούσματα. Όταν μάλιστα στις πανελλαδικές θα συμμετάσχουν 100.000 νέοι, δεν αποκλείεται να προκύψουν διάφορα κρούσματα.
«Υπάρχει ένα συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο. Αν κάποιος πάθει οποιαδήποτε ασθένεια, τότε μπορεί να συμμετέχει στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Οι περεταίρω λεπτομέρειες θα δοθούν πλησιέστερα σε εκείνη την ημερομηνία».
Το σίγουρο πάντως είναι πως οι μαθητές θα προσέλθουν με self test, με σωστή απολύμανση όπως άλλωστε συμβαίνει ήδη με τα σχολεία, ενώ εξετάζεται και η δημιουργία περισσότερων εξεταστικών κέντρων προκειμένου να μην υπάρχει συνωστισμός και να τηρηθούν αποστάσεις.
Σχετικά με την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, η κ. Κεραμέως έχει δηλώσει ότι
«θα έχουμε παρεμβάσεις στις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για να μην μπαίνουν φοιτητές με 1 και 2 και 3 σε πανεπιστημιακές σχολές. Γιατί το κάνουμε αυτό; Για να μην κοροϊδεύουμε τους φοιτητές ούτε εκείνους που μπαίνουν σε πανεπιστημιακές σχολές με τέτοιο βαθμό γιατί η συντριπτική πλειονότητα δεν θα τελειώσει τις σχολές, αλλά και να μην κοροϊδεύουμε τους υπόλοιπους φοιτητές στις σχολές αυτές ούτε να κοροϊδεύουμε τους πολίτες που πληρώνουν για να υπάρχει μια παροχή ουσιαστικής εκπαίδευσης. Μας νοιάζει να δίνουμε προοπτικές, διεξόδους, πρακτικές λύσεις, να ανοίγουμε το μέλλον για τα παιδιά».
Στην ουσία, η Υπουργός παραμένει ανυποχώρητη στο θέμα της ελάχιστης βάσης εισαγωγής σε μια προσπάθεια να θωρακίσει το κύρος των πανεπιστημιακών σπουδών και να ενισχύσει τη δυνατότητα του κάθε πανεπιστημιακού τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή του φυσιογνωμία επιλέγοντας το συντελεστή της βάσης εισαγωγής που επιθυμεί».
Σε ό,τι αφορά το παράλληλο μηχανογραφικό, η Νίκη Κεραμέως είπε ότι αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει η δυνατότητα «να υποβάλλεται ένα μηχανογραφικό για εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, μέσω Πανελλαδικών και ένα δεύτερο για εισαγωγή σε δημόσιο ΙΕΚ μέσω απολυτηρίου και κάποιων άλλων κανονισμών».
Ο κύβος ερρίφθη για τις προσεχείς Πανελλαδικές Εξετάσεις. Τα ελληνικά πανεπιστήμια όρισαν τους συντελεστές από τους οποίους θα προκύψει η ελάχιστη βάση εισαγωγής (ΕΒΕ) των υποψηφίων σε κάθε τμήμα από τα περίπου 459 των ΑΕΙ και των παραγωγικών σχολών. όποιος υποψήφιος καταφέρει να την περάσει, θα πάρει το εισιτήριο για να εισαχθεί στη σχολή.
Πρόκειται για σύστημα που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά από τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, με πρώτο στόχο την άνοδο του ακαδημαϊκού επιπέδου των φοιτητών. Στόχος είναι να εκλείψουν φαινόμενα φοιτητών που εισάγονταν σε σχολές με βαθμούς 3, 4, 5, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια, έχοντας μάλιστα καταγραφεί και ακραίες περιπτώσεις εισαγωγής με… μονάδα.
Σύμφωνα με τα ΝΕΑ, εάν ίσχυε το μέτρο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) πέρσι, τότε αυτή θα διαμορφωνόταν λίγο κάτω από τα 8.000 μόρια δηλαδή το 8. Φέτος αναμένεται πάντως περίπου 25.000-30.000 υποψήφιοι να μην περάσουν τις… πύλες εισαγωγής των ΑΕΙ, λόγω του βαθμολογικού «κόφτη», που θα αποκλείσει τους υποψηφίους με πολύ χαμηλές βαθμολογίες.
Από την πλευρά τους τα ΑΕΙ, όρισαν ως ποσοστό που θα καθορίσει τις βάσεις εισαγωγής τους το 1,20 (το υψηλότερο βαθμολογικό όριο) στις σχολές υψηλής ζήτησης και το 0,80 (το χαμηλότερο βαθμολογικό όριο) στις σχολές περιορισμένης ζήτησης και σε πολλά τμήματα των πρώην ΤΕΙ.
Με βάση τα δεδομένα που διαμορφώνονται λοιπόν και ενδεχομένως θα επηρεάσουν το «φράγμα» των φετινών βαθμολογιών, ο κ. Φλωρόπουλος. διευθυντής των φροντιστηρίων «Ομόκεντρο» θυμίζει ότι το 2020 η μέση βαθμολογία ανά επιστημονικό πεδίο ήταν:
Κατ’ επέκταση και εάν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής σε κάθε επιστημονικό πεδίο εφαρμοζόταν πέρυσι, θα είχαμε τα παρα κάτω βαθμολογικά «εισιτήρια» για τους υποψηφίους των πανεπιστημίων:
Στο 1ο πεδίο 11,1 x 0,80 (που όρισαν τα ΑΕΙ χρησιμοποιώντας το κατώτατο ποσοστό συντελεστή ) , η βάση θα ήταν το 8,88, στο 2ο πεδίο 11,44×0,80, άρα βάση το 9,152, στο3ο πεδίο 11,56 x 0,80, άρα βάση το 9,248,και στο 4ο πεδίο 9,81 Χ 0,80 άρα βάση το 7,848.
Έτσι προκύπτει ότι η κατώτερη βάση που θα διαμορφωνόταν θα ήταν στο 4ο επιστημονικό πεδίο και η ποιο χαμηλόβαθμη σχολή θα απαιτούσε λίγο κάτω από 8.000 μόρια.
Η ελάχιστη βάση εισαγωγής θα μεταβάλλεται κάθε χρόνο και θα προκύπτει από τον μέσο όρο των επιδόσεων των υποψηφίων κάθε επιστημονικού πεδίου πολλαπλασιαζόμενο με τον συντελεστή που ορίζει κάθε τμήμα ΑΕΙ (από 0,80 έως 1,20).
Αυτό που πρέπει να κάνουν οι μαθητές κάθε χρόνο, είναι να προετοιμάζονται όσο το δυνατόν καλύτερα, ενώ η φετινή μείωση της ύλης που έχει ανακοινωθεί, δεν αναμένεται να βοηθήσει ιδιαίτερα τους υποψήφιους.
«Δεν θα διστάσουμε να προσαρμόσουμε οποιαδήποτε πτυχή της εκπαιδευτικής διαδικασίας χρειαστεί προς όφελος των μαθητών και των εκπαιδευτικών μας, είτε πρόκειται για τυχόν τροποποιήσεις στις προαγωγικές εξετάσεις είτε για την παράταση του έτους είτε για την περικοπή της ύλης – στην οποία, όσον αφορά τις Πανελλαδικές, έχουμε ήδη προβεί, προκειμένου να στηρίξουμε τους υποψηφίους μας που δοκιμάζονται διπλά εξαιτίας του κορονοϊού, είπε η Υπουργός Παιδείας.
Από φέτος το σύστημα εξετάσεων είναι ενιαίο και θα αφορά όλους τους υποψηφίους. Υπενθυμίζεται, ότι πέρυσι η χρονιά ήταν μεταβατική και έτσι υπήρχαν υποψήφιοι που έδιναν με το «παλαιό» και άλλοι που έδιναν με το «νέο» σύστημα. Φέτος ωστόσο, τα πράγματα είναι διαφορετικά για τους μαθητές λόγω της πανδημίας αφού προετοιμάζονται αποκλειστικά μέσω τηλεκπαίδευσης για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, καθώς κλειστά μέχρι… νεωτέρας.
Η σημαντικότερη ίσως αλλαγή που προωθείται είναι ο αριθμός των εισακτέων και η θέσπιση Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Συγκεκριμένα η ΕΒΕ θα διαμορφώνεται ενιαία από τον μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο. Ο μέσος αυτός όρος θα πολλαπλασιάζεται με συντελεστή που θα έχει αποφασιστεί από τα ιδρύματα εισαγωγής για κάθε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και θα στρογγυλοποιείται στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο.
Ο συντελεστής θα πρέπει βρίσκεται εντός του διαστήματος ελάχιστης και μεγίστης τιμής, το οποίο θα ορίζεται με απόφαση του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ο συντελεστής της ΕΒΕ για κάθε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση θα καθορίζεται με απόφαση της Συγκλήτου έπειτα από πρόταση της κάθε σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, η οποία θα εκδίδεται εντός εντός δύο μηνών από τον καθορισμό της ελάχιστης και μέγιστης τιμής από το υπουργείο. Το σύνολο των συντελεστών των σχολών, τμημάτων και εισαγωγικών κατευθύνσεων, θα συγκεντρώνεται σε μία Υπουργική Απόφαση.
Ειδικότερα, για τον υπολογισμό της ΕΒΕ, προβλέπονται τα εξής:
Έτσι, για παράδειγμα εάν ο μέσος όρος των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων ενός επιστημονικού πεδίου είναι 12/20 και ένα τμήμα έχει ορίσει το ποσοστό Χ% στο 90%, τότε η ελάχιστη βάση εισαγωγής για το εν λόγω τμήμα θα είναι το 10,8.
Σε περίπτωση που κάποιο ίδρυμα εισαγωγής δεν θα καθορίσει τον εν λόγω συντελεστή, ο καθορισμός του θα γίνεται από το υπουργείο.
Στην περίπτωση που κάποια τμήματα εντάσσονται σε περισσότερα του ενός Επιστημονικά Πεδία, θα λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος μέσος όρος μεταξύ των Πεδίων.
Σύμφωνα με το υπουργείο, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν επηρεάζουν την προετοιμασία των φετινών υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, καθώς «οι αλλαγές δεν αφορούν τα προς εξέταση μαθήματα, την ύλη ή οτιδήποτε αφορά στην προετοιμασία τους. Αφορούν μόνο την κατάταξή τους στις σχολές προτίμησής τους, αφού έχουν εκδοθεί τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων».
Οι υποψήφιοι, ανάλογα την Ομάδα Προσανατολισμού στην οποία ανήκουν, θα εξεταστούν σε τέσσερα μαθήματα (4). Επιπλέον των μαθημάτων αυτών, είναι τα ειδικά μαθήματα (ξένες γλώσσες, σχέδιο, μουσικές δεξιότητες) και οι πρακτικές δοκιμασίες (για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ).
Δύο μαθήματα ανά Επιστημονικό Πεδίο θα έχουν συντελεστές βαρύτητας, οι οποίοι έχουν καθοριστεί από το υπουργείο Παιδείας. Αναλυτικότερα:
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…