Power Pass αίτηση: Πότε θα καταβληθούν τα ποσά στους λογαριασμούς. Πώς γίνεται η διαδικασία των αιτήσεων. Ποιο λάθος δεν πρέπει να κάνετε. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Σήμερα, Παρασκευή 24 Ιουνίου, η πλατφόρμα για τις αιτήσεις για το Power Pass είναι ανοικτή και για τα ΑΦΜ με λήγοντα 9 και 0. Άρα όσων δικαιούχων τα ΑΦΜ λήγουν σε 1,2,3,4,5, 6, 7, 8, 9 και 0 μπορούν να υποβάλουν αίτηση.
Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι και την 30η Ιουνίου, ωστόσο δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο παράτασης υποβολής αιτήσεων για το Power Pass ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.
H λειτουργία της πλατφόρμας είναι ιδιαίτερα απλή, καθώς χρειάζονται μόνο οι κωδικοί του πολίτη στο Taxisnet και το IBAN του λογαριασμού στον οποίο επιθυμεί να πιστωθεί η επιδότηση.
Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία αντλούνται αυτόματα μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
Power Pass αίτηση: Πότε θα πιστωθούν τα χρήματα στον λογαριασμό μου;
Η εκκαθάριση των αιτήσεων, ο προσδιορισμός του ποσού επιστροφής και η καταβολή του στους δικαιούχους θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου.
Power Pass αίτηση: Οι δικαιούχοι
Η οικονομική αφορά στους λογαριασμούς ρεύματος πρώτης κατοικίας ή φοιτητικής στέγης εντός Ελλάδος, που εκδόθηκαν κατά το διάστημα από 01-12-2021 έως και 31-05-2022. Το ποσοστό επιδότησης ανέρχεται στο 60% της αύξησης της τιμής ρεύματος της πρώτης κατοικίας και, ανάλογα με το ύψος των λογαριασμών, μπορεί να ανέλθει μέχρι και στο ποσό των 600 ευρώ. Δικαιούχος του Power Pass είναι κάθε πολίτης που:
• είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδος,
• το καθαρό οικογενειακό του εισόδημα μετά την αφαίρεση των φόρων δεν ξεπερνά τις 45.000 €, με βάση τα δηλωθέντα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2020,
• διαθέτει ΑΦΜ ο οποίος δεν έχει δηλωθεί ήδη ως εξαρτώμενο μέλος σε αίτηση που έχει υποβληθεί από άλλο πρόσωπο και
• επιβαρύνθηκε με συνολική αύξηση μεγαλύτερη των 30 € στους λογαριασμούς ρεύματος που εκδόθηκαν κατά το διάστημα από 01-12-2021 έως και 31-05-2022.
Power Pass αίτηση: Η διαδικασία
H λειτουργία της πλατφόρμας vouchers.gov.gr είναι ιδιαίτερα απλή, καθώς χρειάζονται μόνο οι κωδικοί του πολίτη στο Taxisnet και το IBAN του λογαριασμού στον οποίο επιθυμεί να πιστωθεί η επιδότηση. Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία αντλούνται αυτόματα μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
Πώς γίνεται η υποβολή αίτησης
1. Ο πολίτης εισέρχεται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του στο Taxisnet και επιβεβαιώνει ότι τα στοιχεία του (ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ, έτος γέννησης) που εμφανίζονται είναι σωστά.
2. Ο πολίτης καλείται να επιλέξει αν επιθυμεί να υποβάλει αίτηση για τον ίδιο ή για προστατευόμενο μέλος της οικογένειάς του.
3. Στην οθόνη εμφανίζονται τα στοιχεία της κύριας κατοικίας ανά μήνα (διεύθυνση και αριθμός παροχής). Τα στοιχεία αυτά ο δικαιούχος μπορεί:
– είτε να τα επιβεβαιώσει,
– είτε να τα τροποποιήσει μέσω της πλατφόρμας «Δήλωση Κύριας Κατοικίας για Power Pass» (https://www1.aade.gr/saadeapps3/powerpass/katoikia), η οποία έχει υλοποιηθεί από την ΑΑΔΕ. Ο πολίτης μπορεί να μεταφερθεί στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ μέσω του vouchers.gov.gr, κάνοντας κλικ στο σχετικό πεδίο που εμφανίζεται κάτω από τα στοιχεία πρώτης κατοικίας. Τα στοιχεία που δηλώνονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ καταχωρίζονται αμέσως. Έτσι, αφού ο δικαιούχος συμπληρώσει τα σωστά στοιχεία πρώτης κατοικίας, μπορεί να επιστρέψει στην πλατφόρμα του Power Pass και να ολοκληρώσει την αίτησή του.
4. Στην ίδια σελίδα εμφανίζονται και τα πεδία ώστε ο πολίτης να συμπληρώσει το e-mail του, το IBAN και το όνομα του τραπεζικού ιδρύματος όπου τηρείται ο τραπεζικός του λογαριασμός.
5. Πατώντας «Υποβολή», ο πολίτης ολοκληρώνει τη διαδικασία κατάθεσης της αίτησης.
Για όσες ημέρες παραμένει ανοιχτή η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων, θα διενεργείται προέλεγχος και θα αποστέλλονται ειδοποιήσεις στους πολίτες για τυχόν διορθώσεις (μη υπαρκτή παροχή, λανθασμένη κατηγορία λογαριασμού κ.λπ.). Η εκκαθάριση των αιτήσεων, ο προσδιορισμός του ποσού επιστροφής και η καταβολή του στους δικαιούχους θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου.
Διευκρινίζεται ότι οι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση τόσο για την κύρια κατοικία τους, όσο και για τη φοιτητική στέγη προστατευόμενων μελών που φοιτούν στην Ελλάδα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο πολίτης μπορεί να υποβάλει μέχρι και τρεις επιπλέον αιτήσεις για προστατευόμενα μέλη, ακολουθώντας κάθε φορά τα παραπάνω βήματα.
Επιπλέον, για όσους είναι υπόχρεοι να υποβάλουν πρώτη φορά φορολογική δήλωση για το φορολογικό έτος 2021, είναι απαραίτητη η υποβολή της φορολογικής δήλωσης πριν από την αίτηση για το Power Pass. Σε αυτή την περίπτωση, θα λαμβάνεται υπόψη το καθαρό οικογενειακό εισόδημα, μετά την αφαίρεση των φόρων, του φορολογικού έτους 2021.
Power Pass αίτηση: Πώς θα διορθώσετε τα στοιχεία της κύριας και φοιτητικής κατοικίας
Ένα από τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνουν όσοι εισέρχονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Power Pass, είναι να ελέγξουν τα στοιχεία της κύριας κατοικίας που εμφανίζονται προσυμπληρωμένα στην αίτηση προκειμένου να διαπιστώσουν αν είναι τα σωστά.
Σε περίπτωση που εντοπίσουν λάθη στα στοιχεία η έχουν μεταβολές στην κύρια κατοικία, μετά την 1η Δεκεμβρίου, θα πρέπει να μεταβούν στην ειδική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «Δήλωσης Κύριας Κατοικίας για Powerpass», να προβούν στις ανάλογες ενέργειες και στη συνέχεια να επιστρέψουν στην πλατφόρμα του Power Pass, για να ολοκληρώσουν την αίτησή τους. Τα στοιχεία που θα δηλώσετε στην πλατφόρμα καταχωρούνται αμέσως.
Το «πέρασμα» από την πλατφόρμα της ΑΑΔΕ είναι απαραίτητο και για τους γονείς με φοιτητές, που σπουδάζουν σε άλλη πόλη και διαμένουν σε μισθωμένη κατοικία.
Μέσω της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ οι δικαιούχοι έχουν τη δυνατότητα, να δηλώσουν τη διεύθυνση της κύριας ή της μισθωμένης κατοικίας των παιδιών, που σπουδάζουν για κάθε μήνα μετά την 1η Δεκεμβρίου του 2021 ή για το σύνολο της περιόδου από το Δεκέμβριο έως τις 31 Μαΐου.
Στο πλαίσιο αυτό, μπορούν να τροποποιήσουν τις δηλώσεις, που έχουν υποβληθεί και οι μεταβολές κατοικίας που δηλώνονται στην πλατφόρμα προσυμπληρώνονται αυτόματα στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2022.
Σημειώνεται, ότι η πλατφόρμα αντλεί τις πληροφορίες κύριας κατοικίας από την τελευταία εκκαθαρισμένη δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1) φορολογικού έτους 2021.
Εάν δεν έχει υποβληθεί η δήλωση εισοδήματος του 2021, λαμβάνεται υπόψη η δήλωση φορολογικού έτους 2020, εφόσον έχει υποβληθεί μέχρι και την 1/5/2022.