Πότε αρχίζουν οι εκπτώσεις 2020 – Τι πρέπει να προσέξετε

Πότε αρχίζουν οι εκπτώσεις 2020: Πρεμιέρα κάνουν οι θερινές εκπτώσεις σε λίγες ημέρες, σε μια περίοδο που η αγορά έχει ανάγκη από μια… βαθιά ανάσα.

Οι φετινές εκπτώσεις θα ξεκινήσουν στις 13 Ιουλίου, ενώ σύμφωνα με την νομοθεσία, επιτρέπεται προαιρετικά η λειτουργία των καταστημάτων την 1η Κυριακή των εκπτώσεων, που φέτος «πέφτει» στις 19 Ιουλίου.

Κατά τη διάρκεια τόσο των εκπτώσεων όσο και του ανοίγματος των καταστημάτων την Κυριακή 19 Ιουλίου οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις σύμφωνα με το Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), θα εκθέσουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων τους σε εξαιρετικά ελκυστικές και συμφέρουσες τιμές.

Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως τη Δευτέρα 31 Αυγούστου.

Μόνιμα, υπάρχουν δύο περίοδοι θερινών εκπτώσεων.

  • Η πρώτη είναι συνήθως το εκπτωτικό δεκαήμερο του Μαΐου. Πρόκειται για τις πρώτες δέκα ημέρες.
  • Η δεύτερη και βασική περίοδος των καλοκαιρινών εκπτώσεων είναι αυτή που αρχίζει τη τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου. Η διάρκειά τους είναι μέχρι το τέλος του Αυγούστου.

Πότε αρχίζουν οι εκπτώσεις 2020:  Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα

Μέσα στον Ιούλιο τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά την Κυριακή, 19 Ιουλίου.

Από την άλλη, ορισμένα σούπερ μάρκετ δεν μπαίνουν σε αυτή τη διαδικασία και δίνουν την αργία στους εργαζόμενους. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, επιτρέπεται προαιρετικά η λειτουργία των καταστημάτων τις εξής οκτώ Κυριακές 2020:

Την πρώτη Κυριακή:

  1. των χειμερινών εκπτώσεων (ήταν στις 19 Ιανουαρίου)
  2. των καλοκαιρινών εκπτώσεων (δηλαδή 19 Ιουλίου)
  3. του εκπτωτικού δεκαημέρου Νοεμβρίου

Συγκεκριμένα για το τρέχον έτος τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοικτά τις εξής Κυριακές από εδώ και πέρα (με χρονολογική σειρά):

  • 19 Ιουλίου 2020
  • 1 Νοεμβρίου 2020
  • 13 Δεκεμβρίου 2020
  • 20 Δεκεμβρίου 2020
  • 27 Δεκεμβρίου 2020

Πότε αρχίζουν οι εκπτώσεις 2020: Τι πρέπει να προσέξετε

Από το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, διαβάστε μερικές χρήσιμες συμβουλές για όλους τους καταναλωτές. Αξίζει να τονιστεί ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους και να αποφεύγουν πιθανές παγίδες από αθέμιτες και επιθετικές εμπορικές πρακτικές.

Ειδικότερα, το ΚΕ.Π.ΚΑ. επισημαίνει τα εξής:

  • Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις μεγάλες εκπτώσεις.
  • Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.
  • Για την περίοδο των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει πινακίδα σε ορατά από τους καταναλωτές σημεία του καταστήματος και των βιτρινών, που θα αναγράφει το ποσοστό των εκπτώσεων, που παρέχονται, στις τιμές πώλησης κάθε είδους ή ομάδας ειδών ή όλων των ειδών του καταστήματος. Αν δεν υπάρχει τέτοια πινακίδα, πρέπει σε κάθε είδος να υπάρχει καρτελάκι, που να αναγράφει την τιμή πώλησης του προϊόντος, πριν την έκπτωση (διαγραμμένη) και την τιμή, μετά την έκπτωση.
  • Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεάζονται από τις διαφημίσεις.
  • Θα αποβεί πολύ χρήσιμο για τους καταναλωτές, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούν την αγορά, για να διερευνήσουν τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουν τα είδη, που θέλουν να αγοράσουν. Έτσι, θα έχουν τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση, καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.
  • Επιβάλλεται ο προγραμματισμός τις αγορές, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, προς αποφυγή της υπερκατανάλωσης.
  • Απαραίτητη είναι η έρευνα αγοράς.
  • Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν «κράχτες», ενώ μέσα στο κατάστημα σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.
  • Αν οι καταναλωτές χρησιμοποιούν για τις αγορές τους δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουν κάθε λεπτομέρεια για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.
  • Πρέπει να απαιτούν απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά τους.
  • Πρέπει να ελέγχουν την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουν.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr