Πότε ανοίγουν τα σχολεία

Πότε ανοίγουν τα σχολεία: Το ξέσπασμα του τρίτου κύματος της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας έχει προκαλέσει προβληματισμό, με το εκ νέου άνοιγμα των σχολείων να είναι ένας γρίφος για… δυνατούς λύτες.

Η κυβέρνηση επεξεργαζόταν το παράλληλο άνοιγμα σχολείων και λιανεμπορίου, με τα σχετικά σενάρια να έδειχναν την 1η Μαρτίου ως πιθανη ημερομηνία για την επιστροφή των μαθητικών του Δημοτικού στις αίθουσες και την επαναλειτουργία των παιδικών – βρεφονηπιακών σταθμών.

Ωστόσο, η εκτίναξη των κρουσμάτων της Τρίτης (23/02), όπου οι μολύνσεις έφτασαν στον τρομακτικό αριθμό των 2.147 μολύνσεων έχει κάνει τα πάντα… ρευστά.

Καθώς ζητούμενο είναι η σταδιακή επανέναρξη της οικονομικής, εκπαιδευτικής και κοινωνικής δραστηριότητας, να μη διαταράξει την ούτως ή άλλως εύθραστη στην επιδημιολογική εικόνα της χώρας, τα στελέχη στο Μαξίμου χαρτογραφούν όλες τις πιθανές διαδρομές του «οδικού» χάρτη.

Με επιπλέον ζητούμενο η παράταση του απαγορευτικού να μην αφορά όλους τους κλάδους, ακολουθείται ένα μοντέλο προτεραιοποίησης με κριτήριο την ασφαλή επανεκκίνηση. Στο πλαίσιο αυτό σταθμίζονται αφενός τα δεδομένα που δείχνουν ότι παρά την περιορισμένη διασπορά τα σχολεία αποτελούν εστίες μετάδοσης και αφετέρου το ζήτημα των μετάδοσης και αφετέρου το ζήτημα των ψυχολογικών επιπτώσεων στους μαθητές όλων των βαθμίδων. Αυτός είναι και ο λόγος που σύμφωνα με το ίδιο σενάριο δεν θα καθυστερήσει το ξεκλείδωμα των αιθουσών για τους μαθητές των γυμνασίων και των λυκείων δρομολογώντας σε δεύτερο χρόνο το χτύπημα του κουδουνιού και για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Εντούτοις, κρίσιμη είναι αυτή η τρέχουσα εβδομάδα καθώς αναμένεται να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα του lockdown που θα πρέπει να μεταφραστεί ήδη από αύριο σε σταδιακή μείωση κρουσμάτων.

Πότε ανοίγουν τα σχολεία: Μαθήματα και το Πάσχα;

Φαίνεται πως το φετινό σχολικό έτος θα έχει πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις για τους μαθητές καθώς εξετάζεται το ενδεχόμενο να μειωθούν οι διακοπές του Πάσχα και του καλοκαιριού λόγω της πανδημίας του κορονοϊού!

Το ενδεχόμενο να επεκταθεί το σχολικό έτος όπως έγινε και πέρυσι, άφησε ανοιχτό η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως αναφέροντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ πως αν χρειαστεί όλα τα ενδεχόμενα βρίσκονται στο τραπέζι.

Η κ. Κεραμέως τόνισε ότι τα σχολεία και η κοινωνία είναι συγκοινωνούντα δοχεία, άρα όσο περισσότερα είναι τα κρούσματα κορονοϊού στην κοινωνία αντίστοιχα θα είναι και στα σχολεία.

Για την διδακτέα ύλη ανέφερε ότι προχωρά κανονικά με την τηλεκπαίδευση, αν και τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία.

Προανήγγειλε ότι το επόμενο νομοσχέδιο που θα φέρει το υπουργείο Παιδείας στη Βουλή θα αφορά την αποκέντρωση του συστήματος στο σχολείο με στόχο ένα πιο αυτόνομο σχολείο.

Σκέψεις για παράταση του σχολικού έτους ή λιγότερες μέρες το Πάσχα προκρίνει η κυβέρνηση για να μειωθούν τα κενά στα σχολεία λόγω του άνοιξε – κλείσε και της τηλεκπαίδευσης.

Είναι κάτι που αποκάλυψε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνεντευξή του στον ΣΚΑΪ. Όπως ανέφερε θα γίνουν κάποιες προσαρμογές και μεταξύ αυτών είναι μια ενδεχόμενη επέκταση του διδακτικού έτους, κάποιος περιορισμός των διακοπών του Πάσχα. «Νομίζω ότι όλα αυτά είναι πράγματα, τα οποία είναι αναμενόμενα», είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός. Μάλιστα για τα σχολεία σημείωσε ότι η κυβέρνηση ήθελε να παραμείνουν ανοικτά αλλά οι λοιμωξιολόγοι εισηγήθηκαν διαφορετικά.

Σε ό,τι αφορά τις πανελλήνιες 2021, υπογράμμισε ότι θα γίνουν με μειωμένη ύλη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε συγκεκριμένα: «Σίγουρα έχω ζητήσει από την υπουργό Παιδείας να γίνουν προσαρμογές στο πρόγραμμα και θα υπάρξουν προτάσεις, προκειμένου να κερδίσουμε ό,τι περισσότερο μπορούμε. Όμως ο στόχος μας παραμένει: «Οι πανελλήνιες εξετάσεις να γίνουν κανονικά με μειωμένη ύλη, όπως έγινε και πέρυσι. Και αυτό είναι το σωστό. Οι μαθητές ήδη γνωρίζουν ποια θα είναι αυτή η μειωμένη ύλη. Και να καλύψουμε την ύλη με όσο το δυνατόν πιο καλό τρόπο».

Πότε ανοίγουν τα σχολεία: Τι αλλάζει για απουσίες και βαθμολογίες σε Γυμνάσια και Λύκεια

Η νέα εγκύκλιος για τα σχολεία, που υπογράφεται από την υφυπουργό Ζέττα Μακρή, έρχεται μετά τις διαμαρτυρίες καθηγητών οτι οι μαθητές έχουν πολλές απουσίες λόγω τεχνικών προβλημάτων και ως εκ τούτου δεν μπορούν να τους βαθμολογήσουν σωστά.
Συγκεκριμένα, πολλοί ήταν οι μαθητές που είχαν δυσκολίες στη σύνδεσή τους με το διαδίκτυο ή μηδενική πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση και συνεπώς έχασαν πολλές ώρες διδασκαλίας χωρίς δική τους ευθύνη.

Γι’ αυτόν και μόνο τον λόγο επιτρέπεται ένας μαθητής να μη λάβει βαθμολογία και συγκεκριμένα βαθμολόγηση δεν θα γίνει, εάν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Ανάλογη απόφαση αναμένεται και για τις απουσίες των μαθητών, κάτι το οποίο θα εξεταστεί όταν ολοκληρωθεί το Β ́ Τετράμηνο.

Η εγκύκλιος αναφέρει τα εξής:

Κατόπιν ερωτημάτων που αφορούν στη φοίτηση μαθητών/τριών και στην κατάθεση βαθμολογίας Α΄ Τετραμήνου στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια, ΓΕ.Λ. ΕΠΑ.Λ., Ειδικά Γυμνάσια, Ειδικά Λύκεια, Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια), σας ενημερώνουμε για τα εξής:

Η καταχώριση των απουσιών γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των μαθητών/τριών θα εξετασθεί κατά το τέλος του Β΄ Τετραμήνου.

Για μάθημα ή κλάδο μαθήματος που για οποιονδήποτε λόγο ενδεχομένως διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, δύναται να μην κατατεθεί βαθμολογία εάν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Σε συνέντευξη της στο Mega η Υπουργός Παιδείας αναφερόμενη στο ζήτημα των απουσιών, τόνισε ότι «στο τέλος του τετραμήνου θα αποφασίζεται ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των παιδιών. Το αν δηλαδή είναι επαρκής ή όχι η φοίτηση θα κρίνεται στο τέλος του τετραμήνου».

Σε ό,τι αφορά τις βαθμολογίες των μαθητών, η ίδια επισήμανε πως «το υπουργείο Παιδείας με ευαισθησία και με γνώση των δεδομένων εξετάζει όλα τα στοιχεία προκειμένου να μην αδικηθεί κανένας μαθητής».

Κατά τα λοιπά, επανέλαβε την απόφαση της κυβέρνηση για το άνοιγμα των γυμνασίων και λυκείων από την ερχόμενη Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου.

Από τη διαδικασία εξαιρούνται οι σχολικές μονάδες που βρίσκονται στις «κόκκινες» περιοχές, οι οποίες θα συνεχίσουν να λειτουργούν με τηλεκπαίδευση, ενώ αυστηροί κανόνες θα ισχύουν για τα σχολεία που θα ανοίξουν.

Αναφερόμενη στις δηλώσεις που έκανε και προκάλεσαν αντιδράσεις, η κυρία Μακρή τόνισε ότι «δεν υπάρχει ειδικό πρόστιμο για μαθητές που αργούν να γυρίσουν από το σχολείο στο σπίτι. Ωστόσο τα μέτρα για την καταπολέμηση της πανδημίας «θα πρέπει να τηρούνται από όλους».

Πότε ανοίγουν τα σχολείαΟι σχολικές αργίες του έτους

Oι σχολικές αργίες για τα σχολεία Δημοτικής Εκπαίδευσης είναι:

  • 1η Οκτωβρίου
  • 28η Οκτωβρίου
  • 23η Δεκεμβρίου – 6η Ιανουαρίου
  • 30ή Ιανουαρίου
  • 25η Μαρτίου
  • 1η Απριλίου
  • 1η Μαΐου
  • 11η Ιουνίου
  • Καθαρά Δευτέρα
  • Μεγάλη Δευτέρα – Παρασκευή Διακαινησίμου
  • Αναλήψεως
  • Αγίου Πνεύματος
  • Ονομαστική γιορτή του Αρχιεπισκόπου
  • Γιορτή του/της Αγίου/ας της Κοινότητας/Ενορίας

Κάθε σχολείο δηλώνει στο οικείο επαρχιακό γραφείο μία ημέρα που θα θεωρείται ως τοπική γιορτή του/της Αγίου/ας της Κοινότητας/Ενορίας. Τα μαρωνίτικα σχολεία, ανεξάρτητα από τον/την Άγιο/Αγία που τιμάται στην Κοινότητα/Ενορία που εδρεύει το σχολείο, μπορούν να ορίσουν ως αργία την 9η Φεβρουαρίου που είναι η γιορτή του Αγίου Μάρωνα.

  • Θερινές διακοπές

Από την Πέμπτη πριν από την προτελευταία Παρασκευή του Ιουνίου μέχρι την Παρασκευή πριν από τη δεύτερη Δευτέρα του Σεπτεμβρίου (για τους/τις μαθητές/μαθήτριες).
Από τη Δευτέρα μετά την προτελευταία Παρασκευή του Ιουνίου μέχρι την Παρασκευή πριν από την πρώτη Δευτέρα του Σεπτεμβρίου (για τους/τις εκπαιδευτικούς).

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr