«Βόμβα»: My Market και Bazaar εξελίσσονται σε… τράπεζες – Δείτε τι έχει συμβεί

Σούπερ μάρκετ: Όχι, δεν είναι ψέματα, ούτε σας κοροϊδεύουμε. Πλέον οι μεγάλες αλυσίδες θα προσφέρουν και τραπεζικές υπηρεσίες. Δείτε στο xristika.gr τις μεγάλες αλλαγές που έρχονται.

Με «όπλο» την πλεονάζουσα ρευστότητα τους, που ειδικά εν μέσω της πανδημίας έχει ενισχυθεί ακόμα περισσότερο, αλλά και την ευκαιρία των μεγάλων αλλαγών στο τραπεζικό σύστημα με τον περιορισμό του δικτύου καταστημάτων και ΑΤΜs, οι πρώτες, τραπεζικές υπηρεσίες από σούπερ μάρκετ είναι γεγονός!

Υπηρεσίες στοιχειώδεις που αφορούν ανάληψη ή ακόμα και κατάθεση ποσών μέσω των ταμείων τους και οι οποίες έχουν καταστεί εφικτές χάρη στις fintech υπηρεσίες που διαταράσσουν το χρηματοοικονομικό σύστημα παγκοσμίως.

Σε αυτό το νέο πεδίο δραστηριότητας για τα ελληνικά δεδομένα στο χώρο του οργανωμένου λιανεμπορίου βγαίνουν μπροστά δύο αλυσίδες. Η MyMarket της οικογένειας Παντελιάδη, με επικεφαλής τον Αριστοτέλη Παντελιάδη, και η Bazaar της οικογένειας Βερούκα.

Η πρώτη, σε συνεργασία με την Viva Wallet, που πλέον απ’ το περασμένο καλοκαίρι έχει λάβει τραπεζική άδεια, παρέχει τη δυνατότητα ανάληψης μετρητών από τα ταμεία των 225 καταστημάτων της με τη χρήση καρτών Visa και Mastercard οποιασδήποτε Τράπεζας.

Η διαδικασία μάλιστα είναι αρκετά απλή αφού ο πελάτης τοποθετεί την κάρτα του στο Viva Wallet τερματικό στο ταμείου του σούπερ μάρκετ, πληκτρολογεί το επιθυμητό ποσό μέχρι 100 ευρώ και εισάγει το PIN του. Εφόσον το ποσό υπάρχει διαθέσιμο στον λογαριασμό του, λαμβάνει από το ταμείο τα χρήματα σε μετρητά.

Σε ό,τι αφορά στο κόστος της υπηρεσίας αυτό κυμαίνεται από μηδενικό έως και ελάχιστα πάνω από 1 ευρώ και έχει να κάνει με την πολιτική προμηθειών στις διατραπεζικές συναλλαγές της εκάστοτε τράπεζας.

Δυνατότητα κατάθεσης η My Market δεν δίδει. Αυτό όμως που προσφέρει είναι η δυνατότητα πληρωμών περισσότερων από 260 διαφορετικών λογαριασμών (όπως ΔΕΚΟ, Εταιρειών Κινητής και Σταθερής Τηλεφωνίας, Τελών Κυκλοφορίας, Ασφαλιστικών εταιρειών κ.α.), εξόφληση εμπόρων που συνεργάζονται με τη Viva Wallet, αγορές εισιτηρίων κοκ

Την ίδια ώρα η αλυσίδα Bazaar του Ομίλου Βερούκα έχει ξεκινήσει συνεργασία με την γερμανική εταιρεία Viafintech προσφέροντας στους πελάτες την υπηρεσία viacash.

Μέσω αυτής ο καταναλωτής θα μπορεί να κάνει ανάληψη αλλά και να καταθέτει χρήματα στον τραπεζικό του λογαριασμό με χρήση του smartphone του στα 110 καταστήματα που διαθέτει η αλυσίδα Bazaar σε όλη την Ελλάδα. Το μέγιστο όριο ανάληψης έχει οριστεί σε 300 ευρώ και το μέγιστο όριο κατάθεσης σε 999 ευρώ.

Η συγκεκριμένη υπηρεσία αφορά ήδη τους κατόχους λογαριασμού στην γερμανική ψηφιακή τράπεζα Ν26, που πλέον στην Ελλάδα δεν είναι και λίγοι. Ωστόσο η Viafintech που από πέρυσι δραστηριοποιείται και στη χώρα μας φέρεται να βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλα, εγχώρια τραπεζικά ιδρύματα.

Ο καταναλωτής θα πρέπει να κατεβάσει στο κινητό του την εφαρμογή της αντίστοιχης τράπεζας και από το μενού της εφαρμογής της τράπεζας θα μπορεί να επιλέγει την εν λόγω υπηρεσία.

Μόλις επιλέξει την υπηρεσία, θα διαλέγει εάν θέλει να κάνει ανάληψη ή κατάθεση και θα συμπληρώνει το ποσό που επιθυμεί. Αυτομάτως θα βλέπει στο κινητό του έναν γραμμωτό κώδικα (barcode), τον οποίο θα επιδεικνύει στο ταμείο του καταστήματος και θα ολοκληρώνει τη συναλλαγή του.

Για τις αλυσίδες λιανικής η επέκταση σε αυτού του είδους τις υπηρεσίες έχει δύο αντικειμενικούς στόχους.

Αφενός να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες αυξάνοντας την κίνηση αλλά και την αγοραστική δυναμική που υπάρχει στα καταστήματα τους.

Αφετέρου να καρπωθούν μία μικρή προμήθεια ή και ελάφρυνση των χρεώσεων που έχουν οι ίδιες απ’ τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα.

Σούπερ μάρκετ: «Βόμβα»! Μπαίνουν ΠΛΑΙΣΙΟ και Κωτσόβολος

Τώρα αρχίζει ο πραγματικός «πόλεμος». Οι αλυσίδες πώλησης ηλεκτρικών ειδών έχουν ήδη ξεκινήσει να «φορτώνουν» τα καταστήματά τους με προϊόντα Σούπερ μάρκετ.

Σε αναβρασμό οι κορυφαίοι των Σούπερ μάρκετ. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Σε… πολυκαταστήματα ή ακόμη και σε σούπερ μάρκετ μετατρέπονται ολοένα και περισσότερες αλυσίδες που έως τώρα είχαν ως βασικό αντικείμενο τις ηλεκτρικές συσκευές και τα προϊόντα τεχνολογίας και αναλώσιμα, αξιοποιώντας την αναγνωρισιμότητα στο ευρύ κοινή και την υποδομή που έχουν ήδη σε ηλεκτρονικό εμπόριο, σε αποθηκευτικούς χώρους και γενικώς σε εγκαταστάσεις που απαιτούνται για την εφοδιαστική αλυσίδα.

Έτσι, μετά την αλυσίδα «Κωτσόβολος», η οποία τους τελευταίους μήνες έχει διευρύνει σημαντικά το χαρτοφυλάκιό της σε προϊόντα που δεν σχετίζονται με τον πυρήνα των δραστηριοτήτων της, προϊόντα τα οποία διαθέτει αποκλειστικά μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος, ήρθε η σειρά της γνωστής αλυσίδας «Πλαίσιο» να εισέλθει σε μία εντελώς διαφορετική κατηγορία, η οποία, όμως σχετίζεται άμεσα με την πανδημία.

Πλέον η αλυσίδα γνωστή εδώ και χρόνια για την δραστηριότητά της σε προϊόντα τεχνολογίας, αναλώσιμα και γραφική ύλη και πριν από δύο χρόνια και για την είσοδό της και στις «λευκές» ηλεκτρικές συσκευές, διαθέτει μία νέα κατηγορία προϊόντων υπό την ονομασία «Είδη ατομικής προστασίας», η οποία περιλαμβάνει από ιατρικές και υφασμάτινες μάσκες, αντισηπτικά χεριών έως και κρεμοσάπουνα που συνήθως βρίσκουμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ, μέχρι θερμόμετρα, αποστειρωτές αέρα και διαχωριστικά πλέξιγκλας.

Σημειώνεται ότι η «Κωτσόβολος» έχει ήδη προσθέσει στο κωδικολόγιό της για πώληση από το ηλεκτρονικό της κατάστημα και όχι από τα φυσικά καταστήματα, είδη ταξιδίου, όργανα γυμναστικής προϊόντα για παιδιά και βρέφη, από μπιμπερό έως καρότσια και ειδικά καθίσματα για το αυτοκίνητο, παιχνίδια εξωτερικού χώρου κ.α.

Η διοίκηση της εταιρείας, μάλιστα, έχει θέσει ως στόχο να αυξήσει από περίπου 15.000 σε 35.000 τους κωδικούς προϊόντων της που διατίθενται από το ηλεκτρονικό της κατάστημα.

Αν μη τι άλλο η πανδημία και κυρίως το κλείσιμο μεγάλου μέρους των εμπορικών καταστημάτων και για μεγάλο χρονικό διάστημα σε συνδυασμό με τη στροφή των καταναλωτών -είτε διότι δεν έχουν άλλη επιλογή, είτε διότι αποφεύγουν τις μετακινήσεις και των συγχρωτισμό με άλλα άτομα- οδηγεί σε μετασχηματισμούς διαφόρων τύπων στις επιχειρήσεις, μετασχηματισμοί οι οποίοι μπορεί να προκαλέσουν νέου τύπου συγκέντρωση στο λιανεμπόριο.

Τούτο ήδη συμβαίνει με τα σούπερ μάρκετ, έστω και αν με απαγορεύσεις από την πλευρά της πολιτείας δεν διαθέτουν σειρά προϊόντων -από τα φυσικά τους καταστήματα- που εντάσσονται στην κατηγορία των διαρκών καταναλωτικών αγαθών.

Το παραπάνω αφήνει σαφώς να εννοηθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού στα συμπεράσματα της έκθεσης που δημοσιοποίησε πρόσφατα για τα βασικά καταναλωτικά είδη, ουσιαστικά για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ.

Αναφέρει χαρακτηριστικά στα συμπεράσματά της: «Για τη λήψη τυχόν περιοριστικών μέτρων (σ.σ. εννοεί για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού) επιβάλλεται να αξιολογούνται οι διάφορες διαθέσιμες εναλλακτικές λύσεις πολιτικής, να πραγματοποιείται ανάλυση κόστους – οφέλους και να επιλέγεται η πολιτική που ελαχιστοποιεί τους περιορισμούς και τις στρεβλώσεις του ανταγωνισμού, σταθμίζοντας τις εναλλακτικές λύσεις ως προς την αναλογικότητά τους αναφορικά με τη διασφάλιση τόσο της προστασίας της δημόσιας υγείας αλλά και τη διασφάλιση της δημόσιας οικονομίας.

Καθώς η συνολική ανά έτος χρονική περίοδος κατά την οποία γίνεται περιορισμός της λειτουργίας των καταστημάτων λιανεμπορίου αυξάνεται λόγω νέας κατά περιόδους εφαρμογής των έκτακτων περιοριστικών μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, πιθανώς ελλοχεύει ο κίνδυνος εξόδου μικρών και μεσαίων λιανεμπορικών επιχειρήσεων και της επακόλουθης υπέρμετρης συγκέντρωσης σε μία πληθώρα αγορών (προϊόντων και υπηρεσιών).

Η τάση και ο βαθμός προς τη συγκέντρωση αυτή δύναται να γιγαντωθεί μέσω και της εξαγοράς των εναπομεινάντων παικτών στην αγορά από μεγαλύτερους ανταγωνιστές τους».

Σούπερ μάρκετ: Αντεπίθεση από τα Kiosky’s

Διπλασιασμός καταστημάτων με στόχο τα 100 μέσα στο 2021 για την εταιρεία Kiosky’s Convenience Stores. Γιατί αγωνιούν οι μεγάλες αλυσίδες Σούπερ μάρκετ που θέλουν να «σβήσουν» τα μπακάλικα της γειτονιάς. Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.

Τα Kiosky’s Convenience Stores επεκτείνoνται εκτός Αττικής, με στόχο τον διπλασιασμό του αριθμού καταστημάτων που λειτουργούν σήμερα. Ως βάση υλοποίησης του πλάνου ανάπτυξής της, η εταιρεία βασίζεται στο εξής τρίπτυχο:

1. Διεύρυνση του δικτύου φυσικών καταστημάτων

2. Ενίσχυση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ekiosky’s

3. Ενδυνάμωση του καναλιού διανομών

Η ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων υποστηρίζεται από τη σύνδεσή τους με την ηλεκτρονική πλατφόρμα ekiosky’s καθώς και από τη διανομή προϊόντων κατ΄ οίκoν, δημιουργώντας ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα τόσο για την εταιρεία όσο και για τους καταναλωτές, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους με τρεις τρόπους: από το φυσικό κατάστημα, από την ηλεκτρονική πλατφόρμα αλλά και τηλεφωνικά, με διευρυμένο ωράριο, έως τις 23:00, καθημερινά αλλά και τις Κυριακές.

Σημειώνεται ότι η πλατφόρμα ekiosky’s, ξεπέρασε σε ένα χρόνο από την έναρξη λειτουργίας της, τον στόχο των 300.000 παραγγελιών και των 2 εκατομμυρίων επισκεπτών, έχοντας στη διάθεση των καταναλωτών πάνω από 1000 κωδικούς για τα μικροψώνια τους που οφείλεται τόσο στη γενικότερη τάση απομακρυσμένων αγορών λόγω και της πανδημίας, όσο και στη δυνατότητα που παρέχεται στον καταναλωτή για διανομή κατ’ οίκον, μέσα σε λίγα λεπτά από την παραγγελία.

Με τον συνδυασμό του φυσικού καταστήματος με το ηλεκτρονικό, η Kiosky’s είναι η μοναδική εταιρεία που καλύπτει ήδη, σε επίπεδο διανομής προϊόντων μικρής λιανικής, περισσότερο από το 90% της γεωγραφίας της Αττικής.

Η εταιρεία διαθέτει σήμερα 57 καταστήματα στην Αττική, ενώ τους τελευταίους μήνες ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τα πρώτα Κiosky`s Convenience Stores στη Θεσσαλονίκη, τον Πύργο Ηλείας, τη Λαμία και τη Σύρο. Το στρατηγικό πλάνο της εταιρείας προβλέπει την επέκταση του δικτύου της και σε άλλες πόλεις, με στόχο τη λειτουργία 100 καταστημάτων, μέχρι το τέλος του έτους, με τη δημιουργία τόσο ιδιόκτητων καταστημάτων όσο και με τη μέθοδο franchise.

“Η ανάπτυξή μας τα τελευταία χρόνια, μας δίνει τη δυνατότητα να κατακτήσουμε νέες προκλήσεις, όπως η επέκταση του δικτύου μας και ο πραγματικός συνδυασμός φυσικού και ηλεκτρονικού καταστήματος. Σε μια αγορά με μεγάλη κινητικότητα, έχουμε καταφέρει να υλοποιούμε μια στρατηγική που δείχνει το δρόμο για τη λιανική των επόμενων χρόνων. Έχουμε παρουσία σε όλη την αλυσίδα της αγοράς, από τα logistics και τη διανομή μέχρι την πώληση των προϊόντων και από το φυσικό κατάστημα, στο ηλεκτρονικό κατάστημα και στην κατ’ οίκον διανομή. Βρισκόμαστε ένα βήμα μπροστά από την ανάπτυξη της αγοράς, η οποία διευρύνεται με νέους παίχτες και στόχος μας είναι να παραμείνουμε πρωτοπόροι, με τη δημιουργία δική μας τεχνολογίας για την ακόμη καλύτερη εμπειρία του καταναλωτή”, σημειώνει ο Γιώργος Μούχαλης, Πρόεδρος της εταιρείας.