Πειραιάς: Κατασκευαστές και ΟΛΘ λαμβάνουν θέσεις μάχης για το σπουδαίο έργο στο μεγάλο λιμάνι.
Ποιοι κατασκευαστικοί κολοσσοί θα «χτυπηθούν» για να πάρουν την επένδυση.
Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις για τον «πόλεμο» που ξεκινά.
Για τις 5 Φεβρουαρίου ετοιμάζονται να… «ακονίσουν τα ξίφη τους» οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι που θα διεκδικήσουν τον διαγωνισμό για την κατασκευή του προβλήτα 6 του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, ένα από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά έργα που προωθούνται στην Ελλάδα, ύψους 130 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Η παράταση μερικών εβδομάδων (έναντι της πιο πρόσφατης προθεσμίας της 15ης Ιανουαρίου) που πήραν οι υποψήφιοι κατασκευαστικοί όμιλοι πλησιάζει στη λήξη της καθώς για το τέλος της εβδομάδας έχει «μπει» η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.
Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα τόσο από πλευράς του ΟΛΘ όσο και από τις κατασκευαστικές εταιρείες δεν έχει διαφανεί το ενδεχόμενο να παραχωρηθεί ή να ζητηθεί και νέα παράταση, αν και θα πρέπει τυπικά να περιμένουμε λίγες ημέρες ακόμα καθώς συχνά αυτά προκύπτουν λίγο πριν το πέρας των προθεσμιών.
Το έργο «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής» αποτελεί μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει ο ΟΛΘ, βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης που υπογράφηκε μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΘ.
Έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς θα αναβαθμίσει τις δυνατότητες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης αλλά και τη στρατηγική του θέση στην ευρύτερη περιοχή.
Το έργο διεκδικούν ελληνικοί και ξένοι όμιλοι ενώ έχουν προκριθεί έξι σχήματα, ωστόσο, μένει να φανεί αν όλα «κατέβουν» στην τελική ευθεία.
Πρόκειται για την κοινοπραξία της Intrakat με τις Intercantieri Vittadello και Sales, την κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την Rover Maritime και την HDK, την Archirodon Group, την Άβαξ με τις Etermar, NV Besix, την κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με την Vinci, το σχήμα Acciona Construccion και Dredging International.
Να σημειώσουμε ότι στα μέσα Ιανουαρίου είχαν κυκλοφορήσει φήμες ότι τουλάχιστον ένα σχήμα δεν θα δώσει προσφορά αλλά αυτό θα φανεί τις επόμενες ημέρες, εφόσον τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα.
Πειραιάς: Μάχη δισεκατομμυρίων
Η πανδημία του κορονοϊού αποτέλεσε «ανάχωμα» στιγμιαίο ή/και μη στην θετική πορεία της κτηματαγοράς, εικόνα που θα ξεκαθαρίσει τους επόμενους μήνες ανάλογα με την διάρκεια του αόρατου «εχθρού» που έχει έρθει αντιμέτωπος όλο ο πλανήτης τόσο υγειονομικά όσο και οικονομικά.
Η Ελληνική κτηματαγορά, εν μέσω πανδημίας λόγω των μεγάλων έργων ανάπλασης και υποδομών που έχουν ήδη υπογραφεί και διαθέτουν τους πόρους, δημιουργεί νέες επενδυτικές ευκαιρίες που στο σύνολο τους θα προσεγγίσουν δισεκατομμύρια ευρώ επενδύσεων και θα αναβαθμίσουν περιοχές που για χρόνια χαρακτηρίζονταν είτε «ξεχασμένες», είτε «υποβαθμισμένες».
Αυτό εκτιμά σε σχετική του έρευνα ο κ. Θ. Μπάκας, Πρόεδρος του Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates.
Σε σχετική ανάλυση, θεωρεί ότι ο Πειραιάς αποτελεί την επόμενη στάση για τους επενδυτές ενώ «βλέπει» και… μεταμόρφωση του Νέου Φαλήρου και μέσω της αξιοποίηση της έκτασης από το ΣΕΦ έως το δέλτα του Φαλήρου.
Ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μπορεί από πέρασμα ταξιδιωτών να αποτελέσει ελκυστικό τουριστικό προορισμό βάση των νέων έργων ανάπλασης που έχουν ξεκινήσει.
Η αρχή έχει γίνει με ένα νέο κτίριο στη περιοχή του Αγίου Διονυσίου στις πρώην εγκαταστάσεις της καπνοβιομηχανίας «Παπαστράτος».
Τα έργα ανάπλασης μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης. Η ανάπλαση του Μικρολίμανου υλοποιείται με γοργούς ρυθμούς, ενώ ο πύργος φάντασμα – ο κοιμισμένος γίγαντας του Πειραιά με ύψος 84 μέτρα αποτελούμενος από 22 ορόφους, αναμένεται να αναγεννηθεί.
Τον Ιούνιο του 2020 υπογράφηκε η ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2021. Αφορά, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αστικών παρεμβάσεων με στόχο την αναβάθμιση και την ανάπτυξη της περιοχής του Αγίου Διονυσίου.
Παράλληλα εκσυγχρονίζονται οι χρήσεις γης με την προσέλκυση νέων δραστηριοτήτων, τον έλεγχο κινήσεων και την ανάπτυξη ενός περιβάλλοντος φιλικού στην κίνηση πεζών και ποδηλάτων.
Επιπρόσθετα με το συγκεκριμένο έργο, επιδιώκεται η βελτίωση της κυκλοφοριακής οργάνωσης και η αντιμετώπιση κυκλοφοριακών δυσλειτουργιών που καταγράφονται σήμερα.
Θα διαμορφωθεί η πύλη εισόδου στην πόλη για τους επισκέπτες της κρουαζιέρας αλλά και για τη δημιουργία δικτύου πεζοδρομήσεων για την ανάδειξη πολιτιστικών διαδρομών.
Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η πεζοδρόμηση ενός εκ των κεντρικότερων αρτηριών του Πειραιά, της Χαριλάου Τρικούπη, προκειμένου να υπάρξει σύνδεση του αρχαιολογικού μουσείου της πόλης με το λιμάνι.
Ο Πειραιάς αποκτά μετρό και τραμ, παραδόθηκαν τον Ιούλιο του 2020 οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ενώ υπολογίζεται ότι το σύνολο της επέκτασης της γραμμής 3 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2022.
Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται να προστεθούν ακόμη τρεις σταθμοί, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο». Τα οδικά έργα και οι επεκτάσεις σταθμών του μετρό και του τραμ ενισχύουν τη ζήτηση στις περιοχές που εξυπηρετούν .
Κάθε επέκταση του μετρό δημιουργεί νέα δεδομένα στην κτηματαγορά της εκάστοτε περιοχής, όχι μόνο στην αγορά κατοικίας, αλλά και στην αγορά επαγγελματικής στέγης, τουλάχιστον για τις περιοχές που γειτνιάζουν στους νέους σταθμούς και τους νέους οδικούς κόμβους.
Η ζήτηση πριν την covid-19 εποχή καταγραφόταν θετική, ιδιαίτερα από τα μέσα του 2019 τόσο λόγω των αυξήσεων των τιμών στο κέντρο των Αθηνών (δύσκολη η εύρεση αγοράς κατοικιών έως 800 €/τμ), όσο και των νέων έργων ανάπλασης που υλοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή.
Ο Πειραιάς διαθέτει ακόμη επενδυτικές ευκαιρίες με το κόστος ανά τετραγωνικό μέτρο να μην ξεπερνά τα 1.400 € για αυτοτελή λειτουργικά κτίρια που βρίσκονται μόλις 50m από το λιμάνι, ενώ διαθέτει κατοικίες που χρίζουν ανακαίνισης σε δελεαστικές τιμές .
Ο Πειραιάς αλλάζει εικόνα, αποκτά έναν νέο αέρα επενδυτικού ενδιαφέροντος που θα επικεντρωθεί για αρχή στο κέντρο της πόλης και περιμετρικά του λιμανιού στοχεύοντας αρχικά σε εγκαταλελειμμένα αυτοτελή κτίρια που διατίθενται σε ελκυστικές τιμές.
Μεγάλο ενδιαφέρον θα αποτελέσει η τύχη εγκαταλελειμμένων κτιρίων που βρίσκονται εντός της ζώνης του λιμένα του Πειραιά, κτίρια που σε πολλές περιπτώσεις παρομοιάζονται ως ωρολογιακές βόμβες για τους δημότες.
Πειραιάς: Μεταμορφώνεται το Φάληρο
Η αξιοποίηση της έκτασης από το ΣΕΦ έως το δέλτα του Φαλήρου, προβλέπει τη δημιουργία μεγάλου πάρκου 220 στρεμμάτων με 3.500 δέντρα και τριών χώρων στάθμευσης που θα προσφέρουν πρόσβαση στους πολίτες στη Θάλασσα. Το παράκτιο πάρκο πολλαπλών χρήσεων που θα αναπτυχθεί, θα ενοποιεί τους όμορους τέσσερις δήμους Πειραιά, Μοσχάτου, Καλλιθέας και Παλαιού Φαλήρου με το θαλάσσιο μέτωπο.
Τα νέα έργα υποδομής δημιουργούν τις υποδομές για την δημιουργία της Πειραϊκής Ριβιέρας, ενώ δημιουργούν επενδυτικές ευκαιρίες στους όμορους δήμους.