Αθήνα: Η «μάχη» των σκουπιδιών μαίνεται στην Αθήνα. Τι συμβαίνει με τον περιβόητο διαγωνισμό, ΌΛες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Νέα παράταση πήρε ο διαγωνισμός που σέρνεται επί πολλά χρόνια και έχει δημιουργήσει σωρεία αντιδράσεων αλλά και προσφυγών στο ΣτΕ και αφορά στην δημιουργία μονάδας κατασκευής επεξεργασίας αποβλήτων στο Γραμματικό.
Ο διαγωνισμός “ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΟΝΑΔΑΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΔΙΑΛΕΓΜΕΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΟΕΔΑ ΒΑ ΑΤΤΙΚΗΣ”, είναι προϋπολογισμού 69,5 εκατ ευρώ περίπου και πήρε νέα παράταση για την Δευτέρα 14/06/2021, ενώ η ημερομηνία αποσφράγισης των προσφορών έχει οριστεί για την Παρασκευή 18/06/2021.
Αρχικά είχε οριστεί ως ημερομηνία υποβολής προσφορών η Μεγάλη Πέμπτη (και αποσφράγισης η Παρασκευή του Πάσχα), αλλά φαίνεται ότι χρειάζεται η διαδικασία επιπλέον χρονικό διάστημα, καθώς αφενός ζητούνται συνεχώς διευκρινίσεις επί του τεύχους δημοπράτησης, αφετέρου… υπάρχουν ενστάσεις και κόντρες, για την κατασκευή του έργου, με το Δήμο Μαραθώνα να κάνει λόγο για “Φυλή της Ανατολικής Αττικής”.
Το έργο, η θέση του οποίου έχει οριστεί στο “Μαύρο Βουνό” Γραμματικού εντός των διοικητικών ορίων της Δημοτικής Ενότητας Γραμματικού του Δήμου Μαραθώνα περιλαμβάνει την κατασκευή Μονάδας Επεξεργασίας Στερεών Αποβλήτων, συνολικής δυναμικότητας 60.000 τόνων υπολειμματικών σύμμεικτων απορριμμάτων ανά έτος. Περιλαμβάνει δε όλες τις αναγκαίες υποδομές.
Επειδή είναι αναγκαία η προώθηση συστημάτων για την επεξεργασία οργανικών απόβλητων, με χωριστή συλλογή των οργανικών απόβλητων από μαζικά σημεία εστίασης ή και νοικοκυριά (οργανικά κουζίνας) καθώς και άλλων οργανικών απόβλητων (πράσινα κ.λπ.), εντός του ως άνω γηπέδου θα κατασκευαστεί και Μονάδα Επεξεργασίας Προδιαλεγμένου Οργανικού Κλάσματος δυναμικότητας 20.000 τόνων ετησίως.
Επίσης, η κατασκευή του έργου περιλαμβάνει την εκπόνηση της μελέτης εφαρμογής και τη δοκιμαστική λειτουργία του έργου για 6 μήνες.
Η κατασκευή της μονάδας έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση του Δήμου Μαραθώνα, ο οποίος προ ημερών προχώρησε σε δεύτερη προσφυγή στο ΣτΕ κατά της δημοπράτησης έργων στον ΧΥΤΑ/ΧΥΤΥ Γραμματικού.
“Όπως έχουμε δεσμευθεί από την αρχή της θητείας μας, όντας εκ διαμέτρου αντίθετοι με αυτό το περιβαλλοντικό έγκλημα με το οποίο επιχειρείται η υποβάθμιση του τόπου μας, συνεχίζουμε τον αγώνα με κάθε μέσο που έχουμε στην διάθεσή μας, ενωμένοι με τους συλλόγους, τους φορείς και όλους τους δημότες που είναι δίπλα μας και αισιόδοξοι με την πεποίθηση ότι θα δικαιωθούμε”, δήλωσε ο Δήμαρχος Μαραθώνος κ. Στέργιος Τσίρκας.
Την αντίθεση τους στην προοπτική λειτουργίας του ΧΥΤΑ/ΧΥΤΥ Γραμματικού έχουν εκφράσει πρόσφατα και 33 σύλλογοι και φορείς της Ανατολικής Αττικής σε επιστολή που απέστειλαν στην Περιφέρεια Αττικής, στην οποία κάνουν λόγο για “οικολογικό έγκλημα”.
Να σημειωθεί ότι το 2013 με απόφαση του το ΣτΕ απέρριψε ως αβάσιμες τις προσφυγές που είχε καταθέσει ο δήμος Μαραθώνα, με ζητούμενο την ακύρωση των επίμαχων έργων.
Συγκεκριμένα, ο Δήμος Μαραθώνας ζητούσε να ακυρωθεί η από 19/11/2012 απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ) κατά το σκέλος εκείνο που εγκρίθηκε η προκήρυξη του έργου “μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση και λειτουργία μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων Βορειοανατολικής Αττικής με ΣΔΙΤ”.
Σύμφωνα με το Δήμο Μαραθώνα, προϋπόθεση εκτέλεσης εργασιών επεξεργασίας αποβλήτων είναι η προηγούμενη έκδοση Αποφάσεως Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ).
Ωστόσο το ΣτΕ έκρινε ότι η απόφαση αυτή θα πρέπει να εκδίδεται πριν από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης ανάθεσης επεξεργασίας αποβλήτων.
Πώς θα σας φαινόταν αν υπήρχε στην Ελλάδα ένα Σούπερ μάρκετ που θα σας έδινε όλα τα τρόφιμα στη μισή τιμή; Προφανώς εξαιρετικό!
Το μόνο αρνητικό που θα είχαν αυτά τα τρόφιμα θα ήταν μια… στραπατσαρισμένη συσκευασία ή κάποια προϊόντα μαναβικής θα ήταν λίγο «χτυπημένα». Στο εξωτερικό τα συγκεκριμένα σούπερ μάρκετ κάνουν θραύση και ίσως σύντομα τα δούμε και στη χώρα μας. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Η Misfits Market κατάφερε να πιάσει το ορόσημο της αποτίμησης στο 1 δισ. δολάρια (1,1 δισ. δολάρια αναφέρει συγκεκριμένα το Bloomberg), μετά τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης που πραγματοποίησε αντλώντας 200 εκατ. δολάρια και να εισέλθει έτσι στην κατηγορία των unicorns (startups με αποτίμηση 1 δισ. δολάρια).
Το αντικείμενο της αμερικανικής startup είναι η διανομή τροφίμων και ειδών μαναβικής, τα οποία όμως έχουν μια ιδιομορφία: είναι τρόφιμα τα οποία προορίζονται για τα σκουπίδια, όχι γιατί μπορεί να έχουν χαλάσει ή γιατί δεν είναι καλή η ποιότητά τους, αλλά για λόγους «αισθητικής».
Για παράδειγμα όπως αναφέρει ο ιδρυτής της και διευθύνων σύμβουλος της startup, Αμπί Ραμές, πρόσφατα η εταιρεία αγόρασε 50.000 μπουκάλια ελαιόλαδου εξαιρετικής ποιότητας, στα οποία όμως οι ετικέτες είχαν τοποθετηθεί λάθος.
Η λογική της εταιρείας είναι να αγοράζει τέτοια προϊόντα (λαχανικά ή φρούτα των οποίων η όψη δεν είναι η συνήθης) και στη συνέχεια να τα πουλάει στους πελάτες της πιο φθηνά, με την έκπτωση κάποιες φορές να φθάνει έως και 40%.
Το όραμα και η αποστολή όμως της startup είναι πιο βαρυσήμαντα, καθώς με το να εμπορεύεται τέτοιου είδους προϊόντα, συμβάλλει στην καταπολέμηση της τροφικής σπατάλης, καθώς σε πολλές περιπτώσεις τα τρόφιμα αυτά θα κατευθύνονταν στα απορρίμματα.
Ενώ οι περισσότεροι θα ανέμεναν σαν στόχο να έχει καταναλωτές σε αστικά κέντρα, εντούτοις η πελατειακή της βάση είναι από προάστια και από αγροτικές περιοχές. Εν μέσω της πανδημίας η πελατειακή της βάση πενταπλασιάσθηκε και το 2020 απέστειλε τρόφιμα των οποίων το συνολικό τους βάρος έφθασε τις 77 εκατ. λίβρες (σχεδόν 350.000 τόνοι), σε περισσότερους από 400.000 πελάτες.
Σύμφωνα με τον Ραμές, η μεγάλη αυτή αύξηση της ζήτησης ήταν ένα πρόβλημα για δυνατούς λύτες, ωστόσο η startup κατάφερε να ανταπεξέλθει και να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών της (χρειάσθηκε για κάποιο διάστημα να καταρτήσει μέχρι και λίστα αναμονής).
«Επειδή διαθέτουμε δικά μας κέντρα ανεφοδιασμού και τα λειτουργούμε με δική μας τεχνολογία, δεν αντιμετωπίζουμε τους ίδιους περιορισμούς με τα φυσικά καταστήματα, τα οποία είναι αναγκασμένα να κλείνουν στις 21:00 κάθε μέρα και έχουν περιορισμένους χώρους για τα τρόφιμα και για τους πελάτες τους. Αντιθέτως εμείς αυτό που έχουμε να κάνουμε είναι να μεγαλώσουμε τα κέντρα ανεφοδιασμού μας, το οποίο είναι πιο εύκολο», τονίζει ο Ραμές.
«Κλαίνε» στα ράφια οι καταναλωτές. Γιατί αυξάνονται κατακόρυφα οι τιμές των προϊόντων στα Σούπερ μάρκετ. Πόσο θα κοστίζουν βασικά είδη διατροφής, προϊόντα περιποίησης και απορρυπαντικά. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Τι συμβαίνει όταν η τιμή του καλαμποκιού μέσα στον τελευταίο ένα χρόνο σημείωσε αύξηση 96%, όταν το βαμβάκι και ο σίτος εκτοξεύτηκαν στο +54% και +50%, αντίστοιχα και η ζήτηση για ξυλεία πήρε φωτιά με τις τιμές να αυξάνονται πάνω από 265%;
Οι τιμές των καταναλωτικών αγαθών αυξάνονται προοδευτικά τους τελευταίους 12 μήνες και τα αποτελέσματα γίνονται, τώρα, πιο αισθητά από ποτέ στις τσέπες των καταναλωτών.
Προκειμένου να παραχθούν βασικά καταναλωτικά προϊόντα που αγοράζουμε όλοι από το σούπερ μάρκετ και έχουμε στο σπίτι μας – απαιτούνται συγκεκριμένες πρώτες ύλες.
Τι συμβαίνει όμως όταν η τιμή του καλαμποκιού για παράδειγμα μέσα στον τελευταίο ένα χρόνο σημείωσε αύξηση της τάξεως του 96%, όταν το βαμβάκι και ο σίτος εκτοξεύτηκαν στο +54% και +50%, αντίστοιχα και η ζήτηση για ξυλεία πήρε φωτιά με τις τιμές να αυξάνονται πάνω από 265% το προηγούμενο έτος;
Η απάντηση είναι αρκετά εύκολη. Η ραγδαία αύξηση στις τιμές πρώτων υλών από τις οποίες παράγονται βασικά καταναλωτικά αγαθά οδηγεί σε ένα αναπόφευκτο ντόμινο αυξήσεων με τις εμπορικές εταιρείες να μεταφέρουν το αυξανόμενο αυτό κόστος στους καταναλωτές.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola, Τζέιμς Κουίνσι, δήλωσε σύμφωνα με το BusinessInsider, ότι η εταιρεία του θα αυξήσει τις τιμές των προϊόντων της λόγω του αυξανόμενου κόστους που σχετίζεται με τις υψηλότερες τιμές πρώτων υλών και εμπορευμάτων.
Οι ηγέτες στον τομέα των καταναλωτικών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των JM Smucker, Procter & Gamble και General Mills, έχουν επίσης δηλώσει ότι θα αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων των εταιρειών τους για τον ίδιο ακριβώς λόγο.
Αλλά και η Procter & Gamble με δήλωσή της έπειτα από την παρουσίαση των δημοσιονομικών της αποτελεσμάτων για το τρίτο τρίμηνο ανακοίνωσε ότι σχεδίαζε να αυξήσει τις τιμές προϊόντων που σχετίζονται με τη φροντίδα των μωρών όπως οι πάνες αλλά και τη γυναικεία φροντίδα τον Σεπτέμβριο εν μέσω πληθωριακών πιέσεων και κυρίως για να ανταποκριθεί στο υψηλότερο κόστος των εμπορευμάτων.
Η συνεχής αύξηση του γενικού επιπέδου τιμών σε παγκόσμιο επίπεδο εγείρει όλο ένα και περισσότερο τις ανησυχίες για τον πληθωρισμό. Πιο αναλυτικά, η αυξανόμενη τιμή των εμπορευμάτων και των καταναλωτικών αγαθών, προβληματίζει ορισμένους εμπειρογνώμονες και γερουσιαστές στις ΗΠΑ.
Ο πρόεδρος της ομοσπονδιακής τράπεζας, Τζέρομ Πάουελ είπε ότι σκοπεύει να διατηρήσει πολιτικές «εύχρηστου χρήματος» παρά τον αυξανόμενο πληθωρισμό τους τελευταίους μήνες, αλλά το Reuters ανέφερε την Τρίτη ότι ο Πάουελ έγραψε σε επιστολή πως δεν θα επέτρεπε μια «σημαντική υπέρβαση» των στόχων για τον πληθωρισμό.
«Δεν επιδιώκουμε πληθωρισμό που υπερβαίνει ουσιαστικά το 2%, ούτε επιδιώκουμε πληθωρισμό πάνω από το συγκεκριμένο ποσοστό για μεγάλη χρονική περίοδο», δήλωσε ο Πάουελ. Εάν όμως τελικά ο ίδιος αποφασίσει να αυξήσει τα επιτόκια για τον περιορισμό του πληθωρισμού, ειδικοί υποστηρίζουν ότι οι αγορές ενδέχεται να μην είναι έτοιμες για να αντέξουν ένα τέτοιο σοκ από τα αποτελέσματα.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…