Ποιος Μαρινάκης και ποιος Βαρδινογιάννης; Αυτή είναι η ισχυρότερη Ελληνίδα

Εφοπλιστές: Η Αγγελική Φράγκου είναι η κυρίαρχη στη Ναυτιλία. Δημιούργησε εταιρεία – κολοσσό με 188 πλοία. Η Navioς Maritime Partners είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ και η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ξηρού φορτίου. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας βρίσκεται η Χιώτισσα πλοιοκτήτρια Αγγελική Φράγκου.

Η Navios Maritime Partners L.P . μετά την αγορά en bloc 36 φορτηγών πλοίων, συνολικής αξίας 835 εκατομμυρίων δολαρίων γίνεται μια από τις ισχυρότερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο με έναν στόλο από 188 πλοία εκ των οποίων 90 φορτηγά, 49 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 49 δεξαμενόπλοια.

Η Navios Maritime Partners είναι πλέον η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ και η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ξηρού φορτίου εισηγμένη στις ΗΠΑ, σε αριθμό πλοίων.

Ο συνολικός στόλος της Navios Μaritime Partners αυξάνεται κατά 24% ενώ ο επιμέρους στόλος των φορτηγών κατά 67%.

Εφοπλιστές: Ο στόλος της Φράγκου

Ο στόλος των 36 φορτηγών περιλαμβάνει 28 ιδιόκτητα πλοία και 10 υπό διαχείριση με option αγοράς και συνολική μεταφορική ικανότητα 3,9 εκατομμυρίων τόνων dw και μέσω όρο ηλικίας τα 9,6 έτη.

H Navios Maritime Partners τα πλοία τα αγόρασε από την άλλη εισηγμένη εταιρεία, Navios Maritime Holdings η οποία αποσύρεται από την πλοιοκτησία και εστιάζει στα logistics. Η Ηoldings είναι μεγαλομέτοχος με ποσοστό 63,8% της Navios South American Logstics.

Η Αγγελική Φράγκου είναι η ισχυρότερη πλοιοκτήτρια της ελληνόκτητης ναυτιλίας και στην κορυφή της παγκόσμιας.

Η Χιώτισσα καπετάνισσα είναι υπέρ της δημιουργίας μεγάλων σχημάτων μέσω συγχωνεύσεων με μικτούς στόλους, όπως έκανε με με την συγχώνευση της Navios Maritime Partners με τη Navios Maritime Acquisition δημιουργώντας τη μεγαλύτερη εισηγημένη ναυτιλιακή με 140 πλοία διαφόρων τύπων.

«Κάποιοι λένε ότι η συγχώνευση και η δημιουργία τέτοιου τύπου εταιρείας είναι για τον ιδιωτικό τομέα όχι για τις εισηγμένες. Όμως αν κάτι είναι επιτυχημένο στον ιδιωτικό τομέα γιατί να μην το εφαρμόσουμε και στη χρηματιστηριακή αγορά;

Όταν δίνεις μέρισμα τις καλές εποχές, στους μετόχους σε εταιρεία με ένα τύπο πλοίου στο στόλο της, με τη δημιουργία μίας εταιρείες μεικτού στόλου τους προστατεύεις όταν η αγορά για τον συγκεκριμένο τομέα είναι στο κάτω μέρος του κύκλου» λέει η Αγγελική Φράγκου και προσθέτει:

«Έχει πλεονεκτήματα η συγκεκριμένη επιχειρηματική κίνηση. Αυτό που προσπαθούμε να πετύχουμε είναι η εξισορρόπηση των εταιρειών που έχουν ένα τύπο πλοίου και να αντιμετωπίσουμε τη διακύμανση των τιμών της ναυλαγοράς σε διάφορους τομείς.

Και αυτό το μάθαμε από το παρελθόν. Επίσης, έχεις σημαντικά πλεονεκτήματα ως προς τη διαχείριση. Εξισορροπώντας τις διακυμάνσεις της αγοράς, πετυχαίνεις, έχοντας μία εταιρεία με μικτό στόλο, καλύτερη ρευστότητα και καλύτερη στρατηγική στις ναυλώσεις».

Εφοπλιστές: «Η Ναυτιλία μπορεί να δώσει λύση»

Προσφάτως, η Αγγελική Φράγκου μιλώντας στο συνέδριο του Economist ανέφερε για τις ναυλαγορές: «Πρέπει να σκεφτούμε την ευρύτερη εικόνα.

Το 1/3 των προμηθειών σε καύσιμα προέρχεται από την εμπόλεμη περιοχή, ενώ είναι σημαντική η διασφάλιση της επάρκειας των τροφίμων.

Έχουν αλλάξει πολλά. Κάθε κυβέρνηση πρέπει να πληρώσει ακριβά για να εξασφαλίσει ότι τα εμπορεύματα και τα προϊόντα θα φθάσουν σε αυτή με ασφάλεια για να έχει πρόσβαση ο κόσμος.

Τα 40% του Φυσικού Αερίου και το 20% του πετρελαίου τα προμηθευόταν η Ευρώπη από τη Ρωσία.

Τώρα στο πλαίσιο της προσπάθειας απεξάρτησης οι προμήθειες γίνονται από άλλες χώρες πιο μακρινές που σημαίνει ότι αυξάνουν τα τονομίλια, η απόσταση που καλύπτουν τα πλοία άρα το προϊόν που μεταφέρεται είναι πιο ακριβό» και συνέχισε:

«Σήμερα μετά από δύο χρόνια, όλοι ταξιδεύουμε και καταναλώνουμε. Για δύο χρόνια εργαζόμασταν από το γραφείο, δεν βγαίναμε να φάμε, δεν ταξιδεύαμε.

Αγοράζαμε ηλεκτρονικά. Τα λεφτά δεν τα δίναμε για τις υπηρεσίες και τα δίναμε για εμπορεύματα. Ήταν ο λόγος που έσπασε η παγκόσμια αλυσίδα τροφοδοσίας. Τώρα αλλάζει πάλι το σκηνικό».

Για το επισιτιστικό πρόβλημα η Αγγελική Φράγκου είπε: «Υπάρχει η χωρητικότητα, υπάρχουν τα πλοία να μεταφέρουν τα σιτηρά. Όμως το θέμα είναι πολιτικό. Η Ναυτιλία μπορεί να δώσει λύση στην αστάθεια και μάλιστα γρήγορα».

Στα μέσα του περασμένου Ιουνίου η Navios απέκτησε δύο υπό ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορικής ικανότητας 7.700 κουτιών το καθένα με μηχανές διπλού καυσίμου-LNG. Το συνολικό κόστος αγοράς ανήλθε στα 241,2 εκατομμύρια δολάρια.

Θα ενταχθούν στον στόλο της Navios το δ’ τρίμηνο του 2024. Τα πλοία χρονοναυλώθηκαν άμεσα για 12 χρόνια προς καθαρό ημερήσιο έσοδο 42.288 δολάρια.