Κινητά τηλέφωνα

Κινητά τηλέφωνα: Αδιανόητα κέρδη για την Xiaomi. Ο Όμιλος κατέλαβε επίσης, για πρώτη φορά, την 1η θέση στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Πώς κατάφερε να κερδίσει τους κολοσσούς Samsung και Apple. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Στα 245,9 δισ. ανήλθαν το 2020, τα συνολικά ετήσια έσοδα της Xiaomi, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 19,4% από έτος σε έτος. Το καθαρό προσαρμοσμένο ετήσιο κέρδος ήταν RMB 13,0 δισεκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 12,8% σε ετήσια βάση και υπερβαίνοντας τις προσδοκίες της αγοράς.

Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2020, τα έσοδα του Ομίλου ανήλθαν σε 70,5 δισ. RMB, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 24,8% σε ετήσια βάση και το προσαρμοσμένο καθαρό κέρδος ήταν 3,2 δισ. RMB, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 36,7% σε ετήσια βάση.

Επισημάνσεις για το 2020:

• Τα συνολικά έσοδα ήταν περίπου RMB 245,9 δισ., σημειώνοντας αύξηση έως και 19,4% YoY (από έτος σε έτος).

• Το μικτό κέρδος ήταν περίπου 36,8 δισεκατομμύρια RMB, σημειώνοντας αύξηση έως και 28,7% YoY.

• Τα καθαρά κέρδη προσαρμοσμένα βάσει ΔΠΧΠ ήταν 13,0 δισ. RMB, σημειώνοντας αύξηση έως και 12,8% σε ετήσια βάση, η οποία υπερβαίνει τη βάση της αγοράς.

Επισημάνσεις 4Q 2020:

• Συνολικά έσοδα στο ιστορικό τριμηνιαίο υψηλό, περίπου RMB70,5 δισ., αύξηση έως και 24,8% YoY.

• Μικτό κέρδος περίπου 11,3 δισ. RMB, αύξηση έως και 44,4% YoY.

• Καθαρά κέρδη προσαρμοσμένα βάσει ΔΠΧΠ, 3,3 δισ. RMB, αυξημένα έως και 36,7% YoY.

Περαιτέρω ενισχυμένες δυνατότητες διανομής σε υπερπόντιες αγορές.

Το 2020, τα έσοδα της Xiaomi από τις υπερπόντιες αγορές αυξήθηκαν κατά 34,1% σε ετήσια βάση και ανήλθαν σε 122,4 δισ. RMB, αντιπροσωπεύοντας το 49,8% των συνολικών εσόδων.

Το τέταρτο τρίμηνο του 2020, τα έσοδά από υπερπόντιες αγορές αυξήθηκαν κατά 27,6% και ανήλθαν σε RMB 33,8 δισεκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας το 47,9% των συνολικών εσόδων.

Από τις 31 Δεκεμβρίου 2020, προϊόντα του Ομίλου έχουν πωληθεί σε περισσότερες από 100 χώρες και περιοχές σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με την Canalys, το τέταρτο τρίμηνο του 2020, η Xiaomi κατατάσσεται μεταξύ των πέντε πρώτων εταιρειών σε ό,τι αφορά στις αποστολές smartphone σε 54 χώρες και περιοχές του κόσμου.

Το 2020, η Xiaomi εξακολούθησε να αποκτά ισχυρή δυναμική σε μεγάλες αγορές σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με την Canalys, το τέταρτο τρίμηνο του 2020, η Xiaomi κατέλαβε, για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, την 3η θέση στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά στις αποστολές smartphone, κατακτώντας μερίδιο αγοράς 15,3%.

Ο Όμιλος κατέλαβε επίσης, για πρώτη φορά, την 1η θέση στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, καθώς οι αποστολές smartphone Xiaomi αυξήθηκαν κατά 17,5% σε ετήσια βάση, κατακτώντας 24,7% μερίδιο αγοράς.

Στη Δυτική Ευρώπη, η Xiaomi παρέμεινε μεταξύ των τριών κορυφαίων εταιρειών smartphone, καθώς οι αποστολές της σε smartphone αυξήθηκαν κατά 57,3% σε ετήσια βάση, με μερίδιο αγοράς 10,9%.

Συγκεκριμένα, οι αποστολές smartphone της Xiaomi στην Ισπανία κατατάχθηκαν στην πρώτη θέση για 4ο συνεχόμενο τρίμηνο, με μερίδιο αγοράς 27%.

Επιπλέον, το τέταρτο τρίμηνο του 2020, οι αποστολές smartphone του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 86,2% στη Γαλλία, κατά 61,6% στην Ιταλία και κατά 139,8% στη Γερμανία, όλες σε ετήσια βάση.

Κινητά τηλέφωνα: Αυτή η εταιρεία πούλησε τα περισσότερα κινητά στην Ελλάδα το 2020

Βαθιά το χέρι στην τσέπη έβαλαν οι Έλληνες για κινητό. Ποιοι κατασκευαστές κυριάρχησαν στην ελληνική αγορά. Δείτε στο xristika.gr όλα τα στοιχεία.

Παιχνίδι για λίγους, με μεγάλες ανακατατάξεις και ηχηρά come back αποδεικνύεται το τελευταίο τρίμηνο του έτους αλλά και όλη την προηγούμενη χρονιά, ο κλάδος των smartphones στην Ελλάδα.

Ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις, η εγχώρια αγορά smartphones κατέγραψε πτωτικές τάσεις από άποψη τεμαχίων που πουλήθηκαν, κατάφερε ωστόσο να διατηρήσει της αξία των πωλήσεων στα ίδια περίπου επίπεδα.

Κάπως έτσι ο Έλληνας καταναλωτής φάνηκε να βάζει πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να αναβαθμίσει το κινητό του τηλέφωνο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr την έκπληξη και στην ελληνική αγορά έκανε η Apple το μερίδιο της οποίας από άποψη τεμαχίων κι όχι μόνο από άποψη αξίας, ανέβηκε αισθητά.

Παρά την άνοδο βέβαια δεν κατάφερε να απειλήσει την εδώ και χρόνια πρωτοκαθεδρία της Samsung η οποία συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μερίδιο τόσο άποψη τεμαχίων όσο κι από άποψη αξίας πωλήσεων.

Στον αντίποδα, η μεγάλη χαμένη του προηγούμενου έτους και ιδίως του τελευταίου τριμήνου αποδείχτηκε η Huawei, αφού ο σινοαμερικανικός εμπορικός πόλεμος που της στέρησε το Android, προσέφερε το μερίδιό της στην έτερη κινεζική Xiaomi και στην νοτιοκορεάτικη Samsung.

Συγκεκριμένα το μερίδιο της Huawei από άποψη τεμαχίων έπεσε στο 17% το 2020 από το 24,5% που ήταν την προηγούμενη χρονιά. Αντίστοιχα από άποψη αξίας κινήθηκε κοντά στο 11,5% από το 20% που κέρδισε το 2019.

Η πτωτική τάση ήταν εντονότερη το τελευταίο εξάμηνο της χρονιάς, όπου υπήρξαν και μήνες που το μερίδιό της κατακρημνίστηκε στο 13%.

Ειδικότερα το 2020 πουλήθηκαν 1,784 εκατ. τεμάχια από τα 1,967 τεμάχια που πουλήθηκαν στο σύνολο του 2019, πτώση δηλαδή που ξεπερνά το 9%. Η φθίνουσα πορεία ήταν όμως μικρότερη από άποψη αξίας πωλήσεων.

Συγκεκριμένα η αξία των smartphones που πουλήθηκαν την προηγούμενη χρονιά έφτασε τα 523 εκατ. ευρώ, 1,15% λιγότερο από τα 517 εκατ. του 2019.

Κινητά τηλέφωνα: Η «χρυσή» πεντάδα των κατασκευαστών

Από τα 1,784 εκατ. smartphones το 33,2% ήταν Samsung, ποσοστό κατάτι υψηλότερο από το 31% των τεμαχίων που είχε του 2019. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Xiaomi η οποία φαίνεται να κάλυψε το κενό που δημιούργησαν και οι περιπέτειες της MLS.

Συγκεκριμένα το μερίδιο της Xiaomi εκτινάχθηκε στο 28,2% από το 17% που ήταν το 2019.

Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Huawei το μερίδιο της οποίας έπεσε στο 17% από το 24,5% που ήταν το 2019.

Ανοδικά στο 8,5% κινήθηκε η Apple από το 6,7% που είχε το 2019 από άποψη τεμαχίων.

Να υπενθυμίσουμε ότι η αμερικανική εταιρεία παρότι δεν συγκαταλέγεται στις πρώτες θέσεις της λίστας από άποψη τεμαχίων πετυχαίνει πολύ υψηλότερα ποσοστά από άποψη αξίας, αφού ακόμα και οι μη ναυαρχίδες της κινούνται στα υψηλότερα κλιμάκια τιμών.

Την «χρυσή πεντάδα» έκλεισε η Honor, η οποία κινήθηκε σε οριακά χαμηλότερα επίπεδα πέφτοντας στο 3,6% από το 3,9% που ήταν πέρυσι.

Κατακόρυφη ήταν φυσικά η πτώση της MLS, το μερίδιο της οποίας παραδοσιακά κινείτο κοντά στο 7% και την περασμένη χρονιά έπεσε στο 2%.

Μια ακόμα εταιρεία που κέρδισε μερίδιο άνω του 2% ήταν και η Alcatel η οποία κέρδισε το 2,6% της πίτας των τεμαχίων το 2020. Όλοι οι υπόλοιποι παίκτες (Nokia, RealMe, OnePlus) κατέγραψαν μερίδια αγοράς μικρότερα ή ίσα του 0,5%.

Ενδιαφέρον χαρακτηριστικό και την φετινή χρονιά αποτελεί το γεγονός ότι αθροιστικά το μερίδιο των τεσσάρων πρώτων παικτών της αγοράς, κινείται πάνω από το 85%.

Για την ακρίβεια το 86,9% των Ελλήνων έχουν στην κατοχή τους ένα μοντέλο της Samsung, της Xiaomi, της Huawei ή της Apple, παρότι στην ελληνική αγορά δραστηριοποιούνται περίπου 15 κατασκευαστές smartphones με παρουσία στις μεγάλες αλυσίδες.