Black Friday 2022: Σε ρυθμούς προσφορών και εκπτώσεων κινείται η αγορά ενόψει της «Μαύρης Παρασκευής». Τι αλλάζει και δίνει ελπίδες στους εμπόρους.
Το κλίμα στην αγορά είναι σχεδόν απογοητευτικό αφού η ενεργειακή κρίση που άρχισε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έχουν οδηγήσει σε ραγδαία αύξηση των τιμών. Έτσι, φέτος, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, είναι πιο επιτακτική η ανάγκη των καταναλωτών να αναζητήσουν τις πιο συμφέρουσες προσφορές.
Η Black Friday 2022, πιο πολύ από τις προηγούμενες χρονιές, είναι μια ιδανική ευκαιρία για όσους θέλουν να κάνουν επένδυση σε ηλεκτρονικές συσκευές που θα τους εξοικονομήσουν ενέργεια, είτε απλά χρειάζονται ένα καλό shopping therapy.
Μάλιστα, με την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, τα δεδομένα αλλάζουν και δεν αποκλείεται, παρά την ακραία ακρίβεια, να δούμε να επιστρέφει το ενδιαφέρον των καταναλωτών πιο «ζεστό», αφού δεν θα έχει προηγηθεί άλλη εκπτωτική περίοδος όπως συνέβαινε τα τελευταία χρόνια.
Όμως, το μεγάλο «στοίχημα» θα κριθεί στο αν τελικά μείνουν χρήματα στην τσέπη των καταναλωτών, αφού η καθιερωμένη «γιορτή των εκπτώσεων» πέφτει στο τέλος του Νοεμβρίου.
Κάθε χρόνο είναι την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου. Φέτος, δηλαδή, η Black Friday πέφτει την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2022.
Τρεις ημέρες μετά την Black Friday, έρχεται η Cyber Monday, μια ακόμα ευκαιρία για φθηνές αγορές.
Η ημέρα αυτή αφορά τις αγορές που γίνονται αποκλειστικά μέσω διαδικτύου.
Φέτος, η Cyber Monday πέφτει τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022.
Μπορεί να είχαμε μάθει οι ενδιάμεσες εκπτώσεις να ξεκινούν τον Νοέμβριο, όμως ένα νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή στα τέλη Ιουλίου ανέτρεψε μια συνήθεια, ικανοποίησε όμως ένα χρόνιο αίτημα των εμπόρων.
Η αιτιολογική έκθεση ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «δεν έχουν αποδώσει ουσιαστικά οφέλη στους εμπόρους και τους καταναλωτές».
Έτσι, στο εξής, θα έχουμε δύο εκπτωτικές περιόδους, κατά τη διάρκεια των οποίων επιτρέπεται η πώληση εμπορευμάτων ή η παροχή υπηρεσιών με μειωμένες τιμές, ορίζονται οι εξής:
Στη μεγάλη εκπτωτική γιορτή θα συμμετέχουν τα εξής καταστήματα:
Υπηρεσίες
Ένδυση και Υπόδηση
Μία από αυτές είναι τα ενημερωτικά δελτία, με τα οποία διάφορα καταστήματα σας καλούν να δηλώσετε το ενδιαφέρον σας για συγκεκριμένα προϊόντα. Αναλυτικά οι 4 πιο κοινές απάτες είναι οι εξής:
Να προσέχουν κατά την ηλεκτρονική εγγραφή τους σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), με τα οποία καλούνται να δηλώσουν έγκαιρα τις προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα και να ενημερωθούν, έτσι, νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν σε αυτά. Ιδίως, να είναι επιφυλακτικοί με τις προσωπικές πληροφορίες που χορηγούν μέσω αυτών των newsletters, δεδομένου ότι αποτελούν, στην ουσία, μορφή ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους προμηθευτές για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο.
Να διαχωρίζουν τις αληθινές από τις εικονικές προσφορές, κάνοντας δική τους έρευνα αγοράς αρκετό διάστημα πριν για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε συνδυασμό και με τη χρήση ειδικών εργαλείων που διατίθενται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγκρισης προϊόντων και πραγματοποίησης αγορών, τα οποία αναπαριστούν τη διαχρονική διακύμανση των τιμών.
Κατά την τοποθέτηση των παραγγελιών τους, να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και σημασία, εκτός από την τιμή, και σε άλλες κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων τους και συγκεκριμένα: (α) στη διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη εμπόδια και περιορισμούς που, σε διεθνές επίπεδο, επηρεάζουν την παραγωγή και διακίνηση των αγαθών, καθώς και (β) στον αναμενόμενο χρόνο αποστολής των προϊόντων μέσω των ταχυδρομικών παρόχων. Στόχος είναι οι καταναλωτές να μη βιώνουν αργότερα δυσαρέσκεια και απογοήτευση από τυχόν υπερβολικούς ή/και απροσδιόριστους χρόνους αναμονής.
Να αποφεύγουν την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες (πχ δεν περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία έδρας και επικοινωνίας, περιέχουν «νεκρές» συνδέσεις [links] ή συνδέσεις σε όρους χρήσης ή πολιτικής προστασίας απορρήτου με ασυνάρτητο περιεχόμενο, διοχετεύουν την επικοινωνία με τους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω social media εφαρμογών, όπως viber, messenger, κ.λπ.).
Με τις αλλαγές που έχουν εφαρμοστεί, οι επόμενες Κυριακές του 2022 θα πέσουν:
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…