Πληρωμή τελών κυκλοφορίας 2021: Τέλη Νοεμβρίου θα αναρτηθούν στο taxisnet τα Τέλη Κυκλοφορίας 2021, υπάρχουν, ωστόσο και παγίδες παρά το γεγονός πως στην πλειοψηφία τους θα είναι ίδια με τα περσινά.
Ωστόσο η μεγάλη αλλαγή αναμένεται να ισχύσει για όσα οχήματα ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου 2020 καθώς τίθεται σε εφαρμογή το νέο πρότυπο μέτρησης εκπομπών CO2 το λεγόμενο WLTP το οποίο αυξάνει από 15% τις μέσες εκπομπές CO2 των οχημάτων.
Το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να αυξήσει κατά 20% τα όρια των εκπομπών CO2 όπου και αλλάζουν οι συντελεστές χρέωσης οπότε οι καταναλωτές να μην επιβαρυνθούν από τις νέες αυξημένες εκπομπές CO2 των οχημάτων. Ωστόσο υπάρχει και ακόμη μία πρόταση σύμφωνα με την οποία θα αυξηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας στα ρυπογόνα μοντέλα.
Οι ιδιοκτήτες οχημάτων όπως και κάθε χρόνο θα μπορούν να εξοφλήσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας 2021 έως τα τέλη Δεκεμβρίου είτε μετρητοίς είτε χρησιμοποιώντας κάποια πιστωτική κάρτα που επιτρέπει την εξόφλησή τους από 9 έως και 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις.
Οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας έως 31/10/2010 θα πληρώσουν από 22 ευρώ έως 1.380 ευρώ ανάλογα με τον τύπο και το έτος ταξινόμησης.
Οι κάτοχοι οχημάτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 καταβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας σύμφωνα με τις εκπομπές CO2.
Το κράτος ευελπιστεί να εισπράξει περίπου 1,1 δισ. ευρώ από τα Τέλη Κυκλοφορίας 2021.
Η εφαρμογή του νέου πρότυπου μέτρησης εκπομπών CO2 του λεγόμενου WLTP από την 1η Ιανουαρίου του 2021 αναμένεται να αλλάξει τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά την έλευση του νέου έτους.
Υπάρχουν δύο προτάσεις για τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου 2021.
Η πρώτη αφορά σε αύξηση των ορίων εκπομπών CO2 σε ποσοστό 20% οπότε οι χρεώσεις να αυξάνονται σε υψηλότερα όρια. Δηλαδή αυτή τη στιγμή για εκπομπές από 91 έως και 100 γρ. CO2 οι ιδιοκτήτες για να βρουν το ύψος των Τελών Κυκλοφορίας που θα καταβάλλουν θα πρέπει να πολλαπλασιάσουν το ακριβές ποσό των ρύπων του οχήματός τους με 0,90 ευρώ ανά γραμμάριο. Αν οι ρύποι ενός οχήματος είναι 91 γρ. CO2 τότε τα Τέλη Κυκλοφορίας θα είναι 82 ευρώ.
Με το νέο σύστημα η χρέωση του 0,90 ευρώ ανά γραμμάριο αναμένεται να μην ισχύει για τα οχήματα που εκπέμπουν από 91 έως 100 γραμμάρια αλλά 120 γραμμάρια! Συνεπώς ακόμη και αν στο όχημα που θα ταξινομηθεί για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 οι μέσες εκπομπές CO2 αυξηθούν κατά 20% και ανέλθουν σε 120 γραμμάρια ο ιδιοκτήτης του δεν θα επιβαρυνθεί περαιτέρω!
Τώρα εύλογα μπορεί να αναρωτηθεί κανείς πως αν σε κάποιο μοντέλο μειώνονται οι μέσες εκπομπές ρύπων τότε ο ιδιοκτήτης του θα καταβάλλει χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας το 2021. Δυστυχώς με το νέο τρόπο μέτρησης εκπομπών CO2 δεν υπάρχει κανένα απολύτως μοντέλο στο οποίο να μειώνονται οι μετρήσεις αλλά αντίθετα αυξάνονται κατά τουλάχιστον 15% και με την συντριπτική πλειοψηφία να αυξάνεται κατά 20%. Οπότε μειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας 2021 δεν πρόκειται να υπάρξουν!
Το ίδιο θα συμβεί και στις άλλες κατηγορίες εκπομπών ρύπων που αλλάζουν οι συντελεστές και η υψηλότερη κατηγορία που σήμερα αφορά σε ΙΧ με εκπομπές CO2 άνω των 251 γραμμαρίων ανά χλμ. με συντελεστή 3,72 ευρώ αναμένεται να αγγίξει τα 300 γραμμάρια.
Ωστόσο υπάρχει και η δεύτερη πρόταση που εξετάζει το ΥΠΟΙΚ σύμφωνα με την οποία οι συντελεστές των ορίων στις εκπομπές CO2 θα αυξηθούν κατά 20% μέχρι τα 180 γραμμάρια ανά χλμ. και από εκεί και πάνω τόσο τα όρια όσο και οι χρεώσεις θα παραμείνουν αμετάβλητες καθώς τα συγκεκριμένα μοντέλα είναι ιδιαίτερα ρυπογόνα και προκαλούν σημαντική ρύπανση για το περιβάλλον. Σε αυτή την πρόταση βέβαια υπάρχουν εισηγήσεις να αλλάξουν οι συντελεστές έως και τα 200 γρ./CO2 ανά χλμ.
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000 | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Α’ | Έως 300 | 22 | |
Β’ | 301-785 | 55 | |
Γ’ | 786-1.071 | 120 | |
Δ’ | 1.072-1.357 | 135 | |
Ε’ | 1.358-1.548 | 225 | |
ΣΤ’ | 1.549-1.738 | 250 | |
Ζ’ | 1.739-1.928 | 280 | |
Η’ | 1.929-2.357 | 615 | |
Θ’ | 2.358-3.000 | 820 | |
Γ | 3.001-4.000 | 1.025 | |
Κ’ | 4.001 και άνω | 1.230 |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το 2005 | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Α’ | Έως 300 | 22 | |
Β’ | 301-785 | 55 | |
Γ’ | 786-1.071 | 120 | |
Δ’ | 1.072-1.357 | 135 | |
Ε’ | 1.358-1.548 | 240 | |
ΣΤ’ | 1.549-1.738 | 265 | |
Ζ’ | 1.739-1.928 | 300 | |
Η’ | 1.929-2.357 | 630 | |
Θ’ | 2.358-3.000 | 840 | |
I’ | 3.001-4.000 | 1.050 | |
Κ’ | 4.001 και άνω | 1.260 |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετά | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Α’ | Έως 300 | 22 | |
Β’ | 301-785 | 55 | |
Γ’ | 786-1.071 | 120 | |
Δ’ | 1.072-1.357 | 135 | |
Ε’ | 1.358-1.548 | 255 | |
ΣΤ’ | 1.549-1.738 | 280 | |
Ζ’ | 1.739-1.928 | 320 | |
Η’ | 1.929-2.357 | 690 | |
Θ’ | 2.358-3.000 | 920 | |
I’ | 3.001-4.000 | 1.150 | |
Κ’ | 4.001 και άνω | 1.380 |
Στα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, τα τέλη με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο) καθορίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. C02 ανα χιλιόμετρο) | ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ C02 (σε ευρώ) |
0-90 | 0 |
91-100 | 0,90 |
101-120 | 0,98 |
121-140 | 1,20 |
141-160 | 1,85 |
161-180 | 2,45 |
181-200 | 2,78 |
201-250 | 3,05 |
Άνω των 251 | 3,72 |
Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα): | 140 Ευρώ |
Σε λειτουργία έχει τεθεί η νέα εφαρμογή ηλεκτρονικής χορήγησης της βεβαίωσης μη οφειλής τελών κυκλοφορίας, όπως αναφέρεται σε σχετική εγκύκλιο του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Γιώργου Πιτσιλή.
Με αυτή την εφαρμογή, διευκολύνονται οι ιδιοκτήτες/κάτοχοι αυτοκινήτων οχημάτων, που επιθυμούν να τα μεταβιβάσουν ή να τα διαγράψουν, λόγω εξαγωγής ή επαναταξινόμησης. Πλέον, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μπαίνουν στην εφαρμογή, μέσω του aade.gr, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς του TAXISnet και να λαμβάνουν τη σχετική βεβαίωση.
Η βεβαίωση αυτή ισχύει έως τις 31 Δεκεμβρίου του έτους έκδοσής της και αφορά εξόφληση οφειλών του τελευταίου κατόχου του οχήματος, που το μεταβιβάζει ή το διαγράφει, λόγω εξαγωγής ή επαναταξινόμησης, για όσο χρόνο το είχε στην κατοχή του.
Η βεβαίωση εκδίδεται ηλεκτρονικά, εφόσον τα τέλη έχουν εξοφληθεί. Εάν παραμένουν ανεξόφλητες οφειλές τελών κυκλοφορίας, καθώς και σε περιπτώσεις, όπως εκκρεμότητες στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των οχημάτων (π.χ. κληρονόμοι), απαλλαγές οχημάτων, κλπ, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να επικοινωνούν με την αρμόδια για τη φορολογία τους ΔΟΥ για την τακτοποίηση των σχετικών εκκρεμοτήτων και την έκδοση της βεβαίωσης.
Επισημαίνεται ότι, μόνο για το 2019, η διαδικασία εξόφλησης με φυσική παρουσία, που ακολουθείτο μέχρι σήμερα, προκάλεσε πάνω από 600.000 επισκέψεις στις ΔΟΥ όλης της χώρας.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…