20, Σεπτέμβριος, 2020  |  11:44

Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης: Πάρτε το ΕΔΩ σε 120 δευτερόλεπτα

Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης

Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης: Με μια πάρα πολύ απλή διαδικασία, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μας φέρνει με λίγα κλικ στον υπολογιστή μας το Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης!

Μάλιστα, εκτός από το οικογενειακής κατάστασης οι πολίτες θα έχουν την δυνατότητα να λάβουν και πιστοποιητικό γεννήσεως ή ιθαγένειας σε λιγότερο από 2 λεπτά ενώ τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσουν οι ληξιαρχικές πράξεις γάμου, σύμφωνου συμβίωσης, γέννησης και θανάτου.

Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης: Βήμα-βήμα η διαδικασία

  • Μπαίνετε στο https://reg.services.gov.gr/
  • Για την έκδοση θα χρειαστείτε τους κωδικούς πρόσβασης στο TaxisNet για να επιβεβαιώσετε τα στοιχεία σας
  • Για τον έλεγχο της εγκυρότητας ενός εγγράφου θα χρειαστείτε είτε τον κωδικό επαλήθευσης του εγγράφου είτε το QR code

Τα πιστοποιητικά μπορείτε να τα αποστείλετε ηλεκτρονικά ή να τα εκτυπώσετε και να τα παραδώσετε έντυπα.

Όλα τα πιστοποιητικά φέρουν μοναδικό αναγνωριστικό κωδικό επαλήθευσης με τον οποίο μπορεί να γίνει αναζήτηση του εγγράφου και επαλήθευση των περιεχομένων του.

  • Στην συνέχεια το reg.services.gov.gr δίνει τις κάτωθι επιλογές για έκδοση πιστοποιητικών:
  1. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης
  2. Πιστοποιητικό γέννησης
  3. Πιστοποιητικό ιθαγένειας
  • Στην συνέχεια το σύστημα ζητά την ταυτοποίηση βάσει των κωδικών του TAXISnet που έχουν στην κατοχή τους οι φορολογούμενοι.
  • Στην επόμενη οθόνη γίνεται διασταύρωση των στοιχείων του αιτούντα για το αν είναι σωστά τα στοιχεία
  • Στην επόμενη οθόνη το σύστημα έχει εκδώσει το πιστοποιητικό που έχει ζητήσει ο πολίτης.

Να σημειωθεί ότι με τον τρόπο αυτό θα εξαλειφθεί η ανάγκη για 6,6 εκατομμύρια επισκέψεις σε Δημαρχεία και ΚΕΠ κάθε χρόνο. Παράλληλα, ενοποιούνται τα πιστοποιητικά που εκδίδουν δημοτικές υπηρεσίες και οι βεβαιώσεις που παρέχει η ηλεκτρονική πύλη «Ερμής», θέτοντας τέλος στην άτυπη διάκριση μεταξύ των δύο τύπων εγγράφων, η οποία προκαλούσε προβλήματα στους πολίτες.

Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης: Ποια ακόμα θα ακολουθήσουν

Μάλιστα, όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης:

«Ξεκινάμε με τα πιστοποιητικά γέννησης, οικογενειακής κατάστασης και ιθαγένειας για να ακολουθήσουν ελπίζω πολύ σύντομα και τα υπόλοιπα πιστοποιητικά, εγγυτέρων συγγενών, ληξιαρχικές πράξεις γάμου, συμφώνου συμβίωσης, γέννησης και θανάτου. Και, βέβαια, θα ήθελα να μου μιλήσετε και να μου παρουσιάσετε σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια για το πώς θα λειτουργήσει το ψηφιακό αποθετήριο, στο οποίο ο κάθε ‘Ελληνας πολίτης θα μπορεί πια να βρίσκει τα αιτήματα τα οποία έχει υποβάλει προς την Δημόσια Διοίκηση. Θέλω να συγχαρώ και το υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης αλλά και το Υπουργείο Εσωτερικών για την άψογη συνεργασία τους για να μπορέσουμε να προσφέρουμε στους Έλληνες πολίτες αυτή την πολύ σημαντική υπηρεσία καθώς το Υπουργείο Εσωτερικών διέθεσε προς το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ένα από τα τέσσερα σημαντικά μητρώα, το μητρώο πολιτών. Νομίζω ότι αποδεικνύεται με αυτόν τον τρόπο ότι μέσα από αυτήν τη Διυπουργική συνεργασία το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μπορεί με την συνεχή συνεργασία του καθ ύλην αρμόδιου Υπουργείου να βελτιώνει έμπρακτα την καθημερινότητα των πολιτών», πρόσθεσε.

Η ψηφιοποίηση δημοτολογικών και ληξιαρχικών πράξεων θα εκτυλιχθεί σε τρεις φάσεις, ανά δέκα ημέρες, και θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουνίου. Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει ηλεκτρονική έκδοση πιστοποιητικών γεννήσεως, ιθαγένειας και οικογενειακής κατάστασης, καλύπτοντας πλήρως τις περιορισμένες υπηρεσίες που παρέχει σήμερα ο «Ερμής». Στη δεύτερη φάση θα ενταχθεί στο gov.gr η έκδοση ληξιαρχικών πράξεων γέννησης, γάμου και συμφώνου συμβίωσης. Στην τρίτη φάση θα ενσωματωθούν στην e-πύλη το πιστοποιητικό εγγυτέρων συγγενών και η ληξιαρχική πράξη θανάτου.

Η απόφαση για μεταφορά δημοτολογικών και ληξιαρχικών πράξεων στο gov.gr σηματοδοτεί, από σήμερα, τη δημιουργία της ηλεκτρονικής θυρίδας του πολίτη, όπου θα αποθηκεύονται τα ψηφιακά πιστοποιητικά κάθε αιτούντα. Δρομολογείται δε η ψηφιοποίηση και άλλων εγγράφων, όπως οι άδειες γάμου (θρησκευτικού και πολιτικού) και βάπτισης, σε συνεργασία με τις Μητροπόλεις. Το gov.gr ήδη προσφέρει περισσότερες από 530 υπηρεσίες, ανάμεσά τους τη δυνατότητα έκδοσης υπεύθυνων δηλώσεων και εξουσιοδοτήσεων.

Από την μεριά του, ο υφυπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος, σχολίασε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ για τη νέα υπηρεσία:

«Κάθε πολίτης θα έχει πλέον τη δυνατότητα μπαίνοντας στον ιστότοπο reg.services.gov.gr και χρησιμοποιώντας τους κωδικούς από το taxis σε λιγότερο από 2’ λεπτά να έχει στον υπολογιστή του σε πρώτη φάση τρία πιστοποιητικά: Πιστοποιητικό γέννησης, οικογενειακής κατάστασης και ιθαγένειας. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται πια η φυσική παρουσία στα ΚΕΠ, που συνεπάγεται κάθε είδους ταλαιπωρία» σημείωσε ο υφυπουργός Εσωτερικών και πρόσθεσε ότι «επιτυγχάνεται η εξοικονόμηση ανθρώπινων και οικονομικών πόρων, ενώ βελτιώνεται και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».

Πρόσθεσε επίσης ότι έως το τέλος Ιουνίου θα ακολουθήσουν οι ληξιαρχικές πράξεις γάμου, συμφώνου συμβίωσης, γέννησης και θανάτου, προκειμένου να σταματήσει οριστικά η ταλαιπωρία για όσους και όσες έχουν χάσει δικό τους άνθρωπο.

«Τελικός στόχος είναι η on line πρόσβαση για όλα τα πιστοποιητικά, ώστε να μη χρειάζεται από τα ΚΕΠ η έκδοση κανενός πιστοποιητικού» επισήμανε ο κ. Λιβάνιος.