Πινακίδες: Έρχεται νομοσχέδιο το υπουργείο Οικονομικών για τις πινακίδες. Πότε και ποιους συμφέρει για να πάνε να ψηφίσουν και να φύγουν για Πάσχα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, θα μπορέσουν φέτος εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων να πάρουν πινακίδες και να κινήσουν με τα οχήματα που είχαν θέσει μέχρι και πέρυσι σε ακινησία,πληρώνοντας αναλογικά τέλη κυκλοφορίας, χωρίς καμία προσαύξηση και μόνον για όσους μήνες επιλέξουν.
Η διορία πληρωμής των τελών κυκλοφορίας έτους 2023 λήγει σήμερα 28 Φεβρουαρίου. Επιβεβαιώνονται όμως οι πληροφορίες του newmoney.gr πως στο υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζουν διάταξη που θα έρθει αυτ΄την εβδομάδα για ψήφιση στη Βουλή και θα δώσει τη δυνατότητα να ανοίξει η πλατφόρμα MyCar της ΑΑΔΕ πριν τα μέσα Απριλίου, ώστε οι ενδιαφερόμενοι να προβούν σε άρσης ακινησίας και πληρωμή τελών κυκλοφορίας «με το μήνα».
Η προσπάθεια αυτή γίνεται για να εξυπηρετηθεί περισσότερος κόσμος να μετακινηθεί για να κάνει «Πάσχα στο χωριό», καθώς φέτος πέφτει 16 Απριλίου.
Αν καταστεί εφικτό, η διαδικασία μπορεί να ξεκινήσει από τη Μεγάλη Εβδομάδα ή και την Κυριακή των Βαΐων (9 Απριλίου). Στην περίπτωση αυτή, δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο να συμπέσει και με τις εκλογές.
Μέχρι πέρυσι το μέτρο φαινόταν χρήσιμο κυρίως για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος τον Ιούνιο , ενώ το 2020 είχε ισχύσει από Ιούλιο.
Εφέτος όμως οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα μπορέσουν να τα κυκλοφορήσουν και να «αποδράσουν» και στις αργίες του Πάσχα, αλλά και το τριήμερο της Πρωτομαγιάς -αργία η οποία μεταφέρεται τη Δευτέρα 2 Μαΐου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney.gr όμως, υπάρχουν και τεχνικές δυσκολίες που θα ληφθούν υπόψιν: το νωρίτερο που κατέστη ποτέ τεχνικά εφικτό να ανοίξει η πλατφόρμα για τα «Τέλη με το μήνα» ήταν πέρυσι στις 18 Απριλίου –παλαιότερα άνοιγε μετά την Πρωτομαγιά ή και του Αγίου Πνεύματος ακόμα!
Οι ιδιοκτήτες των Ι.Χ. θα κληθούν να υποβάλουν αίτηση στην ειδική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, στην οποία θα συμπληρώνουν τα προσωπικά τους στοιχεία και τα στοιχεία του οχήματος.
Στη συνέχεια θα καταβάλλουν όσα δωδεκατημόρια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης ακινησίας.
Έτσι θα μπορούν να επανατοποθετήσουν τις πινακίδες στα αυτοκίνητά τους και να τα κυκλοφορήσουν.
Μέχρι πέρυσι πάντως η άρση της ακινησίας των οχημάτων μπορούσε να γίνει μόνο μια φορά εντός του έτους.
Άρα αν επιλέξουν να πληρώσουν πχ για 7 μήνες ή λιγότερους, δεν θα μπορέσουν να κυκλοφορήσουν νόμιμα το αυτοκίνητό τους τα Χριστούγεννα, εκτός αν πληρώσουν τότε ξανά ολόκληρο το ετήσιο τέλος –και για μόλις 1 μήνα χρήσης του οχήματος.
Έστω Ε.Ι.Χ., με αναλογούντα ετήσια τέλη κυκλοφορίας 120 ευρώ, το οποίο τελεί σε ακινησία.
Ο ιδιοκτήτης /κάτοχος αυτού επιθυμεί να άρει την ακινησία του για χρονικό διάστημα τριών μηνών και υποβάλει σχετικό έγγραφο αίτημα προς την αρμόδια Δ.Ο.Υ. στις 9 Απριλίου 2023. Το ποσό που οφείλει να πληρώσει, πριν την θέση σε κίνηση του οχήματός του, είναι 120 ευρώ Χ 3/12 =30 ευρώ.
Ο μήνας της αίτησης (Απρίλιος) θα λογίζεται ως ολόκληρος μήνας για τον υπολογισμό των οφειλομένων τελών κυκλοφορίας.
Ο ιδιοκτήτης του εν λόγω οχήματος, οφείλει να επιστρέψει τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού στην Δ.Ο.Υ. έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Ιουνίου, ήτοι την Παρασκευή 30.6.2023.
Εάν η επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας συντελεστεί μετά την προθεσμία αυτή, π.χ. την 1η Ιουλίου 2023, επιβάλλεται κατά τα ως άνω αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετησίων τελών κυκλοφορίας δηλ. στην ανωτέρω περίπτωση 120 ευρώ Χ 2 = 240 ευρώ
Τα τελευταία χρόνια, το σύστημα «τέλη με το μήνα» έδωσε διέξοδο σε πολλούς ιδιοκτήτες που είχαν καταθέσει πινακίδες για να ανακτήσουν και να θέσουν σε κυκλοφορία για 1 ή 3 ή περισσότερους μήνες τα αυτοκίνητά τους.
Γλίτωναν έτσι αναλογικά από τα τεκμήρια διαβίωσης, αλλά όχι και από τα Τέλη Κυκλοφορίας. Και αυτό γιατί για 1 μήνα κυκλοφορίας πλήρωναν τέλη 2 μηνών, για 3 μήνες πλήρωναν 4, ενώ για 5 ή 6 μήνες ως το τέλος του χρόνου πλήρωναν και επιπλέον τέλη για 2 μήνες!
Το αντικίνητρο αυτό από πέρυσι έχει αρθεί. Η χρέωση γίνεται αναλογικά με το μήνα. Για παράδειγμα, για δεύτερο αυτοκίνητο 2.000 κυβικών του 2009 με ετήσια τέλη 690 ευρώ, ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει:
– 58 ευρώ αντί 115 ευρώ που πλήρωναν μέχρι πρόπερσι για 1 μήνα κυκλοφορίας (-50%)
– 172,5 ευρώ αντί 230 ευρώ για 3 μήνες κυκλοφορίας (-25%)
– 345 ευρώ αντί 460 ευρώ από Ιούλιο έως και Δεκέμβριο.
*Χρέωση ολόκληρου μήνα ανεξαρτήτως αν η άρση ακινησίας γίνει στην αρχή ή στο τέλος
*Για άρση ακινησίας 1 μηνός θα καταβάλλεται 1/12 αντί τα 2/12 του συνολικού ποσού
Παράδειγμα:
-για ετήσια τέλη 120€ πληρώνονται 10 ευρώ αντί 20 ευρώ
*Για άρση ακινησίας 3 μηνών πληρώνονται τα 3/12 του συνολικού ποσού
Παράδειγμα :
– 30 ευρώ (αντί 40 ευρώ) για ετήσια τέλη 120€
*Για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους: καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Παράδειγμα:
-για άρση ακινησίας τον Ιούλιο 60€ (αντί για 80€) με ετήσια τέλη 120€
* Ποινές: Πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο του ποσού των τελών αν δεν επιστραφούν οι πινακίδες στην εφορία την ημέρα λήξης προθεσμίας
Παράδειγμα:
-για ετήσια τέλη 120€ = 10€ για 1 μήνα + 240€ πρόστιμο = 250 ευρώ
* Προσοχή! Αν πουληθεί το όχημα, πληρώνετε και το υπόλοιπο ποσό των τελών συν τις τυχόν οφειλές άλλων ετών, διαφορετικά επιβάλλεται πρόστιμο διπλάσιο όλων των ετήσιων τελών που χρωστά ο ιδιοκτήτης.
Παράδειγμα: για ετήσια τέλη 120€ = πρόστιμο 240€ για κάθε χρόνο οφειλής.
Οι πινακίδες όλων των αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα αποκτήσουν νέα χαρακτηριστικά που θα διαφοροποιούν ελαφρώς τη μορφή τους από το επόμενο φθινόπωρο.
Όπως είναι γνωστό, η πλειοψηφία των κρατών – μελών της Ένωσης έχει καθιερώσει τις άσπρες πινακίδες με μία μπλε λωρίδα που περιλαμβάνει την σημαία της ΕΕ και τα «διακριτικά» γράμματα της χώρας.
Στην περίπτωση της Ελλάδας, τα αρχικά αυτά είναι τα GR.
Μέχρι εκεί όλα καλά, αν και όχι για όλα τα κράτη – μέλη μιας και υπάρχουν διακριτικά που προκαλούν παρανοήσεις.
Πιο συγκεκριμένα, οι πικακίδες κυκλοφορίας οχημάτων ορισμένων χωρών την κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης έχουν γράμματα που δεν είναι κατανοητά από όλους και δίνουν λάθος εντύπωση για την χώρα ταξινόμησης.
Για αυτόν τον λόγο, χώρες όπως η Λιθουανία θα προχωρήσουν σε μία προσθήκη που θα τις διαφοροποιήσει ελαφρώς και θα τις κάνει πιο κατανοητές.
Για παράδειγμα, πολλοί Λιθουανοί προκρίνουν την αναφορά στην χώρα ως «LIT» και όχι «LT», προκειμένου να ξεχωρίζουν από τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων των γειτονικών χωρών.
Έτσι λοιπόν, με οδηγό το παράδειγμα που έχει δώσει η Γερμανία με τα διακριτικά σήματα των πόλεων ανάμεσα στα γράμματα, η Λιθουανία θα ξεκινήσει από τον Οκτώβριο να τοποθετεί το κόκκινο ενθόσημο της χώρας, ανάμεσα στην κάθετη μπλε λωρίδα και τον αριθμό.
Υπενθυμίζεται πως οι πρώτες κοινές πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων της ΕΕ πρωτοεμφανίστηκαν στην Ολλανδία το 2000, πριν επεκταθούν και στα υπόλοιπα κράτη – μέλη.
Όπως φαίνεται όμως, ορισμένες χώρες δεν είναι ικανοποιημένες με το αποτέλεσμα και θα προχωρήσουν σε μικρές αλλαγές για να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητά τους.
Κάτι παρόμοιο αναμένεται να συμβεί και στη χώρα μας – αν και κυρίως για αισθητικούς λόγους.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…