Πετρέλαιο θέρμανσης: Όσο ο χειμώνας πλησιάζει η αγορά στο πετρέλαιο θέρμανσης ζεσταίνεται, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να σπεύδουν για εφοδιασμό των σπιτιών τους. Οι τιμές και οι προσφορές ανά εταιρεία. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Η μέση τιμή του πετρελαίου θέρμανσης σύμφωνα με το παρατηρητήριο του υπουργείου Ανάπτυξης, διαμορφώθηκε την Τρίτη (19/10) πανελλαδικά στο 1,415 ευρώ ανά λίτρο και στην Αττική 1,387 ευρώ/λίτρο.
Σύμφωνα το ΑΠΕ-ΜΠΕ και πηγές της αγοράς καυσίμων, η ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης είναι ενεργή και «τα περισσότερα τηλέφωνα που κάνουν οι καταναλωτές για να ζητήσουν πληροφορίες σχετικά με την τιμή καταλήγουν σε παραγγελία έστω και για μικρή ποσότητα.
Πιθανώς πολλοί σπεύδουν να επωφεληθούν από τις προσφορές που έχουν ανακοινωθεί και έχουν ημερομηνία λήξεως για να προλάβουν ενδεχόμενες αυξήσεις τιμών το επόμενο διάστημα», προσθέτουν.
Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση προχώρησε σε επιδότηση της τιμής με μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης κατά 25 λεπτά το λίτρο μαζί με το ΦΠΑ. Επιπλέον, από τις εταιρείες εμπορίας έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής τα εξής προωθητικά προγράμματα:
Αλλαγή καυστήρα, αυτονόμηση της θέρμανσης του διαμερίσματος, μείωση των ωρών της θέρμανσης, προσαρμογή του θερμοστάτη, τα θέματα που κυριαρχούν στις γενικές συνελεύσεις των πολυκατοικιών χωρίς πάντοτε να βρίσκεται κοινή συνισταμένη.
Οι συνθήκες που διαμορφώθηκαν κατά την «πρεμιέρα» της χειμερινής περιόδου, στις 14 Οκτωβρίου, ήταν εντελώς διαφορετικές από αυτές που περίμενε και η αγορά αλλά και η κυβέρνηση όταν χάρασσε, στις αρχές Σεπτεμβρίου, την επιδοματική πολιτική.
Το φυσικό αέριο τον Σεπτέμβριο κόστιζε 26 λεπτά ανά κιλοβατώρα με βάση τους επίσημους καταλόγους των εταιρειών, επηρεασμένο από την εκτόξευση της χρηματιστηριακής τιμής τον Αύγουστο ακόμη και στα 340 ευρώ ανά μεγαβατώρα.
Ηδη για τον Οκτώβριο η τιμή έχει υποχωρήσει κοντά στα 20 λεπτά, ενώ με δεδομένη την οριζόντια επιδότηση των 9 λεπτών από τη ΔΕΠΑ, η λιανική «βγαίνει» κοντά στα 11 λεπτά ανά κιλοβατώρα.
Μάλιστα ο Οκτώβριος προχωράει με ακόμη μεγαλύτερη πτώση στην τιμή του φυσικού αερίου.
Η μεγάλη υποχώρηση της Παρασκευής έφερε την τιμή ακόμη και κάτω από τα 140 ευρώ, που είναι και το χαμηλότερο επίπεδο από τον περασμένο Ιούνιο.
Ως εκ τούτου, αν η επιδοματική πολιτική της ΔΕΠΑ παραμείνει αμετάβλητη και τον Νοέμβριο (τα 9 λεπτά ισχύουν έως το τέλος Οκτωβρίου), είναι πιθανόν η λιανική να πέσει και κάτω από 10 λεπτά.
Η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης ξεκίνησε στα μεγάλα αστικά κέντρα στο 1,31-1,38 ευρώ μετά και την απόφαση διυλιστηρίων και εταιρειών εμπορίας να προσφέρουν πρόσθετη επιδότηση στην τιμή του λίτρου, πέραν δηλαδή της κρατικής επιδότησης των 25 λεπτών η οποία θα ισχύσει μέχρι το τέλος του χρόνου.
Και η επιδοματική πολιτική διυλιστηρίων και εταιρειών εμπορίας έχει ημερομηνία λήξης (31 Οκτωβρίου και 21 Νοεμβρίου, αντιστοίχως), κάτι που σημαίνει ότι τα νοικοκυριά που θέλουν να αγοράσουν λειτουργούν υπό την πίεση προθεσμιών και χωρίς να γνωρίζουν ούτε πώς θα εξελιχθούν οι χρηματιστηριακές τιμές ούτε αν θα παραταθεί η επιδοματική πολιτική.
Στο πετρέλαιο θέρμανσης υπάρχει η δυνατότητα να «κλειδώσει» η τιμή στα σημερινά επίπεδα (αν αγοραστεί επαρκής ποσότητα) και να αποφευχθεί το ρίσκο πιθανών αυξήσεων μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, ενώ στο φυσικό αέριο τέτοια δυνατότητα δεν υπάρχει.
Ο καταναλωτής είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει την εκάστοτε τιμολογιακή πολιτική.
Ανεξάρτητα από το τι βγάζει η σύγκριση φυσικού αερίου – πετρελαίου (αλλά και ηλεκτρικού ρεύματος, καθώς πολλοί θέλουν να στραφούν στα κλιματιστικά), το γεγονός είναι ένα: όλες οι πηγές ενέργειας είναι πολύ ακριβότερες σε σχέση με πέρυσι.
Ολα αυτά σημαίνουν ότι τα κοινόχρηστα θα είναι φέτος περισσότερα, τουλάχιστον με βάση τα σημερινά δεδομένα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη συσσώρευση οφειλών από κοινόχρηστα ή αντιπαραθέσεις μεταξύ των ενοίκων της πολυκατοικίας.
Το πετρέλαιο θέρμανσης θα ξεκινήσει να πωλείται προς περίπου 1,65-1,7 ευρώ ανάλογα βέβαια και με το ποιες θα είναι οι εξελίξεις σε επίπεδο διεθνών τιμών μέσα στην εβδομάδα. Αυτή την τιμή δεν θα την… δουν οι καταναλωτές.
Θα ενεργοποιηθεί η επιδότηση των 25 λεπτών στην πηγή οπότε ο καταναλωτής θα αγοράζει ένα λίτρο πετρελαίου θέρμανσης προς 1,4-1,45 ευρώ.
Εφόσον ο καυστήρας συντηρηθεί καλά ώστε η απόδοση να υπερβαίνει το 90%, η κάθε θερμική κιλοβατώρα που θα παράγεται με πετρέλαιο θέρμανσης, θα κοστίζει περίπου 13 λεπτά.
Επίσης, εφόσον το νοικοκυριό έχει δικαίωμα στο επίδομα θέρμανσης (κάτι που σημαίνει ότι πληροί τα εισοδηματικά κριτήρια) η τιμή θα είναι ακόμη χαμηλότερη πέφτοντας (ειδικά στις ορεινές περιοχές που το επίδομα είναι μεγάλο) ακόμη και κάτω από 10-11 λεπτά.
Στο ρεύμα, εκ πρώτης όψεως οι τιμές είναι πολύ υψηλότερες. Σήμερα, μια κιλοβατώρα κοστίζει περίπου 14-16 λεπτά με βάση τα τιμολόγια των εταιρειών ενέργειας αλλά και την επιδοματική πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση.
Για τον Οκτώβριο, η τιμή έχει υποχωρήσει μέχρι τώρα στα 270 ευρώ ανά κιλοβατώρα αλλά αυτό δεν είναι σίγουρο ότι θα περάσει ως μείωση στην τιμή λιανικής καθώς στις μεταβολές αυτό που προσαρμόζεται πρώτο είναι το τιμολόγιο των εταιρειών αλλά και η επιδοματική πολιτική ώστε η τιμή λιανικής να μένει λίγο πολύ σταθερή στα σημερινά επίπεδα.
Όμως, στα 14-16 λεπτά θα πρέπει να προστεθούν οι λεγόμενες μη ανταγωνιστικές χρεώσεις. Με αυτές (αλλά και με τον ΦΠΑ), η τελική τιμή εκτινάσσεται πάνω από τα 22 λεπτά ανά κιλοβατώρα χωρίς μάλιστα να υπάρχει δικαίωμα περαιτέρω επιδότησης.
Άρα, η θέρμανση με απλά θερμαντικά σώματα και ηλεκτρικά καλοριφέρ που παράγουν μια θερμική μονάδα για κάθε κιλοβατώρα που καταναλώνουν, είναι η πιο ασύμφορη λύση για την φετινή σεζόν και δύσκολα θα αλλάξει αυτό.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…