Βενζίνη: Το αγαθό με την υψηλότερη τιμή στην αγορά είναι η βενζίνη, προκαλώντας… εφιάλτες στους οδηγούς, ωστόσο σύμφωνα με αναλυτές δεν θα αργήσει η στιγμή που θα φτάσει το 1,5 ευρώ ανα λίτρο!
Σύμφωνα με τον χρηματοοικονομικό όμιλο Citigroup, ήδη κάποιες οικονομίες στον πλανήτη παρουσιάζουν σημάδια κόπωσης, γεγονός που καθιστά πιθανή τη γενίκευση μιας ύφεσης με απρόβλεπτες συνέπειες.
Το Citigroup προβλέπει επίσης ότι η πιθανότητα μια παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης αγγίζει το 50% για το 2023, γεγονός που καθιστά ιδιαίτερα πιθανή και την ελεύθερη πτώση στην τιμή του πετρελαίου από τα 110 δολάρια/βαρέλι στην οποία διαπραγματεύεται σήμερα στα 65 δολάρια/βαρέλι στα τέλη του 2022 ή ακόμα και στα 45 δολάρια το 2023.
Η πτώση αυτή θα συμπαρασύρει και τις τιμές των υγρών καυσίμων στα πρατήρια, οι οποίες αναμένεται να διαμορφωθούν στο 1,5 ευρώ/λίτρο ή ακόμα και σε χαμηλότερα επίπεδααν και εφόσον τα σενάρια για μια παγκόσμια οικονομική ύφεση επιβεβαιωθούν.
Ακόμα και στην περίπτωση, βέβαια, που η παγκόσμια οικονομία δεν γνωρίσει μια νέα οδυνηρή ύφεση, οι αναλυτές της Citigroup προβλέπουν ότι η τιμή του πετρελαίου αργά ή γρήγορα θα αποκλιμακωθεί στα περίπου 85 δολάρια/βαρέλι.
Το τελευταίο διάστημα παρουσιάζεται μια μικρή πτώση στη τιμή του πετρελαίου και των υγρών καυσίμων στα πρατήρια, ωστόσο, παραμένουν σε εξαιρετικά υψηλά και για κάποιους μη βιώσιμα επίπεδα.
Η πρόβλεψη για αποκλιμάκωση των τιμών του πετρελαίου εντός του 2022 βασίζεται στο γεγονός ότι παρά τις συνεχιζόμενες εχθροπραξίες στην Ουκρανία και την επιβολή εμπάργκο στο ρωσικό μαύρο χρυσό, τα αποθέματα πετρελαίου δεν παρουσιάζουν σημαντική πτώση κάτι που σταδιακά θα οδηγήσει στην ομαλοποίηση της αγοράς.
Βενζίνη: Αν σας έβαλαν νοθευμένη, καλέστε σε αυτό τον αριθμό
Εν αναμονή των αιτήσεων για το Fuel Pass 2, η τιμή της βενζίνης όλο και ανεβαίνει, καθώς σε πολλά νησιά της χώρας μας κοντεύει να φτάσει και τα 3 ευρώ το λίτρο, την ίδια στιγμή που η ημερομηνίας για το άνοιγμα της πλατφόρμας για το επίδομα βενζίνης 2… αγνοείται.
«Έχουμε μέσο όρο στην Αττική 2.3 ευρώ/ λίτρο από τα 2.50 που είχε φτάσει. Δεν έχουν λογική αυτές οι αυξήσεις στα καύσιμα» είπε μεταξύ άλλων η κ. Ζάγκα.
Η πρόεδρος των βενζινοπωλών της αττικής τόνισε πως «όσο ανεβαίνει η τιμή, τόσο λιγότερα λίτρα δίνουμε και τόσο αυξάνεται το παραεμπόριο», για το οποίο ζήτησε αυστηρότερες κυρώσεις.
«Πρέπει όσους πιάνουν, να τους παίρνουν την άδεια και να μην ξανανοίγει το πρατήριο. Έτσι θα πάρουν το μήνυμα όσοι ασχολούνται με το παρακράτος».
Σύμφωνα με την κ. Ζάγκα, η κατανάλωση στα καύσιμα, λόγω των αυξημένων τιμών, σημείωσε πτώση έως και 30%, ενώ, όπως υπογράμμισε, δεν πρόκειται να επιστρέψουμε στις τιμές κάτω των 2 ευρώ το λίτρο.
Τονίζεται ότι στο 1520 μπορείτε να παίρνετε τηλέφωνο για να καταγγείλετε νοθευμένη βενζίνη.
Βενζίνη: Έρχεται το τέλος της;
Μεγάλη συζήτηση έχει ξεκινήσει σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να προχωρήσει το σχέδιό της για πλήρη κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 και μετά.
Στόχος αυτής της απόφασης είναι να μηδενιστούν οι ρύποι των νέων αυτοκινήτων που θα κατασκευαστούν από εκείνη τη χρονιά και μετά. Ενώ με βάση μία μέση ηλικία ζωής των 15 ετών, η Ε.Ε. θέλει να έχει εξασφαλίσει μηδενικούς ρύπους από τα αυτοκίνητα το 2050, που είναι και το όριο που έχει τεθεί παγκόσμια για τις μεγάλες δράσεις σε ότι αφορά το κλίμα.
Όμως οι αντιδράσεις από κάποιες χώρες είναι πολλές και έχουν ήδη εκφραστεί. Με πρώτη την Γερμανία, με τον υπουργό Οικονομικών να έχει ήδη εκφράσει τις αντιδράσεις της κυβέρνησης της χώρας για αυτό το χρονοδιάγραμμα.
Πλέον έρχονται να προστεθούν ακόμα πέντε ευρωπαϊκές χώρες, η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Σλοβακία, η Βουλγαρία και η Ρουμανία. Οι χώρες αυτές ζητούν να υπάρξει μία παράταση της εφαρμογής του μέτρου, από το 2035 στο 2040.
Πρακτικά, οι πέντε χώρες ζητούν το 90% των οχημάτων που θα παράγονται από το 2035 να είναι μηδενικών ρύπων και να γίνει 100% το 2040, ενώ για τα ελαφρά επαγγελματικά θέλουν το 80% να είναι καθαρό το 2035 και το 100% από το 2040.
Ο λόγος που οι χώρες αυτές ζητούν την παράταση είναι γιατί υπάρχουν αρκετές οικονομικές και κοινωνικές διαφορές μεταξύ των χωρών της Ευρώπης, ιδίως μεταξύ Βορρά και Νότου, με τεράστιες δυσκολίες στην εξάπλωση ενός δικτύου φορτιστών
Ενώ υπάρχουν και πολλές κοινωνικές ανισότητες που δύσκολα μπορούν να υποστηρίξουν την ολοκληρωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, ιδίως για τις φτωχότερες χώρες.
Η πρόταση της Ε.Ε. βρίσκεται υπό συζήτηση μεταξύ των αρμόδιων υπουργών των χωρών της Ένωσης, και χρειάζεται να συμφωνήσουν πριν καταλήξουν στο τελικό κείμενο. Πάντως, ήδη το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει ψηφίσει θετικά στο ενδεχόμενο κατάργησης των κινητήρων από το 2035.
Πέρα από την Ε.Ε. και οι περισσότερες εταιρίες έχουν συμφωνήσει με αυτό το χρονοδιάγραμμα, αν και δεν λείπουν οι φωνές των σκεπτικιστών που υποστηρίζουν ότι θα χρειαστεί ένα τεράστιο πρόγραμμα δημιουργίας δικτύου φορτιστών έτσι ώστε να είναι εφικτή η αποκλειστική κυκλοφορία μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Βενζίνη: Πώς θα κάνετε οικονομία στην οδήγηση
Δεν είναι δα και μυστικό πως όταν οδηγούμε με λάθος τρόπο, αυξάνουμε την κατανάλωση βενζίνης! Ποιοι είναι, όμως οι βασικοί λόγοι που συντελούν στην αυξημένη και άσκοπη κατανάλωση, που λίγο έως πολύ κάνουμε οι περισσότεροι οδηγούμε αν και μπορούμε να τους αποφύγουμε;
Κακή συντήρηση του οχήματος
Ένα κακοσυντηρημένο ή μερικώς συντηρημένο αυτοκίνητο συμβάλλει στην αύξηση της κατανάλωσης, όσο οικονομικά κι αν οδηγούμε.
Χαρακτηριστικά, πρέπει να προσέχουμε:
Βρώμικα φίλτρα αέρα και λαδιών,
παραφλού που άλλαξε πριν από πολύ καιρό
κακή ζυγοστάθμιση και ευθυγράμμιση των τροχών.
Κακές οδηγικές συνήθειες
Ακόμη και το πιο οικονομικό αυτοκίνητο του κόσμου να έχουμε όμως, αν οδηγούμε «λάθος» δεν υπάρχει σωτηρία.
Πιο διαδεδομένες από τις κακές συνήθειες είναι:
ο επιθετικός τρόπος που φρενάρουμε ή επιταχύνουμε μέσα στην κίνηση.
Ξεφούσκωτα ελαστικά
Η ποσότητα του αέρα που βρίσκεται στα ελαστικά μας δεν επηρεάζει μόνο τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας και τη φθορά των ελαστικών, αλλά και την κατανάλωση καυσίμου.
Ξεφούσκωτα ελαστικά αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου αφού με την χαμηλότερη από τον κανονικό πίεση αυξάνεται και η επιφάνεια του πέλματος με την άσφαλτο, άρα αυξάνονται και οι τριβές.
Αυτό που θα πρέπει να θυμόμαστε, για να μην καίμε άσκοπα επιπλέον καύσιμο είναι να ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών μας σε τακτά χρονικά διαστήματα – περίπου κάθε δύο εβδομάδες – αλλά και όταν υπάρχουν απότομες και μεγάλες μεταβολές θερμοκρασίας.
Υπερβολικό βάρος
Με τα σύγχρονα αυτοκίνητα να ζυγίζουν πλέον στην πλειοψηφία τους από 1.000 περίπου κιλά και πάνω, είναι λογικό να σκεφτεί κανείς ότι μερικά επιπλέον κιλά δεν παίζουν μεγάλο ρόλο στην κατανάλωση. Έτσι κυκλοφορούμε με το αυτοκίνητο μας καθημερινά ελαφρώς φορτωμένο, χωρίς αυτό να μας απασχολεί.
Η αλήθεια είναι 40-50 κιλά επιπλέον φορτίου δεν θα κάνουν μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση, αλλά… όλο και κάτι θα κάνουν.
Γι’ αυτό καλό είναι να απομακρύνουμε οποιοδήποτε σχετικά βαρύ αντικείμενο δεν χρειαζόμαστε καθημερινά από το αυτοκίνητο μας ώστε να πραγματοποιούμε τις διαδρομές μας με το μικρότερο δυνατό βάρος.
Μπαγκαζιέρες και σχάρες
Οτιδήποτε έρχεται να προστεθεί στο αμάξωμα, το οποίο δεν έχει προβλεφθεί από τον κατασκευαστή, αυξάνει την αεροδυναμική του αντίσταση και κατά συνέπεια, σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 60-80 χλμ./ώρα ο αντίκτυπος γίνεται αισθητός και στην αυξημένη κατανάλωση.
Οι σχάρες – και ακόμη περισσότερο οι μπαγκαζιέρες οροφής που τοποθετούνται επάνω τους – αυξάνουν παράλληλα σημαντικά την κατανάλωση, ειδικά σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομο.
Καλό είναι λοιπόν να χρησιμοποιούμε αυτά τα δύο αξεσουάρ μόνο όταν τα χρειαζόμαστε πραγματικά.
Οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα
Μία ακόμη συνήθεια που συνδέεται με την μείωση της αεροδυναμικής απόδοσης του αυτοκινήτου μας και την αντίστοιχη αύξηση της κατανάλωσης ειναι η οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα.
Σε πολύ χαμηλές ταχύτητες (έως τα 50-60 περίπου χλμ./ώρα) τα ανοιχτά παράθυρα δεν μπορούν να μας επηρεάσουν την κατανάλωση. Ωστόσο, από εκεί και πάνω η κακή αεροδυναμική απόδοση αρχίζει να επηρεάζει σημαντικά τον τομέα της κατανάλωσης.