Παρκάρισμα: Λίγη απροσεξία κατά το κάθετο παρκάρισμα ενός αυτοκινήτου μπορεί να επιφέρει ζημιές εκατοντάδων ευρώ και αυτό το κλασικό κόλπο σίγουρα θα σας γλιτώσει από δυσάρεστες καταστάσεις. Τι πρέπει να κάνετε. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Ευκολότερο και πιο ασφαλές από ποτέ έχει γίνει το παρκάρισμα στα σύγχρονα αυτοκίνητα, τα οποία φέρουν από τους κατασκευαστές τους μια σειρά από συστήματα υποβοήθησης που εξασφαλίζουν σε μεγάλο βαθμό ότι δεν «πληγωθεί» το αμάξωμά τους κατά την διαδικασία της στάθμευσης.
Τα πιο γνωστά και διαδεδομένα από αυτά τα συστήματα είναι οι αισθητήρες που βρίσκονται συνήθως στον πίσω προφυλακτήρα και ενημερώνουν τον οδηγό ηχητικά αλλά και με εικόνα για την απόσταση που έχει από ένα εμπόδιο.
Η κάμερα οπισθοπορείας είναι το επόμενο ευρέως διαδεδομένο σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, το οποίο συνήθως συνδυάζεται με τους αισθητήρες που βρίσκονται στον προφυλακτήρα, ενώ σήμερα δεν είναι λίγα τα μοντέλα που φέρουν αισθητήρες αλλά και κάμερες που «επιτηρούν» το εμπρός μέρος αλλά και τα πλαϊνά του αμαξώματος.
Οι πιο ακριβές προτάσεις φέρουν ακόμη και αυτοματοποιημένο σύστημα που αναλαμβάνει να παρκάρει το αυτοκίνητο για λογαριασμό του οδηγού λύνοντας στην κυριολεξία τα χέρια του. Τι γίνεται όμως όταν το αυτοκίνητο είναι παλιότερης τεχνολογίας, πρέπει να παρκάρει σε στενό χώρο κάθετα και δεν φέρει τα παραπάνω συστήματα;
Το πρόβλημα γίνεται εντονότερο σε κλειστούς χώρους στάθμευσης με τις κολώνες που υπάρχουν σε πολλά σημεία του πάρκινγκ να περιορίζουν την ορατότητα και να κάνουν ακόμη πιο δύσκολη τη ζωή του οδηγού.
Και ενώ κατά το παρκάρισμα οι οδηγοί επιδεικνύουν συνήθως την μέγιστη δυνατή προσοχή, ειδικά όταν παρκάρουν με την όπισθεν, η ζημιά «καραδοκεί» στο ξεπαρκάρισμα όπου παρατηρούνται και τα χαμηλότερα επίπεδα συγκέντρωσης.
Για να ξεπαρκάρετε εύκολα στο παραπάνω σενάριο χωρίς να χρειαστείτε τη βοήθεια κάποιου ηλεκτρονικού συστήματος το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ακολουθήσετε ένα κόλπο που χρησιμοποιείται από τους οδηγούς εδώ και δεκαετίες.
Με το αυτοκίνητο να «κοιτάζει» προς την έξοδο και εφόσον βρίσκεται στη μέση της θέσης στάθμευσης, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να αξιοποιήσετε την απλή «μέθοδο του ώμου». Με χαμηλή ταχύτητα κινείστε προς τα εμπρός μέχρι ο ώμος σας να ευθυγραμμιστεί με το εμπρός μέρος της κολόνας ή του αυτοκινήτου που βρίσκεται δίπλα σας.
Όταν γίνει το παραπάνω τότε μπορείτε να «κόψετε» το τιμόνι τέρμα προς τα δεξιά ή τα αριστερά και να εξέλθετε από τη θέση στάθμευσης χωρίς το κίνδυνο να ακουμπήσετε πάνω σε «εμπόδιο» που βρίσκεται σε κάποια από τις δύο πλευρές του αυτοκινήτου.
Παρκάρισμα: Έτσι θα θυμάσαι πάντα πού παρκάρεις το αυτοκίνητό σου
Με μόλις λίγα κλικ στο κινητό του τηλέφωνο, κάθε οδηγός μπορεί να βρίσκει εύκολα που έχει παρκάρει το αυτοκίνητό του, ακόμα και στους πιο πολυσύχναστους χώρους στάθμευσης. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Σε ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια των οδηγών έχει αναδειχθεί το Google Maps, μιας και τους προσφέρει ακριβείς κατευθυντήριες οδηγίες για τις διαδρομές που πρέπει να ακολουθήσουν προκειμένου να φτάσουν στον προορισμό τους.
Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, μάλιστα, αυτή η ευρέως διαδεδομένη εφαρμογή πλοήγησης λαμβάνει ενημερώσεις που την καθιστούν ολοένα και πιο χρήσιμη για τους οδηγούς.
Σήμερα, μέσω των Χαρτών της Google μπορείς να εντοπίσεις τις τιμές της βενζίνης ανά πρατήριο, ξενοδοχεία, χώρους στάθμευσης κ.ο.κ. Πέρα από τα προαναφερθέντα, τα Google Maps μπορούν να προσφέρουν περαιτέρω διευκόλυνση στους οδηγούς, παρέχοντας τη λύση σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους και «πονοκεφάλους» τους: Πού έχουν αφήσει το αυτοκίνητό τους σε ένα πάρκινγκ.
Πρόκειται για μια «κρυφή» λειτουργία η οποία βοηθά τους «ξεχασιάρηδες» μαρκάροντας στον χάρτη την τοποθεσία που έχουν σταθμεύσει το όχημά τους.
Για να χρησιμοποιήσουμε τη συγκεκριμένη λειτουργία θα πρέπει να πατήσουμε την μπλε κουκίδα που δείχνει τη θέση μας στον χάρτη και να επιλέξετε το σημείο ως «Ορισμός θέσης στάθμευσης».
Στη συνέχεια, η θέση στάθμευσης του αυτοκινήτου μας θα συμβολίζεται με μία κίτρινη κουκίδα και το γράμμα “P”.
Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να κατευθυνθούμε προς την κίτρινη κουκίδα, ακολουθώντας τη διαδρομή πεζών που θα μας βγάλει το Google Maps και να βρούμε το αυτοκίνητό μας.
Γι’ αυτό φροντίζει ο νέος κόκκινος κύκλος με τον δέκτη στο κέντρο του που εμφανίζεται στην άκρη της οθόνης, δείχνοντάς στον χρήστη πού βρίσκεται ο προορισμός του.
Όσο και αν μετακινηθεί ή περιστραφεί ο χάρτης ο συγκεκριμένος δείκτης θα συνεχίζει να βρίσκεται στην άκρη της οθόνης.
Επιπλέον, αν ο χρήστης αγγίξει τον κύκλο, ο τελευταίος θα τον οδηγήσει αυτόματα στον προορισμό που είχε επιλεχθεί.
Σημειώνεται ότι ο συγκεκριμένος δείκτης ήδη εμφανίζεται σε πολλά κινητά τηλέφωνα Ελλήνων χρηστών, παρέχοντάς τους περαιτέρω διευκόλυνση.
Παρκάρισμα: Πώς εξοικονομώ χρήματα
Το μόνο που έχει να κάνει ο χρήστης είναι να «ανοίξει» το Google Maps και να επιλέξει τον προορισμό του. Ακολούθως, πρέπει να πατήσει στις τρεις οριζόντιες τελείες στη δεξιά πάνω γωνία της οθόνης και να επιλέξει «Επιλογές Διαδρομής».
Εν συνεχεία πατάει «Διαδρομές με αποδοτικότερη κατανάλωση καυσίμου», αλλά και «Τύπος κινητήρα», επιλέγοντας ανάμεσα σε βενζίνη, diesel, ηλεκτρικό και υβριδικό. Στη συνέχεια θα εμφανιστεί στον χάρτη η διαδρομή με τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι προεπιλεγμένη (by default) επιλογή είναι η βενζίνη.
Ο τύπος κινητήρα αποτελεί μία βασική παράμετρο για την Google, προκειμένου να χαράξει την αποδοτικότερη διαδρομή. Για παράδειγμα αν το αυτοκίνητο του χρήστη είναι πετρελαιοκίνητο τότε η υπηρεσία ενδέχεται να εμφανίσει μία διαδρομή που περιλαμβάνει κίνηση σε αυτοκινητόδρομο. Στον αντίποδα, για ένα υβριδικό ή ηλεκτρικό όχημα, η διαδρομή που θα χαραχθεί θα αφορά σε αστικό περιβάλλον ώστε να αξιοποιηθεί η ανάκτηση της ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Όπως φαίνεται και στην παραπάνω φωτογραφία, για μία διαδρομή από το Χίλτον στον Πειραιά, το Google Maps δείχνει ότι μέσω της Λεωφ. Συγγρού, η διάρκεια ανέρχεται σε 27 λεπτά (12 χλμ.) και η εξοικονόμηση βενζίνης φτάνει το 5%.
Σημειωτέον ότι η υπηρεσία εξοικονόμησης καυσίμου της Google συνδράμει καθοριστικά και στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), καθιστώντας τις πόλεις πιο βιώσιμες.