Μαρινάκης: Παρήγγειλε τη ναυπήγηση δύο ακόμη LNG Carriers έναντι 240 εκατ.δολαρίων. Η συμφωνία κλείστηκε με τα ναυπηγεία Hyundai Samho Heavy Industries. Είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν τον Ιανουάριο και τον Μάρτιο του 2026. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Δύο ακόμη παραγγελίες για ναυπήγηση LNG Carriers έβαλε η Capital Gas, τ ου Ομίλου Capital συμφερόντων του Ευάγγελου Μαρινάκη.
Η χωρητικότητα του κάθε πλοίου θα είναι 174.000 κυβικά μέτρα. Η συμφωνία κλείστηκε με τα ναυπηγεία Hyundai Samho Heavy Industries.
Το κόστος ναυπήγησης θα ανέλθει στα 240 εκατομμύρια δολάρια για κάθε πλοίο. Είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν τον Ιανουάριο και τον Μάρτιο του 2026
Οι δύο αυτές παραγγελίες ανεβάζουν στα 14 τον αριθμό νεότευκτων LNG Carriers που έχει παραγγείλει η εταιρεία στα Hyundai Heavy Industries και Hyundai Samho από το 2018. Έξι από αυτά τα πλοία είναι προγραμματισμένα να παραδοθούν μεταξύ 2023 και 2024.
Τα άλλα έξι αποκτήθηκαν από την εισηγμένη στη χρηματιστηριακή αγορά του Nasdaq Capital Product Partners η οποία έχει δικαίωμα προτίμησης και για τα δύο νέα LNG που παραγγέλθηκαν τώρα.
Την αισιοδοξία του για την ανοδική πορεία της ζήτησης υγροποιημένου φυσικού αέριου (LNG) εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners Γεράσιμος Καλογηράτος μιλώντας πρόσφατα στο συνέδριο της CapitalLink με θέμα «Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και νέο ενεργειακό τοπίο».
Ειδικότερα ανέφερε ότι «είμαστε στην αρχή του κύκλου ανόδου της αγοράς» και εκτίμησε ότι πολλά επενδυτικά σχέδια παραγωγής LNG που είχαν τεθεί υπό αμφισβήτηση τελικά βρίσκουν τον δρόμο της υλοποίησης λόγω συνεχούς αύξησης της ζήτησης LNG.
«Εξ αυτού του λόγου και οι τιμές του θα κρατηθούν ψηλά» τόνισε.
Όσον αφορά τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ο κ. Καλογηράτος σημείωσε ότι θα καταγραφεί μεγάλη ζήτηση για πλοία με δίχρονες μηχανές καθώς είναι πολύ πιο σύγχρονα με χαμηλότερη κατανάλωση.
Μαρινάκης: Δείτε πόσα έβγαλε μέσα σε μόλις τρεις μήνες
Αύξηση κερδών κατά 130% για την Capital Product Partners L.P. το α’ τρίμηνο του 2022. Ο τζίρος ανήλθε στα 73,4 εκατομμύρια δολάρια έναντι 38,1 εκατ. δολάρια το α’ τρίμηνο του 2021. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Καθαρά κέρδη 25,1 εκατομμυρίων δολαρίων σημείωσε η εισηγμένη στη αμερικανική χρηματαγορά Capital Product Partners L.P. συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη το α’ τρίμηνο του 2022 έναντι $10,9 εκατομμυρίων.
Τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στο $1,26, έναντι $0,57 το α’ τρίμηνο του 2021. Ο τζίρος ανήλθε στα $73,4 εκατομμύρια έναντι $38,1 εκατ. το α’ τρίμηνο του 2021.
Η αύξηση οφείλεται στην ενίσχυση του στόλου της εταιρείας κατά 38% με την απόκτηση τριών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 5.100 teus το καθένα τον Φεβρουάριο του 2021, τα οποία απέφεραν 4,1 εκατομμύρια δολάρια συνολικά έσοδα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, σε σύγκριση με 1,6 εκατομμύρια δολάρια κατά την περίοδο από τον Φεβρουάριο του 2021 έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2021 και από την απόκτηση έξι LNG το β’ εξάμηνο του 2021 τα οποία έδωσαν $37,6 εκατομμύρια το α’ τρίμηνο του 2022 και αντισταθμίζεται εν μέρει από την πώληση του M/V «CMA CGM Magdalena» τον Μάιο του 2021 και την πώληση του M/V «Adonis» τον Δεκέμβριο του 2021.
Τα συνολικά έξοδα για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2022 ήταν 40,2 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 24,2 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Τα έξοδα ταξιδιού για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2022 αυξήθηκαν σε 3,6 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 2,2 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα των πλοίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 ανήλθαν σε 16,7 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 9,2 εκατομμύρια δολάρια κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Τα λειτουργικά έξοδα οφείλονταν κυρίως στην καθαρή αύξηση του μέσου μεγέθους του στόλου μετά την εξαγορά τριών container vessels μεταφορικής ικανότητας 5.100 TEU το καθένα, τον Φεβρουάριο του 2021 και την απόκτηση έξι LNG/C κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021.
Μαρινάκης: Colpo Grosso! Παραγγελία… μεγατόνων!
Την παραγγελία ναυπήγησης τριών ακόμη πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 1.800 κουτιών το καθένα έδωσε ο Βαγγέλης Μαρινάκης μέσω της εταιρείας του Capital Maritime and Trading. Είναι συνολικής αξίας 96 εκατομμυρίων δολαρίων.
Πρόκειται για την άσκηση δικαιώματος που είχε μετά την υπογραφή το περασμένο καλοκαίρι συμβολαίου για τη ναυπήγηση έξι αδελφών πλοίων.
Συνολικά η εταιρεία έχει πλέον εννέα παραγγελίες στα ναυπηγεία Hyundai Mipo συνολικού κόστους 285 εκατομμυρίων δολαρίων.
Και τα εννέα πλοία θα παραδοθούν στη διάρκεια του 2023. Είναι διπλού καυσίμου με δυνατότητα να χρησιμοποιούν και LNG αλλά και ηλεκτρική ενέργεια όταν βρίσκονται στα λιμάνια.
Θα ναυπηγηθούν βάσει των πιο σύγχρονων προδιαγραφών που υπάρχουν σήμερα στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και οι οποίες εφαρμόζονται μετά το 2025.
Πιο συγκεκριμένα, καλύπτουν τις προϋποθέσεις που αφορούν στη μειωμένη εκπομπή κατά 30% των αερίων του θερμοκηπίου GHG -EEDI Phase 3 σε σύγκριση με το 2008 και τις προϋποθέσεις NOx-Tier III για λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου.
Είναι το τρίτο επενδυτικό πρόγραμμα για Capital Maritime από τα τέλη του 2020.
Το πρώτο υπεγράφη Δεκέμβριο του 2020 για τη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 13.100 κουτιών το καθένα στα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries έναντι 103,5 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα.
Όμως μέσα σε λιγότερο από τρεις μήνες τα πούλησε στην ταϊβανέζικων συμφερόντων Wan Hai Lines για 445 εκατομμύρια δολάρια κερδίζοντας 32 εκατομμύρια.
Η εταιρεία έχει ναυπηγικό πρόγραμμα για έξι δεξαμενόπλοια- product carriers στα ναυπηγεία Hyundai Vietnam Shipbuildings και θα είναι dual fuel.
Eπίσης, ναυπηγεί 10 neo-panamax container vessels εκ των οποίων έξι στη Ηyundai Samho Industries και τέσσερα στη Samsung Heavy Industries. Θα παραδοθούν τη διετία 2022-2023.
Μαρινάκης: Νέα δυναμική ενέργεια
Ο ιδιωτικός στόλος του Έλληνα πλοιοκτήτη αποτελείται από διαφόρων τύπων πλοία από MRs έως VLCCs. Περιλαμβάνει δε και έξι νεότευκτα MR τα οποία είναι προγραμματισμένα να παραδοθούν μέσα στο 2023
Σε κοινοπραξία διαχείρισης πλοίων έβαλε 32 δεξαμενόπλοια ο Βαγγέλης Μαρινάκης. Πρόκειται για την Heidmar η οποία έχει τον έλεγχο συνολικά έξι κοινοπραξιών που διαχειρίζονται πλοία. Ο μη εισηγμένος στόλος δεξαμενόπλοιων του Έλληνα πλοιοκτήτη αποτελείται από διαφόρων τύπων πλοία από MRs έως VLCCs. Περιλαμβάνει δε και έξι νεότευκτα MR τα οποία είναι προγραμματισμένα να παραδοθούν μέσα στο 2023.
Η Heidmar πλέον θα διαχειρίζεται 60 δεξαμενόπλοια από μικρά χημικά έως υπέρ δεξαμενόπλοια-VLCC.
Οι έξι κοινοπραξίες που ελέγχει η Heidmar:
H Sea Dragon για VLCCs, την Bluefin για suezmaxes, την Sea Lion για aframaxes/LR2s, την Dorado για MR2s, την Marlin για MR1s και τη Sea Horse για πλοία μεταφοράς χημικών χωρητικότητας μεταξύ 10.000 τόνων και 19.000 τόνων.
Παλαιότερα συνεργαζόταν ο Γιώργος Οικονόμου αλλά αποχώρησε από την Heidmar 2020.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς το πλεονέκτημα της διαχείρισης πλοίων μέσω κοινοπραξίας είναι ότι εκείνη εμφανίζεται να ελέγχει μεγάλο αριθμό πλοίων άρα έχει άλλη δυνατότητα διαπραγμάτευσης ενώ υπάρχουν και οικονομίες κλίμακας.
Μαρινάκης: Η τρίτη μεγάλη «μεταγραφή» – Αυτό είναι το νέο «θηρίο» που αγόρασε
Το νεότευκτο LNG carrier «Adamastos», παρέλαβε η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά του Nasdaq, Capital Product Partners L.P. συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη.
Το συγκεκριμένο πλοίο που αγόρασε ο Βαγγέλης Μαρινάκης συμπεριλαμβάνεται στη συμφωνία για τρία συνολικά LNG που αγοράστηκαν από την Capital Gas.
Στις 19 Νοεμβρίου η CPLP είχε παραλάβει τα δύο πρώτα LNG και πιο συγκεκριμένα, τα «Attalos» και «Asklipios».
Το LNG «Αdamastos» έναντι 220 εκατομμυρίων δολαρίων εκ των οποίων 79 εκατομμύρια σε μετρητά.
Τα «Attalos» και «Asklipios» αγοράστηκαν έναντι 403 εκατομμυρίων δολαρίων συνολικά εκ των οποίων τα 107,1 σε ρευστό.
Τα τρία πλοία είναι μεταφορικής ικανότητας 174.000 κυβικών μέτρων το καθένα, τελευταίας γενιάς ναυπηγημένα το 2021 στις γιάρδες της Hyundai Heavy Industries Co., Ltd).
H CPLP διαθέτει στόλο από 21 συνολικά πλοία, εκ των οποίων 12 είναι Neo-Panamax container vessels, τρία Panamax container vessels, ένα Capesize bulk carrier και πέντε LNG carriers, ενώ έχει συμφωνήσει για την απόκτηση ενός ακόμη LNG.