Πανελλήνιες 2020 – Πανελλαδικές 2020: Λίγες μέρες απομένουν πλέον για την έναρξη των Πανελλήνιων 2020, με τους υποψηφίους να προετοιμάζονται υπό πρωτοφανείς συνθήκες.
Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου – και υποψήφιοι των Πανελληνίων 2020 – επέστρεψαν αυτές τις ημέρες στα σχολεία, με τη συμμετοχή, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, να υπολογίζεται στο 50% με 60%.
Η βασική εκκρεμότητα που έχουν οι υποψήφιοι από τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ είναι η επιβεβαίωση της Αίτησης – Δήλωσης για τη συμμετοχή στις Πανελλήνιες 2020, η οποία γίνεται με φυσική παρουσία στα Λύκεια.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, η προθεσμία για την υποβολή της αίτησης συμμετοχής στις Πανελλήνιες 2020 λήγει την Πέμπτη 14 Μαΐου.
Να σημειωθεί ότι το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε διευκρινίσεις για το ζήτημα των απουσιών και συγκεκριμένα για το κατά πόσο προσμετρώνεται για την επίδοση και πως αιτιολογούνται.
Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τις Πανελλήνιες 2020 – Πανελλαδικές 2020
Πανελλήνιες 2020 – Πανελλαδικές 2020: Ενα ποσοστό των υποψηφίων αξιοποίησε την καραντίνα
Για τη φάση προετοιμασίας των υποψηφίων των Πανελληνίων 2020 μίλησε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ), Γιάννης Βαφειαδάκης.
Ο κ. Βαφειαδάκης υποστήριξε αρχικά ότι οι υποψήφιοι των Πανελληνίων διαχειρίστηκαν με διαφορετικό τρόπο το διάστημα της καραντίνας.
«Δεν το αντιμετώπισαν όλοι το ίδιο. Κάποιοι μπήκαν μέσα, συγκεντρώθηκαν, καθώς δεν είχαν περισπασμούς, διάβασαν και σε συνδυασμό με τη μείωση της ύλης έχουν προετοιμαστεί καλά. Αλλα παιδιά δεν μπόρεσαν να συγκεντρωθούν με τον ίδιο τρόπο» τόνισε ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ.
Σύμφωνα με τον κ. Βαφειαδάκη, το διάστημα της καραντίνας «δεν θα επηρεάσει το αποτέλεσμα των Πανελληνίων εξετάσεων. Είναι ίδιες οι συνθήκες για τα παιδιά. Σίγουρα είναι μια πολύ ιδιαίτερη χρονιά, με ιδιαίτερη ψυχολογία. Κάθε χρόνο, αυτή την εποχή, οι υποψήφιοι έχουν το άγχος τους. Το ίδιο συμβαίνει και τώρα, ίσως με λίγη περισσότερη επιβάρυνση».
Ο Γιάννης Βαφειαδάκης κάλεσε τους υποψηφίους των Πανελληνίων 2020 να μη σκέφτονται πλέον τί προηγήθηκε και τις δυσκολίες που προέκυψαν με την καραντίνα και την πανδημία του κορωνοϊού. «Τώρα πρέπει να κάνουν την επανάληψή τους, να φορτσάρουν και στο τέλος να κάνουν το καλύτερο που μπορούν» σημείωσε.
Ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ ανέφερε επίσης ότι τα περισσότερα φροντιστήρια έχουν επιλέξει την τηλεκπαίδευση για την προετοιμασία των υποψηφίων των Πανελληνίων 2020. «Δεν θέλουμε να ρισκάρουμε τη συμμετοχή τους στις Πανελλήνιες και το ίδιο λένε και οι γονείς. Για τον ίδιο λόγο είναι μικρή και η προσέλευση και στα σχολεία» εξήγησε.
Αναφορικά με τα δίδακτρα, ο κ. Βαφειαδάκης είπε ότι όσο τα μαθήματα παραδίδονται δεν συντρέχει λόγος μειώσεων.
Τα φροντιστήρια, ωστόσο, τόνισε καταλήγοντας, είναι ανοικτά σε συνεννοήσεις με γονείς που πιθανώς έχασαν τη δουλειά τους κατά το προηγούμενο διάστημα.
Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τις Πανελλήνιες 2020 – Πανελλαδικές 2020
Πανελλήνιες 2020 – Πανελλαδικές 2020: Πώς θα εξεταστούν οι υποψήφιοι
Σύμφωνα με την εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”, σύντομα όλες οι αίθουσες των Γυμνασίων ή Λυκείων της χώρας θα πρέπει να έχουν αποδεσμευθεί ώστε να λειτουργήσουν ως εξεταστικά κέντρα για τις Πανελλήνιες 2020.
Με βάση τα έως τώρα δεδομένα, θα έχουμε φέτος διπλάσια βαθμολογικά κέντρα στη χώρα καθώς και διπλάσιο αριθμό εκπαιδευτικών που θα ασχοληθούν με την αξιολόγηση των γραπτών των υποψηφίων.
Σύμφωνα με τις συστάσεις και τα μέτρα για την τήρηση των κανόνων ασφαλείας στα εξεταστικά κέντρα δεν θα πρέπει να διαγωνίζονται πάνω από 7- 8 άτομα, με αποστάσεις μεταξύ τους, καλά αεριζόμενες αίθουσες και έναρξη της διαδικασίας πολύ νωρίς το πρωί για να αποφευχθούν προβλήματα υψηλών θερμοκρασιών.
Σε κάθε περίπτωση οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι φέτος θα δώσουν εξετάσεις εφοδιασμένοι με μάσκες και αντισηπτικά σε αίθουσες ειδικά διαμορφωμένες.
Θα υπάρξει ειδική μέριμνα για ευπαθείς ομάδες, όσον αφορά στη συμμετοχή τους στις Πανελλήνιες 2020, ενώ αναμένεται να υπάρξει η δυνατότητα για επαναληπτικές εξετάσεις για παιδιά που θα νοσήσουν από τον ιό.
Πανελλαδικές 2020: Τα «αγκάθια» με τη φετινή ύλη
Μιλώντας στο iefimerida.gr, ο Στράτος Στραγητάκης, μαθηματικός – σύμβουλος σταδιοδρομίας, υποστήριξε, ωστόσο, ότι μια βεβιασμένη, πλήρης επαναλειτουργία των σχολείων θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο το εγχείρημα των Πανελλήνιων 2020.
Οπως προκύπτει, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων επηρεάζει με πολλούς τρόπους το «πρότζεκτ» Πανελλήνιες 2020.
Ο κ. Στρατηγάκης σημείωσε ότι «υπάρχουν προβλήματα με την ύλη καθώς δεν έχει καλυφθεί με τον ίδιο τρόπο στα σχολεία. Υπήρχαν καθηγητές που δεν ακολούθησαν τις οδηγίες και, έτσι, δίδαξαν την ύλη με διαφορετική σειρά. Αν δεν είχε προκύψει η πανδημία θα ολοκλήρωναν την ύλη και δεν θα υπήρχε θέμα. Πλέον όμως υπάρχει» εξηγεί ο έμπειρος εκπαιδευτικός αναλυτής, επισημαίνοντας ότι το πρόβλημα είναι ακόμα πιο οξύ για ένα συγκεκριμένο μάθημα.
Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι, υπό περιπτώσεις, οι υποψήφιοι των Πανελλήνιων 2020 δεν έχουν διδαχθεί την ίδια ύλη, με ό,τι συνεπάγεται για την τελική εξέταση.
Ο κ. Στρατηγάκης, επιπλέον τονίζει, ότι «φέτος καθυστέρησε σημαντικά ο διορισμός αναπληρωτών, ένας παράγοντας που συνετέλεσε στην καθυστέρηση κάλυψης της ύλης.»
Το δεύτερο «αγκάθι» με την ύλη των Πανελλήνιων 2020 έχει να κάνει με τα θέματα.
«Είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν αξιοπρεπή θέματα. Οι αρμόδιοι δεν θέλουν να γράψουν όλοι πάνω από 18, αλλά ταυτόχρονα γνωρίζουν ότι πρέπει κάποιοι, ένα ποσοστό της τάξης του 10%, να γράψουν πάνω από 18» προσθέτει ο Στράτος Στρατηγάκης και καταλήγει:
«Για παράδειγμα, στα μαθηματικά η ύλη είναι μικρή, έχουν αφαιρεθεί πολλά πράγματα. Πού θα βρουν την ύλη για να βγει αυτό το 10%; Θα πρέπει να επινοήσουν μια άσκηση που δεν θα έχει διδακτική αξία, μόνο και μόνο για να “κόψουν”. Λυπάμαι πολύ για όσους κληθούν φέτος να επιλέξουν θέματα. Κάθε χρόνο η Ελλάδα προσπαθεί να τους βρει ψεγάδι, να τους στήσουμε στον τοίχο. Φέτος είναι ακόμα πιο δύσκολη η θέση τους».