Πανελλαδικές: «Τέλος οι Πανελλαδικές Εξετάσεις. Εισαγωγή στα Πανεπιστήμια με ακαδημαϊκό απολυτήριο».
Αυτό τόνισε ο Γιώργος Μπαμπινιώτης, Ομότιμος Καθηγητής Γλωσσολογίας και πρώην Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας για ζητήματα όπως το ακαδημαϊκό απολυτήριο, την τράπεζα θεμάτων και την παιδεία.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Μπαμπινιώτης στην αρχή της συνομιλίας του με το δημοσιογράφο «ήδη από το 2009 που κάναμε τον εθνικό διάλογο για την Παιδεία, λέω ότι αυτό το σύστημα με τις Πανελλήνιες δεν τραβάει άλλο. Είναι άδικο, είναι απάνθρωπο, είναι σκληρό, είναι αναξιόπιστο. Δεν μπορείς να κρίνεις ένα παιδί σε μια εξέταση ενός 3ωρου που μπορεί να συμβεί κάτι. Τις δυνατότητες όμως, που έχει ένα παιδί στα τρία χρόνια της απόδοσης του και τις επιδόσεις του στο Λύκειο, θα έπρεπε να κοιτάμε. Έτσι λειτουργεί όλη η Ευρώπη. Έτσι λειτουργούν μεγάλα πανεπιστήμια στο εξωτερικό. Σου ζητάνε δηλαδή, το απολυτήριο σου και τη βαθμολογία σου στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου, στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Εκεί λοιπόν έχουν μια εικόνα σου και οι σχολές οι οποίες έχουν πολύ περιορισμένο αριθμό και δεν μπορούν να το ανοίξουν και κάνουν και μια πρόσθετη εξέταση σε κάποια αντικείμενα, εφόσον χρειάζεται. Στις περισσότερες σχολές δεν χρειάζεται αυτό και ο τρόπος που μπαίνεις στο πανεπιστήμιο είναι η ταυτότητά σου, όπως φαίνεται από το ακαδημαϊκό, ας το πούμε έτσι, απολυτήριο. Αυτό που προτείνω λοιπόν, είναι να έχουμε ένα σύστημα εισαγωγής που θα στηρίζεται στο απολυτήριο Λυκείου, το οποίο θα προκύπτει βάσει της συνολικής επίδοσης του μαθητή στα τρία έτη του Λυκείου».
«Με την αναβάθμιση της Τράπεζας Θεμάτων θα έρθει η ανάσταση του Λυκείου και η ενίσχυσή του»
«Είναι γεγονός ότι έχει αχρηστευθεί ένα λύκειο που όλα τα μαθήματα, ξέρετε του Λυκείου δεν μετράνε πια, δηλαδή δεν τα υπολογίζει κανένας, κοιτάει πότε θα λείψει, πώς θα διαβάσει κάτι παραπάνω για να δώσει εξετάσεις. Όσοι λοιπόν, έχουμε μια αντίληψη του τι συμβαίνει στην εκπαίδευση, το ζούμε αυτό το πράγμα και είναι το χειρότερο που μας έχει συμβεί. Τώρα θα πει κανείς ναι, αλλά θα υπάρξουν πιέσεις στους καθηγητές να δώσουν βαθμούς κλπ. Υπάρχει η ασφαλιστική δικλείδα που λέγεται τράπεζα θεμάτων. Εκεί λοιπόν, δίδονται κατά καιρούς μέσα στο σχολείο το ίδιο με διόρθωση από τους καθηγητές, θέματα από την τράπεζα θεμάτων που αντικειμενικά πια έχεις μια βαθμολόγηση. Δηλαδή εάν έχει βάλει ο καθηγητής 19 και στην εξέταση με τα θέματα από την τράπεζα θεμάτων πάει στο 14 από εκεί και έπειτα θα υπάρξει ένας ενδιάμεσος βαθμός και τανάπαλιν. Άρα, μιλάμε για μια παράλληλη αναβάθμιση της τράπεζας θεμάτων, η οποία πρέπει να είναι κάτι ουσιαστικό για να υπάρχει δικαιοσύνη. Και νομίζω ότι θα στηθεί ξανά με αυτόν τον τρόπο παιδευτικά το Λύκειο. Για να υπάρξει λοιπόν, ανάσταση του Λυκείου πρέπει να ληφθούν αποφάσεις οι οποίες ενδεχομένως θα έχουν μια αντίδραση από κάποιους ανθρώπους που κερδίζουν από το σημερινό σύστημα αλλά πρέπει η κυβέρνηση, το Υπουργείο Παιδείας να αποτολμήσει αυτή τη λύση, η οποία θα είναι για το καλό των ίδιων των μαθητών και θα οδηγήσει σιγά σιγά και σε μια κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων» σημείωσε εν συνεχεία, ο κ. Μπαμπινιώτης για την Τράπεζα Θεμάτων, σχολιάζοντας συγχρόνως και τη κατάσταση που επικρατεί στα Λύκεια.
Τέλος, ερωτηθείς αν βλέπει να γίνονται άμεσα αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα και στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών ο κ. Μπαμπινιώτης απαντά το εξής «πρέπει να ξεπεραστούν αγκυλώσεις και στρεβλώσεις που έχουν δημιουργήσει κάποια συμφέροντα, κάποιους ανθρώπους που έχουν βολευτεί με αυτό τον τρόπο ή κερδίζουν χρήματα. Αυτά, αν έχεις το θάρρος να τα ξεπεράσεις, μπορείς να δώσεις λύσεις. Αλλιώς μένεις στο κατεστημένο και περνάς αυτά που περνάς, δηλαδή έχεις τρία χρόνια χαμένα από την παιδεία. Και όλοι μας λέμε συνεχώς ότι είναι θέμα παιδείας αυτό ή θέμα παιδείας το άλλο. Ποιας παιδείας; Μιας παιδείας η οποία σταματάει στην πραγματικότητα στο Γυμνάσιο; Μιας παιδείας που πλέον έχει πάψει να έχει χαρακτήρα και αγωγή; Διότι, όταν μιλάς για μορφές συμπεριφοράς, για αξίες, για κανόνες, για αρχές, σε θεωρούν δεξιό, συντηρητικό, χουντικό και δεν ξέρω τι άλλο. Με άλλα λόγια, πότε θα ελευθερωθεί ο δάσκαλος να κάνει και την αγωγή και το μάθημά του και να έχει μία άνεση και ένα σεβασμό από τους ανθρώπους αλλά και μια καλή αμοιβή; Να μπορεί δηλαδή, να σταθεί στην κοινωνία χωρίς να χρειάζεται να έχει δύο και τρεις ενασχολήσεις; (…). Το σχολείο δεν είναι μόνο πληροφορίες και γνώσεις. Το σχολείο είναι και αγωγή. Είναι τρόπος ζωής, συμπεριφοράς, μόρφωσης, χαρακτήρα. Και αυτό το δεύτερο κομμάτι έχει χαθεί».
Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας οι ημερομηνίες για την διεξαγωγή των Πανελληνίων 2024.
Στις 31 Μαΐου θα ξεκινήσουν φέτος οι Πανελλήνιες για τα Γενικά Λύκεια και θα ολοκληρωθούν στις 12 Ιουνίου.
Για τα ΕΠΑΛ θα ξεκινήσουν μια μέρα νωρίτερα στις 30 Μαΐου και θα ολοκληρωθούν στις 17 Ιουνίου.
Όλες οι εξεταστικές διαδικασίες θα έχουν ολοκληρωθεί στις 28 Ιουνίου.
Οι αλλαγές που θα ισχύσουν στις Πανελλήνιες 2024 αφορούν, ανάμεσα σε άλλα, τους συντελεστές βαρύτητας ορισμένων τμημάτων, τις προϋποθέσεις και τους όρους εισαγωγής στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών, την αντικατάσταση του αγωνίσματος Δρόμου 400μ. με τα 200μ. για τα αγόρια, το νέο πίνακα με τις σοβαρές παθήσεις για εισαγωγή στα ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις και το ειδικό ποσοστό εισαγωγής στα ΑΕΙ υποψηφίων από περιοχές με φυσικές καταστροφές.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΛ ΕΤΟΥΣ 2024
ΗΜΕΡΑ | ΗΜΕΡ/ΝΙΑ | ΜΑΘΗΜΑ | ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (Ο.Π.= Ομάδα Προσανατολισμού) |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | 31-5-2024 | – ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ | ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ |
ΤΡΙΤΗ | 4-6-2024 | – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ– ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ– ΒΙΟΛΟΓΙΑ | Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝΟ.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣΟ.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ |
ΠΕΜΠΤΗ | 6-6-2024 | – ΛΑΤΙΝΙΚΑ– ΧΗΜΕΙΑ– ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ | Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝΟ.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣΟ.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ |
ΤΕΤΑΡΤΗ | 12-6-2024 | – ΙΣΤΟΡΙΑ-ΦΥΣΙΚΗ– ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝΟ.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣΟ.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ |
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.
Η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων είναι κοινά για όλους τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών ΓΕΛ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ ΕΤΟΥΣ 2024.
ΗΜΕΡΑ | ΗΜΕΡ/ΝΙΑ | ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
ΠΕΜΠΤΗ | 30-5-2024 | – ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ |
ΣΑΒΒΑΤΟ | 1-6-2024 | – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Άλγεβρα) |
ΔΕΥΤΕΡΑ | 3-6-2024 | – ΑΝΑΤΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ II– ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (ΑΟΘ)– ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ– ΑΡΧΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ |
ΤΕΤΑΡΤΗ | 5-6-2024 | – ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ 2– ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ– ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ-ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ-ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ– ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ |
ΤΡΙΤΗ | 11-6-2024 | – ΥΓΙΕΙΝΗ– ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ– ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΑΟΔ)– ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ |
ΠΕΜΠΤΗ | 13-6-2024 | – ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ– ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ– ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ– ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | 14-6-2024 | – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ– ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ-ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ II (ΜΕΚ ΙΙ)– ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ |
ΔΕΥΤΕΡΑ | 17-6-2024 | – ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ– ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ– ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ |
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.
Η εξεταστέα ύλη και τα θέματα των εξετάσεων είναι κοινά για όλους τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ και ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ ΕΤΟΥΣ 2024
ΗΜΕΡΑ | ΗΜΕΡ/ΝΙΑ | ΜΑΘΗΜΑ | ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ |
ΤΡΙΤΗ | 18-6-2024 | ΑΓΓΛΙΚΑ | 12:00μ.μ |
ΤΕΤΑΡΤΗ | 19-6-2024 | ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ | 8:30 π.μ. |
ΠΕΜΠΤΗ | 20-6-2024 | ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ | 8:30 π.μ. |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | 21-6-2024 | ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ | 8:30 π.μ. |
ΣΑΒΒΑΤΟ | 22-6-2024 | ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ, ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΙΑ | 11:30 π.μ. |
ΤΡΙΤΗ | 25-6-2024 | ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ | 8:30 π.μ. |
ΤΕΤΑΡΤΗ | 26-6-2024 | ΓΑΛΛΙΚΑ | 8:30 π.μ. |
ΠΕΜΠΤΗ | 27-6-2024 | ΙΣΠΑΝΙΚΑ | 8:30 π.μ. |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ | 28-6-2024 | ΙΤΑΛΙΚΑ | 8:30 π.μ. |
Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης :
μέχρι τις 08:00 π.μ. για τα μαθήματα με ώρα εξέτασης 08:30 π.μ.,
μέχρι τις 11:30 π.μ. για το μάθημα με ώρα εξέτασης 12:00 μ.μ.
μέχρι τις 11:00 π.μ. για το μάθημα με ώρα εξέτασης 11:30 π.μ.
Η διάρκεια εξέτασης για τα μαθήματα:
– των ξένων γλωσσών είναι τρεις (3) ώρες,
– των Σχεδίων ( Ελεύθερο και Γραμμικό) είναι έξι (6) ώρες,
– για το μουσικό μάθημα «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» η εξέταση της φωνητικής ή οργανικής μουσικής διαρκεί 4΄ έως 6΄ λεπτά ανά υποψήφιο.
– για το μουσικό μάθημα «Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία», η εξέταση συνολικά έχει διάρκεια τρεις (3) ώρες και 30΄ λεπτά.
Ως προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδ. έτους 2024-25 ορίζεται το διάστημα από τη Δευτέρα 17-6-2024 μέχρι και την Παρασκευή 28-6-2024.
1. Οι αλλαγές στους συντελεστές βαρύτητας
Τα Τμήματα στα οποία έχουμε αλλαγές ως προς τους Συντελεστές Βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων ΓΕΛ, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στα Τμήματα είναι:
για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 και εφεξής (σ.σ. Πανελλαδικές 2024)
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β 4805/28-7-2023 η Απόφαση Φ.251/81919/Α5 του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκου Πιερρακάκη με την οποία καθορίζονται οι συντελεστές ελάχιστης βάσης εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) τμήματος, οι συντελεστές ελάχιστης βάσης εισαγωγής των μουσικών μαθημάτων και οι συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, των Τμημάτων Μουσικών Σπουδών των Α.Ε.Ι., από το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 και εφεξής.
Αλλάζει ο τρόπος εισαγωγής στα τμήματα μουσικών σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Ιονίου Πανεπιστήμιου, του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων και του τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας.
Η υπουργική απόφαση, η οποία δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, προβλέπει όλες τις λεπτομέρειες για την εξέταση των υποψηφίων, τη βαθμολόγηση και τον υπολογισμό των μορίων, από τις Πανελλαδικές του 2024 και εφεξής.
Οι υποψήφιοι/ες για τα Μουσικά Τμήματα για τα παραπάνω τμήματα υποχρεούνται εντός συγκεκριμένης και αποκλειστικής προθεσμίας να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στις εν λόγω εξετάσεις με σχετική Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωσή. Η προθεσμία, το περιεχόμενο, ο τρόπος και οι υπόχρεοι υποβολής της Αιτησης-Υπευθυνης Δήλωσης καθορίζονται κάθε έτος με σχετική εγκύκλιο.
Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025. Για τις λεπτομέρειες του τρόπου εξέτασης όλων των μαθημάτων οι μαθητές ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν λεπτομέρειες στο ΦΕΚ με αριθμό Φύλλου 3927 (16-6-2023) .
Δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις για την εισαγωγή στα ανωτέρω Τμήματα έχουν οι κάτοχοι απολυτηρίου τίτλου Λυκείου ή ισοτίμου τίτλου σχολείου μέσης εκπαίδευσής του εσωτερικού ή εξωτερικού.
Ειδικότερα η απόφαση προβλέπει τα εξής Εξεταζόμενα μαθήματα, μόρια και προϋποθέσεις εισαγωγής
1. Οι υποψήφιοι εξετάζονται πανελλαδικώς στα εξής μαθήματα:
α) Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία: Αξιολογείται το επίπεδο οργανοχρησιας των υποψηφίων. Ως μουσικό όργανο εννοείται και η φωνητική τέχνη.
β) Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία: Οι υποψήφιοι καλούνται να απαντήσουν σε σύντομα ερωτήματα, με τα οποία αξιολογείται το επίπεδο θεωρητικών μουσικών γνώσεων.
γ) Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία για τους υποψηφίους Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.) η Νέα Ελληνικά για τους υποψηφίους Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.).
δ) Σε ένα (1) ακόμη μάθημα της ομάδας προσανατολισμού ή του τομέα που επιλέγει ο υποψήφιος ΓΕ.Λ ή ΕΠΑ.Λ. αντίστοιχα ως εξής:
δα) Ιστορία για τους υποψηφίους του πρώτου επιστημονικού πεδίου ΓΕ.Λ.,
δβ) Μαθηματικά για τους υποψήφιους του δευτέρου επιστημονικού πέδιλου ΓΕ.Λ., δγ) Φυσική για τους υποψήφιους του τρίτου επιστημονικού πεδίου ΓΕ.Λ.,
δδ) Πληροφορική για τους υποψηφίους του τέταρτου επιστημονικού πεδίου ΓΕ.Λ. και δε) Μαθηματικά (Άλγεβρα) για τους υποψηφίους όλων των τομέων των ΕΠΑ.Λ.
2. Προϋπόθεσή συμμέτοχης των υποψήφιων των πανελλαδικών εξετάσεων στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στα τμήματά του άρθρου 1 αποτελεί η επίτευξή στις πανελλαδικές εξετάσεις βαθμολογικής επίδοσής ίσης ή μεγαλύτερης:
α) της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ανά μουσικό μάθημα των περ. α) και β) της παρ. 1 του παρόντος άρθρου (Ε.Β.Ε. Μουσικών μαθημάτων) και
β) της Ε.Β.Ε. ανά τμήμα (Ε.Β.Ε. τμήματος). Η Ε.Β.Ε. ανά μουσικό μάθημα προκύπτει από το γινόμενο του μέσου ορού της βαθμολογίας των υποψήφιων σε αυτό επί τον συντελεστή που ορίζεται για κάθε τμήμα για το συγκεκριμένο μουσικό μάθημα ενώ η Ε.Β.Ε. ανά τμήμα προκύπτει από το γινόμενο του μέσου ορού των μέσων ορών των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψήφιων στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματά της παρ. 1 του παρόντος άρθρου επί τον συντελεστή που καθορίζεται από τα ιδρύματά εισαγωγής για κάθε τμήμα, όπως ορίζεται από τις δια-ταξεις των παρ. 5 και 6 του άρθρου 19 του ν. 4559/2018 (Α ? 142), όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 383 του ν. 4957/2022 (Α ? 141).
3. Για την εξαγωγή της συνολικής βαθμολογίας των υποψηφίων υπολογίζονται οι βαθμολογικές επιδόσεις στα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της παρ. 1 του παρόντος άρθρου, καθώς και οι οικείοι συντελεστές βαρύτητας. Συγκεκριμένα, ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψήφιου/ας που συμμετέχει στις πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στα Τμήματά του άρθρου 1, γίνεται ως έξης: ο γραπτός βαθμός σε καθένα από τα τέσσερά (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματά της παρ. 1 του παρόντος άρθρου, πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητάς. Τα τέσσερα (4) ανωτέρω γινόμενα προστίθενται και το τελικό άθροισμά πολλαπλασιάζεται επί χίλια (1000), για να προκύψει έτσι ο συνολικός αριθμός μορίων κάθε υποψήφιου/ας για κάθε Τμήμα. Ο βαθμός και θα πανελλαδικά εξεταζομένου μαθήματος εκφράζεται στην εικοσαβαθμη κλίμακά με προσέγγισή δέκατου. Υποψήφιοί για επιλογή είναι όσοι έχουν εξεταστεί στα μαθήματά των περ. α) και β) της παρ. 1 του παρόντος άρθρου, καθώς και σε τουλάχιστον ένα (1) από τα μαθήματά των περ. γ) και δ) της ίδιας παραγράφου. Οι συντελεστές βαρύτητάς των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων ορίζονται με απόφασή της συγκλήτου του Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.), η οποία εκδίδεται έπειτα από πρότασή του τμήματος εντός της προθεσμίας που τάσσεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…