Σύνταγμα: Σβήνει ο εξωτερικός φωτισμός της Βουλής για εξοικονόμηση ενέργειας. Δεν πίστευαν στα μάτια τους κάτοικοι και επισκέπτες με την πρωτοφανή εικόνα στο συνήθως ολόφωτο Σύνταγμα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Στην εθνική προσπάθεια εξοικονόμησης ενέργειας θα συμμετάσχει και η Βουλή, με το ιστορικό κτήριο να κατεβάζει τους διακόπτες στον εξωτερικό φωτισμό.
Σύμφωνα με την σχετική απόφαση του προέδρου της Βουλής, Κώστα Τασούλα, διακόπτεται ο φωτισμός στη πρόσοψη και στις υπόλοιπες πλευρές, ενώ ανοικτός θα παραμένει ο περιμετρικός φωτισμός που αφορά την ασφάλεια του κτηρίου.
Ταυτόχρονα είναι σε εξέλιξη το πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης του κτηρίου με μείωση της κατανάλωσης ενέργειας κατά 36%.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2019 και βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης, όσον αφορά τα συστήματα θέρμανσης-ψύξης του κτηρίου και του ηλεκτροφωτισμού με την εγκατάσταση νέων φωτιστικών σωμάτων χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης στο εσωτερικό του κτηρίου της Βουλής.
Έχουν επίσης ολοκληρωθεί οι μελέτες για την αντικατάσταση του εξωτερικού φωτισμού και το έργο αναμένεται να είναι έτοιμο εντός του 2023, ενώ ολοκληρώθηκε η αντικατάσταση των ξύλινων κουφωμάτων με νέα ενεργειακά κουφώματα.
Τρόπους για να μειώσουν την κατανάλωση ρεύματος προκειμένου να «περιορίσουν» τις αυξήσεις στους λογαριασμούς αναζητούν οι καταναλωτές, ενόψει μάλιστα και του δύσκολου, λόγω ενεργειακής κρίσης, χειμώνα που έρχεται.
Οι ενεργοβόρες ηλεκτρικές συσκευές μέσα στο σπίτι είναι αρκετές, ενώ κάποιες καθημερινές συνήθειες που ίσως δεν υπολογίζει κανείς μπορεί να οδηγήσουν σε αύξηση της κατανάλωσης.
Άλλες πάλι, που θεωρούσε ότι περιορίζοντας τις, θα δει θετικά «αποτελέσματα» στο τελικό λογαριασμό, δεν επιβαρύνουν τελικά όσο θα περίμενε.
Η γενική «οδηγία» και εκείνο που πρέπει να έχει στο μυαλό του ο καταναλωτής για τις συσκευές που έχει στο σπίτι του είναι: τις χρησιμοποιώ όσο τις χρειάζομαι.
Κι αυτό γιατί η τελική επιβάρυνση είναι συνάρτηση της ισχύος της συσκευής και του χρόνου λειτουργίας της.
Παράλληλα ιδιαίτερα σημαντική, ώστε κάποιος να κάνει ένα σημαντικό «βήμα» προς τη μείωση της επιβάρυνσης, είναι η αντικατάσταση των παλιών, ενεργοβόρων συσκευών με άλλες πιο αποδοτικές ενεργειακά και φιλικότερες προς το περιβάλλον.
Ενδεικτικό είναι ότι με την αντικατάσταση των παλαιών λαμπτήρων πυρακτώσεως, η κατανάλωση «πέφτει» έως 10-15 φορές και έτσι τα αναμμένα φώτα στα σπίτι επιβαρύνουν πλέον σε πολύ μικρότερο βαθμό, τον λογαριασμό του ρεύματος.
Στην «κορυφή» των συσκευών που καταναλώνουν την περισσότερη ενέργεια βρίσκονται ο φούρνος της κουζίνας, ο θερμοσίφωνας και τα κλιματιστικά.
Ο φούρνος μπαίνει ψηλά στη λίστα των ενεργοβόρων συσκευών καθώς και η χρήση του είναι συχνή, για αρκετή ώρα καθημερινά και επίσης είναι δύσκολο να περιοριστεί.
Αντίθετα, ο θερμοσίφωνας όπως και το κλιματιστικό αποτελούν συσκευές που μπορεί κανείς να μειώσει την κατανάλωσή τους.
Στον θερμοσίφωνα το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται όταν βρίσκεται αναμμένος για πολλή ώρα, συχνά παραπάνω από ό,τι κανείς τον χρειάζεται, ενώ μεγαλύτερη είναι η επιβάρυνση όταν βρίσκεται «ενσωματωμένος» σε ηλιακό.
Σε ό,τι αφορά το κλιματιστικό, η κατανάλωση μπορεί να περιοριστεί τόσο με τη μείωση του χρόνου που βρίσκεται σε λειτουργία, όσο και με τη ρύθμισή του στην κατάλληλη θερμοκρασία, το καλοκαίρι για παράδειγμα στους 27 βαθμούς.
Κάτι που ήδη παρατηρήθηκε το φετινό καλοκαίρι, σε πολλούς χώρους εργασίας, σύμφωνα με τον κ. Λάσκο.
Σημαντική είναι η κατανάλωση ενέργειας και από το σίδερο, -το οποίο ωστόσο δεν αποτελεί κατά κανόνα μία καθημερινή και μεγάλης διάρκειας συνήθεια – αλλά και από το ψυγείο.
Το μοτέρ του ψυγείου δουλεύει κατά το 1/3 της ημέρας, δηλαδή συνολικά 8 ώρες, όποτε η επιβάρυνση λόγω της διάρκειας αυτής, είναι σημαντική.
Σε ό,τι αφορά το πλυντήριο, η μεγάλη επιβάρυνση έρχεται κυρίως όταν δουλεύει σε υψηλές θερμοκρασίες.
Από εκεί και πέρα, οι υπόλοιπες οικιακές συσκευές (πιστολάκι μαλλιών, τηλεόραση, υπολογιστής κ.ά.) έχουν μικρότερη, συγκριτικά με τις παραπάνω, κατανάλωση.
Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι ο παραπάνω «κανόνας», να χρησιμοποιεί δηλαδή κανείς τις συσκευές όσο τις χρειάζεται, αφορά και στην περίπτωση που αυτές βρίσκονται σε κατάσταση «stand by».
Παρά το γεγονός ότι δεν βρίσκονται σε λειτουργία και θεωρεί κανείς ότι εκείνη τη στιγμή δεν τις χρησιμοποιεί, εντούτοις εκείνες συνεχίζουν να «καίνε» ρεύμα και μάλιστα σε όλη τη διάρκεια του 24ώρου, εάν δεν έχει κλείσει ο διακόπτης ή βρίσκονται στην πρίζα.
Λογαριασμοί ρεύματος: Το νέο μοντέλο επιδοτήσεων με πλαφόν και κίνητρα εξοικονόμησης. Το σενάριο που έχει βρεθεί στο τραπέζι προβλέπει συνδυασμό οριζόντιας επιδότησης με υψηλή απορρόφηση της αύξησης. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Νέο μοντέλο στην επιδότηση των λογαριασμών του ηλεκτρικού ρεύματος έρχεται με επίκεντρο την εξοικονόμηση ενέργειας.
Η διαχείριση του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας τους επόμενους μήνες και μέσα στον δύσκολο χειμώνα είναι ο μεγάλος πονοκέφαλος όχι μόνο της ελληνικής κυβέρνησης αλλά όλων των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων.
Ο Έλληνας υπουργός ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, περιέγραψε χθες στην έκτακτη Σύνοδο των υπουργών Ενέργειας της ΕΕ το πλαίσιο του νέου σχήματος επιδοτήσεων που μπαίνει σε εφαρμογή πιθανότατα κιόλας από τον Οκτώβριο.
Ο ίδιος έκανε λόγο χθες στην Σύνοδο των υπουργών Ενέργειας για «μεγαλύτερες επιδοτήσεις στα νοικοκυριά που θα μειώσουν κατά 15% την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου».
Η σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΝ ξεκαθαρίζει ότι η ελληνική κυβέρνηση θα εισάγει κίνητρα για τη μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας από νοικοκυριά με τη χορήγηση υψηλότερων επιδοτήσεων, όταν επιτυγχάνεται εξοικονόμηση. Ανάλογα κίνητρα εξετάζεται να θεσπιστούν και για τις επιχειρήσεις.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…