Tesla: Μπορεί η Tesla του Έλον Μασκ να θησαυρίζει στην κυριολεξία ωστόσο η πρόβλεψη ενός ειδικού φέρνει ανησυχία μιας και κάνει λόγο για μια φούσκα… μεγατόνων!
«Υπερτιμημένη λόγω… της απέραντης ανθρώπινης βλακείας είναι η Tesla» σύμφωνα με τον ιδρυτή της Viceroy Research, Fraser Perring ο οποίος αποτελεί έναν παγκοσμίως γνωστό άνθρωπο των χρηματιστηρίων που αποκάλυψε και το σκάνδαλο της γερμανικής Fintech Wirecard στέλνοντας όλους τους εμπλεκόμενους στη δικαιοσύνη.
Όπως φαίνεται στο στόχαστρο του Fraser Perring έχει εισέλθει για τα καλά η νέα εταιρεία του Elon Musk ο οποίος τυγχάνει το 2022 να είναι ο πιο πλούσιος άνθρωπος στον κόσμο.
Ο Perring θεωρεί την Tesla «φούσκα» και στοιχηματίζει ότι κάποια στιγμή η τιμή της μετοχής της θα επανέλθει στη Γη από τη Στρατόσφαιρα στην οποία βρίσκεται.
Μάλιστα όπως χαρακτηριστικά έγραψε σε online Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης: «Υπάρχει τραγική απόκλιση τιμών μεταξύ των μετοχών της Tesla και των κατεστημένων αυτοκινητοβιομηχανιών Toyota Motor Corp. και Volkswagen AG. Οι δύο μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο πούλησαν ο καθένας περίπου 10 ή 11 οχήματα για καθένα που παρέδιδε η Tesla πέρυσι, ωστόσο η εταιρεία με επικεφαλής τον Elon Musk έχει κεφαλαιοποίηση 1,15 τρισ. δολαρίων, υπερδιπλάσια από τις συνδυασμένες αποτιμήσεις της Toyota και της VW!
Ποτέ δεν σορτάρω υπεραγορασμένες μετοχές, παρά μόνο αν διαπιστώνονται παράλογες αποτιμήσεις που εδράζονται στην απόλυτη ανθρώπινη βλακεία. Mε μια συντηρητική εκτίμηση, αυτή η εταιρεία είναι υπερτιμημένη, νομίζω, τουλάχιστον κατά 10x.»
Υπενθυμίζεται πως ο Perring ήταν μέλος μιας ομάδας πίσω από μια έκθεση του 2016 που κατηγορούσε τη διοίκηση και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Wirecard για ξέπλυμα χρήματος και διευκόλυνση της αποφυγής περιορισμών για όσους τζογάρουν στο Διαδίκτυο. Η εταιρεία κατέρρευσε τον Ιούνιο του 2020, αφού αποκάλυψε ότι 1,9 δισεκατομμύρια ευρώ (2,1 δισεκατομμύρια δολάρια) περιουσιακών στοιχείων που ήταν εγγεγραμμένα στον ισολογισμό της πιθανότατα δεν υπήρχαν ποτέ.
Από την άλλη, ο Elon Musk χαρακτηρίζει τους «short sellers» «καταστροφείς αξίας», ωστόσο η Τesla είναι από καιρό ένα από τα μεγαλύτερα short στην αγορά των ΗΠΑ, το οποίο έχει κοστίσει δισεκατομμύρια καθώς η μετοχή έχει εκτοξευθεί στα ύψη τα τελευταία δύο χρόνια.
Ενδεικτικό ότι η Mercedes της Daimler έχει χρηματιστηριακή αξία 95 δισ. ευρώ είναι δηλαδή μόλις το 10% της Tesla σε χρηματιστηριακούς όρους ενώ η Ferrari με 66 δισ. δολάρια είναι το 6% της Tesla πάντα σε χρηματιστηριακούς όρους….
Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι απλούστερα κατασκευαστικά και με πολύ λιγότερα εξαρτήματα. Γνωρίζετε πόσο είναι το κόστος τους σε βάθος μίας περίπου πενταετίας; Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ένα ηλεκτρικό έχει σημαντικά λιγότερα εξαρτήματα για σέρβις και επισκευή. Ξεχάστε τις αντλίες και τα φίλτρα καυσίμου, τα μπουζί, τα λάδια του κινητήρα, τις φλάντζες και ότι άλλο έχετε στο νου σας!
Πρακτικά, τα σέρβις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολύ απλά και το πρώτο χρόνο αφορούν στην αλλαγή φίλτρου καμπίνας. Το ίδιο ισχύει και για τα επόμενα σέρβις, ενώ στα 2 ή 3 χρόνια αλλάζουν και τα υγρά φρένων. Τα κόστη για τα ανταλλακτικά είναι γενικά στα ίδια επίπεδα, ενώ οι διαφοροποιήσεις έχουν να κάνουν κυρίως με την τιμή της εργατοώρας ανά εταιρία. Εννοείται πως σε κάθε σέρβις γίνονται οι τυπικοί έλεγχοι για την κατάσταση του αυτοκινήτου, τα όποια updates υπάρχουν κ.α.
Σε γενικές γραμμές να πούμε πως οι κατασκευαστές παρέχουν 8-10 χρόνια εγγύηση για την μπαταρία και συγκεκριμένα για την πρώτη απόδοσης τουλάχιστον στο 70%.
Λογικό, αν υποθέσουμε πως μία μπαταρία αυτοκινήτου έχει πτώση 1-3% κάθε χρόνο (ανάλογα με τον κύκλο και την διαδικασία φόρτισης). Ας δούμε ενδεικτικά τα κόστη των σέρβις από τα περισσότερα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά.
Το συνολικό κόστος για την πρώτη 4ετία για το e-C4 C-Cross διαμορφώνεται στα 210,72€ + ΦΠΑ, σύμφωνα με την ελληνική αντιπροσωπεία.
Συγκεκριμένα: το 1ο έτος ή 12.500 χλμ. το κόστος είναι στα 18,5€, το 2o ή 25.000 χλμ. είναι στα 90,56€, ενώ το 4ο είναι στα 101,66€.
Το παραπάνω πρόγραμμα συντήρησης αφορά κανονικές συνθήκες χρήσης (κάθε 2 χρόνια ή 40.000 χλμ., όποιο ολοκληρωθεί πρώτο).
To σέρβις για το ηλεκτρικό 500 είναι ανά έτος ή 15.000 χιλιόμετρα (όποιο έρθει πρώτο, τιμές δίχως ΦΠΑ).
Συγκεκριμένα: 15.000 χλμ.: 36€, 30.000 χλμ.: 97€, 45.000 χλμ.: 36€, 60.000 χλμ.: 85€, 75.000 χλμ.: 58€.
To συνολικό κόστος για μια 5ετία είναι στα 312€.
Για την Mustang Mach-e το συνολικό κόστος (για μια 6ετία, με ΦΠΑ), είναι στα 269 ευρώ.
Συγκεκριμένα, το σέρβις κοστίζει 89,64€ και γίνεται ανά 2 χρόνια ή κάθε 30.000 χλμ.
Για το Honda e το συνολικό κόστος ανά έτος ή 20.000 χλμ. διαμορφώνεται ως εξής:
20.000 χλμ.: 80€, 40.000 χλμ.: 80€, 60.000 χλμ.: 139€, 80.000 χλμ.: 80€, 100.000 χλμ.: 157€
Άρα το ενδεικτικό κόστος σε σέρβις για το Honda e σε βάθος πενταετίας είναι συνολικά στα 536€.
Για το Kona EV η ελληνική αντιπροσωπεία δίνει ένα κόστος σε βάθος πενταετίας (ανά χρόνο ή 15.000 χλμ.) στα 547€.
Συγκεκριμένα: 15.000 χλμ.: 30€, 30.000 χλμ.: 125€, 45.000 χλμ.: 215€, 60.000 χλμ.: 147€, 75.000 χλμ.: 30€
Για την I-Pace η ελληνική αντιπροσωπεία ανακοινώνει 2 προγραμματισμένα service, ένα ανά 2ετία ή 34.000 χιλιόμετρα.
Στο κάθε service προβλέπεται αλλαγή φίλτρου καμπίνας και υγρών φρένων και το σύνολο για μια 4ετία είναι στα 505,8 ευρώ.
Συγκεκριμένα, το σέρβις διετίας περιλαμβάνει εργασία στα 97,2€ και ανταλλακτικά στα 155,7€ (τιμές δίχως ΦΠΑ).
Για το Niro EV η ελληνική αντιπροσωπεία δίνει ένα κόστος σε βάθος πενταετίας (ανά χρόνο ή 15.000 χλμ.) στα 379€.
Συγκεκριμένα: 15.000 χλμ.: 21€, 30.000 χλμ.: 109€, 45.000 χλμ.: 119€, 60.000 χλμ.: 109€, 75.000 χλμ.: 21€
Για το Nissan Leaf ZE1 το κόστος συντήρησης (τιμές με εργασία, ανταλλακτικά και ΦΠΑ) ανά 1 χρόνο ή συνολικά χιλιόμετρα.
Σε βάθος πενταετίας το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 756€ και διαμορφώνεται ως κάτωθι:
30.000 χλμ.: 120€, 60.000 χλμ.: 168€, 90.000 χλμ.: 120€, 120.000 χλμ.: 228€, 150.000 χλμ.: 120€
Για το Mazda MX30 το κόστος συντήρησης (τιμές με εργατικά και ΦΠΑ) διαμορφώνεται ως εξής:
20.000 χλμ.: 43€, 40.000 χλμ.: 126€, 60.000 χλμ.: 43€, 80.000 χλμ.: 126€, 100.000 χλμ.: 43€
Άρα το κόστος σε σέρβις για το ΜΧ30 σε βάθος πενταετίας είναι συνολικά στα 381€.
H Mercedes προβλέπει τακτική συντήρηση κάθε έτος ή 25.000 χλμ.. Έτσι, οι τιμές βάσει του προγράμματος ServiceCare διαμορφώνονται ως εξής (τελικές λιανικές τιμές με ΦΠΑ):
EQA 250: 3 διαδοχικές συντηρήσεις: 700€ – 4 διαδοχικές συντηρήσεις: 900€
EQC 400: 3 διαδοχικές συντηρήσεις: 900€ – 4 διαδοχικές συντηρήσεις: 1.100€
Το κόστος σε βάθος 5ετίας για το Lexus UXe είναι στα 650€. Είναι κάθε χρόνο ή για 15.000 χλμ.
Συγκεκριμένα: 15.000 χλμ.: 113,93€, 30.000 χλμ.: 153,81€, 45.000 χλμ.: 113,93€, 60.000 χλμ.: 153,81€, 75.000 χλμ.: 113,93€
Για το Model 3 η Tesla προβλέπει τα εξής:
Κάθε 10.000 χλμ.: Εναλλαγή ελαστικών εμπρός – πίσω (και ζυγοστάθμιση η οποία προτείνεται) €39
Κάθε 2 χρονιά ανεξαρτήτως χιλιομέτρων:
Έλεγχος αντιψυκτικών 16,25 + €245,4 (αντικατάσταση εφόσον χρειάζονται, συνήθως γίνεται μία φορά στην 5ετία)
Έλεγχος Υγρών φρένων και αντικατάσταση €69,88
Αντικατάσταση φίλτρου ΑC €40,65
Οπότε μπορεί κανείς να υποθέσεις πως ένα ενδεικτικό κόστος για 60.000 χιλιόμετρα (με μια αντικατάσταση αντιψυκτικού) είναι συνολικά στα 234€ [6×39] + 482,71 [16,25+245,4+ (69,88×2) + 40,65×2]= 716,71€
Η συντήρηση στα ηλεκτρικά οχήματα της Opel είναι κάθε 2 χρόνια ή 25.000 χλμ. (ότι έρθει πρώτο) και περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
Το συνολικό κόστος διαμορφώνεται ελεύθερα από τους εξουσιοδοτημένους επισκευαστές και εξαρτάται αποκλειστικά από την εμπορική τους πολιτική (τιμή εργατοώρας και εκπτωτική πολιτική στα ανταλλακτικά).
Ενδεικτικά είναι στα περίπου 150€.
Ειδικά για τον πρώτο χρόνο ή 12.500 χλμ., υπάρχει και ένας έλεγχος του οχήματος χωρίς ανταλλακτικά (μόνο εργασία).
Άρα για την πρώτη τετραετία το ελάχιστο κόστος (που είναι και το επικρατέστερο σενάριο) είναι στα 300€ και αν υπερβαίνεται το όριο των 25.000 χλμ. το υψηλότερο είναι στα 600€.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή η συντήρηση του αυτοκινήτου είναι κάθε 2 χρόνια ή 40.000 χλμ. ότι ολοκληρωθεί πρώτα (στις αξίες δεν περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ).
Συγκεκριμένα, για τα Peugeot e-208/ e-2008 η συντήρηση έχει ως εξής και αφορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κανονικές συνθήκες χρήσης για 4 χρόνια ή 80.000 χλμ.:
e-208/2008 => κόστος εργασίας: 136,9€, κόστος ανταλλακτικών: 77,48€, Σύνολο: 214,38€
Το κόστος σέρβις για το Volvo XC40 Recharge (το οποίο κάνει σέρβις κάθε 2 έτη ή κάθε 30.000 χλμ, όποιο εκ των δύο έρθει πρώτο), είναι:
30.000 χλμ.: 84€, 60.000 χλμ.: 125€, 90.000 χλμ.: 69€, 120.000 χλμ.: 125€, 150.000 χλμ.: 69€
Άρα κόστος 3ετών 278€ και 5ετών 471€. Στις παραπάνω τιμές (χωρίς ΦΠΑ) περιλαμβάνεται κόστος εργασίας και ανταλλακτικών.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…