ΟΤΕ – ΤΕΡΝΑ: Στην επόμενη φάση ΟΤΕ, Grid-ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή για το ΣΔΙΤ 868 εκατ. ευρώ. Τι περιλαμβάνει η το έργο για την υπερυψηλή ευρυζωνικότητα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Με την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών που έχει καταθέσει ο ΟΤΕ και η κοινοπραξία Grid Telecom- ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, ο διαγωνισμός για την υλοποίηση υποδομών υπερυψηλής ευρυζωνικότητας Ultra-Fast Broadband (UFBB) σε περιοχές όπου δεν έχουν επενδύσει οι πάροχοι, εισέρχεται στη φάση της αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών.
Το έργο αποτελείται από επτά τμήματα (Lots), τα οποία αναμένεται να μοιραστούν ανάμεσα στα υποψήφια σχήματα, με τις ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή-Grid Telecom να διεκδικούν τέσσερα Lots.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 868 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), με τα 300 εκατ. ευρώ να προέρχονται από δημόσια χρηματοδότηση. Το UFBB δημιουργεί περισσότερες από 750.000 συνδέσεις ταχύτητας τουλάχιστον 100 Mbps, με δυνατότητα αναβάθμισης σε 1Gbps και στοχεύει στην επιτάχυνση της επίτευξης των στόχων συνδεσιμότητας του ευρωπαϊκού σχεδίου της «κοινωνίας των Gigabit».
Η ΣΔΙΤ αποσκοπεί στην κάλυψη του συνόλου του πληθυσμού των περιοχών παρέμβασης σε ποσοστό άνω του 99%, με υπηρεσία τουλάχιστον 100 Mbps.
Στόχος είναι η κάλυψη της πλειονότητας των περιοχών της χώρας οι οποίες σήμερα δεν καλύπτονται από τους παρόχους, κινητοποιώντας ιδιωτικές επενδύσεις ύψους 400 εκατ. ευρώ.
To UFBB θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών σταθερής όπου η Ελλάδα καταλαμβάνει την 100η θέση στη διεθνή κατάταξη, σε αντίθεση με την κινητή όπου η χώρα βρίσκεται στην 25η θέση.
«Στη σταθερή είναι που χρειαζόμαστε πάρα πολλές επενδύσεις. Φανταστείτε ότι έχουμε δυνητικά 4,7 εκατ. περίπου γραμμές οπτικών ινών που μπορούμε έχουμε στην Ελλάδα.
Τα σχέδια των παρόχων μιλούν για περίπου 2 εκατ. γραμμές. Τι λέει το Ultra Fast Broadband που χρηματοδοτεί η πολιτεία στο πλαίσιο ενός ΣΔΙΤ με προφανώς ιδιώτες επενδυτές; Άλλες 800 χιλ. γραμμές. Άρα 2,8 εκατ. γραμμές και μας λείπουν 2 εκατ. γραμμές.
Εκεί υπάρχει πεδίον δόξης λαμπρό για να την υλοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων, ώστε να καλυφθεί το σύνολο της επικράτειας.
Αυτό θα το δούμε να γίνεται διότι το Ταμείο Ανάκαμψης προβλέπει και άλλα εργαλεία που επιδοτούν κομμάτια αυτής της εξίσωσης.
Για παράδειγμα, το κόστος διακλάδωσης μίας οπτικής ίνας σε μία πολυκατοικία κοστίζει περίπου από 700 ευρώ έως 1000 ευρώ.
Αυτό θα επιδοτηθεί, όπως και το υποβρύχιο καλώδιο στα νησιά, μέσω του ταμείου Ανάκαμψης» ανέφερε, πρόσφατα, σε συνέδριο ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.
ΟΤΕ – ΤΕΡΝΑ: Μάχη γιγάντων για 113 εκατ. ευρώ – Ποιος θα τα πάρει;
Θα… πέσουν κορμιά για αυτό το έργο. Όλοι οι κατασκευαστικοί κολοσσοί εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στην Αθήνα για το τεράστιο έργο εκατομμυρίων. Ποιος θα είναι τελικά ο νικητής; Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Με τη συμμετοχή όλων των μεγάλων κατασκευαστικών Ομίλων αναμένεται να πραγματοποιηθεί η πρώτη φάση του διεθνούς διαγωνισμού με την διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, για το νέο κτίριο στο οποίο θα στεγαστούν όλες οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.
Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 113 εκατ. ευρώ και η ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος έχει οριστεί για τις 10 Σεπτεμβρίου, ενώ οι φάκελοι θα αποσφραγιστούν στις 15 Σεπτεμβρίου.
Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η δεύτερη φάση του διαγωνισμού, με την υποβολή οικονομικών προσφορών των εταιρειών-σχημάτων που θα προκριθούν και εν συνεχεία, μετά την αξιολόγηση, θα αναδειχτεί ο ανάδοχος.
Το έργο θα πραγματοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ και προβλέπει την μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση ενός σύγχρονου κτιριακού συγκροτήματος, το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση της αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού.
Η διάρκεια της σύμβασης ΣΔΙΤ θα είναι 30 έτη, εκ των οποίων ως και 3 χρόνια θα είναι η μελέτη – κατασκευή του κτιριακού συγκροτήματος και των σύνοδων έργων και τα υπόλοιπα η λειτουργική περίοδος.
Εκτός από την κατασκευή του κτιρίου, προβλέπεται η κατασκευή μιας πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς που εξασφαλίζει την πρόσβαση στο κτίριο, η ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου, τμήμα του οποίου βρίσκεται σε όμορο οικόπεδο ιδιοκτησίας της ΟΣΕ που διαχειρίζεται η ΓΑΙΟΣΕ, η διάνοιξη οδού καθώς και η κατεδάφιση των υφιστάμενων κτισμάτων σε τμήμα του οικοπέδου.
Το οικόπεδο επί του οποίου πρόκειται να ανεγερθεί το κτιριακό συγκρότημα βρίσκεται επί της οδού Πειραιώς 166 του Δήμου Μοσχάτου – Ταύρου, μία περιοχή που πλήττεται από πολλά πολεοδομικά και περιβαλλοντικά προβλήματα με συνέπεια την υποβάθμιση της.
Το εν λόγω οικόπεδο, το οποίο ανήκει στο ελληνικό δημόσιο, γειτνιάζει με τους κεντρικούς άξονες μεγάλης κυκλοφορίας, τις οδούς Πέτρου Ράλλη, Παν. Τσαλδάρη και Χαμοστέρνας.
Στο οικόπεδο υπάρχουν αρκετά κτίρια πολλά από τα οποία έχουν υποστεί βλάβες από το σεισμό του 1999, ενώ παράλληλα υπάρχουν προκατασκευασμένα (container) που σήμερα εξυπηρετούν τις λειτουργικές ανάγκες των εργαστηρίων και υπηρεσιών του Κεντρικού Εργαστηρίου Δημοσίων Έργων. Το σύνολο των κτιρίων αυτών θα κατεδαφιστούν προκειμένου να ανεγερθεί το νέο κτιριακό συγκρότημα.
Να σημειωθεί ότι η μετεγκατάσταση όλων των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών σε ένα νέο κτίριο, που θα πληροί τις προδιαγραφές ενός σύγχρονου εργασιακού χώρου, σχεδιασμένου με άξονα τη μέγιστη ενεργειακή απόδοση και τη μικρότερη δυνατή συντήρηση, θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση των λειτουργικών εξόδων και στην απαλλαγή εξόδων για μισθώσεις κτιρίων, εξασφαλίζοντας οικονομικό όφελος για το Δημόσιο από τα μισθώματα της τάξεως των 90 εκατ. ευρώ στα 30 έτη.
ΟΤΕ – ΤΕΡΝΑ: Αρχίζει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα
Η πρωτεύουσα αλλάζει. Δεν είναι μόνο το έργο στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού. Η Αθήνα μπαίνει σε μια νέα εποχή αλλάζοντας και το τοπίο στις μετακινήσεις. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Μετά από καθυστερήσεις πολλών ετών, υπογράφεται την προσεχή Τρίτη 22 Ιουνίου η σύμβαση για την Γραμμή 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, συνολικού προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ.
Το έργο του πρώτου τμήματος της γραμμής 4, θα ξεκινήσει με την τοποθέτηση ενός μετροπόντικα στη Βεΐκου και ενός ακόμα στην Κατεχάκη.
Η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.
Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες της γραμμής 4 του Μετρό. Στόχος είναι οι πρόδρομες εργασίες, με ανάδοχο την ΕΡΕΤΒΟ, που περιλαμβάνουν αρχαιολογικές εργασίες και μετατοπίσεις δικτύων να τρέξουν ένα διάστημα πριν την έναρξη των κύριων εργασιών του έργου.
Να σημειωθεί ότι το έργο χωρίζεται συνολικά σε 25 θέσεις (σταθμοί, φρέατα, επίσταθμοι Βεϊκου και Κατεχάκη) οι οποίες θα χωριστούν σε τρεις ομάδες, βάσει χρονοδιαγράμματος παράδοσης στον ανάδοχο του βασικού έργου, αλλά και πιθανότητας εντοπισμού αρχαίων και πολυπλοκότητας δικτύων ΟΚΩ.
Η πρώτη ομάδα αφορά εννέα θέσεις όπου οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα: Φρεάτια στα δύο “άκρα” του έργου, από όπου θα μπει ο “Μετροπόντικας” για να ξεκινήσει την κατασκευή της σήραγγας, δηλαδή σε Βεΐκου και Κατεχάκη.
Επίσης περιλαμβάνει τους σταθμούς Ακαδημία, Ευαγγελισμός, Εξάρχεια, Κολωνάκι, καθώς και τα φρέατα σε Βιβλιοθήκη, Διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.
Η δεύτερη ομάδα αφορά επίσης εννέα θέσεις: Τους σταθμούς Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Άλσος Βεΐκου, Κυψέλη, Ελικώνος, τη σήραγγα ανοιχτού ορύγματος και τα φρέατα ΕΥΔΑΠ Φορμίωνος και Δικαιοσύνης.
Η τρίτη ομάδα, τέλος, αφορά επτά θέσεις: Τους σταθμούς Γαλάτσι, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή και το φρεάτιο Νήαρ Ήστ.