Oskar Schlemmer: Στον Γερμανό ζωγράφο, γλύπτη, σχεδιαστή και χορογράφο Όσκαρ Σλέμερ (Oskar Schlemmer) είναι αφιερωμένο το σημερινό doodle της Google, με αφορμή τη συμπλήρωση 130 χρόνων από τη γέννησή του.
Ο Oskar Schlemmer γεννήθηκε στις 4 Σεπτεμβρίου του 1888 και αποτέλεσε έναν από τους πιο σπουδαίους Γερμανούς καλλιτέχνες, ο οποίος είχε άμεση σχέση με τη σχολή Μπαουχάους, ενώ έγινε διάσημος κυρίως για το «Τριαδικό Μπαλέτο» (Triadic Ballet), στο οποίο οι χορευτές μετατρέπονταν σε γεωμετρικά σχήματα και είχαν περιορισμό στις κινήσεις τους.
Αρκετοί το χαρακτήρισαν «αντιμπαλέτο», αλλά από το 1922 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Στουτγάρδη, προκάλεσε αίσθηση και ποικίλα σχόλια.
Στην παράσταση του «Τριαδικού Μπαλέτου» συμμετέχουν 3 χορευτές, με 12 κινήσεις και 18 κουστούμια.
Ο Oskar Schlemmer περιέγραφε την παράσταση ως «καλλιτεχνικά μεταφυσικά μαθηματικά» και «ένα πάρτι σχημάτων και χρωμάτων».
Oskar Schlemmer: Η ζωή του – Όλα όσα δεν ξέρετε
Ο Όσκαρ Σλέμερ, ο οποίος ήταν ο μικρότερος από τα έξι παιδιά της οικογένειάς του, σε μικρή ηλικία έχασε τους γονείς του και έμαθε να είναι ανεξάρτητος.
Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών στη Στουτγάρδη και στη συνέχεια μετακόμισε για λίγο στο Βερολίνο.
Το 1914 αναγκάστηκε να πολεμήσει στο Δυτικό Μέτωπο στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά τραυματίστηκε και στη συνέχεια δούλεψε στη μονάδα χαρτογράφησης του στρατού.
Το 1919 εντάχθηκε στο κίνημα του Μπαουχάους, όπου ανέπτυξε το ταλέντο του σε μια σειρά από τέχνες, όπως η ζωγραφική, η γλυπτική και τα δημιουργικά θεατρικά του κοστούμια, τα οποία επηρέασαν μελλοντικούς καλλιτέχνες όπως ο David Bowie.
Στη ζωγραφική, ξεκινώντας από την κυβιστική αντίληψη, ανάπτυξε μια τεχνοτροπία συγγενική με το πνεύμα της σχολής του Παρισιού, και κατάληξε σ’ έναν επιτυχημένο συνδυασμό αρχιτεκτονικής και ζωγραφικής στις τοιχογραφίες που ονόμασε «Mauerbild».
Ο Schlemmer, στο πλαίσιο των κονστρουκτιβιστικών αντιλήψεών του, αναζητούσε στην ανθρώπινη μορφή μια έκφραση παγκόσμια, αντικειμενική, τυποποιημένη και έγραφε χαρακτηριστικά: «χρειαζόμαστε νούμερα, μέτρο και κανόνες ως θωράκιση και όπλο απέναντι στο χάος».
Την τελευταία περίοδο της δράσης του στράφηκε προς την αφηρημένη τέχνη.
Πέθανε στις 13 Απριλίου 1943, στην πόλη Μπάντεν-Μπάντεν, στη Γερμανία.