Σχολεία: Τέλος στην αγωνία εκατομμυρίων γονιών μετά τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, για την έναρξη του σχολικού έτους. Διαβάστε στο xristika.gr πότε θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι.
H υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε τηλεοπτική συνέντευξη που παραχώρησε στον Τ/Σ Alpha, διαβεβαίωσε πως τα σχολεία και τα πανεπιστήμια θα λειτουργήσουν κανονικά, από τον Σεπτέμβριο.
«Από τον Σεπτέμβριο πάμε σε κανονική λειτουργία όλων των εκπαιδευτικών δομών. Με ανοιχτά πανεπιστήμια, σχολεία, σχολές επαγγελματικής κατάρτισης κ.ό.κ. Έχουμε το όπλο του εμβολίου, όμως θέλουμε ακόμα δρόμο για να χτίσουμε το τείχος ανοσίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Απαντώντας σε ερώτηση εάν θα ενταχθούν στο σύστημα του υποχρεωτικού εμβολιασμού και οι εκπαιδευτικοί και αν θα υπάρξουν κυρώσεις για τους εκπαιδευτικούς που αρνούνται να εμβολιαστούν, η κ. Κεραμέως απάντησε πως «εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα» για να προσθέσει: «Παρακολουθούμε την εξέλιξη της πανδημίας. Δεν έχουμε άλλη απόφαση πέρα από όσα ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός και οι άλλοι υπουργοί. Πρέπει να παρακινήσουμε τον πληθυσμό να εμβολιαστεί. Οι πιθανότητες να νοσήσει ένας ανεμβολίαστος είναι πάρα πολύ υψηλές».
«Τρεις στους τέσσερις εκπαιδευτικούς μας, το 73%, έχουν εμβολιαστεί ή έχουν κλείσει ραντεβού. Και τους ευχαριστούμε πάρα πολύ γι’ αυτή την ανταπόκριση. Όμως χρειαζόμαστε περισσότερους εμβολιασμούς. Απευθύνω πρόσκληση στους εκπαιδευτικούς και τους φοιτητές μας να εμβολιαστούν. Πέρυσι είχαμε την πανδημία, όμως δεν είχαμε αυτό το υπερόπλο που έχουμε σήμερα, το εμβόλιο» ανέφερε ακόμη η υπουργός Παιδείας.
Παράλληλα, η αγαπημένη συνήθεια όλων των μαθητών, η παραδοσιακή… κοπάνα, φαίνεται πως φτάνει στο τέλος της, καθώς με τα νέα μέτρα οι γονείς θα ενημερώνονται με μέθοδο Big Brother!
Σύμφωνα με την Βίβλο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, η ενημέρωση των γονέων στα σχολεία σχετικά με την ύλη, της απουσίες αλλά και τις επιδόσεις των μαθητών θα μπορεί να διεξάγεται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.
Μια σειρά έργων ψηφιακού μετασχηματισμού για την Παιδεία, περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- η Βίβλος για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας, που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ.
Σύμφωνα με την απόφαση αυτή μεταξύ άλλων έρχονται αλλαγές στο πως ενημερώνονται οι κηδεμόνες των μαθητών ακόμα και στην επικοινωνία μαθητών καθηγητών σχετικά με τα μαθήματα, την ύλη αλλά και τις απουσίες των μαθητών μεταξύ άλλων.
O… μαθητικός Big Brother δεν είναι άλλος από το eParents!
Είναι μια νέα πλατφόρμα που στόχο έχει να δώσει στον πολίτη-κηδεμόνα ένα ζωντανό «παράθυρο» στα σχολικά δρώμενα. Ακολουθώντας μια στρατηγική σταδιακής ένταξης νέων υποσυστημάτων, η πλατφόρμα θα υλοποιήσει τις παρακάτω θεματικές:
Τα παραπάνω θα υλοποιηθούν παράλληλα με την εξέλιξη του κανονισμού λειτουργίας των σχολείων, και των υποδομών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Την ίδια ώρα, αλλαγές στα σχολεία από τον Σεπτέμβριο φέρνει το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών, ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας και αλλαγές στην εκκλησιαστική εκπαίδευση.
Οι τέσσερις βασικοί πυλώνες του νομοσχεδίου αφορούν «την αυτονομία του σχολείου, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των στελεχών, την ενίσχυση των δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου και την αναβάθμιση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης».
Στόχος του νομοσχεδίου είναι η δημιουργία ενός ακόμη καλύτερου σχολείου για τα παιδιά μας, που εξασφαλίζει όλα τα απαραίτητα εφόδια για το παρόν και το μέλλον τους, και η απελευθέρωση του δυναμικού των εκπαιδευτικών μας, σε ένα πλαίσιο μεγαλύτερης ελευθερίας, διαρκούς υποστήριξης και αυξημένης λογοδοσίας.
Ελεύθερη επιλογή βιβλίου, αυτονομία στη μορφή των τετραμηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης (πχ ατομική/ομαδική εργασία, ανεστραμμένη τάξη αντί για ωριαίο διαγώνισμα) και τέλος στην υπερρύθμιση των λοιπών ενδιάμεσων δοκιμασιών, όπως ο αριθμός και η διάρκειά τους.
Αποκεντρώνεται η διαδικασία διεξαγωγής εκπαιδευτικών δράσεων και προγραμμάτων, όπου σήμερα απαιτείται η έγκριση του υπουργείου, δίνεται η δυνατότητα διοργάνωσης εκπαιδευτικών ομίλων και απλοποιείται η διαδικασία διενέργειας ερευνών και πρακτικής άσκησης εντός των σχολικών μονάδων.
Ο διευθυντής αποκτά αρμοδιότητες που του «επιτρέπουν να υπηρετήσει το αυτόνομο σχολείο, ενώ καλείται πλέον να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της σχολικής ζωής».
Συγκεκριμένα, θεσπίζονται υποστηρικτικά όργανα (ενδοσχολικοί συντονιστές, μέντορες, υποδιευθυντές, υπεύθυνοι διασύνδεσης με το μαθητή στα ΕΝΕΕΓΥΛ (Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια Λύκεια), διοργανώνονται υποχρεωτικές ετήσιες επιμορφώσεις.
Ο διευθυντής θα είναι ένας από τους τρεις αξιολογητές των εκπαιδευτικών, θα έχει την αρμοδιότητα για τη διοργάνωση παιδαγωγικών συναντήσεων, την άσκηση πειθαρχικού ελέγχου, τη δυνατότητα αξιοποίησης των σχολικών εγκαταστάσεων εκτός σχολικού ωραρίου, της εξασφάλισης επιπλέον πόρων μέσα από τη διοργάνωση εκδηλώσεων και την ευκολότερη αποδοχή δωρεών και χορηγιών.
Η θητεία τους αυξάνεται από τρία σε τέσσερα χρόνια και παρέχεται η δυνατότητα επαναδιορισμού χωρίς όριο δυο θητειών.
Θα διενεργούνται εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο στην ΣΤ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου (ελληνική PISA), για την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος.
Η ενταξιακή εκπαίδευση ενισχύεται, ακόμα, με τη προσβασιμότητα των ιστοσελίδων όλων των δημόσιων σχολικών μονάδων.
Οι αλλαγές όμως δεν σταματούν εδώ καθώς με μια νέα πολυτροπολογία, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων φέρνει ριζικές αλλαγές από τον Σεπτέμβριο σε σχολεία και νηπιαγωγεία.
Στα Δημοτικά το ωράριο διδασκαλίας αναπροσαρμόζεται καθώς εντάσσονται σε αυτό τα εργαστήρια δεξιοτήτων για όλους τους μαθητές.
Δηλαδή, μαζί με τα μαθήματα που ήδη διδάσκονται -όπως μαθηματικά, γλώσσα, ιστορία κ.λπ.- οι μαθητές θα παρακολουθούν στα εργαστήρια και μαθήματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, ρομποτικής, επαγγελματικού προσανατολισμού, επιχειρηματικότητας, οδικής ασφάλειας και άλλων.
Παράλληλα, η ρύθμιση προβλέπει για το σχολικό έτος 2020-2021 τη λήξη των μαθημάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στις 25 Ιουνίου και του διδακτικού έτους στις 30 Ιουνίου.
Έτσι όπως προβλέπεται στην τροπολογία, οι μαθητές θα παρακολουθούν αυτά τα μαθήματα, κάθε εβδομάδα:
Η ένταξη των εργαστηρίων δεξιοτήτων στο πρόγραμμα των μαθητών, αναπροσαρμόζει το ωράριο διδασκαλίας. Οι αλλαγές ρυθμίζονται στην τροπολογία του υπουργείου Παιδείας.
Στο πρόγραμμα σπουδών εισάγεται η διδακτική ενότητα με τα εργαστήρια δεξιοτήτων για όλους τους τύπους σχολείων (νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων) με σκοπό την ανάπτυξη δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές.
Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα θα ενταχθούν οι εξής 14 θεματικές ενότητες:
Στις ρυθμίσεις παρουσιάζεται αναλυτικά το ωράριο του διδακτικού προγράμματος, στο οποίο εντάσσονται τα εργαστήρια δεξιοτήτων.
Μένουν ως έχουν η ώρα προσέλευσης των μαθητών και έναρξης (στις 8:30) των μαθημάτων, όπως και η λήξη των μαθημάτων στις 13:00.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…