Το χαράτσι που μπαίνει στα ελληνικά νησιά για τους συγκεκριμένους ταξιδιώτες. Οι διακοπές πλέον στην Ελλάδα… κοστίζουν.
► Καταργούνται τα IBAN μας: Τι θα γίνει τώρα με τις τράπεζες
Από την 1η Ιουλίου ενεργοποιείται, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Capital.gr, το νέο τέλος επιβατών κρουαζιέρας που προκαλεί ήδη μεγάλες αντιδράσεις από τις εταιρείες του κλάδου. Οι επισκέπτες που αποβιβάζονται σε Μύκονο και Σαντορίνη θα πληρώνουν έως και 20 ευρώ ανά άτομο, ενώ μικρότερο τέλος θα ισχύει και για τα υπόλοιπα νησιά και λιμάνια της χώρας.
► Έκτακτη εξέλιξη με όλα τα Iban στις τράπεζες: Τι έγινε
Το τέλος, που επιβάλλεται ανά επιβάτη και ανά λιμάνι, διαμορφώνεται ως εξής:
Από 1 Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου:
- 20€ για αποβίβαση σε Μύκονο & Σαντορίνη
- 5€ για τους υπόλοιπους λιμένες της χώρας
Από 1 Οκτωβρίου έως 31 Οκτωβρίου και 1 Απριλίου έως 31 Μαΐου:
- 12€ για Μύκονο & Σαντορίνη
- 3€ για τους υπόλοιπους λιμένες
Από 1 Νοεμβρίου έως 31 Μαρτίου:
- 4€ για Μύκονο & Σαντορίνη
- 1€ για τα υπόλοιπα λιμάνια
Το τέλος δεν υπόκειται σε ΦΠΑ και επιβάλλεται μόνο με την αποβίβαση του επιβάτη στο εκάστοτε λιμάνι.
Τα έσοδα δεν καταλήγουν στα ταμεία του κράτους, αλλά θα κατευθυνθούν σε έργα και βελτιώσεις υποδομών:
-
1/3 στους δήμους των λιμένων για τουριστικές υποδομές
-
1/3 στο Υπουργείο Ναυτιλίας
-
1/3 στο Υπουργείο Τουρισμού
Στόχος είναι, σύμφωνα με το Υπουργείο, η ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος και η αντιμετώπιση της υπερφόρτωσης που προκαλούν οι χιλιάδες επισκέπτες σε μικρά νησιά.
ι εταιρείες κρουαζιέρας αντιδρούν έντονα, υποστηρίζοντας ότι:
-
Οι κρατήσεις έχουν γίνει από πέρσι, χωρίς πρόβλεψη για το έξτρα κόστος
-
Το τέλος θα έπρεπε να ισχύσει από το 2026, όχι μέσα στην τουριστική περίοδο
-
Πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα έσοδα όντως θα επιστρέφουν στα νησιά
Οι εταιρείες επικαλούνται επίσης παραδείγματα από το εξωτερικό, όπου τέτοια τέλη πληρώνονται εθελοντικά επί τόπου, και όχι υποχρεωτικά.
Aegean: Δεν έχει ξαναγίνει τέτοια πρoσφορά – Δείτε τι μοιράζει δωρεάν
Η καλή πορεία της Aegean τα τελευταία χρόνια είχε ως αποτέλεσμα η εταιρεία να μοιράσει δωρεάν δικές της μετοχές συνολικής αξίας 4,3 εκατ. ευρώ σε διευθυντικά στελέχη της, μέλη του ΔΣ και εργαζομένους της, ως επιβράβευση για την επίτευξη επιχειρηματικών στόχων. Οι μετοχές μοιράστηκαν με δύο διαφορετικά προγράμματα που είχαν εγκριθεί σε Γενικές Συνελεύσεις των μετόχων. Συγκεκριμένα σε ανώτατα διευθυντικά στελέχη και στο προσωπικό της εταιρείας μεταβιβάστηκαν δωρεάν με εξωχρηματιστηριακές συναλλαγές 233.670 ίδιες μετοχές. Η συνολική αξία τους ήταν 2,76 εκατ. ευρώ βάσει της τιμής κλεισίματος της μετοχής στις 30.04.2025 (11,80 ευρώ). Επιπλέον 130.100 μετοχές συνολικής αξίας 1,53 εκατ. ευρώ δόθηκαν σε εκτελεστικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, σε υλοποίηση άλλου προγράμματος επιβράβευσης. Οι αποδέκτες έχουν υποχρέωση να διακρατήσουν τις μετοχές τουλάχιστον 24 μήνες. Μετά τη διανομή αυτών των πακέτων η Aegean έχει ακόμη στο χαρτοφυλάκιο της 455.730 ίδιες μετοχές, οι οποίες αντιστοιχούν σε ποσοστό 0,51% του συνολικού αριθμού μετοχών της.
«Λάθος χιλιάδες λογαριασμοί ρεύματος της ΔΕΗ»: Δείτε τι έχει συμβεί
Καταναλωτές από τον Πειραιά και διάφορες περιοχές της επαρχίας καταγγέλλουν σοβαρές καθυστερήσεις στις μετρήσεις του ΔΕΔΔΗΕ, γεγονός που έχει προκαλέσει σύγχυση και σημαντικά προβλήματα στους οικιακούς λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ο ΔΕΔΔΗΕ οφείλει να πραγματοποιεί μηνιαίες μετρήσεις αντί για τετραμηνιαίες, προκειμένου να αποφεύγεται η συσσώρευση κιλοβατωρών και κατ’ επέκταση οι υπέρογκες χρεώσεις, αλλά και για να περιοριστεί το φαινόμενο της ρευματοκλοπής. Ωστόσο, όπως καταγγέλλουν πολίτες, ο ΔΕΔΔΗΕ δεν είναι συνεπής στην τήρηση αυτού του χρονοδιαγράμματος.
«Ανύπαρκτες» μετρήσεις και λογαριασμοί χωρίς εκκαθάριση
Πολλοί καταναλωτές αναφέρουν, σύμφωνα με το financial report ότι οι προβλεπόμενες μετρήσεις δεν γίνονται στο τέλος κάθε μήνα, όπως αναφέρεται στους λογαριασμούς, με αποτέλεσμα οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας να μη λαμβάνουν έγκαιρα τις απαραίτητες ενδείξεις για την έκδοση εκκαθαριστικών λογαριασμών.
Σε αρκετές περιπτώσεις, οι λογαριασμοί που φτάνουν στους πολίτες καλύπτουν λάθος χρονικές περιόδους —π.χ. διαστήματα επτά ή δέκα ημερών— λόγω της μη έγκαιρης καταχώρησης των μετρήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι κιλοβατώρες που εμφανίζονται να διαφέρουν από εκείνες που έχουν καταγράψει οι ίδιοι οι καταναλωτές.
Χαρακτηριστικό είναι το περιστατικό ιδιοκτήτη σπιτιού σε επαρχιακή πόλη, ο οποίος βρήκε στην πόρτα του σημείωμα από συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ που ανέφερε ότι δεν πραγματοποιήθηκε μέτρηση λόγω έλλειψης πρόσβασης στο ρολόι – παρόλο που το ρολόι βρισκόταν σε εμφανές σημείο και ήταν άμεσα προσβάσιμο.
Λογαριασμοί με καθυστέρηση ενός μήνα
Η κατάσταση έχει προκαλέσει αναστάτωση στους καταναλωτές, οι οποίοι διαπιστώνουν ότι δεν έχουν λάβει εκκαθαριστικό λογαριασμό για διάστημα δύο μηνών. Όπως ενημερώθηκαν από τις εταιρείες παροχής ενέργειας, πλέον οι λογαριασμοί θα εκδίδονται με καθυστέρηση ενός μήνα, ώστε να διασφαλίζεται η ορθότητα της μέτρησης. Έτσι, για παράδειγμα, στις αρχές Απριλίου εκδόθηκε λογαριασμός που αφορά την κατανάλωση του Φεβρουαρίου.
Το πρόβλημα, ωστόσο, δεν περιορίζεται στον Πειραιά. Παρόμοιες καταγγελίες έχουν καταγραφεί και στην Ανατολική Αττική. Το ζήτημα έφτασε μέχρι τη Βουλή, με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γιώργο Καραμέρο, να καταθέτει σχετική ερώτηση για τις ελλείψεις στις μετρήσεις, οι οποίες οδηγούν σε «φουσκωμένους» λογαριασμούς για χιλιάδες νοικοκυριά.
Τι απαντά ο ΔΕΔΔΗΕ
Σύμφωνα με πηγές του ΔΕΔΔΗΕ που επικοινώνησαν με το Financial Report, η εταιρεία δεν έχει πλήρη εικόνα για την έκταση του προβλήματος. Όπως ανέφεραν, σε περιπτώσεις παραπόνων δίνεται εντολή στα συνεργεία να επανεξετάσουν τις μετρήσεις στις επίμαχες περιοχές.
Ο ΔΕΔΔΗΕ διευκρινίζει ότι οι ενδείξεις των ρολογιών αποστέλλονται απευθείας στους παρόχους, και ως εκ τούτου η ίδια η εταιρεία δεν φέρει ευθύνη για την τελική χρέωση στους λογαριασμούς.
Σε ερώτηση για το τι γίνεται όταν υπάρχει λάθος στη μέτρηση, ο ΔΕΔΔΗΕ απάντησε ότι οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλουν τις ενδείξεις τους είτε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας είτε τηλεφωνικά στο 800 400 0000. Αν διαπιστωθεί απόκλιση, λαμβάνεται υπόψη η μέτρηση του συνεργείου. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία υποστηρίζει ότι τέτοιου είδους λάθη είναι σπάνια και διορθώνονται άμεσα.
Το άγνωστο… καλοκαιρινό επίδομα των 225 ευρώ: Οι δικαιούχοι
Πολλοί ασφαλισμένοι του συγκεκριμένου ταμείου δεν γνωρίζουν ότι δικαιούνται επίδομα έως 225 ευρώ για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Μια νέα οικονομική παροχή ύψους 225 ευρώ είναι πλέον διαθέσιμη για τους ασφαλισμένους του ΕΔΟΕΑΠ, με στόχο τη στήριξή τους σε θεραπείες που σχετίζονται με την υγεία και έχουν ήδη εγκριθεί από τους αρμόδιους γιατρούς
Το επίδομα καλύπτει έως και 15 συνεδρίες κατ’ έτος, με αποζημίωση 15 ευρώ ανά συνεδρία, και αφορά κυρίως περιπτώσεις που απαιτούν συνεχείς ή εξειδικευμένες θεραπείες, ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο. Ισχύουν συγκεκριμένα ιατρικά και γεωγραφικά κριτήρια για την πλήρη καταβολή του ποσού.
Ιδιαίτερη πρόβλεψη για την περιοχή κατοικίας
Το ύψος της αποζημίωσης διαφοροποιείται ανάλογα με το γεωγραφικό κριτήριο. Εάν οι θεραπείες πραγματοποιηθούν εντός της περιφέρειας μόνιμης κατοικίας, το ποσό περιορίζεται στο 1/3 της επιδότησης. Η πλήρης αποζημίωση καταβάλλεται σε περιπτώσεις που ο ασφαλισμένος μετακινείται εκτός της περιοχής διαμονής του.
Απαραίτητα δικαιολογητικά για την καταβολή του επιδόματος
Για την έγκριση και καταβολή του επιδόματος απαιτούνται:
- Ιατρική γνωμάτευση που αποδεικνύει την πάθηση και την ανάγκη για θεραπεία
- Προέγκριση από γιατρό του ΕΔΟΕΑΠ
- Αποδεικτικά παραστατικά για την είσοδο και πραγματοποίηση των συνεδριών (π.χ. αποδείξεις από λουτροθεραπευτικά κέντρα)
Η διαδικασία έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι απλή, γρήγορη και διαφανής, εξασφαλίζοντας την έγκαιρη υποστήριξη των ασφαλισμένων.
Προθεσμίες και διάρκεια επιδότησης
Το επίδομα χορηγείται για θεραπείες που γίνονται από Ιούνιο έως Οκτώβριο, εντός περιόδου ενός μήνα. Οι συνεδρίες πρέπει να είναι συνεχόμενες ή κοντινές μεταξύ τους, ώστε να πληρούνται οι όροι επιλεξιμότητας. Με μέγιστο αριθμό τις 15 θεραπείες και έως 225€ συνολική αποζημίωση, πρόκειται για μια εποχική ενίσχυση. Έχει σημαντικό αντίκρισμα στην υγεία των ασφαλισμένων.