Σούπερ μάρκετ: Μπορεί χθες Τρίτη (16.02) τα Σούπερ μάρκετ να έκλεισαν στις 18:00 και όχι στις 20.00 λόγω της κακοκαιρίας, ωστόσο, σήμερα αναμένεται να κλείσουν κανονικά στην ώρα τους.
Δείτε στο xristika.gr τι ισχύει για το ωράριο των Σούπερ μάρκετ.
Με νέο διευρυμένο ωράριο λοιπόν λειτουργούν από την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου τα καταστήματα τροφίμων, περιλαμβανομένων των σούπερ μάρκετ λόγω του lockdown.
Έτσι το προτεινόμενο διευρυμένο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων τροφίμων είναι 7:00-20:30 τις καθημερινές και 7:00-17:30 το Σαββατοκύριακο.
Επίσης ισχύουν τα εξής:
Ένα άτομο για κάθε 25 τ.μ. στον κύριο χώρο του καταστήματος (εξαιρούνται βοηθητικοί χώροι, αποθήκες, γραφεία, χώροι στάθμευσης).
Απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ των ατόμων.
Απαγόρευση πώλησης προϊόντων λιανεμπορίου.
Δυνατότητα παραδόσεων delivery τις Κυριακές από σούπερ μάρκετ.
Κατ’ εξαίρεση, χθες, Τρίτη (16/02), λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων, που έφερε στο πέρασμά της η κακοκαιρία «Μήδεια», υπήρξαν αλλαγές στο ωράριο των σούπερ μάρκετ της Αττικής καθώς έκλεισαν στις 18.00.
«Για να προστατεύσουμε και τους καταναλωτές και τους εργαζομένους στα Super Markets της Αττικής και ώστε να μην κινδυνεύσουν κατά την επιστροφή στην οικία τους, σήμερα θα κλείσουν στις 18:00 λόγω των εκτάκτων καιρικών συνθηκών» έγραψε ο Άδωνις Γεωργιάδης στο Twitter και παρέθεσε τη σχετική ανακοίνωση της Γενικής Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης.
Υπενθυμίζεται ότι, από την Πέμπτη (11/02) καταργήθηκε το click away.
Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις που λειτουργούν είναι:
- καταστήματα τροφίμων (σούπερ μάρκετ μίνι μάρκετ, φούρνοι),
- λαϊκές αγορές,
- φαρμακεία,
- Pet Shops,
- επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών (αποκλειστικά για την επισκευή συσκευών, την εξόφληση λογαριασμών και την ανανέωση υπολοίπου),
- καταστήματα οπτικών/ακουστικών βαρηκοΐας και καταστήματα περουκών και ποστίς, (κατόπιν ραντεβού),
- και κάθε επιχείρηση λιανικής πώλησης με την μέθοδο των ηλεκτρονικών πωλήσεων (e-shop).
Τα περίπτερα λειτουργούν επί 24ώρου βάσεως.
Για τα σούπερ μάρκετ στην ΚΥΑ διευκρινίζεται ότι απαγορεύεται η πώληση προϊόντων που ανήκουν σε ΚΑΔ σε αναστολή, όπως τα παιχνίδια, τα είδη ένδυσης, υπόδησης κοκ.
Τέλος, η εστίαση λειτουργεί με τη μέθοδο της διανομής (delivery), πακέτου απ’ το κατάστημα (take away) και καθ’ οδόν εξυπηρέτησης (drive through).
Σούπερ μάρκετ: Δείτε τι έκαναν Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, Μασούτης στην κακοκαιρία
Καθυστερήσεις στις online παραγγελίες και προβλήματα στον ανεφοδιασμό των καταστημάτων. Δείτε στο xristika.gr τι συνέβη στα Σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας.
Οι άσχημες καιρικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα τα τελευταία 24ωρα και οι κλειστοί από τα χιόνια δρόμοι, έφεραν όπως ήταν αναμενόμενο, μικρές καθυστερήσεις στις ημερομηνίες παραδόσεων των Οnline παραγγελιών των σούπερ μάρκετ ενώ δυσκολίες αντιμετώπισαν στις μετακινήσεις τους και τα φορτηγά που προμηθεύουν τα καταστήματα.
Πηγές κοντά στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ σημειώνουν στο insider.gr, ότι εξαιτίας της ισχυρής χιονόπτωσης, τα μεγάλα φορτηγά που τροφοδοτούν τα καταστήματα δεν καταφέραν το προηγούμενο διήμερο να πραγματοποιήσουν τα δρομολόγια από τις κεντρικές αποθήκες. Τονίζουν ωστόσο ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για τους καταναλωτές όσον αφορά στις προμήθειες, καθώς βρίσκονται επαρκείς ποσότητες προϊόντων στις αποθήκες των καταστημάτων. Επισημαίνουν μάλιστα ότι υπήρχε πρόβλεψη και σχετική οδηγία τις προηγούμενες μέρες ώστε τα καταστήματα να «στοκάρουν» ακόμη μεγαλύτερες ποσότητες στις αποθήκες τους εν αναμονή της κακοκαιρίας σε συνδυασμό και με τις δύσκολες συνθήκες που ήδη υπάρχουν λόγω του κορονοϊού. Εκτιμούν δε, ότι από σήμερα τα δρομολόγια για την προμήθεια των καταστημάτων θα αρχίσουν να πραγματοποιούνται εκ νέου.
Όσον αφορά στις Οnline παραγγελίες οι οποίες παραδίδονται συνήθως με μικρά βαν, εξαιτίας των κλειστών δρόμων και των δύσκολων συνθηκών για τους εργαζόμενους, οι περισσότερες δεν παραδόθηκαν χθες, ενώ και σήμερα σε κάποιες περιοχές της Αττικής θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο να γίνουν τα δρομολόγια.
Τα e-shop των αλυσίδων Σκλαβενίτη και ΑΒ Βασιλόπουλου ανήρτησαν μάλιστα σχετικές ανακοινώσεις στις σελίδες τους ώστε οι καταναλωτές να γνωρίζουν εκ των προτέρων για τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις τις επόμενες ημέρες.
Συγκεκριμένα, η «Σκλαβενίτης» επισημαίνει ότι «λόγω των αντίξοων καιρικών συνθηκών, ενδέχεται να υπάρξουν καθυστερήσεις όσον αφορά στις παραγγελίες σας στο ηλεκτρονικό μας Κατάστημα. Επιπλέον, λόγω της αυξημένης ζήτησης, η πρώτη διαθέσιμη ημέρα παράδοσης είναι μετά από 5 ημέρες. Ζητούμε την κατανόησή σας και σας διαβεβαιώνουμε ότι καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να μειωθεί ο χρόνος αναμονής. Σας ευχαριστούμε».
Από την πλευρά της η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος σημείωνε χθες πως « λόγω των ακραίων καιρικών συνθηκών παρουσιάζονται καθυστερήσεις/αναβολές στις παραδόσεις των ηλεκτρονικών παραγγελιών. Προτείνουμε στους πελάτες μας που περιμένουν παράδοση αύριο να μεταφέρουν την παραγγελία τους σε μεταγενέστερη ημερομηνία. Σας ευχαριστούμε για την κατανόησή σας».
Στα καταστήματα My Market όπως και στην αλυσίδα Μασούτης, τέλος, οι καταναλωτές για να πραγματοποιήσουν μία παραγγελία από το κέντρο της Αθήνας, βρίσκουν διαθέσιμες ημερομηνίες από την Παρασκευή και μετά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω των καιρικών συνθηκών και προκειμένου να προστατευτούν οι εργαζόμενοι, οι πλατφόρμες που συνεργάζονται με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως efood και delivery, προχώρησαν χθες στην αναστολή μέχρι νεωτέρας, κάποιων υπηρεσιών σε συγκεκριμένες περιοχές.
Υπενθυμίζεται τέλος ότι αλλαγές υπήρξαν χθες και στο ωράριο των σούπερ μάρκετ στην Περιφέρεια Αττικής καθώς έπειτα από απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης έκλεισαν στις 6 το απόγευμα, ώστε οι εργαζόμενοι να επιστρέψουν με ασφάλεια στα σπίτια τους.
Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα αγόρασαν περισσότερο οι Έλληνες το 2020
Ένας στους τέσσερις καταναλωτές, χρήστες του διαδικτύου, πραγματοποιεί πλέον αγορές από online σούπερ μάρκετ, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2019, έφτανε το 1-2%. Οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ ήταν οι μεγάλοι κερδισμένοι της κρίσης του κορονοϊού, με τους καταναλωτές να ρίχνουν μεγάλο μέρος των χρημάτων τους στην αγορά αγαθών πρώτης ανάγκης. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Σε μία χρονιά κατά την οποία τα Οnline σούπερ μάρκετ κατέγραψαν ανάπτυξη – ρεκόρ, «κερδίζοντας» εν μέσω πανδημίας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, οι αλλαγές ήταν εξίσου σημαντικές και όσον αφορά στα προϊόντα με τα οποία γεμίζει πλέον το ηλεκτρονικό καλάθι.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Convert Group, το 2020 ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης των Online σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, σημείωσε αύξηση 262% και έφτασε τα 163 εκατ. ευρώ, ενώ η προηγούμενη πρόβλεψη των στελεχών της εταιρείας τον Ιούλιο του 2020 ήταν για συνολικά 100 εκατ. στο τέλος τους έτους. Έτσι πλέον, το μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών στον συνολικό τζίρο του κλάδου έφτασε, την περασμένη χρονιά, το 1,8% έναντι μόλις 0,4% το 2019.
Αν και τους πρώτους μήνες της πανδημίας οι καταναλωτές περισσότερο λόγω των συνθηκών και όχι τόσο από επιλογή, στράφηκαν στα ηλεκτρονικά σούπερ μαρκέτ και αντίστοιχα ο κλάδος δεν ήταν κατάλληλα προετοιμασμένος για τη ραγδαία ανάπτυξη, οι επόμενοι μήνες έδειξαν ότι η νέα αυτή συνήθεια ήρθε για να μείνει. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των Online σούπερ μάρκετ κορυφώθηκε τον τελευταίο μήνα του έτους τον Δεκέμβριο, όπου καταγράφηκε αύξηση 669% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.
Επιπλέον, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Convert Group, οι καταναλωτές άρχισαν να προσθέτουν στο ηλεκτρονικό τους καλάθι προϊόντα πρώτης ανάγκης όπως φρέσκα και κατεψυγμένα τρόφιμα, που μέχρι το 2019 δεν ήταν στις κύριες προτιμήσεις τους. Άρχισαν δηλαδή να εμπιστεύονται τα Οnline σούπερ μάρκετ για τα συνολικά ψώνια της εβδομάδας και όχι για κάποια μεμονωμένα προϊόντα. Σ’ αυτό βέβαια βοήθησε και το γεγονός ότι ο μεγάλες αλυσίδες βλέποντας τη νέα τάση των καταναλωτών, προχώρησαν άμεσα σε σημαντικές επενδύσεις στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα, βελτιώνοντας τόσο τις υποδομές τους όσο και τους χρόνους παράδοσης.
Έτσι, το 2020, οι Οnline πωλήσεις σε φρέσκα τρόφιμα κατέγραψαν αύξηση 486% τους μήνες της πρώτης καραντίνας (Απρίλιος, Μάιος, Ιούνιος) και 658% τους μήνες της δεύτερης (Οκτώβριος, Νοέμβριος, Δεκέμβριος), σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περιόδους του 2019.
Αναλυτικά ανά κατηγορία και σε σχέση με το 2019, καταγράφηκε άνοδος 494% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, 446% σε φρέσκα τρόφιμα, 420% σε προϊόντα αρτοποιίας, 397% σε συσκευασμένα τρόφιμα, 363% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, 337% σε ποτά και αναψυκτικά, 302% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, 233% σε προϊόντα για κατοικίδια και 88% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά.
Το μέσο ηλεκτρονικό «καλάθι» στην αρχή του έτους διαμορφώθηκε στα 100 ευρώ και μειώθηκε στα 80 ευρώ τους τελευταίους μήνες. Άλλωστε όσο περνούσε ο καιρός, οι καταναλωτές προσαρμόζονταν σιγά σιγά στις νέες συνθήκες και έκαναν πιο μικρές παραγγελίες ενώ και η ανταπόκριση των σούπερ μάρκετ βελτιώθηκε σε σχέση με τους πρώτους μήνες.
Όσον αφορά τέλος στις προτιμήσεις των καταναλωτών, τα επώνυμα προϊόντα φαίνεται ότι κερδίζουν συνεχώς έδαφος έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας των οποίων το μερίδιο αξίας στο ηλεκτρονικό καλάθι έχει μειωθεί από το 14,2% το 2017 στο 12,1% το 2020.