Συναγερμός σε Κωτσόβολο, Πλαίσιο και Mediamarkt: Δείτε ποιος μπαίνει στην αγορά

Ε-Mag: Ένας νέος παίχτης μπαίνει στην αγορά του εμπορίου ηλεκτρονικών συσκευών μέσω διαδικτύου, σκορπώντας… ανησυχία σε Κωτσόβολο, Πλαίσιο και Mediamarkt. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Το σχεδιασμό μεταφοράς των ελληνικών προϊόντων στη ρουμανική αγορά παρουσίασε στις ελληνικές διπλωματικές αρχές στο Βουκουρέστι η E-Mag, η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου της Ρουμανίας.

Η ρουμανική εταιρεία έχει ζητήσει ήδη από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας να κοινοποιήσει την έναρξη της δραστηριότητάς της στη χώρα μας στους επιχειρηματικούς συνδέσμους και φορείς αρχικά Αθήνας-Πειραιά και Θεσσαλονίκης για την ανεύρεση ενδιαφερομένων ελληνικών επιχειρήσεων.

H E-Mag ανήκει στον ολλανδικών συμφερόντων όμιλο Prosus N.V., ο οποίος με τη σειρά του ανήκει στον νοτιοαφρικανικών συμφερόντων όμιλο Naspers και είναι ο μεγαλύτερος όμιλος ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη και από τους μεγαλύτερους παγκόσμια και συγκεκριμένα τρίτος μετά την Amazon και την Alibaba.

Στην Prosus N.V. και μέσω της συμφερόντων της, γερμανικής εταιρείας Delivery Hero ανήκουν επίσης και οι ελληνικές εταιρείες e-food και deliveras.gr καθώς και η start-up Instashop, ενώ παράλληλα ανήκει και η διεθνής εταιρεία e-shop και delivery Wolt, που επίσης δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.

H E-Mag δραστηριοποιείται μέχρι στιγμής σε Ρουμανία (50% της αγοράς, 36.000 επιχειρήσεις, 12 εκατ, κωδικούς προϊόντων), Βουλγαρία (market leader με 25% της αγοράς) και Ουγγαρία (επίσης market leader με 25% της αγοράς) και επεκτείνεται σε Ελλάδα, Γερμανία και Πολωνία.

Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων στην πλατφόρμα είναι: Ηλεκτρονικά είδη (Η/Υ, Τηλέφωνα κ.α.), Ηλεκτρικά είδη (Ψυγεία, Πλυντήρια κ.α.), Βιντεοπαιχνίδια, Παιχνίδια, Τυποποιημένα Τρόφιμα, Είδη Ένδυσης, Αθλητικά είδη, Καλλυντικά, Είδη σπιτιού και Είδη Αυτοκινήτου.

Ιδιαίτερα για την Ελλάδα, όπως γνωστοποιήθηκε στα μέλη της ελληνικής διπλωματικής αποστολής, η εταιρεία στοχεύει και ενδιαφέρεται για την συνεργασία με εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις για να μεταφέρει τα προϊόντα τους στη Ρουμανία και να τα πουλάει μέσω της πλατφόρμας της (μέσω της θυγατρικής της εταιρείας Same day Courier, η οποία ξεκίνησε επίσης να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα μέσω συνεργασιών με ελληνικές εταιρείες ταχυμεταφορών, ενώ παράλληλα το αρχικό hub συλλογής θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη).

Η αρχική γεωγραφική στόχευση της E-Mag είναι εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις από Αθήνα-Πειραιά-Θεσσαλονίκη ενώ κατά τον Μάρτιο του 2021 η στόχευση θα διευρυνθεί σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

Η ρουμανική εταιρεία θεωρεί ότι διαγράφονται σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης αναφορικά με την επικείμενη παρουσία της στην Ελλάδα καθώς η Ρουμανία κατατάσσεται στην 10η θέση μεταξύ των κυριότερων εξαγωγικών προορισμών της χώρας μας ενώ το ύψος των ελληνικών επενδύσεων κατατάσσουν την Ελλάδα ως την 7η κυριότερη επενδύτρια χώρα στην Ρουμανία.

Επιπρόσθετα, περίπου 8.000 καταγεγραμμένες επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων -εκ των οποίων υπολογίζονται ως ενεργές περίπου 1.500 εξ αυτών – λειτουργούν στη Ρουμανία ενώ 1,3 εκατ. Ρουμάνοι τουρίστες επισκέφθηκαν την χώρα μας και ιδιαίτερα τη Βόρεια Ελλάδα, κατά το 2019.

Ε-Mag: Πρώτη στην Ευρώπη η Ελλάδα στους ρυθμούς ανάπτυξης του τζίρου

Οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου της Ευρώπης εντοπίστηκαν στην Ελλάδα (77%), πέρυσι. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την ευρωπαϊκή έκθεση ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2021 που δημοσίευσαν από κοινού ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο E-commerce Europe και το EuroCommerce.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 2020, το συνολικό ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε σε 757 δισεκατομμύρια ευρώ, αύξηση 10%, από 690 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019. Η περυσινή χρονιά ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά, που σημαδεύτηκε από την πανδημία COVID-19 και τον συνακόλουθο σημαντικό ρόλο του ηλεκτρονικού εμπορίου τόσο για την κοινωνία όσο και για την οικονομία. Αυτό αντικατοπτρίζεται επίσης στα στοιχεία για την ανάπτυξη, τα οποία παρέμειναν σημαντικά (10%), αλλά μειώθηκαν ελαφρώς σε σύγκριση με το 2019 (14%). Ο COVID-19 έδωσε σημαντική ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά η απότομη πτώση των διαδικτυακών πωλήσεων στον τομέα του τουρισμού και των υπηρεσιών (εκδηλώσεις, εισιτήρια κ.λπ.) συνέβαλε στην συγκράτηση της συνολικής ανάπτυξης.

Σύμφωνα με την έρευνα, η πανδημία είχε τεράστιο αντίκτυπο στις εξελίξεις στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Το lockdown επιτάχυνε την υπάρχουσα τάση προς την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση των καταστημάτων. Οι επενδύσεις των επιχειρήσεων στα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων, οι οποίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για αρκετά χρόνια, πραγματοποιήθηκαν μέσα σε λίγους μήνες. Το ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν σανίδα σωτηρίας για τους καταναλωτές, καθώς περιορισμοί, όπως το αναγκαστικό κλείσιμο καταστημάτων, τους εμπόδισαν να αγοράσουν ό,τι χρειάζονταν στα καταστήματα.

Ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει αντισταθμίσει πλήρως τις απώλειες που υπέστησαν πολλές ΜμΕ με φυσικά καταστήματα, έχει απορροφήσει μεγάλο μέρος του οικονομικού σοκ. Ωστόσο, απαιτούνται περαιτέρω εργασίες για να διασφαλιστεί ότι ο ευρύτερος τομέας του λιανικού εμπορίου μπορεί να επωφεληθεί βέλτιστα από τις λύσεις που προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός.

Η έκθεση του 2021 δείχνει ότι η Δυτική Ευρώπη είναι η ισχυρότερη περιοχή όσον αφορά τον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, διακρατώντας το 64% του συνολικού κύκλου εργασιών για το 2020. Η Νότια Ευρώπη ακολουθεί στη δεύτερη θέση με μόλις 16% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ η Κεντρική Ευρώπη (8%), η Βόρεια και η Ανατολική Ευρώπη (και οι δύο 6%).

Οι ηγέτες στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου B2C παραμένουν το Ηνωμένο Βασίλειο (236 δισεκατομμύρια ευρώ), η Γαλλία (112 δισεκατομμύρια ευρώ), η Γερμανία (93,6 δισεκατομμύρια ευρώ) και η Ισπανία (68,4 δισεκατομμύρια ευρώ). Ωστόσο, οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου εντοπίστηκαν στην Ελλάδα (77%), τη Μολδαβία (49%), τη Ρωσία (41%), την Ελβετία, τη Βόρεια Μακεδονία (37%), και τη Σουηδία (36%).

‘Αλλα βασικά ευρήματα δείχνουν ότι η χρήση του διαδικτύου στην Ευρώπη αυξήθηκε σε 89% το 2020, από 87% το 2019 και 85% το 2018, με τη Δυτική Ευρώπη (95%) Ο αριθμός των διαδικτυακών αγοραστών αυξήθηκε ταχύτερα κατά τη διάρκεια του 2020 σε σχέση με τα τελευταία 4 χρόνια, με το 71% του πληθυσμού να έχει αγοράσει από ηλεκτρονικό κατάστημα (από 66% το 2019 και 64% το 2018).

Η Δυτική Ευρώπη διαθέτει το υψηλότερο ποσοστό ηλεκτρονικών αγοραστών (86%), ακολουθούμενο από τους καταναλωτές της Βόρειας Ευρώπης (82%). Το Ηνωμένο Βασίλειο είχε το υψηλότερο ποσοστό διαδικτυακών αγοραστών (92%), ακολουθούμενο από τις Κάτω Χώρες (91%), τη Δανία και την Ελβετία (90%), τη Γερμανία και τη Νορβηγία (87%), και τη Σουηδία (86%). Το χαμηλότερο ποσοστό διαδικτυακών αγοραστών εντοπίστηκε, για παράδειγμα, στη Μολδαβία (34%), την Αλβανία (37%), την Ουκρανία και τη Βόρεια Μακεδονία (40%), τη Βουλγαρία (42%) και τέλος τη Ρωσία (43%).