Οδήγηση: Όλα όσα έχουμε δει μέχρι τώρα δεν θα είναι τίποτα μπροστά σε αυτά που δοκιμάζουν οι εταιρείες για το μέλλον. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Τα πράγματα στα αυτοκίνητα και στον τρόπο οδήγησης αλλάζουν με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς, σε τέτοιο βαθμό που σε λίγα χρόνια όλα όσα ξέρουμε θα είναι μία ξεπερασμένη ανάμνηση.
Η Mini επιχειρεί να μπει σε μια νέα σφαίρα οδηγικών εμπειριών με την τεχνολογία Mixed Reality, θολώνοντας τα όρια μεταξύ του εικονικού και του φυσικού κόσμου, εισάγοντας μία μάσκα VR στην εξίσωση της οδήγησης.
Αυτό το καινοτόμο σύστημα, το οποίο βρίσκεται επί του παρόντος σε στάδιο δοκιμών, έχει ως στόχο να μεταφέρει τους οδηγούς σε μια μαγευτική σφαίρα, όπου η πεζή πραγματικότητα του δρόμου αντικαθίσταται από καθηλωτικά εικονικά περιβάλλοντα.
Μέσω ενός σετ μάσκας VR, που ονομάστηκε εύστοχα Mini VR World, οι οδηγοί απολαμβάνουν ένα οπτικό θέαμα που ενσωματώνει απρόσκοπτα τις εικόνες της κάμερας του πραγματικού κόσμου με συναρπαστικά γραφικά.
Το πρωτότυπο Mini Mixed Reality E-GoKart, καμουφλαρισμένο για λόγους μυστικότητας, αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό άλμα στην τεχνολογία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ενώ εξωτερικά μοιάζει με ένα συνηθισμένο Mini Cooper Electric, το εσωτερικό του είναι μια παιδική χαρά καινοτομίας.
Μέσω ενός σετ μάσκας VR, που ονομάστηκε εύστοχα Mini VR World, οι οδηγοί απολαμβάνουν ένα οπτικό θέαμα που ενσωματώνει απρόσκοπτα τις εικόνες της κάμερας του πραγματικού κόσμου με συναρπαστικά γραφικά.
Το πρωτότυπο Mini Mixed Reality E-GoKart, καμουφλαρισμένο για λόγους μυστικότητας, αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό άλμα στην τεχνολογία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ενώ εξωτερικά μοιάζει με ένα συνηθισμένο Mini Cooper Electric, το εσωτερικό του είναι μια παιδική χαρά καινοτομίας.
Πίσω από το τιμόνι, οι οδηγοί φορούν το σετ κεφαλής VR, το οποίο προβάλλει ένα δυναμικό μείγμα εικόνων από κάμερες σε πραγματικό χρόνο και τα ειδικά σχεδιασμένα γραφικά VR της Mini.
Αυτές οι εικόνες, που τροφοδοτούνται από τεχνολογία αιχμής σε υπολογιστές και διάφορα συστήματα γραφικών, ανταποκρίνονται στις κινήσεις του οδηγού και στη δυναμική του οχήματος, εξασφαλίζοντας μια πλήρως καθηλωτική εμπειρία.
Αν και η Mini δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει υλικό ή στιγμιότυπα οθόνης, υπόσχεται μια ζωντανή εναλλακτική πραγματικότητα για τους οδηγούς.
Το κρίσιμο, ωστόσο, είναι ότι η ορατότητα του πραγματικού περιβάλλοντος οδήγησης παραμένει αδιατάρακτη, διασφαλίζοντας από πιθανούς κινδύνους στο δρόμο.
Αν και το σύστημα Mini Mixed Reality βρίσκεται ακόμη σε φάση ανάπτυξης, η εταιρεία προβλέπει την ενσωμάτωσή του σε μελλοντικά μοντέλα, ιδιαίτερα καθώς οι τεχνολογίες αυτοματοποιημένης οδήγησης εξελίσσονται.
Ενώ τα HUDs επαυξημένης πραγματικότητας προσφέρονται ήδη από ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, το εγχείρημα της Miniσε τεχνολογία VR παραπέμπει σε ένα μέλλον όπου οι ψηφιακές και οι πραγματικές εμπειρίες θα συνυπάρχουν απρόσκοπτα.
Το ερώτημα βέβαια αν όλη αυτή η εμπειρία θα συνεχίσει να ονομάζεται «οδήγηση» με την έννοια που της δίνουμε σήμερα μένει να απαντηθεί.
Οδήγηση: Ποιος έχει προτεραιότητα σε ανηφόρα ή κατηφόρα; Σίγουρα τα μπερδεύεις…
Οδήγηση: Να ένα θέμα που δημιουργεί συχνά σύγχυση, εντάσεις και ενίοτε ατυχήματα. Υπάρχουν οι απαντήσεις και θα τις δείτε στο xristika.gr.
Πολύ συχνά βρίσκεστε σε κατάσταση αμηχανίας και δισταγμού, όταν το αυτοκίνητό σας, διασταυρωθεί με ένα άλλο όχημα, σε δρόμο με κλίση, είτε ανηφορική, είτε κατηφορική.
Σε αρκετές των περιπτώσεων, δεν λείπουν και οι εντάσεις, καθώς δεν είναι πολλοί οι οδηγοί, στους οποίους έχει εντυπωθεί, το τι ακριβώς προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Το άρθρο 18 του Κ.Ο.Κ. βασίζεται στη λογική και στους νόμους της φυσικής, προβλέποντας τα εξής:
Το μικρότερο όχημα οφείλει να κάνει τους απαραίτητους ελιγμούς ανεξάρτητα τη θέση του σε έναν δρόμο με κλίση.
Έτσι ένα ποδήλατο ή μία μοτοσυκλέτα θα πρέπει να κάνουν στην άκρη, για ένα επιβατικό. Το ίδιο ισχύει και για ένα Ι.Χ. εάν έρθει αντιμέτωπο με ένα βανάκι ή ένα μεγάλο φορτηγό.
Στην περίπτωση που τα οχήματα ανήκουν στην ίδια κατηγορία, τότε αυτός που ανεβαίνει έχει την πλήρη προτεραιότητα για λόγους διευκόλυνσης.
Έτσι ο οδηγός ενός αυτοκινήτου Ι.Χ. που κατηφορίζει θα πρέπει να κάνει στην άκρη και να αφήσει το άλλο όχημα να ανεβεί, ανεξάρτητα τα κυβικά και το μέγεθος του.
Οι εξαιρέσεις και το πρόστιμο
Στην περίπτωση που υπάρχει πλήθος οχημάτων προς μία κατεύθυνση τα άλλα οχήματα οφείλουν να κάνουν στην άκρη ανεξάρτητα τη θέση. Τότε, προτεραιότητα έχουν τα λεωφορεία, στη συνέχεια τα φορτηγά, μετά τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και τέλος τα δίκυκλα.
Μία άλλη περίπτωση εξαίρεσης, είναι το μεταφερόμενο φορτίο που μπορεί να κάνει ένα όχημα να χάσει την πορεία του. Αυτό το όχημα έχει προτεραιότητα.
Η παραβίαση της προτεραιότητας σε δρόμο με κλίση, προβλέπει πρόστιμο της τάξεως των 80 ευρώ.
Οδήγηση: Πότε αλλάζουμε όλοι τα διπλώματα
Το δίπλωμα οδήγησης έχει ημερομηνία λήξης καθώς πρέπει να ανανεώνεται ανά συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, ενώ είναι πιθανό να χρειαστεί να αντικατασταθεί αλλιώς επιβάλλεται πρόστιμο.
Οι νέου τύπου ερασιτεχνικές άδειες οδήγησης (ΑΜ, Α1, Α2, Α, Β, Β1 και ΒΕ) πρέπει να ανανεώνονται κάθε 15 χρόνια από την ημερομηνία έκδοσής τους, ενώ τα παλιά διπλώματα (τρίπτυχα έγγραφα), πρέπει να αντικατασταθούν με νέου τύπου μέχρι τις 19 Ιανουαρίου του 2033.
Όσοι έχουν συμπληρώσει το 65ο έτος, η ανανέωση της άδειας οδήγησης είναι υποχρεωτική ανά τριετία.
Τόσο για την ανανέωση διπλώματος λόγω συμπλήρωσης του 65ού έτους ηλικίας, όσο και λόγω παρέλευσης 15ετίας απαιτείται εξέταση από οφθαλμίατρο και παθολόγο.
Μετά τη συμπλήρωση του 80ου έτους, η άδεια οδήγησης πρέπει να ανανεώνεται ανά διετία, ενώ εκτός από την εξέταση από παθολόγο και οφθαλμίατρο, απαιτείται και ιατρικός έλεγχος από ωτορινολαρυγγολόγο & νευρολόγο ή ψυχίατρο.
Η αντικατάσταση του διπλώματος οδήγησης καθίσταται υποχρεωτική όταν αυτό έχει υποστεί φθορά καθώς να αυτό δεν γίνει τότε επιβάλεται πρόστιμο 200 ευρώ.
Η αντικατάσταση ενός διπλώματος οδήγησης λόγω φθοράς γίνεται μέσω του gov.gr με κωδικούς taxisnet.
Προκειμένου να ολοκληρωθεί η έκδοση του διπλώματος θα πρέπει να επισυνάψετε φωτογρα
Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία θα λάβετε ενημερωτικό ηλεκτρονικό μήνυμα.
Την άδεια θα την παραλάβετε εσείς ή εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπός σας από την Περιφέρεια, παραδίδοντας την άδεια οδήγησης παλιού τύπου.
Οδήγηση: Πότε θα χάνουν οι οδηγοί το δίπλωμά τους για πέντε χρόνια
Το δίπλωμα οδήγησής τους για πέντε χρόνια θα χάνουν οι οδηγοί, οι οποίοι θα εντοπίζονται υπότροποι σε πέντε σοβαρές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ενώ για να το πάρουν πίσω μετά το πέρας της πενταετίας, θα πρέπει να επανεξεταστούν. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Αυτό ορίζει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο έχει αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις 28 Φεβρουαρίου 2023.
Συγκεκριμένα, στο άρθρο 61 του σχεδίου νόμου επισημαίνεται ότι σε περίπτωση διάπραξης των συγκεκριμένων παραβάσεων, (οι οποίες έχουν εδω και χρόνια συσχετιστεί με την πιθανότητα πρόκλησης θανατηφόρου τροχαίου), για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε ετών, η άδεια οδήγησης θα αφαιρείται για 5 έτη και ο παραβάτης θα υποχρεούται σε εκπαίδευση και εξέταση για την επαναχορήγησή της. Οι παραβάσεις που μπορούν να στερήσουν επί μακρόν το δίπλωμα των οδηγών συνδέονται με:
- την κατανάλωση αλκοόλ,
- την παραβίαση πινακίδας STOP
- την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη,
- τις παραβάσεις που συνδέονται με την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων, καθώς και
- τις παραβάσεις των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων (αντικανονική προσπέραση).Να σημειωθεί ότι ο προηγούμενος νόμος του 2018 όριζε ότι σε αυτές τις περιπτώσεις ο οδηγός έχανε το δίπλωμά του δια παντός. Ωστόσο η έκθεση συνεπειών της προτεινόμενης ρύθμισης σημειώνει ότι η πενταετής αφαίρεση της άδειας και η επαναχορήγησή της μέσω της διαδικασίας εκπαίδευσης και εξέτασης του Σ.Ε.Σ.Ο αποτελεί ρεαλιστικότερη προσέγγιση επιβολής ποινής στις περιπτώσεις υποτροπής ορισμένων παραβάσεων του ΚΟΚ από την δια βίου αφαίρεση της άδειας οδήγησης.Στο σχέδιο νόμου μάλιστα δίνεται και αναδρομική ισχύ στη συγκεκριμένη δάταξη ώστε να καλύπτει και τους παραβάτες οδηγούς που έχουν διαπράξει τρεις από τις προαναφερθείσες παραβάσεις μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 28 του ν. 4530/2018.Επιπλέον με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, καταργείται η πρόβλεψη περί προσαύξησης των διοικητικών προστίμων του Κ.Ο.Κ. ανάλογα με το φορολογητέο εισόδημα του παραβάτη οδηγού, η οποία υπήρχε στον νόμο του 2018 χωρίς ωστόσο να ακολουθήσει η εφαρμοστική Κοινη Υπουργική Απόφαση.
Με αυτόν τον τρόπο – όπως σημειώνεται – αίρονται οι επιφυλάξεις της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής για την αντισυνταγματικότητα της εν λόγω διάταξης και τα πρακτικά προβλήματα στην υλοποίησή της.
Βάσει της καταργούμενης ρύθμισης οριζόταν ότι τα καθοριζόμενα διοικητικά πρόστιμα προσαυξάνονται κατά 100%, αν ο παραβάτης με βάση την πιο πρόσφατη πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος έχει ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα από 50.001 ευρώ έως 100.000 ευρώ και κατά 200%, αν ο παραβάτης έχει καθαρό ετήσιο φορολογητέο εισόδημα άνω των 100.000 ευρώ.