ΟΑΕΔ: Καταγγελίες για υπέργογκες χρεώσεις τηλεφώνων στους ανέργους

ΟΑΕΔ: Με επιστολή της προς το Συνήγορο του Πολίτη, η Αδέσμευτη Φωνή Υπαλλήλων του ΟΑΕΔ κατήγγειλε υπέρογκες χρεώσεις του πενταψήφιου 11320 αλλά και τον αποκλεισμό 400.000 ανέργων από τις υπηρεσίες του Οργανισμού!

Όπως αναφέρει η Αδέσμευτη Φωνή των υπαλλήλων του ΟΑΕΔ λόγω της πανδημίας, ο Οργανισμός έχει εφαρμόσει την υποχρεωτική ηλεκτρονική λειτουργία του για πολλές αιτήσεις και παροχές αφού το μεγαλύτερο ποσοστό είτε δεν γνωρίζει να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικές υπηρεσίες είτε δεν είναι εξοικειωμένο με την ασφαλή και σωστή κατάθεση των ηλεκτρονικών αιτήσεων.

Σημειώνοντας ότι η ανωτέρω ηλεκτρονική υποχρεωτικότητα κατάθεσης των αιτήσεων έχει οδηγήσει πολλούς σε ιδιωτικά γραφεία παροχής τέτοιων υπηρεσιών, ενέργεια που καθιστά τις δωρεάν παρεχόμενες υπηρεσίες του ΟΑΕΔ σε παροχές επ’ αμοιβή!

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Όμως η σημασία και η κοινωνική διάσταση των δημόσιων συστημάτων έγκειται στο ότι διασφαλίζουν την καθολικότητα, δηλαδή ότι όλοι οι πολίτες, ανεξαρτήτως της οικονομικής τους δυνατότητας, έχουν πρόσβαση στις σχετικές υπηρεσίες. Η εναλλακτική της ηλεκτρονικής κατάθεσης των αιτήσεων θα μπορούσε να είναι η δωρεάν τηλεφωνική εξυπηρέτηση. Έχουμε ήδη καταθέσει με σχετική επιστολή μας προς τον Διοικητή ΟΑΕΔ, προτάσεις όπως η λειτουργία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης με τη διαδικασία της πιστοποίησης ανέργου έτσι ώστε οι υπάλληλοι ειδικότητας τηλεφωνητών να μπορούν να εξυπηρετούν και όλους όσους δεν έχουν πρόσβαση ή δεν γνωρίζουν να χρησιμοποιούν τα ηλεκτρονικά συστήματα. Όμως δεν έχουμε λάβει καμιά απάντηση, ως εκ τούτου αποστέλλουμε την παρούσα, έτσι ώστε να προχωρήσει η ενδεδειγμένη λύση με τις σχετικές νέες προσλήψεις μονίμων υπαλλήλων».

Παράλληλα αναφέρεται και στην εξυπηρέτηση του ΟΑΕΔ μέσω του πενταψήφιου αριθμό εξυπηρέτησης ΟΑΕΔ, 11320. Όπως τονίζει η αδέσμευτη Φωνή των υπαλλήλων του ΟΑΕΔ” ο Οργανισμός σε πολλά δελτία τύπου που εκδίδει αλλά και στο πρόσφατο στο οποίο γνωστοποιεί τους τρόπους επικοινωνίας αναφέρει : «Τηλεφωνική Επικοινωνία · Καλέστε στο τηλεφωνικό κέντρο του Οργανισμού στο 11320 (αστική χρονοχρέωση), Δευτέρα έως Παρασκευή, 8:30 έως 14:30. Δυστυχώς όμως, παρότι έχουμε αποστείλει πολλούς μήνες πριν, επιστολή για το πρόβλημα, η χρέωση από ιδιώτες παρόχους σταθερής και κινητής τηλεφωνίας για το 11320 δεν είναι αστική χρονοχρέωση. Διαπιστώσαμε μάλιστα, ότι υπάρχει ιδιωτική εταιρεία σταθερής τηλεφωνίας η οποία χρεώνει 0.50 €/λεπτό. Επιπροσθέτως, η χρέωση από εταιρείες κινητής τηλεφωνίας είναι εξίσου υπέρογκες. Ως εκ τούτου δεν είναι αληθές ότι ισχύει η αστική χρονοχρέωση για το 11320″. Σημειώνοντας δε ότι πολλοί άνεργοι έχοντας διαπιστώσει τις υπέρογκες χρεώσεις του 11320, επιλέγουν να τηλεφωνούν στα τηλέφωνα των κατά τόπους υπηρεσιών ΚΠΑ2 ΟΑΕΔ, αφού όντως χρεώνονται με αστική χρέωση, προσθέτοντας στο ήδη υπάρχον πρόβλημα, με επιπλέον ανάγκες τηλεφωνικής εξυπηρέτησης στον ΟΑΕΔ ο οποίος είναι υποστελεχωμένος ιδιαίτερα στις υπηρεσίες πρώτης γραμμής».

Διαβάστε επίσης:

Έκτακτη ανακοίνωση της COSMOTE: Η προσφορά που όλοι περιμέναμε ήρθε

Κοινωνικό Μέρισμα 2020: Όλη η αλήθεια για τις αιτήσεις και τους δικαιούχους

Έκτακτη ανακοίνωση από ACS, ΕΛΤΑ Courier και Γενική Ταχυδρομική

Μετακίνηση εκτός νομού: Το «παραθυράκι» και οι 4 λόγοι που επιτρέπεται

ΟΑΕΔ: Ανατροπή με τα επιδόματα και τις θέσεις εργασίας

Ψηφιακή επανάσταση έρχεται μέσα στους επόμενους μήνες από τον ΟΑΕΔ μέσα από μια ειδική πλατφόρμα θα μπορούν οι πολίτες να βλέπουν τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας!

Σύμφωνα με το ψηφιακό έργο της Βίβλου που κατέθεσε προς διαβούλευση το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προβλέπεται Ενιαία Πύλη Πληροφορίας για όλα τα προγράμματα ανά την επικράτεια για την εργασία και την καταπολέμηση της ανεργίας στο Υπουργείο Εργασίας.

Η δράση αφορά στην ενσωμάτωση του εν λόγω μηχανισμού στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ του Υπουργείου Εργασίας, το πληροφοριακό σύστημα το οποίο παρακολουθεί σε σχεδόν πραγματικό χρόνο την αγορά εργασίας και διαθέτει επίσης όλα τα δεδομένα των πληγέντων επιχειρήσεων και εργαζομένων από την υγειονομική κρίση, με αξιοποίηση της διαλειτουργικότητας με όλους τους φορείς, όπως ο ΟΑΕΔ , ο ΕΟΠΠΕΠ, η ΓΓΔΒΜ κ.α.

Η αναβάθμιση του εν λόγω μηχανισμού και η ενσωμάτωσή του στην κεντρική πληροφοριακή υποδομή του Υπουργείου Εργασίας θα βοηθήσει στον σχεδιασμό και υλοποίηση ενεργών πολιτικών, στοχευμένων προγραμμάτων κατάρτισης ανέργων και εργαζόμενων και καλύτερη υποστήριξη των επιχειρήσεων στην αναζήτηση προσωπικού κατάλληλου για να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες στελέχωσής τους.

Η παροχή της πλειονότητας των επιδομάτων του ΟΑΕΔ (επίδομα μακροχρόνια ανέργων, ειδικό εποχικό βοήθημα) απαιτεί επεξεργασία με συμμετοχή δημοσίων υπαλλήλων, που έχει ως αποτέλεσμα τόσο την αύξηση του χρόνου ανταπόκρισης στα αιτήματα των πολιτών, όσο και του κόστους αλλά και του ποσοστού σφαλμάτων επεξεργασίας.

Η αυτοματοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών από την άλλη μπορεί να επιλύσει αρκετά από τα ανωτέρω ζητήματα, αλλά απαιτεί προσαρμογή των νέων μεθόδων εργασίας, αλλαγές και εξοικείωση του προσωπικού.

Η αρχική πιλοτική εφαρμογή της πλήρους αυτοματοποίησης σε ένα επιλεγμένο επίδομα του ΟΑΕΔ (εποχικό επίδομα), θα συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση των αναγκών, των στόχων που μπορούν να επιτευχθούν και στη δημιουργία συναντίληψης για την προσαρμογή των νέων μεθόδων εργασίας για όλα τα επιδόματα του ΟΑΕΔ, ώστε εν συνεχεία να ψηφιοποιηθεί το σύνολο των σχετικών διαδικασιών.

Μια από τις κύριες λειτουργίες που παρέχει ο ΟΑΕΔ, είναι η σύζευξη προσφοράς και ζήτησης εργασίας τόσο από τη μεριά του ανέργου, όσο και του εργοδότη. Τα κύρια δεδομένα από τα οποία συνάγεται η σύζευξη είναι το επάγγελμα που αναζητεί ο άνεργος ή ο εργοδότης καθώς και οι ικανότητες/ δεξιότητες που διαθέτει ο άνεργος ή αναζητά ο εργοδότης.

Η κωδικοποίηση επαγγελμάτων που χρησιμοποιεί στο παρόν ο ΟΑΕΔ είναι η τροποποιημένη ΣΤΕΠ92, η οποία δημιουργήθηκε το 1992. Το πρόβλημά της δεν είναι μόνο ότι έχει ξεπεραστεί από τις εξελίξεις στην αγορά εργασίας και είναι ελλιπής ως προς τα επαγγέλματα που περιλαμβάνει αλλά και ότι τα επαγγέλματα αυτά περιγράφονται σε πολύ υψηλό επίπεδο χωρίς δυνατότητα μεγάλης ανάλυσης.

Οι ικανότητες και δεξιότητες που έχει κωδικοποιήσει ο Οργανισμός είναι ελάχιστες και δεν καλύπτουν το ευρύ φάσμα των ζητούμενων ικανοτήτων/ δεξιοτήτων από την αγορά εργασίας.

Η σύγχρονη τάση είναι να υπάρχει βαθμολόγηση του κάθε αποτελέσματος ανάλογα με τη συνάφειά του με το δεδομένο βιογραφικό του ανέργου ή της περιγραφή της κενής θέσης εργασίας, πρακτικής άσκησης ή επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης.

Η βαθμολόγηση αυτή είναι και προς τις δύο κατευθύνσεις, περιλαμβάνει και κατά πόσον η συγκεκριμένη κενή θέση ταιριάζει με το δεδομένο βιογραφικό αλλά και κατά πόσο το δεδομένο βιογραφικό ταιριάζει με την συγκεκριμένη κενή θέση.

Για να μπορέσει ο ΟΑΕΔ να μεταβεί στη σύγχρονη τεχνολογία της σύζευξης, είναι αναγκαία η χρήση ειδικού λογισμικού για αυτή τη λειτουργία, το οποίο θα επικοινωνεί αμφίδρομα τόσο με το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του ΟΑΕΔ όσο και με τον ιστότοπο του Οργανισμού.

Είναι επίσης επιθυμητό το σύστημα να παρέχει λειτουργίες Τεχνικής Νοημοσύνης για να συνάγει ικανότητες/δεξιότητες από ελεύθερο κείμενο βιογραφικών στοιχείων που μπορεί να παρέχει ο άνεργος.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή ολοκλήρωση του εγχειρήματος είναι η υιοθέτηση της κωδικοποίησης ESCO στα σχετιζόμενα πληροφοριακά συστήματα.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr