Μία κίνηση που ψάχνει μιμητές και σε άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έκανε ο Σκλαβενίτης, δείχνοντας πως είναι πρωτοπόρος στα κοινωνικά θέματα.
Η αλυσίδα των ελληνικών σούπερ μάρκετ, η οποία έχει τεράστιο μερίδιο στην αγορά, προχώρησε στην κατάργηση της 6ήμερης εργασίας, σε μία κίνηση που ίσως αλλάξει το τοπίο και σε άλλες εταιρείες του συγκεκριμένου τομέα.
Σκλαβενίτης: Πώς θα εργάζονται πλέον οι εργαζόμενοι
Όπως αναφέρει το σωματείο, «στο πλαίσιο αυτό, οι συνάδελφοι που έχουν εξαήμερη σύμβαση – είτε εργάζονται έξι ώρες ημερησίως είτε έξι ώρες και σαράντα λεπτά – θα έχουν πλέον εβδομαδιαίο ρεπό. Συγκεκριμένα, οι συνάδελφοι μερικής απασχόλησης (6Χ6) θα εργάζονται τέσσερα επτάωρα και ένα οκτάωρο και οι συνάδελφοι πλήρους απασχόλησης (6Χ6,40) πέντε οκτάωρα».
Οι εργαζόμενοι σημειώνουν ότι η εν λόγω εξέλιξη μπορεί να έχει μελλοντικά θετικές συνέπειες στον κόσμο της μισθωτής εργασίας, δίνοντας ένα ξεκάθαρα θετικό παράδειγμα.
«Πρόκειται για μία εξέλιξη η οποία, μολονότι αφορά αποκλειστικά συναδέλφους της εταιρείας μας, εκτιμούμε ότι μπορεί να έχει θετικές συνέπειες για τον κόσμο της μισθωτής εργασίας συνολικότερα, καθώς αποτελεί ένα ξεκάθαρα θετικό παράδειγμα. Ως γεγονός στέλνει στην ελληνική κοινωνία μήνυμα αισιοδοξίας και αυτοπεποίθησης, μήνυμα αντίστοιχο με αυτό που εξέπεμψε η επιχειρησιακή σύμβαση εργασίας που υπογράψαμε τον προηγούμενο Δεκέμβριο, η οποία ήταν η πρώτη στην πατρίδα μας που αναγνώρισε τις χαμένες – με βάση τη νομοθεσία – τριετίες της περιόδου 2012 – 2023», κλείνει η ανακοίνωση.
ΣΟΚ: Τεράστιο σούπερ μάρκετ ομολόγησε την απατεωνιά που έκανε στους πελάτες του
Οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ αρνούνται πεισματικά ότι αισχροκερδούν και ανεβάζουν τις τιμές στα ύψη, με αποτέλεσμα να ζημιώνουν τους πελάτες.
Υπάρχουν όμως και οι εξαιρέσεις. Κορυφαίο στέλεχος της αμερικανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Kroger παραδέχτηκε κατά τη διάρκεια ακρόασης αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας ότι η εταιρεία αύξησε τις τιμές σε επιλεγμένα είδη πάνω από τα επίπεδα πληθωρισμού.
Από τα προϊόντα που πήραν την ανιούσα, σύμφωνα με τον Ανώτερο Διευθυντή Τιμολόγησης της Kroger Άντι Γκροφ ήταν τα αυγά και το γάλα, σε τις τιμές πάνω από τα επίπεδα του πληθωρισμού.
«Αυτό δεν είναι καθόλου περίεργο», δήλωσε στο Newsweek ο Ντρου Πάουερς, ιδρυτής του Powers Financial Group. «Οι εταιρείες σε πολλούς κλάδους έχουν καταγράψει κέρδη ρεκόρ από την κρίση του κορωνοϊού, ενώ οι καταναλωτές αντιμετώπισαν τον υψηλότερο πληθωρισμό στην πρόσφατη ιστορία.
Τα μαθηματικά μπορούν μόνο να υποδείξουν ότι οι εταιρείες αυξάνουν τις τιμές πάνω από το γενικό επίπεδο του πληθωρισμού. Όπως λέει η παλιά παροιμία, ποτέ μην αφήνεις μια καλή κρίση να πάει χαμένη».
Η κατάθεση έγινε κατά τη διάρκεια μιας δικαστικής ακρόασης για την αγωγή της FTC κατά της Kroger, αφού η αλυσίδα λιανικής ανακοίνωσε ότι θα εξαγόραζε τον κορυφαίο ανταγωνιστή της, την αλυσίδα Albertsons.
Ο Γκροφ είπε ότι η Kroger σκοπεύει να «περάσει τον πληθωρισμό στους καταναλωτές», αφού ένα εσωτερικό email του έδειξε ότι η τιμή των αυγών και του γάλακτος ξεπερνούσε συνήθως αυτό που θα απαιτούσε ο πληθωρισμός για να συνεχίσει να κερδίζει η αλυσίδα.
«Στο γάλα και τα αβγά, ο πληθωρισμός λιανικής ήταν σημαντικά υψηλότερος από τον πληθωρισμό του κόστους», είπε ο Γκροφ στο εσωτερικό email προς άλλα στελέχη της Kroger.
Εκπρόσωπος της Kroger είπε στο Bloomberg ότι το σχόλιο του Γκροφ «δεν αντικατοπτρίζει το επιχειρηματικό μοντέλο δεκαετιών της Kroger να μειώνει τις τιμές για τους πελάτες μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους της».
Δεν πιστεύουν όλοι ότι το email αντικατοπτρίζει τις πολιτικές καθορισμού τιμών της Kroger ή τον κλάδο των παντοπωλείων γενικότερα.
Απίθανο: Το σούπερ μάρκετ – έκπληξη που ψωνίζουν όλοι, αλλά… δεν το λένε
Μπορεί στο νου μας, όταν λέμε πάμε σούπερ μάρκετ, να έχουμε τις μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες συγκεντρώνουν τη μερίδα του λέοντος, όμως, φέτος το καλοκαίρι ο κόσμος κινήθηκε πολύ διαφορετικα.
Και ιδιαίτερα οι τουρίστες, οι οποίοι άδειασαν τα σούπερ μάρκετ των γειτονιών στις τουριστικές περιοχές που παραθέριζαν, μειώνοντας έτσι τις επισκέψεις τους στην εστίαση. Παράλληλα, το ίδιο έκαναν και οι Έλληνες, οι οποίοι εξαιτίας της ακρίβειας απέφυγαν τις ταβέρνες και μαγείρεψαν στο σπίτι.
Μάλιστα, οι τουρίστες προτιμούν τα μίνι μάρκετ, τα οποία βρίσκονται πολύ κοντά στα airbnb που νοικιάζουν, με αποτέλεσμα πολλές φορές οι ουρές στo ταμείο να μπλοκάρουν.
Και όντως στη λιανική των τουριστικών περιοχών ο όγκος των πωλήσεων τροφίμων και ποτών κινείται ανοδικά κοντά στο 6-7% από τα τέλη Μαΐου και μετά.
Ας σημειωθεί ότι μόνο στις νησιωτικές περιοχές -της Κρήτης συμπεριλαμβανομένης- οι πωλήσεις ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) εκτιμάται ότι προσεγγίζουν το 1,5 δισ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, η μικρή λιανική στις πυκνοκατοικημένες γειτονιές των μεγάλων αστικών κέντρων αναβαθμίζεται και ο τζίρος της, σύμφωνα με συντηρητικούς υπολογισμούς, φθάνει, ίσως και να ξεπερνάει, τα 2 δισ. ευρώ.
Φυσικά, η αλλαγή της τάσης δεν πέρασε απαρατήρητη από τις μεγάλες αλυσίδες που θέλουν να κάνουν επενδύσεις.
Και στις δύο περιπτώσεις οι μεγάλοι λιανέμποροι επιδιώκουν να πάρουν κομμάτι της «πίτας» κυρίως μέσω του franchise, αφού με ελάχιστο ρίσκο και μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, μιας και λειτουργούν ως χονδρέμποροι, ενισχύουν το «αποτύπωμά» τους σε επίπεδο δικτύου και εσόδων χωρίς μάλιστα να θυσιάσουν ρευστότητα.
Βεβαίως εφόσον βρουν την κατάλληλη ευκαιρία δεν λένε όχι και στις εξαγορές ή στην αυτόνομη ανάπτυξη.
Για παράδειγμα στα μέσα Μαΐου εφέτος η Σκλαβενίτης υπέγραψε συμφωνία με την διοίκηση των σούπερ μάρκετ «Φλεβάρης» για την μεταβίβαση των καταστημάτων της στην Ρόδο.
Πρόκειται για δυο καταστήματα μεσαίου μεγέθους σε κομβικά σημεία του κοσμοπολίτικου νησιού (Κολύμπια και Κάλαθος), τα οποία συγκεντρώνουν υψηλή τουριστική κίνηση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Επίσης, η ΑΒ Βασιλόπουλος εγκαινίασε νέα καταστήματα στην Κρήτη (Χερσόνησος) και στην Πάρο, ενώ η Διαμαντής Μασούτης συνεχίζει την επέκτασή της σε Αιγαίο και Ιόνιο.
Δυστυχώς: Τελείωσε το νερό, ξεκινούν διακοπές νερού άμεσα
Ο εφιάλτης της λειψυδρίας είναι υπαρκτός και Δήμος της Ελλάδας ξεκινά τις διακοπές νερού άμεσα, αν οι πολίτες δεν συμμορφωθούν και σπαταλούν το νερό.
Το νερό, νεράκι θα πουν στον Δήμο Μονεμβασιάς, με τη δημοτική Αρχή να προειδοποιεί τους πολίτες για διακοπές νερού, προκείμενου να μην στερέψουν οι πόροι.
«Προειδοποιούμε για μία ακόμη φορά και τονίζουμε την ανάγκη για εξάλειψη της σπατάλης και την εξοικονόμηση νερού» αναφέρει στην επείγουσα ανακοίνωση του, ο Δήμαρχος Μονεμβασίας Ηρακλής Τριχείλης και προσθέτει:
Εάν αυτό δεν επιτευχθεί, ο Δήμος θα αναγκαστεί να προβαίνει σε διακοπές της ύδρευσης. Υπενθυμίζω ότι το νερό από το δημοτικό δίκτυο παρέχεται μόνο για ύδρευση.
Απαγορεύεται η χρήση του για άρδευση κηπευτικών και άλλων καλλιεργειών, ελιάς κλπ.
Επίσης δεν πρέπει να σπαταλάται για πλύσιμο βεραντών, αυλών, αυτοκινήτων κ.λ.π., ειδικά αυτή την περίοδο.
Αυτό σημαίνει πως οι κάτοικοι της Μονεμβασιάς σε λίγο καιρό θα αναγκάζονται να μένουν χωρίς νερό για κάποιες ώρες.
Οι Πρόεδροι με τους Τοπικούς Συμβούλους σε συνεργασία με τους Αντιδημάρχους, να οργανώσουν κλιμάκιο, το οποίο να περιοδεύσει στο χωριό, να ενημερώσει ξανά και να επιστήσει την προσοχή των δημοτών για την κατανάλωση του νερού.
Όπως έχουμε τονίσει επανειλημμένα, ο Δήμος είναι ιδιαίτερα ελλειμματικός σε νερό και κάθε χρόνο προβαίνει σε ανόρυξη νέων γεωτρήσεων και κατασκευή νέων δικτύων και δεξαμενών, προκειμένου να καλύψει τις απαραίτητες ποσότητες για ύδρευση σε 38 κοινότητες και 57 οικισμούς!
Όμως τα υδρολογικά έτη γίνονται όλο και χειρότερα με την πάροδο των χρόνων και οι γεωτρήσεις φτάνουν όλο και σε μεγαλύτερα βάθη, έως ότου πλέον δεν θα υπάρχει νερό ή θα είναι υφάλμυρο λόγω της διείσδυσης της θάλασσας».