Νοθευμένη βενζίνη: Πώς θα καταλάβετε οτι «δηλητηρίασαν» το αυτοκίνητό σας

Νοθευμένη βενζίνη: Ενα καύσιμο κακής ποιότητας – πολύ δε παραπάνω ενα νοθευμένο καύσιμο – μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για το όχημά μας.

Όπως αποδεικνύουν οι πρόσφατοι έλεγχοι που έχουν οδηγήσει σε σφράγισμα αντλιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση γιατί δεν αποκλείεται να μας πουλήσουν… νοθευμένη βενζίνη.

Όσο κι αν θέλουμε να κάνουμε οικονομία, όσο κι αν θέλουμε να βρούμε την πιο συμφέρουσα επιλογή, θα πρέπει πάντα να συνυπολίζουμε τον παράγοντα της ποιότητας.

Τι θα συμβεί, ωστόσο, εάν το ένα καύσιμο που βάλουμε στο αυτοκίνητό μας είναι κακής ποιότητας και πώς μπορούμε να καταλάβουμε ότι κάτι… δεν πάει καλά;

Παρότι είναι δύσκολο να το κάνει κανείς, υπάρχει περίπτωση τα κακής ποιότητα καύσιμα να μπορούν να γίνουν αντιληπτά ακόμη και με το μάτι: Πιο συγκεκριμένα, τα κατάλοιπα μπορεί να είναι εμφανή στην επιφάνεια.

Επίσης, ένα κακής ποιότητας καύσιμο είναι πολύ πιθανό να συνοδεύεται από μία πολύ δυσάρεστη οσμή.

Η τρίτη και πιο χαρακτηριστική ένδειξη είναι η περίεργη συμπεριφορά του κινητήρα του οχήματός μας μετά από μερικά χιλιόμετρα:

Οι στροφές θα ανεβαίνουν με δυσκολία, μπορεί να κάνει διακοπές, ενώ δεν αποκλείεται να δείτε και την ένδειξη «Check Engine» να ανάβει στο ταμπλό του αυτοκινήτου σας.

Δείκτης κακής ποιότητας καυσίμου είναι και όταν το αυτοκίνητό μας ξαφνικά εμφανίσει υψηλότερη κατανάλωση από τη συνήθη, αν και σε αυτή την περίπτωση μπορεί να φταίνε και άλλοι παράγοντες.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, τέτοιες «ασυνήθιστες» συμπεριφορές του αυτοκινήτου θα πρέπει να μας κάνουν να… ξανασκεφτούμε το να ξαναβάλουμε βενζίνη από το ίδιο βενζινάδικο.

Νοθευμένη βενζίνη: Πώς θα καίτε λιγότερο καύσιμο

Δεν είναι δα και μυστικό πως όταν οδηγούμε με λάθος τρόπο, αυξάνουμε την κατανάλωση βενζίνης! Ποιοι είναι, όμως οι βασικοί λόγοι που συντελούν στην αυξημένη και άσκοπη κατανάλωση, που λίγο έως πολύ κάνουμε οι περισσότεροι οδηγούμε αν και μπορούμε να τους αποφύγουμε;

Κακή συντήρηση του οχήματος

Ένα κακοσυντηρημένο ή μερικώς συντηρημένο αυτοκίνητο συμβάλλει στην αύξηση της κατανάλωσης, όσο οικονομικά κι αν οδηγούμε.

Χαρακτηριστικά, πρέπει να προσέχουμε:

  • Βρώμικα φίλτρα αέρα και λαδιών,
  • παραφλού που άλλαξε πριν από πολύ καιρό
  • κακή ζυγοστάθμιση και ευθυγράμμιση των τροχών.
  • Κακές οδηγικές συνήθειες

Ακόμη και το πιο οικονομικό αυτοκίνητο του κόσμου να έχουμε όμως, αν οδηγούμε «λάθος» δεν υπάρχει σωτηρία.

Πιο διαδεδομένες από τις κακές συνήθειες είναι:

  • ο επιθετικός τρόπος που φρενάρουμε ή επιταχύνουμε μέσα στην κίνηση.
  • Ξεφούσκωτα ελαστικά

Η ποσότητα του αέρα που βρίσκεται στα ελαστικά μας δεν επηρεάζει μόνο τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας και τη φθορά των ελαστικών, αλλά και την κατανάλωση καυσίμου.

Ξεφούσκωτα ελαστικά αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου αφού με την χαμηλότερη από τον κανονικό πίεση αυξάνεται και η επιφάνεια του πέλματος με την άσφαλτο, άρα αυξάνονται και οι τριβές.

Αυτό που θα πρέπει να θυμόμαστε, για να μην καίμε άσκοπα επιπλέον καύσιμο είναι να ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών μας σε τακτά χρονικά διαστήματα – περίπου κάθε δύο εβδομάδες – αλλά και όταν υπάρχουν απότομες και μεγάλες μεταβολές θερμοκρασίας.

Υπερβολικό βάρος

Με τα σύγχρονα αυτοκίνητα να ζυγίζουν πλέον στην πλειοψηφία τους από 1.000 περίπου κιλά και πάνω, είναι λογικό να σκεφτεί κανείς ότι μερικά επιπλέον κιλά δεν παίζουν μεγάλο ρόλο στην κατανάλωση. Έτσι κυκλοφορούμε με το αυτοκίνητο μας καθημερινά ελαφρώς φορτωμένο, χωρίς αυτό να μας απασχολεί.

Η αλήθεια είναι 40-50 κιλά επιπλέον φορτίου δεν θα κάνουν μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση, αλλά… όλο και κάτι θα κάνουν.

Γι’ αυτό καλό είναι να απομακρύνουμε οποιοδήποτε σχετικά βαρύ αντικείμενο δεν χρειαζόμαστε καθημερινά από το αυτοκίνητο μας ώστε να πραγματοποιούμε τις διαδρομές μας με το μικρότερο δυνατό βάρος.

Μπαγκαζιέρες και σχάρες

Οτιδήποτε έρχεται να προστεθεί στο αμάξωμα, το οποίο δεν έχει προβλεφθεί από τον κατασκευαστή, αυξάνει την αεροδυναμική του αντίσταση και κατά συνέπεια, σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 60-80 χλμ./ώρα ο αντίκτυπος γίνεται αισθητός και στην αυξημένη κατανάλωση.

Οι σχάρες – και ακόμη περισσότερο οι μπαγκαζιέρες οροφής που τοποθετούνται επάνω τους – αυξάνουν παράλληλα σημαντικά την κατανάλωση, ειδικά σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομο.

Καλό είναι λοιπόν να χρησιμοποιούμε αυτά τα δύο αξεσουάρ μόνο όταν τα χρειαζόμαστε πραγματικά.

Οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα

Μία ακόμη συνήθεια που συνδέεται με την μείωση της αεροδυναμικής απόδοσης του αυτοκινήτου μας και την αντίστοιχη αύξηση της κατανάλωσης ειναι η οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα.

Σε πολύ χαμηλές ταχύτητες (έως τα 50-60 περίπου χλμ./ώρα) τα ανοιχτά παράθυρα δεν μπορούν να μας επηρεάσουν την κατανάλωση. Ωστόσο, από εκεί και πάνω η κακή αεροδυναμική απόδοση αρχίζει να επηρεάζει σημαντικά τον τομέα της κατανάλωσης.

Νοθευμένη βενζίνη: Τι να κάνετε αν σας ανάψει το check της μηχανής

Με την βενζίνη να έχει φτάσει στα ύψη και με το σενάριο ότι θα φτάσει και τα 3 ευρώ το λίτρο να είναι όλο και πιο κοντά, δεν είναι λίγοι εκείνοι οι απατεώνες που νοθεύουν την βενζίνη στα βενζινάδικα τους, για να βγάλουν κέρδος.

Άλλωστε, αυτό που συμβουλεύουν και τα μέλη του Συλλόγου των Βενζινοπωλών, είναι οι πολίτες να βάζουν βενζίνη στα πρατήρια καυσίμων που ξέρουν και γνωρίζουν.

Μάλιστα σύμφωνα με διάφορα ρεπορτάζ, οι περισσότεροι οδηγοί λένε ότι δεν θα κοιτάξουν την πιο φτηνή βενζίνη, αλλά θα πάνε εκεί που ξέρουν και εμπιστεύονται και ας είναι και μερικά λεπτά πιο ακριβή.

Η πρώτη ένδειξη πως στο ρεζερβουάρ μας υπάρχει νοθευμένο καύσιμο είναι το λαμπάκι του κινητήρα (Check Engine) που ανάβει στον πίνακα οργάνων.

Η πιο ανέξοδη και εύκολη επιλογή είναι να κάψετε την βενζίνη και να αδειάσει το ρεζερβουάρ και αμέσως μετά να το φουλάρει με βενζίνη 100αρα και ΟΧΙ φυσικά στο ίδιο πρατήριο που βάλατε τη νοθευμένη βενζίνη.

Μια καλύτερη λύση αλλά σίγουρα θα πονέσει στη… τσέπη είναι το άδειασμα του ρεζερβουάρ και το καθάρισμά του.

Στο χειρότερο σενάριο, το κακό καύσιμο έχει προκαλέσει ήδη πρόβλημα στην τρόμπα καυσίμου, ή ακόμη και στον ίδιο τον κινητήρα, λόγω κακής καύσης.

Τότε θα διαπιστώσουμε κάποια δυσλειτουργία του μοτέρ, όπως ρετάρισμα, κραδασμό και πτώση στην απόδοση. Δεν αποκλείεται μάλιστα το όχημά μας να ακινητοποιηθεί από βλάβη. Εκεί θα μιλήσετε και το συνεργείο σας.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ο οδηγός, είναι η άμεση επίσκεψη στο συνεργείο για διαγνωστικό έλεγχο. Εκεί οι εξειδικευμένοι μηχανικοί θα τον καθοδηγήσουν για το τι πρέπει να κάνει στη συνέχεια, έτσι ώστε να μην αντιμετωπίσει κάποια βλάβη και το δυσθεώρητο κόστος επισκευής που αυτή συνεπάγεται.

Αν και είναι δύσκολο να ξέρουμε τι περιέχει η δεξαμενή κάθε βενζινάδικου, καλό είναι να είμαστε καχύποπτοι με πρατήρια που έχουν πολύ πιο χαμηλές τιμές σε σχέση με το μέσο όρο.

Επίσης όπως γράφεται και παραπάνω, καλό είναι να φουλάρουμε όσο πιο συχνά γίνεται από ένα συγκεκριμένο πρατήριο που το έχουμε δοκιμάσει και δεν έχουμε αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα.

Σε κάθε περίπτωση, αν υποψιαστούμε πως κάποιο πρατήριο μας φούλαρε το όχημά μας με νοθευμένο καύσιμο, θα πρέπει να προβούμε σε καταγγελία έτσι ώστε να ερευνηθεί και, αν όντως ισχύει η υποψία μας, να τιμωρηθεί.