Netflix: Ποιοι το απειλούν; Θέλουν να το «σβήσουν»

Netflix: Μπορεί το Netflix να κυριαρχεί στις προτιμήσεις των συνδρομητών για σειρές και ταινίες, ωστόσο ο ανταγωνισμός δεν θα κάτσει με… σταυρωμένα χέρια. Ποιοι θέλουν να σπάσουν την κυριαρχία του Netflix; Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Αυξάνεται ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά για τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης, καθώς εντός του επόμενου έτους θα ξεκινήσουν τη λειτουργία τους στη χώρα μας το HBO Max και το Disney+, διεκδικώντας μερίδιο σε μια αγορά όπου κυριαρχεί το Netflix.

Παράλληλα, οι εγχώριες εταιρείες τηλεπικοινωνιών επεκτείνουν τις δικές τους υπηρεσίες με αντίστοιχα μοντέλα Over The Top (OTT), δηλαδή μέσω Διαδικτύου, χωρίς αποκωδικοποιητές, άνευ συμβολαίου και ανεξαρτήτως παρόχου.

Εντός του μήνα η Nova αναμένεται να παρουσιάσει και επίσημα την ψηφιακή πλατφόρμα “ΕΟΝ”, την οποία αξιοποιεί στις χώρες όπου δραστηριοποιείται ο μητρικός όμιλος United Group. Πρόκειται για το πρώτο, ουσιαστικά, βήμα της νέας εποχής της εταιρείας, μετά την εξαγορά της. Μια κίνηση απαραίτητη για την εταιρεία, που είχε μείνει πίσω στο συγκεκριμένο πεδίο, ειδικά έναντι της Cosmote TV, η οποία είχε ξεκινήσει τη δική της πλατφόρμα streaming τον Ιανουάριο του 2020. Η Vodafone ξεκίνησε τη διάθεση της Vodafone TV ως υπηρεσία ΟΤΤ τον περασμένο Αύγουστο, επεκτείνοντας τη συνεργασία που είχε ξεκινήσει με το HBO, ενώ η Wind προσφέρει από το 2018 τη Wind Vision.

Netflix: Οι ξένες πλατφόρμες

Στο μεταξύ, εντός του 2022 αναμένεται να είναι διαθέσιμες και στη χώρα μας οι συνδρομητικές πλατφόρμες HBO Max και Disney+.

Πιο έτοιμη εμφανίζεται η Warner Media, η οποία πραγματοποίησε, την περασμένη Τρίτη, ειδική εκδήλωση για την επίσημη έναρξη της λειτουργίας του HBO Max στην Ευρώπη.

Το HBO Max θα ξεκινήσει από Σουηδία, Δανία, Νορβηγία, Φινλανδία και Ισπανία στις 26 Οκτωβρίου και εντός της επόμενης χρονιάς θα επεκταθεί σε ακόμα 21 ευρωπαϊκές χώρες, στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, καθώς και στην Πορτογαλία.

Εξάλλου, η Warner Media έχει ξεκινήσει και τη διαδικασία στελέχωσης του ελληνικού τμήματος, καθώς εδώ και μερικές εβδομάδες έχουν ανέβει στο LinkedIn αγγελίες εργασίας για διάφορες θέσεις στη χώρα μας.

Μεταξύ άλλων, ζητούνται editorial, PR και social media managers για την τοπική ομάδα που θα λειτουργεί από την Αθήνα.

Πιθανότατα μέσα στο καλοκαίρι του 2022 θα ξεκινήσει και στη χώρα μας η λειτουργία του Disney+, η οποία αρχικά προγραμματιζόταν να είναι διαθέσιμη στην Ανατολική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, μέσα στο 2021. Πάντως, και η Walt Disney Company αναζητεί προσωπικό στη χώρα μας, έχοντας ανοιχτή αγγελία για Content Planning Managers στην Αθήνα, καθώς και για Performance Marketing Senior Manager για τις αγορές του Ισραήλ και της Ελλάδας, με έδρα το Τελ Αβίβ.

Netflix: Η κυριαρχία

Οι συνδρομητές των διεθνών πλατφορμών video streaming υπολογίζεται ότι έχουν περισσότερους από 500.000 συνδρομητές στην Ελλάδα.

Πρωταθλητής και με σημαντική διαφορά είναι το Netflix, οι συνδρομητές του οποίου εκτιμάται ότι ξεπερνούν τις 400.000, καθώς η εταιρεία δεν ανακοινώνει αριθμό συνδρομών ανά χώρα.

Βέβαια, εκτιμάται ότι πρόσβαση στο Netflix διαθέτουν περισσότερα από 1 εκατομμύριο νοικοκυριά στο σύνολο της χώρας, καθώς πολλοί παίρνουν τη “μεγάλη” συνδρομή που επιτρέπει ταυτόχρονη θέαση από 4 διαφορετικούς λογαριασμούς χρηστών και τη μοιράζονται.

Οι υπόλοιπες πλατφόρμες που είναι διαθέσιμες στην Ελλάδα (Amazon Prime Video, Apple TV, καθώς και η ελληνική Cinobo) υπολογίζεται ότι όλες μαζί έχουν περίπου 100.000 συνδρομητές.

Netflix: Ο ανταγωνισμός και το ειδικό τέλος 10%

Η παρουσία περισσότερων ψηφιακών πλατφορμών εντείνει τον ανταγωνισμό για τους εγχώριους παίκτες, καθώς στο ψυχαγωγικό περιεχόμενο (ταινίες και σειρές μυθοπλασίας) υπερτερούν σημαντικά.

Το HBO Max θα προσφέρει περιεχόμενο από τη Warner Bros και τα κανάλια HBO, DC και Cartoon Network. Ακόμα, οι καινούργιες ταινίες της Warner Bros θα είναι διαθέσιμες στην πλατφόρμα HBO Max 45 ημέρες μετά την κυκλοφορία τους στους κινηματογράφους.

Αντίστοιχα, το Disney+, εκτός από τις σειρές και τις ταινίες της Disney, περιλαμβάνει και τις παραγωγές άλλων σημαντικών στούντιο που έχουν αγοραστεί απ’ αυτήν, μεταξύ αυτών της Marvel, με όλο το σύμπαν υπερηρώων της, και βέβαια της Lucas Flims, που βγάζει τις ταινίες και τις σειρές του “Star Wars”.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι ελληνικές πλατφόρμες αναζητούν τρόπους με τους οποίους θα μπορούν να συνεργαστούν με τους διεθνείς ομίλους που παράγουν και παρέχουν συνεχώς περιεχόμενο, μέσω συνδυαστικών προσφορών, ειδικών τιμών και συνδρομών κ.λπ.

Ιδιαίτερη σημασία, βέβαια, έχει το αθλητικό περιεχόμενο, που δεν παρέχουν οι διεθνείς πλατφόρμες, αλλά και το οποίο αποτελεί βασικό παράγοντα προσέλκυσης εταιρικών πελατών όπως καφετεριών, εστιατορίων, πρακτορείων ΟΠΑΠ, που θέλουν να προβάλλουν τους αγώνες για τους πελάτες τους.

Netflix: Στρεβλώσεις

Μια σημαντική στρέβλωση στον ανταγωνισμό προκαλεί και το ειδικό τέλος 10% που επιβάλλεται επί των λογαριασμών συνδρομητικής τηλεόρασης.

Η εφαρμογή του ειδικού τέλους, που επιβλήθηκε το 2016 για δημοσιονομικούς λόγους, έχει ανασταλεί μέχρι τον Ιούνιο του 2022, με απόφαση της κυβέρνησης, αλλά παράγοντες της τηλεπικοινωνιακής αγοράς ζητούν την κατάργησή του, καθώς δεν επιβάλλεται στις διεθνείς πλατφόρμες, όπως το Netflix, δημιουργώντας συνθήκες άνισου ανταγωνισμού.

Αναλυτές εκτιμούν, πάντως, ότι υπάρχει ακόμη σημαντικό περιθώριο επέκτασης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην ελληνική αγορά.

Σύμφωνα με διεθνείς οργανισμούς μετρήσεων, η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στο σύνολο του πληθυσμού της χώρας υπολογίζεται στο 26%, χωρίς να προσμετρώνται σε αυτήν οι πλατφόρμες όπως Netflix, Amazon Prime Video κ.λπ.

Στη συνολική αγορά πρέπει να προστεθούν και όσοι αποκτούν παράνομα πρόσβαση στις διάφορες συνδρομητικές τηλεοράσεις.

Σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις, υπολογίζεται ότι στη χώρα μας υπάρχουν περί τους 400.000 “πειρατές” της συνδρομητικής τηλεόρασης, καθώς επαγγελματίες προσφέρουν παράνομα εξοπλισμό και εγκατάσταση σε ιδιαίτερα χαμηλή τιμή.

Netflix: «Σφαλιάρα» και από COSMOTE TV – Nova

Οι… φωνές Nova και Cosmote TV έπιασαν τόπο και πλέον το Netflix είναι αντιμέτωπο με μια πρωτόγνωρη κατάσταση στην Ελλάδα! Διαβάστε στο xristika.gr τις εξελίξεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, για πρώτη φορά από την έναρξη των δραστηριοτήτων του στην Ελλάδα το Netflix θα κληθεί να πληρώσει φόρους.

Η πληρωμή θα αφορά το έτος 2020, με βάση τα στοιχεία που θα ανακοινώσει η εταιρεία.

Η εξέλιξη αυτή ικανοποιεί το πάγιο αίτημα του ΟΤΕ και της Forthnet για τη μείωση των συνθηκών άνισου ανταγωνισμού σε σχέση με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των υπηρεσιών streaming και δεν αποδίδουν φόρους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται εκ νέου το ενδεχόμενο να ζητηθεί από κάθε εταιρεία που παρέχει συνδρομητικές τηλεοπτικές υπηρεσίες να έχει ξεχωριστή εταιρεία για τη δραστηριότητα αυτή ή να αναρτώνται υποχρεωτικά τα στοιχεία κλάδου.

Netflix: H «χρυσή» σειρά που κόβει επειδή πήγε… άπατη!

Την ίδια ώρα, σε μια από τις τεράστιες αστοχίες του Netflix μετατράπηκε το Jupiter’s Legacy, το οποίο έγινε γνωστό πως κόβεται από την streaming υπηρεσία. Έτσι μην περιμένετε να δείτε τη συνέχεια της ιστορίας του Utopian και των υπόλοιπων ηρώων, παρά το ότι άφησε όσους την παρακολούθησαν σε cliffhanger.

Όχι ότι έκλεψε τις εντυπώσεις των θεατών η σειρά που βασίζεται στα ομώνυμα κόμικ του Mark Millar, παρά το ότι βρισκόταν για αρκετές μέρες στα trending του ελληνικού -και όχι μόνο- Netflix.

Ο δημιουργός Mark Millar έκανε την εξής δήλωση, μέσω του Twitter του, στον απόηχο της ακύρωσης της σειράς:

«Είμαι πραγματικά περήφανος για αυτό που κατάφερε η ομάδα μου με το Jupiter’s Legacy και την φοβερή δουλειά που έκαναν στην πρώτη σεζόν. Έχω ερωτηθεί πολλές φορές για το τι σχεδιάζουμε να κάνουμε με αυτόν τον κόσμο και η απάντηση είναι πως θα δούμε τι κάνουν οι super-villains της υπόθεσης» .

Πρακτικά σημαίνει ότι δε θα υπάρξει 2η σεζόν του Jupiter’s Legacy, αλλά το Netflix παραμένει στον κόσμο της Millarworld καθώς ετοιμάζει την σειρά «Supercrooks» που θα ακολουθεί ένα γκρουπ κακών, οι οποίοι σχεδιάζουν μια επική ληστεία. Κάτι σαν το «Η Συμμορία των 11» να συναντά τους X-Men.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του THR και του Borys Kit, το Netflix σπατάλησε γύρω στα $200 εκατομμύρια για την παραγωγή της πρώτης σεζόν, χωρίς φυσικά να καταφέρει τον ανάλογο αντίκτυπο σε κανένα επίπεδο. Συγκριτικά τόσο κοστίζουν περίπου οι ταινίες της Marvel Studios όπως το Iron Man 3 ($200 εκ.), το Black Panther, το Guardians of the Galaxy Vol. 2, το Thor: Ragnarok ($180 εκ.), και το Avengers ($225 εκ.).

Αντίστοιχα στο box office έφεραν εισπράξεις της τάξης των $1.21 δισ. και $1.27 δισ., $863 εκ., $851 εκ. και πάνω από $1.5 δισεκατομμύρια

Το cast του Jupiter’s Legacy αποτελούνταν από γνωστά ονόματα όπως οι Josh Duhamel (Transformers, Vegas), Leslie Libb και ο Ben Daniels (The Crown) ανάμεσα σε ένα ανσάμπλ νεότερων ηθοποιών. Μετά από αυτές τις εξελίξεις οι ηθοποιοί ενημερώθηκαν πως τερματίστηκαν τα συμβόλαιά τους. Στα highlights του cast συγκαταλέγεται και η ελληνικής καταγωγής Elena Kampouris, που υποδύθηκε την πανίσχυρη και ρέμπελη κόρη του Utopian. Μάλιστα σε συνεντεύξεις τους είχαν αναφερθεί σε μελλοντικές σεζόν της σειράς.

Ωστόσο, το τέλος του Jupiter’s Legacy θα δοθεί μέσω των comics του, καθώς στις 16 Ιουνίου θα κυκλοφορήσει το τελευταίο του τεύχος.

Netflix: Ετοιμάζει τη δική του πλατφόρμα gaming;

Παράλληλα τo Netflix φέρεται να εξετάζει την δημιουργία μιας συνδρομητικής υπηρεσίας για gaming τύπου Apple Arcade.

Δεν είναι μυστικό ότι το Netflix δείχνει τα τελευταία χρόνια ενδιαφέρον για την βιομηχανία των videogames με τη μεταφορά πασίγνωστων τίτλων σε σειρές και ταινίες παραγωγής του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί φυσικά το The Witcher.

Ωστόσο, ακούγεται ότι η συνδρομητική υπηρεσία περιεχομένου εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει ένα ακόμα βήμα παραπέρα. Σύμφωνα με το The Information, το Netflix έχει προσεγγίσει αρκετούς βετεράνους της βιομηχανίας του gaming προκειμένου να δημιουργήσει μια συνδρομητική υπηρεσία τύπου Apple Arcade.

Φυσικά, είναι πολύ νωρίς ακόμα για προβλέψεις των τίτλων που θα προσφέρει ή ακόμα και αν θα προχωρήσει σε δικές του παραγωγές.

Είναι πάντως γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχει πειραματιστεί με την ιδέα με διαδραστικές εμπειρίες, όπως το Bandersnatch και You v. Wild, ενώ έχει συμμετάσχει και στην παραγωγή παιχνιδιών όπως το Stranger Things 3: The Game.

Με την βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών να αξίζει δισεκατομμύρια, δεν είναι παράλογο από μέρους του Netflix των εκατομμύριων συνδρομητών να επενδύσει σε αυτού του τύπου την ψυχαγωγία. Προς το παρόν, αναμένουμε νεότερα.