Νέος ΚΟΚ: Χωρίς έλεγχο ΚΤΕΟ παραμένουν 2,8 εκατ. ΙΧ αλλά πολύ σύντομα θα εφαρμοστεί η ηλεκτρονική διασταύρωση και η επιβολή των προστίμων. Όλες οι εξελίξεις και τι περιλαμβάνει ο Νέος ΚΟΚ, στο xristika.gr.
Σε τραγική κατάσταση φαίνεται ότι βρίσκονται αρκετοί ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ εξαιτίας πολλών παραγόντων που μόνο με πολιτική βούληση μπορούν να διορθωθούν.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει σημαντικές μεταρρυθμίσεις με στόχο την καταπολέμηση της διαφθοράς, της ενίσχυση της οδικής ασφάλειας αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Σε αυτό το πλαίσιο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ θα επιδιώξει να αλλάξει και τη νοσηρή κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ΚΤΕΟ καθώς μόλις το 32% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων περνά από ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα πάνω από 2,8 εκατ. οχήματα να παραμένουν εκτός διαδικασίας.
Χειρότερη είναι η κατάσταση που επικρατεί στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων όπου το 70% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν έχει περάσει από έλεγχο με αποτέλεσμα πάνω από 6,5 εκατ. οχήματα να κινούνται εκπέμποντας υπερβολικές ποσότητες CO2.
Την ίδια στιγμή μόλις το 4,5% του στόλου των οχημάτων που ελέγχονται διαπιστώνονται σοβαρές ελλείψεις ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα υπόλοιπα κράτη μέλη ανέρχεται σε 15%.
Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας επισημαίνει στο Carandmotor.gr ότι: «Είναι γεγονός ότι το σύστημα εποπτείας κυκλοφορούντων οχημάτων και ορθής λειτουργίας των ΚΤΕΟ πάσχει σοβαρά και αποτελεί πλέον ένα παρωχημένο, αναποτελεσματικό και σε κάθε περίπτωση επικίνδυνο σύστημα για την προστασία των πολιτών και των νόμιμων επιχειρήσεων του κλάδου μας.
Η κατάσταση αυτή λαμβάνει συνεχώς νέες διαστάσεις και εξελίσσεται προς το δυσμενέστερο ενώ καθιστά παράλληλα τη χώρα μας έκθετη σε περιπτώσεις κυρώσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω μη εναρμόνισης μας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Τα ΚΤΕΟ συγχαίρουν τον αρμόδιο Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα και πιο ειδικά την αρμόδια υφυπουργό σε θέματα Μεταφορών κα Χριστίνα Αλεξοπούλου για την πολύ σοβαρή αντιμετώπιση του ζητήματος από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων τους και για την πρωτοβουλία τους και την στενή συνεργασία τους με τον κλάδο μας προκειμένου να ενισχυθεί ένας πολύ σημαντικός θεσμός όπως αυτός του ΚΤΕΟ.
Προσωπικά, 15 χρόνια πλέον ασχολούμενος με τα θεσμικά του κλάδου μας, πρώτη φορά αντιλαμβάνομαι τόσο σοβαρή αντιμετώπιση & οργανωμένη προσπάθεια από μια πολιτική ηγεσία του Υ.ΥΠ.ΜΕ για την θεραπεία του θεσμού.
Ως εκπρόσωπος του κλάδου και από τη θέση του Προέδρου του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ δηλώνω την αμέριστη υποστήριξη μας και την υπόσχεση ότι θα συμπράξουμε στην προσπάθεια της κυβέρνησης προκειμένου να ενισχυθεί ο θεσμός και η οδική ασφάλεια της χώρας.
Συστήνεται επίσης στους οδηγούς των ανέλεγκτων οχημάτων να μην αμελούν τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων τους καθώς και να σπεύσουν από σήμερα να προγραμματίσουν εγκαίρως το ραντεβού τους στα ΚΤΕΟ ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα συνωστισμού και μεγάλων καθυστερήσεων, καθώς η ηλεκτρονική διασταύρωση & η επιβολή κυρώσεων αναμένεται να εφαρμοστεί πολύ σύντομα.
Να επιλέγουν επίσης το ΚΤΕΟ με βασικό γνώμονα την αξιοπιστία και την τεχνική του επάρκεια και όχι με σκοπό «διαφυγής» από την πραγματικότητα για συντήρηση ή και επισκευή των οχημάτων τους.
Τέλος, καλώ κάθε εμπλεκόμενο πρόσωπο ή φορέα στην λειτουργία των ΚΤΕΟ να συμπράξει από τη θέση ευθύνης του σε αυτήν την πολύ κρίσιμη μεταρρύθμιση του θεσμού ΚΤΕΟ ώστε να ενισχυθεί σημαντικά η οδική ασφάλεια και το περιβάλλον διαβίωσης όλων μας, και να απαλλαγούμε οριστικά από παρασιτικά φαινόμενα διαπλοκής και διαφθοράς.
Επιβάλλεται να γίνει αντιληπτό στην κοινωνία μας ότι η οδική ασφάλεια είναι δικαίωμα και ταυτόχρονα υποχρέωση όλων μας. Ο Π.Σ.ΙΚΤΕΟ θα το επιχειρήσει με κάθε νόμιμο τρόπο, σε κάθε συνθήκη.»
Βέβαια για όλα τα παραπάνω ευθύνεται ο αθέμιτος ανταγωνισμός αλλά και οι ενδείξεις ότι υπάρχει υψηλή παραβατικότητα στον κλάδο. Άλλωστε σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr ερευνώνται παράτυπες και παράνομες αδειοδοτήσεις ΚΤΕΟ, πιστοποιούνται ακατάλληλα οχήματα, ο έλεγχος των οχημάτων πραγματοποιείται από μη πιστοποιημένους ελεγκτές ενώ αυξημένες είναι οι εικονικοί έλεγχοι οχημάτων όπως επίσης και οι φορολογικές παραβάσεις.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρά το γεγονός ότι έχει στη διάθεσή του εκατομμύρια δεδομένα που αποστέλλονται καθημερινά από τα ΚΤΕΟ δυστυχώς παραμένουν αναξιοποίητα στη μηχανογραφική βάση λόγω αδυναμίας άσκησης αποτελεσματικής εποπτείας από τις Περιφέρειες αλλά και εξαιτίας της ελλειμματικής διασύνδεσης των φορέων που ελέγχουν τα ΚΤΕΟ.
Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ προτείνει την άμεση εφαρμογή εποπτείας ανέλεγκτου στόλου καθώς το μητρώο οχημάτων έχει ολοκληρωθεί και η πληροφορία ανέβηκε ήδη στην πλατφόρμα του gov.gr. Το μόνο που απομένει είναι η έναρξη ενημέρωσης των αμελών οδηγών και η επιβολή κυρώσεων.
Επίσης προτείνεται ψηφιοποίηση της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων και ένταξή της στη διαδικασία ηλεκτρονικής διασταύρωσης όπως με τον έλεγχο ΚΤΕΟ.
Όσον αφορά στην εποπτεία των ΚΤΕΟ ο Σύνδεσμος προτείνει τη σύσταση φορέα εποπτείας από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την ταυτόχρονη αναβάθμιση του μηχανογραφικού συστήματος του ΥΠΥΜΕ με σκοπό τον αυτόματο και εξ’ αποστάσεως, εντοπισμό παραβάσεων. Παράλληλα οι επιτόπιοι έλεγχοι στα ΚΤΕΟ από επόπτες θα μειώσουν στο ελάχιστο την παραβατικότητα.
Η πύκνωση των ελέγχων των πολύ παλαιών οχημάτων, ενοικιαζόμενων οχημάτων, ελαφρών φορτηγών μεταφορών θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια και θα μειώσει επίσης και την ρύπανση του περιβάλλοντος.
Τέλος πρέπει να βρεθεί το μέτρο για την προστασία πολιτών και επιχειρήσεων από αθέμιτες πρακτικές αλλά και να καθιερωθεί ένας τηλεφωνικός αριθμός καταγγελιών.
Να υπενθυμίσουμε πως σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία 2014/45 τα κράτη μέλη είναι υποχρεωμένα να ιδρύσουν έναν εποπτικό φορέα ΚΤΕΟ, αρμόδιο για όλο το φάσμα ύπαρξης όπως η άδεια, η λειτουργία αλλά και η εποπτεία.Η ημερομηνία υποχρέωσης συμμόρφωσης είχε οριστεί η 1η Ιανουαρίου 2023 αλλά όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς η Ελλάδα έως σήμερα είναι εκπρόθεσμη.
Που τοποθετήθηκαν οι νέες υπερσύγχρονες κάμερες καταγραφής της ταχύτητας. Τι πρέπει να προσέξουμε όλοι. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Δεν θα ξεφεύγει ούτε χιλιόμετρο παραπάνω από τα όρια ταχύτητας από τα νέα ψηφιακά ραντάρ που τοποθετήθηκαν… Πιο συγκεκριμένα, οι οδηγοί που θα διασχίζουν τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι) βρίσκονται από… αυστηρό έλεγχο ταχύτητας.
Οι επίδοξοι… Σουμάχερ που αγνοούν τα όρια ταχύτητας, παρακολουθούνται από τα ραντάρ ταχύτητας που χρησιμοποιούν το σύστημα καταγραφής TraffiStar S290 M.
Η εγκατάσταση των ραντάρ είναι στο τμήμα Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας, μήκους 230 χλμ., και αποτελεί μέρος των προσπαθειών για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας που έχει ανακοινώσει η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου. Τα ραντάρ παραδόθηκαν στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Μαγνησίας από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.,
Παράλληλα, αξιοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, μέσων και πόρων η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» ανακοινώνει πρωτοβουλίες για:
Στο πλαίσιο αυτό η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει εξοπλίσει και αναλάβει την ενίσχυση της εκπαίδευσης των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας με:
Για την αντιμετώπιση των κινδύνων από κακοφορτωμένα και ελλιπώς συντηρημένα βαρέα οχήματα, τα οποία είναι κυρίως υπεύθυνα για το 14% των συμβάντων που σχετίζονται με εμπόδια στο οδόστρωμα, η εταιρεία:
Ενώ – και πάλι αναφορικά με το όχημα ως παράγοντα πρόκλησης τροχαίων συμβάντων – για τα υπερφορτωμένα βαρέα οχήματα που υπολογίζονται στο 10% των βαρέων οχημάτων, οι δράσεις αντιμετώπισης καλύπτονται από το τρίπτυχο:
Για το οδικό περιβάλλον και την ελαχιστοποίηση των συμβάντων που σχετίζονται μ’ αυτό, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου χορηγεί στους Δήμους Αλμυρού και Ρήγα Φεραίου από ένα όχημα VAN Sprinter (MERCEDES) προκειμένου να ενισχύει τη σημαντική τους προσπάθεια για την περισυλλογή αδέσποτων σκύλων στην περιοχή ευθύνης τους, ενώ ενημερώνει συστηματικά την Πολιτεία για το ζήτημα της παράνομης επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών υπεραστικών λεωφορείων σε χώρους επισφαλείς.
Επιπροσθέτως των ανωτέρω πρωτοβουλιών, η εταιρεία λειτουργεί προληπτικά αντιμετωπίζοντας την πιθανότητα πυρκαγιάς σε ηλεκτρικά οχήματα, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται και στην Ελλάδα, εξοπλίζοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα τα Πυροσβεστικά Κλιμάκια Λεπτοκαρυάς, Δρυμώνα και Πυργετού με εξοπλισμό έκτακτης ανάγκης:
Μια επιπλέον πρωτοπόρος δράση για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας αποτελεί το σύστημα αυτόματης ανίχνευσης των οχημάτων ADR εντός των Σηράγγων (μέσω καμερών LPR/ANPR) σε συνδυασμό με το Σύστημα Weigh In Motion, το οποίο θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την κλάση επικίνδυνου φορτίου και το βάρος των οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα ή εύφλεκτα υλικά μέσα στις Σήραγγες.
Από το 2015 η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου στοχεύει στη δημιουργία μιας κουλτούρας οδικής ασφάλειας στους μελλοντικούς οδηγούς, υλοποιώντας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» εκπαιδεύσεις σε μαθητές σχολείων, αλλά και σε εκπαιδευτικούς και γονείς, μέσω ειδικών διαδραστικών κι εγκεκριμένων από το Υπουργείο Παιδείας προγραμμάτων. Έως σήμερα, έχουν εκπαιδευτεί μέσω των δράσεων αυτών περισσότερα από 11.500 άτομα.
Η οδική ασφάλεια αποτελεί τον πυρήνα των δράσεων και το όραμα της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η οποία μέσω των πρωτοβουλιών της στοχεύει στην δημιουργία των συνθηκών που θα οδηγήσουν στο «Vision Zero» έως το 2050, στα μηδενικά δηλαδή τροχαία ατυχήματα.
Η ραγδαία αύξηση της τεχνολογίας των αυτοκινήτων, εκτός από τα επίπεδα ασφάλειας, αυξάνουν και τις ταχύτητες. Δείτε για παράδειγμα ένα ηλεκτρικό.
Ποιος θα φαντάζονταν την επιτάχυνσης 0-100 km ενός οικογενειακού SUV, κάτω από τα πέντε δευτερόλεπτα;
Παίρνουν μέτρα λοιπόν οι χώρες της Ε.Ε. με τη μία να δείχνει το δρόμο στην άλλη…
Η Ισπανία έχει λοιπόν τη δική της πρόταση, αφού ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός και είναι σε εξέλιξη η προμήθεια νέων ραντάρ τελευταίας γενιάς, συνολικής αξίας 620.000 ευρώ.
Τα ραντάρ αυτά ζυγίζουν μόλις 3 κιλά και έχουν μήκος περίπου 50 εκατοστά, γεγονός που τα καθιστά σχεδόν αόρατα για το μάτι του οδηγού, ειδικά εκείνου που οδηγεί.
Έχουν τεχνολογία λέιζερ και μπορούν να ανιχνεύουν ταχύτητες μέχρι και 250 χλμ./ώρα. Επιπλέον, μπορούν να εποπτεύουν τα οχήματα που κινούνται σε δύο λωρίδες και έχουν αυτονομία λειτουργίας πέντε ωρών.
Είναι δυνατός ο χειρισμός τους από απόσταση με τεχνολογία 3G, 4G ή Wi-Fi και μπορούν να τοποθετηθούν ακόμα και σε μοτοσικλέτες της τροχαίας για τον εντοπισμό των παραβατών.
Με λίγα λόγια αυτά τα ραντάρ αυτά θα μπορούν να τοποθετούνται πίσω από θάμνους, πινακίδες, μέσα σε κολωνάκια κλπ, και να καταγράφουν χωρίς την παρουσία αστυνομικών…
Ήδη αυτά τα ραντάρ τα καλοβλέπουν και άλλες χώρες, όπως φυσικά και η Ελλαδα…
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…