Νέος ΚΟΚ: Εάν ο οδηγός πιαστεί να οδηγεί υπό την επίδραση τοξικών ουσιών ή φαρμάκων τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον 2 μηνών αλλά και με χρηματική ποινή. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Υπέρογκα είναι τα χρηματικά πρόστιμα που προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ τα οποία σε ακραίες περιπτώσεις συνοδεύονται και από αφαίρεση άδειας οδήγησης έως 5 έτη!
Οπότε καλό θα είναι οι επιρρεπείς οδηγοί και ιδίως οι νέοι οδηγοί κατά την περίοδο των εορτών του Πάσχα να μην καταναλώσουν καθόλου αλκοόλ καθώς ο νόμος είναι αμείλικτος και βέβαια θέτουν σε άμεσο κίνδυνο τόσο την ζωή τους, των συνεπιβατών τους όσο και των επιβατών στα διερχόμενα οχήματα.
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι ξεκάθαρος και σύμφωνα με το άρθρο 42 απαγορεύεται η οδήγηση κάθε οχήματος από οδηγό οποίος βρίσκεται υπό την επίδραση οινοπνεύματος, τοξικών ουσιών ή φαρμάκων που επηρεάζουν την ικανότητα οδήγησης.
Tο όριο αλκοόλ στον οργανισμό είναι 0,50 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος (0,50 g/l) και άνω, μετρούμενο με τη μέθοδο της αιμοληψίας ή από 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα και άνω, όταν η μέτρηση γίνεται στον εκπνεόμενο αέρα με αντίστοιχη συσκευή αλκοολομέτρου.
Σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος ο έλεγχος για την διαπίστωση ύπαρξης αλκοόλ ή τοξικών ουσιών είναι υποχρεωτικός και πραγματοποιείται είτε με αλκοολόμετρο είτε με αιμοληψία.
Όποιος οδηγεί όχημα υπό την επίδραση οινοπνεύματος τιμωρείται ως εξής:
Με διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ, εάν η συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα του κυμαίνεται από 0,50 g/l έως 0,80 g/l, μετρούμενη με τη μέθοδο της αιμοληψίας ή από 0,25 έως 0,40 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα, όταν η μέτρηση γίνεται στον εκπνεόμενο αέρα με αντίστοιχη συσκευή αλκοολομέτρου.
Με διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ και με αφαίρεση, επιτόπου, της άδειας ικανότητας οδηγού για 90 ημέρες, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 103 του παρόντος Κώδικα, εάν η συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα του είναι άνω του 0,80 g/l και μέχρι 1,10 g/l, μετρούμενη με τη μέθοδο της αιμοληψίας ή άνω των 0,40 έως 0,60 χιλιοστών του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα, όταν η μέτρηση γίνεται στον εκπνεόμενο αέρα με αντίστοιχη συσκευή αλκοολομέτρου.
Με φυλάκιση τουλάχιστον 2 μηνών, διοικητικό πρόστιμο 1.200 ευρώ και αφαίρεση, επιτόπου, της άδειας ικανότητας οδηγού για 6 μήνες (180 ημέρες), εάν η συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα του είναι άνω του 1,10 g/l, μετρούμενη με τη μέθοδο της αιμοληψίας, ή άνω των 0,60 χιλιοστών του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα, όταν η μέτρηση γίνεται στον εκπνεόμενο αέρα με αντίστοιχη συσκευή αλκοολομέτρου.
Στις πιο πάνω περιπτώσεις το όχημα ακινητοποιείται υποχρεωτικά και φυλάσσεται.
Εάν ο οδηγός οχήματος καταληφθεί να οδηγεί και πάλι υπό την επήρεια οινοπνεύματος εντός 2 ετών από προηγούμενη παράβαση της απαγόρευσης οδήγησης υπό την επίδραση οινοπνεύματος και η συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα του, κατά τη νέα παράβαση, είναι άνω του 1,10 g/l, μετρούμενη με τη μέθοδο της αιμοληψίας ή άνω των 0,60 χιλιοστών του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα, όταν η μέτρηση γίνεται στον εκπνεόμενο αέρα με αντίστοιχη συσκευή αλκοολομέτρου, επιβάλλεται για κάθε περαιτέρω παράβαση ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 6 μηνών και διοικητικό πρόστιμο 2.000 ευρώ, καθώς και επιτόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού για 5 χρόνια.
Εάν ο οδηγός καταληφθεί να οδηγεί υπό την επίδραση τοξικών ουσιών ή φαρμάκων τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον 2 μηνών και με χρηματική ποινή τουλάχιστον 200 ευρώ και με αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού για χρονικό διάστημα 3 μέχρι 6 μηνών, η οποία επιβάλλεται υποχρεωτικά από το δικαστήριο.
Νέος ΚΟΚ: Ανακοινώθηκε! Αυτοί θα το χάσουν το δίπλωμα οδήγησης για πέντε χρόνια
Νέος νόμος που προτείνεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα επιφέρει αλλαγές στις ποινές του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Όλες οι λεπτομέρειες για το δίπλωμα οδήγησης στο xristika.gr.
Αφορά τις λεγόμενες «σοβαρές τροχαίες παραβάσεις» και την υποτροπή αυτών, κάτι σύνηθες στην Ελλάδα, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που έχει η Τροχαία.
Σύμφωνα με το νέο σχέδιο, οι οδηγοί που επαναλαμβάνουν παραβάσεις όπως η οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ και η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, δεν θα χάνουν δια βίου το δίπλωμά τους, όπως συμβαίνει σήμερα, αλλά αυτό θα αφαιρείται για 5 έτη.
Επίσης, οι οδηγοί που έχουν ήδη χάσει το δίπλωμά τους θα μπορούν να το ανακτήσουν μετά από εκπαίδευση και επανεξέταση, κάτι που δεν ίσχυε στο παρελθόν.
Σύμφωνα με το OpenGov
Η παρ. 6 αντικαθίσταται ως εξής:
«6. Σε περίπτωση διάπραξης των παραβάσεων που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, των παραβάσεων της πινακίδας Ρ2 και του ερυθρού σηματοδότη, των παραβάσεων που συνδέονται με την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων, καθώς και των παραβάσεων των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται για πέντε (5) έτη και ο παραβάτης υποχρεούται σε εκπαίδευση και εξέταση για την επαναχορήγησή της, κατ’ εφαρμογή της απόφασης που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 107.
Η κύρωση του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζεται και για τους παραβάτες οδηγούς που έχουν διαπράξει τρεις από τις προαναφερθείσες παραβάσεις μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 28 του ν. 4530/2018».
Νέος ΚΟΚ: Τέλος όσα ξέραμε – Ποιοι θα περνούν από εξετάσεις κάθε χρόνο
Σύμφωνα με την πρότασή της που δημοσιεύτηκε την 1η Μαρτίου οι ηλικιωμένοι οδηγοί θα είναι υποχρεωμένοι να περνούν ανά τακτά χρονικά διαστήματα από ιατρικές εξετάσεις για την ανανέωση του διπλώματος οδήγησής
Η ΕΕ επιθυμεί να μειώσει τον αριθμό τροχαίων ατυχημάτων στα εδάφη της, και στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζει οι οδηγοί που έχουν συμπληρώσει το 70ο έτος της ηλικίας τους να υποβάλλονται στις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις, ανά πενταετία (ή και λιγότερo), προκειμένου να ανανεώσουν την άδεια οδήγησής τους.
Πέρα από τα απαραίτητα ιατρικά τεστ, η Κομισιόν προτείνει οι ηλικιωμένοι (άνω των 70 ετών) οδηγοί να λαμβάνουν μέρος και σε μαθήματα οδήγησης προκειμένου να φρεσκάρουν τόσο τις γνώσεις όσο και τις δεξιότητές τους.
Όπως διευκρινίζεται στις προτάσεις των 132 σελίδων της Κομισιόν, τα κατατεθέντα μέτρα της ενδέχεται να ισχύουν σε ορισμένες χώρες.
Σε αυτές συγκαταλέγεται και η χώρα μας η οποία έχει εισάγει ένα ακόμα πιο αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο.
Σύμφωνα με το carandmotor, ειδικότερα, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, μετά τη συμπλήρωση των 65 ετών, η ανανέωση της άδειας οδήγησης γίνεται ανά τριετία για όλους, είτε μιλάμε για ερασιτεχνικές (κατηγοριών AM,A1,A2,A,B,B1 και BE), είτε για επαγγελματικές άδειες οδήγησης, ανεξαρτήτως του τύπου διπλώματος (πλαστικοποιημένη κάρτα/τρίπτυχο έγγραφο).
Επίσης, μετά το 65o έτος της ηλικίας, οι οδηγοί πρέπει να υποβάλλονται εκ νέου σε ιατρικές εξετάσεις (από παθολόγο και οφθαλμίατρο).
Επιπροσθέτως, ο οδηγός που συμπληρώνει το 80ο έτος της ηλικίας του πρέπει να ανανεώνει την άδεια οδήγησης ανά δύο χρόνια, ενώ απαιτείται εξέταση από ιατρούς των ειδικοτήτων: Παθολόγου, Οφθαλμιάτρου, Ωτορινολαρυγγολόγου & Νευρολόγου ή Ψυχίατρου.
Από τα παραπάνω τεκμαίρεται ότι εφόσον πάρουν το «πράσινο» φως οι προτάσεις της Κομισιόν, θα υπόκειται στη δικαιοδοσία της χώρας μας αν διατηρήσει το ισχύον καθεστώς ή προβεί σε αλλαγές.
Στον αντίποδα, υπάρχουν χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, όπου το ερασιτεχνικό δίπλωμα οδήγησης δεν έχει ημερομηνία λήξης, κάτι που σημαίνει ότι εφόσον «αποκτηθεί» διαρκεί για μια ζωή, χωρίς να απαιτείται η υποβολή των οδηγών σε οποιαδήποτε εξέταση.
Σημειώνεται ότι οι προτάσεις της Κομισιόν υπηρετούν το στρατηγικό στόχο “Vision Zero”, για μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαία ατυχήματα στους δρόμους της ΕΕ έως το 2050.
Η Κομισιόν σημειώνει ότι τα τελευταία 20 χρόνια η οδική ασφάλεια στην ΕΕ έχει βελτιωθείς σε σημαντικό βαθμό.
Οι θάνατοι από τροχαία, το διάστημα 2001-2021 έχουν μειωθεί κατά 61,5%, από τους 51.400 σε 19.800, αλλά για την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου της ΕΕ απαιτούνται ακόμα πιο αυστηρές πολιτικές.