Νέος ΚΟΚ: Οδηγείς με σαγιονάρες; Ετοιμάσου για βαρύ πρόστιμο

Νέος ΚΟΚ: Εσείς γνωρίζατε το πρόστιμο της σαγιονάρας; Ποιοι θα πληρώσουν ακριβά την πιο κακή συνήθεια του καλοκαιριού. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Μολονότι η έλευση του καλοκαιριού φαντάζει από μόνη της αρκετή ώστε να βελτιώσει τη διάθεσή μας, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι το θέρος κρύβει κινδύνους και βαριά πρόστιμα που συνδέονται με τις ενδυματολογικές και όχι μόνο συνήθειές μας.

Ανήκει στις πιο… διαδεδομένες συνήθειες του καλοκαιριού και ταυτόχρονα στις πιο επικίνδυνες, καθώς επηρεάζει και μάλιστα σημαντικά την ικανότητα της οδήγησης.

Ο λόγος για μια φαινομενικά αθώα ενδυματολογική επιλογή, η οποία μπορεί να μας βάλει σε μπελάδες καθώς μειώνει δραματικά την ελευθερία κινήσεων, κάτι που είναι πολύ πιθανόν να προκαλέσει ακόμα και ατύχημα.

Επιλέγοντας, λοιπόν, να οδηγήσει κανείς με σαγιονάρες επί της ουσίας θέτει υπό αμφισβήτηση την ικανότητά του να αντιδράσει έγκαιρα και αποτελεσματικά την κρίσιμη στιγμή.

Μια στιγμιαία «εμπλοκή» της σαγιονάρας μπορεί να καθυστερήσει ή ακόμα και να εμποδίσει τη χρήση των πεντάλ, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τη θέση του αυτοκινήτου του μας στο οδόστρωμα.

Σαγιονάρα στην οδήγηση
Ωστόσο με τη χρήση της σαγιονάρας κατά την οδήγηση δεν κινδυνεύουμε να εμπλακούμε σε κάποιο ατύχημα αλλά και δεχθούμε ένα βαρύ πρόστιμο, καθώς η συγκεκριμένη επιλογή εμπίπτει σε εκείνη τη διάταξη του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η οποία υποχρεώνει τον οδηγό ενός οχήματος να διατηρεί την πλήρη ελευθερία των κινήσεών του.

Νέος ΚΟΚ: Τι αναφέρει και ποιος τιμωρείται

Παρά τους αδιαπραγμάτευτους κινδύνους που εγκυμονεί αυτή η… ελληνική συνήθεια, στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δεν υπάρχει κάποιο άρθρο του ΚΟΚ όπου να γίνεται σαφής αναφορά στην οδήγηση με σαγιονάρες ή σανδάλια.

Από την άλλη, στην παράγραφο 2 του άρθρου 13 αναφέρεται ότι «ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεών του, για να ενεργεί ελεύθερα τους αναγκαίους χειρισμούς».

Σε διαφορετική περίπτωση προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 100 ευρώ και συνοδεύεται από την επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.

Σε περίπτωση, λοιπόν, τροχονομικού ελέγχου, εξαρτάται από τον εκάστοτε διενεργούντα τον έλεγχο το αν η οδήγηση με σαγιονάρες περιορίζει την ελευθερία κινήσεων του οδηγού, και επομένως αν πρέπει να επιβληθεί πρόστιμο ή όχι.

Ανεξάρτητα, πάντως, από το αξιόποινο (ή μη) της συγκεκριμένης συνήθειας, οι οδηγοί θα πρέπει να αποφεύγουν να οδηγούν με ανοιχτά υποδήματα, μιας και αυξάνονται οι πιθανότητες να εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα.

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμο έως 173 ευρώ σε όσους αφήνουν ανοιχτά παράθυρα στο αυτοκίνητο το καλοκαίρι

Αυτοκίνητο: Μια φαινομενικά αθώα συνήθεια πολλών οδηγών, ποινικοποιείται πλέον στην Ιταλία και συνοδεύεται από τσουχτερό πρόστιμο. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Ειδικά κατά την περίοδο του καλοκαιριού πολλοί οδηγοί, όταν σταθμεύουν το αυτοκίνητό τους, αφήνουν τα παράθυρά τους ελαφρώς ανοιχτά ώστε να αποτρέψουν την ανάπτυξη ιδιαίτερα υψηλών θερμοκρασιών στην καμπίνα.

Πρόκειται μια ιδιαίτερα αποτελεσματική πρακτική, μιας και με αυτό τον τρόπο βρίσκουν το αυτοκίνητό τους πιο δροσερό όταν εισέλθουν ξανά σε αυτό.

Παρ’ όλα αυτά, από τις 29 Οκτωβρίου της περασμένης χρονιάς, όσοι αφήνουν εκούσια ή ακούσια ανοιχτά τα παράθυρα των οχημάτων τους στην Ιταλία κινδυνεύουν με τσουχτερό πρόστιμο, μετά από σχετική αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας της χώρας.

Ειδικότερα, όπως ορίζεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 158 του ιταλικού Κ.Ο.Κ. όποιος αφήνει ανοικτά τα παράθυρα του αυτοκινήτου τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο που κυμαίνεται μεταξύ 42 και 173 ευρώ.

Το σκεπτικό της συγκεκριμένης απόφασης είναι ότι τα ανοιχτά παράθυρα δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για την κλοπή του αυτοκινήτου από τις διάφορες σπείρες.

Παράλληλα, με την εν λόγω διάταξη εξασφαλίζεται ότι, σε περίπτωση που υπάρξει κλοπή του αυτοκινήτου, ο ιδιοκτήτης θα αποζημιωθεί από την ασφαλιστική εταιρεία.

Αυτό διότι σε περίπτωση κλοπής αυτοκινήτου που είχε ανοικτά παράθυρα, οι ασφαλιστικές μπορούν να αρνηθούν την αποζημίωση, υποδεικνύοντας τον οδηγό ως υπεύθυνο για ό,τι συνέβη.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι ο κίνδυνος επιβολής προστίμου ελλοχεύει όχι μόνο για τους οδηγούς αυτοκινήτων, αλλά και για τους αναβάτες μοτοσικλετών.

Οι τελευταίες δεν έχουν παράθυρα, αλλά κινδυνεύουν από τις συμμορίες λόγω της συνήθείας πολλών αναβατών να τις αφήνουν για αρκετή ώρα δίχως επίβλεψη, με αποτέλεσμα να καταγράφονται συχνά περιστατικά κλοπής.

Για τους αναβάτες το πρόστιμο ξεκινά από τα 24 ευρώ και φτάνει στα 97 ευρώ.

Νέος ΚΟΚ: Έχετε φιμέ τζάμια; Ετοιμαστείτε να… κλάψετε από το πρόστιμο

Πλέον τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα πωλούνται κυρίως με φιμέ τζάμια τα οποία όμως «πατούν» στην εκάστοτε νομοθεσία κράτους έτσι ώστε οι ιδιοκτήτες να μην έχουν μπλεξίματα πληρώνοντας πρόστιμα.

Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία επιτρέπονται τα φιμέ τζάμπια ωστόσο παρέκκλισή της επιφέρει πρόστιμο.

Οι αντηλιακές μεμβράνες προστατεύουν σημαντικά το εσωτερικό του οχήματος από την υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου.

Στη σύνθεσή τους, οι αντηλιακές μεμβράνες περιέχουν στρώσεις που έχουν την ικανότητα να μειώνουν τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματος, που οδηγεί σε μειωμένη χρήση κλιματιστικού και οικονομία καυσίμου.

Επίσης, ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ο περιορισμός της αντηλιάς, βελτιώνοντας τις συνθήκες ορατότητας.

Ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζετε πως υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις και νομοθεσία που ορίζει τον ελάχιστο συντελεστή μετάδοσης του φωτός.

Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν περιορισμοί στις οπτικές ιδιότητες που μπορείτε να επιλέξετε για τα κρύσταλλα του οχήματός σας.

Τι προβλέπει, λοιπόν, η νομοθεσία για τις φιμέ μεμβράνες;

Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, ο ελάχιστος συντελεστής μετάδοσης του φωτός των κρυστάλλων αυτοκινήτων καθορίζεται σε:

Α) 75% για το εμπρόσθιο παρμπρίζ

Β) 70% για τα πλαϊνά κρύσταλλα οδηγού και συνοδηγού

Γ) 70% για τα πίσω πλαϊνά κρύσταλλα και το οπίσθιο παρμπρίζ, εφόσον το όχημα δεν διαθέτει πλευρικούς καθρέφτες (σπάνια περίπτωση)

Όπως προκύπτει από τα παραπάνω, στα πίσω πλαϊνά κρύσταλλα και το πίσω παρμπρίζ δεν υπάρχει κανένας περιορισμός.

Από τα παραπάνω, εξαιρούνται όσοι παρουσιάζουν προβλήματα υγείας τα οποία επηρεάζονται από την ηλιακή ακτινοβολία, εφόσον ο οδηγός του οχήματος έχει εξετασθεί από Δ.Ι.Ε. και υπάρχει σχετικό πόρισμα εξέτασης.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι με την επιλογή των μη νόμιμων μεμβρανών στα εμπρόσθια κρύσταλλα, χωρίς σχετικό αποδεικτικό πόρισμα εξέτασης, υπάρχει κίνδυνος προστίμου.

Η αστυνομία γνωρίζει επακριβώς τις προδιαγράφες και όπως διαπιστώνουμε από τα στοιχεία που δίνει η ΕΛ.ΑΣ. βεβαιώνονται αρκετές παραβάσεις για παράνομα φιμέ τζάμια.

Όταν λοιπόν τοποθετεί κάποιος αντηλιακές μεμβράνες, θα πρέπει να υπάρχει και σχετικό χαρτί που να το πιστοποιεί.

Σε περίπτωση που δεν το διαθέτει, το διοικητικό πρόστιμο ανέρχεται στα 80 ευρώ.

Εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως, ακόμη και το σχετικό χαρτί δεν εξασφαλίζει ότι θα γλυτώσετε το πρόστιμο, εφόσον κατά τον έλεγχο, κριθεί ότι τα τζάμια είναι πολύ σκούρα.