Νέος ΚΟΚ: Αλλάζουν τα δεδομένα για αυστηροποιούνται οι ποινές για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σε όλη την Ευρώπη. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Σε μόνιμο ΣΟΚ στη μετά covid εποχή, είναι η Ευρώπη από τα θανατηφόρα Τροχαία δυστυχήματα.
Παρά τις εκστρατείες ασφάλειας και τις τεχνολογικές προόδους στα οχήματα, η Ευρώπη αντιμετωπίζει προκλήσεις στη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Αν και ο αριθμός των θανάτων σε τροχαία είχε παρουσιάσει μια τάση μείωσης στις αρχές του 21ου αιώνα, πρόσφατες εκθέσεις δείχνουν μια στασιμότητα ή ακόμη και μια ελαφρά αύξηση σε ορισμένες χώρες και κυρίως μετά τις καραντίνες της πανδημίας.
Οι κύριοι παράγοντες που συντελούν στην αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων συμπεριλαμβάνουν την αύξηση της κυκλοφορίας, την ανεπαρκή εφαρμογή των κανονισμών της οδικής κυκλοφορίας, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, την υπερβολική ταχύτητα και τη διάσπαση προσοχής λόγω χρήσης κινητών τηλεφώνων και άλλων συσκευών.
Παράλληλα, το αυξημένο ποσοστό χρήσης των δύο τροχών και η ανεπαρκής υποδομή ασφαλείας για πεζούς και ποδηλάτες έχουν επίσης συμβάλει στο πρόβλημα.
Οι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου συχνά αντιμετωπίζουν τους μεγαλύτερους κινδύνους, με αποτέλεσμα την αύξηση των τραυματισμών και των θανάτων σε αυτές τις ομάδες.
Για να αντιμετωπιστεί αυτή η πρόκληση, ευρωπαϊκές χώρες και οργανισμοί, όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση, εργάζονται στην ανάπτυξη και εφαρμογή πολιτικών για την οδική ασφάλεια. Αυτές περιλαμβάνουν τη βελτίωση της υποδομής, την εκστρατεία για την ευαισθητοποίηση του κοινού, την αυστηροποίηση των ποινών για παραβάσεις της οδικής κυκλοφορίας και την ενθάρρυνση της χρήσης τεχνολογιών ασφαλείας στα οχήματα.
Πιο αυστηρά
Για παράδειγμα η Αυστρία εφαρμόζει νέα αυστηρά μέτρα για την αντιμετώπιση της υπερβολικής ταχύτητας στους δρόμους. Πέρα από την αφαίρεση της άδειας οδήγησης, οι αρχές έχουν τώρα την εξουσία να κατάσχουν τα οχήματα όσων ξεπερνούν σημαντικά τα όρια ταχύτητας.
Η υπουργός Πράσινων Μεταφορών και Προστασίας του Κλίματος, Leonore Gewessler τονίζει ότι η κατοχή ενός αυτοκινήτου είναι ουσιαστικά μια ευθύνη και ότι η κατάσχεση του αυτοκινήτου είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να προληφθούν οι κόντρες και η υπερβολική ταχύτητα.
Η νομοθετική αλλαγή, η οποία έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Μαρτίου, προβλέπει την άμεση κατάσχεση του οχήματος σε περίπτωση που ο οδηγός υπερβεί το όριο ταχύτητας κατά 60 χλμ./ώρα εντός αστικού ιστού και κατά 70 χλμ./ώρα εκτός αυτού.
Η διαδικασία περιλαμβάνει επίσης την αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης και μια επακόλουθη έρευνα για το εάν ο οδηγός έχει εμπλακεί προηγουμένως σε παρόμοια περιστατικά, με την πιθανότητα μόνιμης κατάσχεσης του οχήματος σε περίπτωση επανάληψης.
Τα κατασχεθέντα οχήματα θα πωληθούν σε δημοπρασία, με το 70% των εσόδων να προορίζεται για την ασφάλεια των δρόμων και το υπόλοιπο 30% να επιστρέφεται στις τοπικές αρχές. Αυτή η προσέγγιση ισχύει μόνο όταν ο παραβάτης είναι και ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου, αποκλείοντας έτσι τα ενοικιαζόμενα ή δανεικά οχήματα.
Παρόλα αυτά, η εφαρμογή του νέου νόμου έχει προκαλέσει αντιδράσεις από οργανώσεις και την κοινότητα, με επιχειρήματα περί δυσανάλογης τιμωρίας και αμφισβητήσεις για την αποτελεσματικότητα της κατάσχεσης ως μέτρου αποτροπής. Επιπρόσθετα, η διάκριση μεταξύ οχημάτων διαφορετικής αξίας και η συνέχιση της οδήγησης από τους παραβάτες με άλλα οχήματα αποτελούν κεντρικά θέματα συζήτησης.
Η Αυστρία δε θα είναι η μόνη χώρα που εφαρμόζει τέτοια μέτρα, με άλλες ευρωπαϊκές χώρες να έχουν έτοιμες παρόμοιες νομοθετικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση της υπερβολικής ταχύτητας.
Στην κουβέντα έχει μπει και η Ελλάδα…
Νέος ΚΟΚ: Προσοχή στα όρια ταχύτητας – Ηρθαν οι νέες κάμερες καταγραφής
Που τοποθετήθηκαν οι νέες υπερσύγχρονες κάμερες καταγραφής της ταχύτητας. Τι πρέπει να προσέξουμε όλοι. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Δεν θα ξεφεύγει ούτε χιλιόμετρο παραπάνω από τα όρια ταχύτητας από τα νέα ψηφιακά ραντάρ που τοποθετήθηκαν… Πιο συγκεκριμένα, οι οδηγοί που θα διασχίζουν τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι) βρίσκονται από… αυστηρό έλεγχο ταχύτητας.
Οι επίδοξοι… Σουμάχερ που αγνοούν τα όρια ταχύτητας, παρακολουθούνται από τα ραντάρ ταχύτητας που χρησιμοποιούν το σύστημα καταγραφής TraffiStar S290 M.
Η εγκατάσταση των ραντάρ είναι στο τμήμα Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας, μήκους 230 χλμ., και αποτελεί μέρος των προσπαθειών για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας που έχει ανακοινώσει η εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου. Τα ραντάρ παραδόθηκαν στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Μαγνησίας από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.,
Παράλληλα, αξιοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, μέσων και πόρων η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» ανακοινώνει πρωτοβουλίες για:
- Να υπάρχει η δυνατότητα να εντοπίζουμε γρήγορα τυχόν αντιθέτως κινούμενα οχήματα
- Να εξασφαλιστεί η δημιουργία κατάλληλων και προστατευμένων χώρων για ξεκούραση των οδηγών βαρέων οχημάτων
- Να εξασφαλιστεί και ενισχυθεί ο έλεγχος της κόπωσης των οδηγών
Στο πλαίσιο αυτό η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει εξοπλίσει και αναλάβει την ενίσχυση της εκπαίδευσης των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας με:
- Παράδοση του συστήματος TraffiStar S290M καταγραφής και φωτογράφισης οχημάτων που παραβιάζουν το όριο ταχύτητας με τεχνολογία ραντάρ για την ενίσχυση της Αστυνόμευσης στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Μαγνησίας και εκπαίδευση του προσωπικού του.
- Για τυχόν αντιθέτως κινούμενα οχήματα, παροχή πιλοτικού συστήματος ανίχνευσης οχημάτων αντίθετης κίνησης για την ενίσχυση της αστυνόμευσης στον Α/Κ Λεπτοκαρυάς στο Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Πιερίας.
- Δημιουργία ενός ασφαλούς χώρου ασφαλούς στάθμευσης βαρέων οχημάτων στο Αερινό Μαγνησίας, προκειμένου να αντιμετωπίσει το ζήτημα της κόπωσης οδηγών βαρέων οχημάτων στις οδικές μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων. Ο χώρος βρίσκεται στην τελική φάση κατασκευής και προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του καλοκαιριού.
- Εκπαίδευση των αστυνομικών αρχών με θέμα την καλύτερη αστυνόμευση και τον έλεγχο των «ευφυών» ταχογράφων
Για την αντιμετώπιση των κινδύνων από κακοφορτωμένα και ελλιπώς συντηρημένα βαρέα οχήματα, τα οποία είναι κυρίως υπεύθυνα για το 14% των συμβάντων που σχετίζονται με εμπόδια στο οδόστρωμα, η εταιρεία:
- Καλύπτει τις ανάγκες σε εκπαιδεύσεις των αστυνομικών αρχών με θέμα την καλύτερη αστυνόμευση και τον έλεγχο των κακοφορτωμένων βαρέων οχημάτων.
Ενώ – και πάλι αναφορικά με το όχημα ως παράγοντα πρόκλησης τροχαίων συμβάντων – για τα υπερφορτωμένα βαρέα οχήματα που υπολογίζονται στο 10% των βαρέων οχημάτων, οι δράσεις αντιμετώπισης καλύπτονται από το τρίπτυχο:
- Παροχή του φορητού συστήματος στατικής ζύγισης βαρέων οχημάτων για την ενίσχυση της Αστυνόμευσης στα Τμήματα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Μαγνησίας και Πιερίας.
- Εκπαίδευση του προσωπικού των Τμημάτων Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων στο σύστημα στατικής ζύγισης βαρέων οχημάτων
- Συστήματα υψηλής ταχύτητας Ζύγισης εν κινήσει HS-WIM (High Speed – Weigh In Motion).
Για το οδικό περιβάλλον και την ελαχιστοποίηση των συμβάντων που σχετίζονται μ’ αυτό, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου χορηγεί στους Δήμους Αλμυρού και Ρήγα Φεραίου από ένα όχημα VAN Sprinter (MERCEDES) προκειμένου να ενισχύει τη σημαντική τους προσπάθεια για την περισυλλογή αδέσποτων σκύλων στην περιοχή ευθύνης τους, ενώ ενημερώνει συστηματικά την Πολιτεία για το ζήτημα της παράνομης επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών υπεραστικών λεωφορείων σε χώρους επισφαλείς.
Επιπροσθέτως των ανωτέρω πρωτοβουλιών, η εταιρεία λειτουργεί προληπτικά αντιμετωπίζοντας την πιθανότητα πυρκαγιάς σε ηλεκτρικά οχήματα, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται και στην Ελλάδα, εξοπλίζοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα τα Πυροσβεστικά Κλιμάκια Λεπτοκαρυάς, Δρυμώνα και Πυργετού με εξοπλισμό έκτακτης ανάγκης:
- Δωρεά πυρίμαχων κουβερτών για την αποφυγή εξάπλωσης πυρκαγιάς
- Δωρεά Emergency Plugs για την ακινητοποίηση των οχημάτων και την προστασία του προσωπικού που επιχειρεί.
Μια επιπλέον πρωτοπόρος δράση για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας αποτελεί το σύστημα αυτόματης ανίχνευσης των οχημάτων ADR εντός των Σηράγγων (μέσω καμερών LPR/ANPR) σε συνδυασμό με το Σύστημα Weigh In Motion, το οποίο θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την κλάση επικίνδυνου φορτίου και το βάρος των οχημάτων που μεταφέρουν επικίνδυνα ή εύφλεκτα υλικά μέσα στις Σήραγγες.
Από το 2015 η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου στοχεύει στη δημιουργία μιας κουλτούρας οδικής ασφάλειας στους μελλοντικούς οδηγούς, υλοποιώντας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» εκπαιδεύσεις σε μαθητές σχολείων, αλλά και σε εκπαιδευτικούς και γονείς, μέσω ειδικών διαδραστικών κι εγκεκριμένων από το Υπουργείο Παιδείας προγραμμάτων. Έως σήμερα, έχουν εκπαιδευτεί μέσω των δράσεων αυτών περισσότερα από 11.500 άτομα.
Η οδική ασφάλεια αποτελεί τον πυρήνα των δράσεων και το όραμα της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η οποία μέσω των πρωτοβουλιών της στοχεύει στην δημιουργία των συνθηκών που θα οδηγήσουν στο «Vision Zero» έως το 2050, στα μηδενικά δηλαδή τροχαία ατυχήματα.
Νέος ΚΟΚ: Τα ραντάρ – τρόμος!
Η ραγδαία αύξηση της τεχνολογίας των αυτοκινήτων, εκτός από τα επίπεδα ασφάλειας, αυξάνουν και τις ταχύτητες. Δείτε για παράδειγμα ένα ηλεκτρικό.
Ποιος θα φαντάζονταν την επιτάχυνσης 0-100 km ενός οικογενειακού SUV, κάτω από τα πέντε δευτερόλεπτα;
Παίρνουν μέτρα λοιπόν οι χώρες της Ε.Ε. με τη μία να δείχνει το δρόμο στην άλλη…
Η Ισπανία έχει λοιπόν τη δική της πρόταση, αφού ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός και είναι σε εξέλιξη η προμήθεια νέων ραντάρ τελευταίας γενιάς, συνολικής αξίας 620.000 ευρώ.
Τα ραντάρ αυτά ζυγίζουν μόλις 3 κιλά και έχουν μήκος περίπου 50 εκατοστά, γεγονός που τα καθιστά σχεδόν αόρατα για το μάτι του οδηγού, ειδικά εκείνου που οδηγεί.
Έχουν τεχνολογία λέιζερ και μπορούν να ανιχνεύουν ταχύτητες μέχρι και 250 χλμ./ώρα. Επιπλέον, μπορούν να εποπτεύουν τα οχήματα που κινούνται σε δύο λωρίδες και έχουν αυτονομία λειτουργίας πέντε ωρών.
Είναι δυνατός ο χειρισμός τους από απόσταση με τεχνολογία 3G, 4G ή Wi-Fi και μπορούν να τοποθετηθούν ακόμα και σε μοτοσικλέτες της τροχαίας για τον εντοπισμό των παραβατών.
Με λίγα λόγια αυτά τα ραντάρ αυτά θα μπορούν να τοποθετούνται πίσω από θάμνους, πινακίδες, μέσα σε κολωνάκια κλπ, και να καταγράφουν χωρίς την παρουσία αστυνομικών…
Ήδη αυτά τα ραντάρ τα καλοβλέπουν και άλλες χώρες, όπως φυσικά και η Ελλαδα…